Тарас Кузьо Науковий співробітник Центру трансатлантичних відносин (ЦТВ) Школи фундаментальних міжнародних досліджень (ШФМД) при Університеті Джонса Гопкінса.

Комплекси неповноцінності та теорії змови: приклад Костя Бондаренка

11 грудня 2011, 16:06



Здається, що для східних слов'ян – за винятком, напевне, західних українців – можливість сприймати себе рівнею Заходу просто немислима. Починаючи з XVIII століття, в середовищі східних слов'ян постійно відбувалися протистояння між західниками та більш популярними слов'янофілами.

У Росії слов'янофіли прийшли до влади в 2000 році разом із початком президентського терміну Владіміра Путіна. В Україні вони здобули перемогу на виборах 2010 року разом із Віктором Януковичем. Дві найпопулярніші партії в Україні протягом останніх двох десятиліть – Комуністична партія України до 2002 року та Партія регіонів після 2006 року – також є слов'янофільськими.

Слов'янофіли – і українські, і російські – бояться та ненавидять Захід, особливо США та Німеччину. У 1918 році російські націоналісти були переконані, що німці й австрійці намагалися створити незалежну українську державу. Східні українці та росіяни, у свою чергу, й досі вважають "кольорові", в тому числі Помаранчеву, революції секретними операціями США.

Такі комплекси неповноцінності притаманні й молодшому поколінню "політичних експертів", таких як Кость Бондаренко. Він був заступником голови "Сильної України" – партії, яка позиціонувала себе захисником інтересів українського середнього класу. Більшість із 13% виборців, які віддали свої голоси за лідера "Сильної України" Сергія Тігіпка на президентських виборах 2010 року, були представниками середнього класу, жителями міст і бізнесменами.

Натоміть нещодавно "Сильна Україна" почала процес влиття в неорадянську, олігархічно-популістську Партію регіонів.

У своїй статті в "Kyiv Post" (www.kyivpost.com/news/opinion/op_ed/detail/118004/) Кость Бондаренко висловлює думку, що проти України нібито існує змова Німеччини, яка вбачає в Україні "креатуру Америки".

Бондаренко переконаний, що рівень корупції в Україні не вищий, ніж у деяких країнах ЄС. Утім, цього року Україна втратила 18 сходинок у рейтингу "Transparency International", опустившись на 152-е місце, і наразі поступається навіть Росії й Азербайджану (обидві країни зайняли 143-е місце) та перебуває в одній компанії з Республікою Конго, Центральноафриканською республікою і Таджикистаном.

Грузія – не Україна – близька до країн ЄС за своїми низькими показниками корупції. У рейтингу 2011 року вона зайняла 64-е місце (порівняйте з 152-им місцем України). Грузія випередила деяких старих членів ЄС – Італію (69-е місце) та Грецію (80-е), нових країн-учасниць – Румунію (75-е) і Болгарію (86-е) – та знаходиться приблизно на одному рівні зі Словаччиною (66-е) та Угорщиною (54-е).

Чи може пан Бондаренко назвати хоч одну країну ЄС, яка має гірші показники корупції, ніж Україна?

Подібні комплекси неповноцінності глибоко вкорінені в психологію "політичних експертів" і політичних лідерів Росії та Східної України. Вони відчувають потребу жорстко реагувати на критику порушень прав людини з боку країн Заходу, заперечуючи, що в Україні чи Росії існують корупція, політичні репресії, цензура мас-медіа чи нечесні вибори. Янукович, наприклад, увесь час повторює, що на виборах 2004 року не було жодних фальсифікацій.

Брюс Джексон, політичний консультант команди Януковича з Вашингтону, так пояснив психологію ставлення Януковича та Партії регіонів до Заходу:

"Я можу сказати, що Партія регіонів, і Янукович особисто, прагнуть легітимності й визнання, що вони є рівними. Для них це особливо важливо, оскільки вони зі Сходу. Вони побоюються, що до них можуть ставитися як до європейських негрів, що вони є громадянами другого сорту, що європейці менше зважають на них, що їхня культура є менш цінною, що їхні інституції і слово України на міжнародній арені є менш вагомим у порівнянні з іншими країнами".

Джексон продовжує:

"Мені здається, що Янукович сказав сьогодні більше, ніж я чув це раніше. Він говорив, що, навіть у порівнянні зі Словаччиною чи Словенією, заперечуються права України через упереджене ставлення, расову дискримінацію, як це робили поляки та росіяни. Це для нього дуже важливо. Важливі й інші символічні речі... Він хоче свідчень, що Україна – нормальна держава, і люди на сході країни не є морально менш вартісними у порівнянні з людьми на заході країни. Це дуже важливо для нього. Як і його власний імідж, самоповага. Тут все стосується поваги" (інтерв'ю з Брюсом Джексоном у газеті "День", 8 лютого 2011 року).

