27 вересня 2025, 11:06

Про чергову порцію безсовісних заяв керівництва компанії Fire Point

Жахи війни легко маскують дурість, кричущу технічну безграмотність, шахрайство і відверте мародерство. Розбираємо чергову порцію безсовісних заяв керівництва компанії Fire Point.

Бойового застосування крилатої ракети FP-5 "Фламінго" досі не було. Злив через інтернет-бачки і "Мілітарний" з посиланням на нібито якісь "військові кола" про атаку "Фламінго" по базі російських прикордонників під Армянськом не відповідає дійсності.

Запуск трьох ракет підряд у бік Чорного моря, який представляють як свідчення атаки, був просто запуском у бік Чорного моря, без бойових частин і без застосування по бойових цілях.

Супутникові знімки демонструють якісь пошкодження будівель на базі, але характер пошкоджень не відповідає заявленій потужності боєприпасу в більш ніж 1 тонну. Пошкодження характерні для боєприпасу вагою до 50 кг.

Якби були бойові застосування ракети "Фламінго", про них би неодмінно повідомили Генштаб, міністр оборони і сам президент. Ніхто б не пропустив такої новини.

У всьому світі не так багато заводів, що виробляють реактивні авіаційні двигуни, і всього 5 країн, що виробляють такі складні інженерні вироби – США, Великобританія, Франція, росія і Китай.

Україна втратила можливість виробляти реактивні двигуни на заводі "Мотор-Січ", де раніше вироблялися мотори АІ-25, які встановлює на свої "Фламінго" компанія Fire Point.

Вартість заводу з виробництва реактивних двигунів оцінюється від 200 млн (збірка) до 1 млрд доларів; вартість індустріального комплексу повного циклу, з урахуванням суміжних виробництв – 1,5 млрд доларів. Це тільки вартість цехів, обладнання, верстатів і оснащення.

Ціну підготовленого кваліфікованого персоналу взагалі важко порахувати – у нас в країні такого персоналу практично не залишилося, а ті, хто на старих радянських заготовках щось збирав у Запоріжжі і займався ремонтом – це, переважно, старі радянські кадри.

Тому бравурні заяви архітекторки бетонних меблів про те, що Fire Point побудує завод з виробництва "ліцензійної копії" двигуна АІ-25 – це повний блеф.

А тепер трохи цифр:

З 1967 по 1998 рік було вироблено 6300 двигунів АІ-25. Тобто темпи виробництва двигуна АІ-25 при високому попиті другої половини ХХ століття становили 203 штуки на рік, або 17 штук на місяць.

Всього 17 штук на місяць, Карл!

Дуже хотілося б подивитися на завод, який може виробляти двигуни АІ-25 з темпом 7 штук на добу, як обіцяє керівництво компанії Fire Point, яке не знає навіть елементарної математики і не знайоме з двигунобудуванням.

Йдемо далі, компанія Fire Point заявляє, що викупила "тисячі" старих двигунів АІ-25 для початку виробництва ракет "Фламінго" з темпом 50 ракет на місяць, а з наступного місяця – 200 ракет на місяць, при тому що вже близько 80 ракет вироблено.

Давайте порахуємо.

Тож, всього було вироблено 6300 штук двигунів АІ-25. Більша частина цих двигунів давно вичерпала свій ресурс і була відправлена на металобрухт. Якась частина загинула разом з літаками в ході експлуатації.

Цими двигунами масово комплектували навчально-тренувальні літаки Л-39 і пасажирські Як-40.

Літаків Л-39 було вироблено 2900 штук, більша частина з яких була направлена... упс! – до росії. Туди ж була направлена деяка частина запасних двигунів АІ-25. Орієнтовно – не менше 300 штук. Тобто, всього 3200 моторів, з яких 80% опинилися на території ворожої держави – приблизно 2500 штук.

Літаків Як-40 було вироблено 1012 штук. На кожен літак ставилося 3 двигуни АІ-25. Всього двигунів 3036. Невідома кількість запасних двигунів, поставлених Аерофлоту, але відомо, що понад 120 літаків було продано в інші країни, а в росії експлуатувалося понад 700 бортів, тобто ще 2100 двигунів, які компанія Fire Point не зможе купити.

Тобто, не менше ніж 2500+2100=4600 двигунів АІ-25 недоступні, тому що вони знаходяться на території росії, або давно утилізовані на території росії.

Залишається 6300-4600=1700 двигунів, які могуть бути за межами росії. Не менше 80% цих двигунів утилізовано, оскільки утилізовано вже понад 95% літаків, на яких вони встановлювалися.

Наприклад, літаків ЯК-40 експлуатується в світі всього близько 40 одиниць, і більша частина в росії. Літаків Л-39 знаходиться в експлуатації не більше 250 штук у всьому світі. І все це літаки також потребують запасних двигунів.

Тобто, компанії Fire Point може бути доступно для покупки (якщо продадуть) не більше 250 старих двигунів АІ-25.

А щоб побудувати завод, потрібно мінімум 1,0 млрд доларів, близько 2 тисяч висококваліфікованих працівників і не менше 2 років.

Про яке серійне виробництво по 50 або навіть 200 штук ракет "Фламінго" вони говорять, якщо з 250 теоретично доступних для покупки двигунів АІ-25 вони вже мінімум 80 (за заявами компанії) використали?...

Залишилося всього 170 двигунів, або менше...

Дуже смішно.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

В Україні будуть війська космодесантної протиповітряної безпілотної оборони

Останнім часом у нас створюється дуже багато видів військ – Штурмові війська, Космічні війська, а тепер ще й безпілотні системи протиповітряної оборони...

Тільки патріотизму, героїзму і віри в ЗСУ давно вже недостатньо

Прочитав статтю Залужного. Не буду розбирати весь текст – я не піхотний офіцер, тим більше, не буду давати оцінку самому Валерію Федоровичу, як це роблять деякі експерти з усіх питань, які в усьому бачать тільки підготовку до виборів...

Звертаюся до верховного головнокомандувача

Напередодні вторгнення, 18 лютого 2022 року, ми з Максом, моїм старшим сином, поїхали в ліс і відкопали схрон. Це було непросто – з 2016 року дерева виросли, ландшафт змінився, і ми витратили добу на пошуки...

Це просто якийсь цирк...

Ну і навздогін до попереднього посту. Наприкінці інтерв'ю пані Ірина Терех, технічний директор компанії Fire Point, ще раз заявила, що компанія Fire Point працює над створенням ППО "нового покоління"...

Де "фламінго"?

Витратив 179 грн, підписався на LIGA.net, щоб прочитати інтерв'ю технічного директора компанії Fire Point. Нагадаю, що це та сама неймовірно успішна нова компанія, яка до 2023 року ще не займалася безпілотниками, а в 2024 році вже отримала третину всіх замовлень держави на далекобійні дрони, залучила щонайменше 1,23 млрд євро від уряду Данії, представила крилату ракету "Фламінго" і збирається будувати завод в Данії...

В Україні вміють робити і робили колись свої ракети.

За Порошенка ми часто чули про ракети – протитанкові, зенітні, крилаті, балістичні, якими займалися державні установи, по-перше КБ "Луч", під патронатом Турчинова...