10 грудня 2019, 17:01

Схоже, що В. Зеленський недооцінює вразливості позицій Росії

Володимир Путін вчора приїхав до столиці Франції перед усім через газ. Північний потік-2 запустити в експлуатацію росіяни не встигають, а втрата європейських грошей за експорт газу для Росії є критичною. На сьогодні ціни на газ у Європі оновили п'ятнадцятирічний мінімум, впавши лише протягом цього року на 32%. Однак торгівля газом лишається для Росії критично важливим джерелом валютних надходжень, а відсутність контракту з Україною ставить його під серйозний сумнів.

Дві перемоги України у Стокгольмському Арбітражі зафіксували борг Газпрому перед Нафтогазом на рівні 2,56 млрд$. З урахуванням штрафних санкцій за несплату, на сьогодні ця сума складає близько 3 млрд.$, чим і оперує наш Президент.

Згода Володимира Зеленського замінити стягнення виплат Росією цих 3-х млрд.$, поствками газу є вимушеною. Якщо вдасться укласти бодай середньостроковий контракт (3-5 років), то це точно не стане поразкою України. Питання ціни – щоб не довелося платити дорожче, ніж воно того варте, а росіяни неодмінно спробують знову підсадити Україну на їхню газову голку. Слід також пам'ятати, що Газпром перебуває на межі банкрутства, отже залишається вкрай ненадійним партнером.

Стосовно інших питань перемовин у Нормандському форматі, то В.Зеленський продемонстрував дововлі обережну позицію. Як справедливо зауважила у своєму коментарі підсумків зустрічі у Парижі Юлія Тимошенко, вже саме відновлення прямих зустрічей у Нормандському форматі є позитивним, бо без такого формату питання війни вирішити неможливо. Вона також наголосила, що:

"Є великим досягненням рішення про обмін полоненими за формулою "всіх на всіх". Це дає надію, що ув'язнені українці нарешті повернуться додому.

Безумовно позитивним є те, що світ разом з нами. Що звучить не лише питання Донбасу, але й Криму. Що заявлена позиція про те, що спочатку – відновлення кордону, а потім вибори.

Разом з тим, викликає занепокоєння, що вперше в історії роботи Нормандського формату на рівні президента України легітимізовано "формулу Штайнмаєра", яка стає основою для подальших дій.

Також уперше в офіційному комюніке переговорів зафіксоване прагнення надати особливий статус окупованим територіям не на тимчасовій, а на постійній основі."

Ці важливі і точні фіксації положень фінального комюніке саміту у Парижі мають стати предметом роз'яснень з боку Президента з метою не допустити розхитування самих підвали української державності. Опозиція має лишатися дуже пильною у цих питаннях, бо агентура Кремля, як і завжди, перед усім буде всіляко намагатися розхитати державний механізм України.

Наступальними дипломатичними кроками української сторони має стати подальша постановка питань про злочини окупантів проти людства і людяності в ОРДЛО та Криму, компенсації збитків українським громадянам та юридичним особам і державі Україна внаслідок розв'язаної росіянами війни і покарання злочинців в українських та міжнародних судах. Така позитивна практика вже напрацьована. Її слід розвивати далі.

За минулу добу окупанти вбили на лінії зіткнення 3-х наших військових. Це "асеметрична відповідь" агресора на підсумки "вечері у Парижі". Такі злочини мають фіксуватися і по них неодмінно слід відкривати кримінальні провадження, які стануть частиною доказової бази у судах. Чи, можливо, їх так само віднесуть до таких, що підлягають декриміналізації згідно мінських домовленостей і "формули Штайнмаєра"?

Не можна не оцінити елегантність спецоперації щодо дискваліфікації Всесвітньою антидопінговою агенцією російських спортсменів на всіх міжнародних змаганнях, за кілька годин до початку зустрічі у Парижі. Усе ж В.Путін поїхав звідтам, "програвши по очках" у світовому інформаційному просторі.

Слід визнати, що ризиковане прагнення В. Зеленського будь що зустрітися з В. Путіним, не виявилося програшним – президент України довів, що готовий говорити з російським диктатором на рівних. Принамні перед телекамерами.

В.Зеленському вкрай потрібно зміцнювати тили. На тлі потенційної можливості зміцнити становище України на міжнародній арені, загрозливо виглядають небезпеки соціально-економічної дестабілізації внаслідок намірів "у турборежимі" розпродати сільгоспземлі, стратегічні підприємства, об'єкти інфраструктури – перед усім газотранспортну систему, залізницю, оборонні підприємства, електростанції, включно з атомними.

Президент прагне показати, що він здатний до тривалої і конструктивної політичної роботи. От би ще застерегти його від економічних авантюр. Це під силу саме компетентній і відповідальній опозиції.

Реальність загрози застосування ядерної зброї ІІ

Невстиг я зробити вчора допис на УП про винекнення нових чинників ядерної загрози, коли це раптом Пу провів чергове телезасідання рашистської ради безпеки, де було здійснено оцінку нової американської ракетної системи "Темний орел", яку США готові розмістити в Європі вже наступного року...

Реальність застосування ядерної зброї

До початку цієї війни загальноприйнятою була думка, що ядерна зброя існує, як чинник стримування агресії і ніколи не може бути застосована. Проте знавіснілий напад рашистів на Україну показав, що навіть наявність зобов'язуючих документів, резолюції ООН, світова громадська думка та санкції не заважають ядерній країни напасти на найближчого сусіда і вести війну вже стільки часу, скільки для Радянського Союзу тривала Велика Вітчизняна...

Опозиція домоглася збільшення доходів бюджету на 175 мільярдів гривень

Державний бюджет наступного року буде вкрай напруженим. Видатки на війну зменшити неможливо, соціальні зобов'язання держави – так само. Іноземні партнери звісно допомагають Україні, проте у них дедалі більше питань до ефективності використання цих коштів...

Якщо витягти стрижень війни?

Путін зірвав зустріч у Будапешті, бо прагне продовження війни. Навіщо? Російська економіка на межі рецесії. Внутрішня і зовнішня легітимність режиму зникає...

Парламент має повернути проект Держбюджету – 2026 в Уряд для кардинальної переробки

Вперше в історії українського парламентаризму у Верховній Раді діє урядова коаліція у складі лише однієї партії – "монобільшість". Здавалося б, що у таких ідеальних для влади умовах координація між Кабінетом Міністрів і його фракцією мала би бути ідеальною...

Поламані плани? На трьох

Три лідери сучасності "тут і зараз" претендують на формування нового світопорядку – Дональд Трамп, Сі Дзіньпін та путін. Перші двоє мають для цього певні ресурси та засоби...