Однак намагаючись добитися поваги на Заході, слов'янофіли проводять таку внутрішню політику, яка псує їхній імідж. Янукович уже встиг заробити дуже погану репутацію на Заході.

Костю Бондаренко варто припинити обурюватися критиці Заходу, а натомість почати просувати ті реформи, які призведуть до європеїзації України. Саме час подолати неорадянський комплекс неповноцінності, який штовхає Україну до міжнародної ізоляції та закриває їй дорогу в Європу.

http://postup.brama.com/010913/139_2_2.html

powered by lun.ua
Коментарі — 35
Гайди До Байди _ 12.12.2011 19:39
IP: 91.19.42.---
Пане Кузю

Подайте, прошу, свої думки щодо статті

Ukraine and a Tectonic Shift in Heartland Power

By F. William Engdahl, 22 March 2010
http://www.engdahl.oilgeopolitics.net/print/Ukraine%20and%20a%20Tectonic%20Shift%20in%20Heartland%20Power.pdf
interessante _ 12.12.2011 10:31
IP: 212.182.93.---
Однак намагаючись добитися поваги на Заході, слов'янофіли проводять таку внутрішню політику, яка псує їхній імідж. Янукович уже встиг заробити дуже погану репутацію на Заході – а це чиста драма  тут вони дійсно беруться "не з того кінця" – от питання чому?

"комплекс неповноцінності, який штовхає Україну до міжнародної ізоляції та закриває їй дорогу в Європу" – ЄС не зробив одного не задекларував жаднного разу конкретної позиційної згоди на вступ України в ЄС принаймі у 21му столітті – і це більше ніж проблема перспективи розвитку України. Мало того Німеччина та Франція заблокувалидорого України до НАТО і без рішучого впливу Януковича!
interessante _ 12.12.2011 10:30
IP: 212.182.93.---
"Бондаренко переконаний, що рівень корупції в Україні не вищий, ніж у деяких країнах ЄС." – якщо порівнювати з Румунією чи Болгарією то мабуть не вижчий – тут він не збрехав 

політичних лідерів Росії та Східної України – Бонадренко працює на їх замвлення як на будьяке інше, прикро що все вирішують гроші – це так. Прикро теж що і ЄС нас не хоче бачити не залежно чи при владі Янукович чи Ющенко і прикро те що в нас по суті інших яльтернатив то й нема...

ставитися як до європейських негрів – саме таке ставлення часто видно по цілому ЄС не тільки до Януковича але і загалом до України навіть часів Ющенка та Майдану... – на превеликий жаль... хоча це головним чином постава адміністрацій ЄС і частини суспспільства ЄС але всеж не всієї...
interessante _ 12.12.2011 10:29
IP: 212.182.93.---
"Здається, що для східних слов'ян – за винятком, напевне, західних українців – можливість сприймати себе рівнею Заходу просто немислима." – Кость Бондаренко саме з Західної Україні, оскільки походитьз Вінничини а до того ж головним чином розивнувся як журналіст в кривенківському Поступі, ПіКу тощо практично аж до Громадського Радіо (наскільки памятаю):)
""Сильна Україна" почала процес влиття в неорадянську, олігархічно-популістську Партію регіонів."- можна з усім згодитись крім "неорадянську" оскільки ця партія якщо й нагадує чимось номенклатуру СРСР то тільки тоу останніхдесятиріч його існування тобто якраз парадокслаьно ту яка відсупила від засад "рад" – це партія права а не ліва хоча в ній є сильна частина "славянофілів" часто навіть псевдо-славянофілів а ля Вадим Колесніченко:) та й салвяно фільстов за визначенням = "псевдо":) Зрештою Бондаренко це той хто один з перших описав та опублікував оілгархічнйи контекст української політики в "Атланти та Каріатиди з під-даху Президен...
Vasyl_ruban _ 12.12.2011 10:09
IP: 46.203.254.---
Эвропа мені не подобається за легалізацію розпусти, рекламу прокладок, пропаганду епідемії грипу, вечірки куди кожен приходить зі своєю закускою, стерилізацію собак, замість приспання, коли їх надлишок, засилля негрв; заборону смертної кари, засилля дурної і гидкої реклами. Безглуздість європейських моральних устаноавок мене шокує. В політичній культурі у них благополучніше чим у нас. А з Костя Бондаренка що взяти Він просто совок, хто платить, тому й служить. Брутальніший за Фесенка і Карасьова. Я його вже не читаю, після того я квін виправдовував стратегію Януковича, коли той хто зна чого їздив у Латинську Америку, як перед цим у Китай.
Chorniy _ 12.12.2011 07:25
IP: 46.30.167.---
"Тут все стосується поваги" (інтерв'ю з Брюсом Джексоном у газеті "День", 8 лютого 2011 року).
Тут ключеве слово-"повага".Але краще російською "авторитет".Якби Джексон краще знав наші реалії,то зрозумів би,що тут йдеться про "блатной"менталітет."Юлька должна ответить за базар"-і все.Хай там хоч світ весь стане проти,хай хоч Україна розвалиться на частини,"авторитет" важливіше,"поруганная воровская честь" важливіше.Толерантність,консенсус,здоровий глузд,в кінці кінців-це не з нашої опери.У нас по "понятіям" -головне авторитет,показна повага "вассалів".
Dasein _ 12.12.2011 02:06
IP: 178.137.129.---
Манкурты знают что они на чужой територии и волнуются.Пусть себе будут.Но я не завидую людям которые книжек интересных не читают Не врубают класику кино,а лишь ограничены добычей денег.Жизнь коротка.Они сами себя уже наказали в этой жизни.А что будет потом никто не знает...
Dasein _ 12.12.2011 02:00
IP: 178.137.129.---
Статья о легитимности.
Аристократы никогда не признают его своим.При всех стараниях предворных.Ему остается только убивать.
Dasein _ 12.12.2011 01:49
IP: 178.137.129.---
wassa14:
Росіяни -угро-фіни.До словян вони аж ніяк не відносяться новий вид людини,щось подібно до гомо советікуса

