Чи існує альтернатива корпоратизації оборонних підприємств?
Винахідник лампи розжарювання Томас Едісон говорив, що часто найбільшою помилкою є те, що ми швидко здаємося. А насправді, щоб отримати бажане, іноді треба просто спробувати ще один раз.
Як ви вже знаєте, три місяці тому у Верховній раді було зареєстровано законопроект N3822 про реорганізацію "Укроборонпрому" та перетворення його у цивілізовану компанію з прозорою системою корпоративного управління. Пізніше Урядом було створено Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості і керівництво нового органу виявило бажання внести деякі зміни у цей законопроект.
Це дещо відтягує початок реорганізації Концерну, але ми готові до дискусії та ще одного раунду роботи юристів та фахівців.
Тому, як і заповідав Едісон, ми почали ще раз – вчора у профільному комітеті Верховної ради відбулося засідання робочої групи з реформування обороно-промислового комплексу.
Чим ця робоча група відрізняється від решти форматів?
По-перше, враховуючи участь у робочій групі представників Мінстратегпрому та профільного парламентського комітету, є стримана надія, що наші напрацювання нарешті стануть основою державної політики та "вказівкою до дії" сил безпеки та оборони.
По-друге, окрім законопроекту робоча група також займатиметься вирішенням практичних проблем питань усієї галузі. І я дуже сподіваюсь, що з появою профільного ЦОВВ виробники озброєння та військової техніки, нарешті отримають у особі держави не лише регуляторні обмеження, безліч заборон, а ще й союзників та партнерів.
Що стосується самого законопроекту, наразі у парламенті зареєстровано два проекат, які містять принципово різні підходи до реформування Укроборонпрому. Так, законопроект N3395 авторства Валентина Наливайченка передбачає пряме управління оборонними підприємствами новоствореним ЦОВВ та ліквідацію державного концерну "Укроборонпром".
Це прямо суперечить стандартам корпоративного управління Організації економічного співробітництва та розвитку, адже не може держава в одній особі суміщати ролі власника, регулятора та менеджера того самого підприємства. Стандарти ОЕСР – це незалежність, підзвітність та контроль, чітке цілепокладання та відповідальність, аудитованість та баланс механізмів стримувань та противаг.
Все це передбачає законопроект про перезавантаження "Укроборонпрому" N3822, який протягом кількох місяців розроблявся на базі парламентського комітету з нацбезпеки за нашої безпосередньої участі.
На початку вересня на одному із засідань Комітету ВРУ з питань нацбезпеки, оборони та розвідки віце-прем'єр Уруський висловив намір об'єднати ці два законопроекти в один.
Як показало сьогоднішнє засідання робочої групи, в нас є шанс знайти спільну мову і зробити це без порушення "червоних ліній", про які ми неодноразово наголоушвали.
Наскільки дієвим виявиться цей формат роботи над законодавчої рамкою – покаже час. Але в ідеалі ми маємо завершити законопроект про перезавантаження Укроборонпрому протягом місяця.
Буду інформувати вас про те, як просувається ця робота.
Щодо учасників групи, окрім представників Мінстратпрома та Міноборони, до неї увійшли народні депутати України Ігор Копитін та Валентин Наливайченко, заступник голови Державного космічного агентства України Володимир Міхєєв, директор Державного науково-дослідницького інституту інформатизації та моделювання економіки Мінекономіки Петро Неботов, генеральний директор Ліги оборонних підприємств України Олег Брюшковський, а також ряд експертів. "Укроборонпром" у робочій групі представляю я, заступники гендиректора Роман Бондар та Михайло Морозов, а також наша юридична команда на чолі з Даніїлом Федорчуком.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.