Тут в коментах ми усі бачимо що росийські инородці інші.І мова інша.Імислення й матюки.Генетичне провалля.У нас безліч недоліків і московицькі народи цім користаются и нас обзивають усілякими словами.Та скоріш це правда. але тим мі словяни і відрізняемося що ми не такі як ви,А ІНШІ.У нас з вамі нічого спільного крім дружби
Andrey-from-East _ 12.12.2011 00:50
IP: 95.133.28.---
В-12:
Якщо, називати речі своїми іменами, то "слов"янофільство" варто замінити на "русофільство".
Ещё точнее – на хохлятство. Без кавычек.
IdleRace _ 11.12.2011 23:30
IP: 85.198.140.---
яцек 3:
Яцек...вы идиот...у вас не кождая "фраза"...а каждая буква... "тхнёт" предательством, нарочитым "малороссийством" и явной "агентурностью"...
"Работаете" под "прикрытием"?... "создаёте" "народ – малоросс"...
Ну что ж... "пострадаете" за "дело"... если "окажетесь" в Украине...
"блажен...кто посетит..."
яцек 3 _ 11.12.2011 22:20
IP: 109.87.95.---
wassa14:, это в вас комплексы ваших предков, предателей-манкуртов, говорят.
Либо ваши предки, либо вы отреклись от русскости и теперь вы вынуждены находить оправдания своему предательству.
Впрочем, это дело поправимое. На моей памяти не один манкурт-украинобот становился нормальным человеком.
яцек 3 _ 11.12.2011 22:14
IP: 109.87.95.---
Stakhanov:
Петлюровцы – это изобретение большевистской пропаганды. Просто была законная власть УНР, которая пала под натиском большевистских банд. Как впрочем пали и многочисленные войска корнилова, врангеля, колчака, краснова и прочих бборцов с красными терррористами и бандитами. ОУН, КУН – это организации национально-освободительные. А боролись они протов коричневых национал-социалистов и красных коммуно-большевиков. И те и другие были откровенными преступниками и оккупантами.
у вас альтернативное виденье истории. И про "изобретение" перегиб. И про "законная власть". И далее не согласен с каждой фразой.)))
Еще спрошу – может ли быть некая организация национально-освободительное, если бОльшая часть нации (как минимум три четверти) не желает ПОДОБНОГО "освобождения" и вообще отказывает этой организации в праве их "освобождать" (и даже препятствует с оружием в руках).
Надеюсь, что вы перестанете ТАК называть оун-упа.
Igor Bolozovskij _ 11.12.2011 21:37
IP: 178.94.104.---
Colonello:
.
:) – якщо не помиляюся – Бондаренко завжди був продажним пустодзвоном...
.
ні, ви не помиляєтесь...
wassa14 _ 11.12.2011 21:30
IP: 95.133.0.---
Росіяни -угро-фіни.До словян вони аж ніяк не відносяться.А ось ставлення до словян-українців,поляків,чехів і ін в угрів вороже.Так що це не словянофільство, -а угро-фіннофільство.Хоча цей термін їм не подобається-їм більше до вподоби назва-євроазіати. І не європейці і не азіати,а типу якийсь новий вид людини,щось подібно до гомо советікуса.А насправді європейська раса з мисленням азіата.
Северянин _ 11.12.2011 20:52
IP: 46.200.86.---
Автору – А Вы притворитесь гражданином Украины, возьмите украинский паспорт и попробуйте получить визу к себе в Канаду в демократичном канадском посольстве.
Yuri_D _ 11.12.2011 20:51
IP: 178.95.71.---
Пане Тарасе, чи не надто багато уваги (і поваги:)) Ви приділяєте оцьому, перепрошую, холую-політолуху?
В жовтні 2001 К.Бондаренко в статті ""Повернення Рембо" (N155 львівського "Поступу") називав Бін Ладена національним героєм, теракт в Нью-Йорку – "справедливим актом покарання", а позиція щодо США нічим не відрізнялася як від тодішньої жиріновщини, вітренковщини, так і від нинішніх апологетів азіопщини.
Пригадую також його оду Кучмі в "УП" з приводу якогось там ювілея останнього.
До речі, цікаво, що пов'язує К.Бондаренка з Львом Горшеніним (здається російським юристом з системи МВД), іменем якого він назвав свій (віртуальний?) інститут?
Stakhanov _ 11.12.2011 20:28
IP: 93.74.119.---
яцек 3 _ 11.12.2011 19:20
IP: 109.87.95.--Stakhanov:
Это точно! Бандиты и чекисты, тоже бандиты, не могут быть ни славянофилами, ни либералами, ни националистами. Они просто бандиты!
згоден, но:
первое – вы забыли присовокупить и бандеровцев (мельниковцев), и петлюровцев и проч.
=========
Петлюровцы – это изобретение большевистской пропаганды. Просто была законная власть УНР, которая пала под натиском большевистских банд. Как впрочем пали и многочисленные войска корнилова, врангеля, колчака, краснова и прочих бборцов с красными терррористами и бандитами. ОУН, КУН – это организации национально-освободительные. А боролись они протов коричневых национал-социалистов и красных коммуно-большевиков. И те и другие были откровенными преступниками и оккупантами.
львів-750 _ 11.12.2011 19:29
IP: 178.137.16.---
0rion9:

Очень просто – на самом деле Кузьо благодарен Бондаренке за то, что его жополизный бред можно покритиковать с вумным видом.
___)))))))))))))))
яцек 3 _ 11.12.2011 19:20
IP: 109.87.95.---
Stakhanov:
Это точно! Бандиты и чекисты, тоже бандиты, не могут быть ни славянофилами, ни либералами, ни националистами. Они просто бандиты!
згоден, но:
первое – вы забыли присовокупить и бандеровцев (мельниковцев), и петлюровцев и проч.
второе – славянофил не равно либерал и не равно националист (как и обратное). Это из разных категорий.
Stakhanov _ 11.12.2011 18:47
IP: 93.74.119.---
яцек 3 _ 11.12.2011 17:18
IP: 109.87.95.--У Росії слов'янофіли прийшли до влади в 2000 році разом із початком президентського терміну Владіміра Путіна. В Україні вони здобули перемогу на виборах 2010 року разом із Віктором Януковичем...
мля, называть Путина и Януковича словянофилами несколько безответственно (особенно для доктора-профессора)))
====
Это точно! Бандиты и чекисты, тоже бандиты, не могут быть ни славянофилами, ни либералами, ни националистами. Они просто бандиты!
Stakhanov _ 11.12.2011 18:45
IP: 93.74.119.---
Костя Бондаренко – профессиональный мочильщик оппозиции и служака власти. сейчас он на содержании у Сирожи Тигипки. Тигапка борется за счастье попасть в список Партии Рецидивистов на следующих выборах. Может и Костя замахнулся на депутатский мандат. Что он еще может написать. Его шеф Азаров тоже считает, что вокруг заговор пиндосов против велико и мало российских народов.
0rion9 _ 11.12.2011 18:10
IP: 95.134.99.---
vurobnuk:
То поясніть
поразительно, кому-то интересна эта тема...
Что же, если смогу.
Итак, первое – Бондаренко нормальный человек. Более того – достаточно способный. Достаточно представить себя на его месте – служки нынешней власти – что бы писал каждый из нас?
Т.е он честно справляется со своими обязанностями в восхвалении начальства, которое ему платит деньги.
Способный же -потому, что смог такому ничтожеству как наш презик присобачить понятия легитымности и вызнання – коню понятно, что он и слов-то таких не знает, но благодаря Косте, они стоят теперь рядом с его фамилией.
Уважаемы профессор из Канады своим блогом еще более углУбил эти Костины старания.
Вопрос – зачем канадскому профессору это нужно?
Очень просто – на самом деле Кузьо благодарен Бондаренке за то, что его жополизный бред можно покритиковать с вумным видом.
vurobnuk _ 11.12.2011 17:58
IP: 94.178.252.---
0rion9:
То поясніть
0rion9 _ 11.12.2011 17:56
IP: 95.134.99.---
жаль, у комментаторов не хватает фантазии понять, что на самом деле
Україна та Європа1028 Уряд реформ375 Корупція1261 Aтака Путіна1171 тітушки14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter