Укртрансбезпека: Перезавантаження
Нарешті. Запускаємо перезавантаження Укртрансбезпека.
Наші пріоритети: повна відкритість, нова команда та максимальна автоматизація процесів.
Учора ми презентували плани щодо системних змін, які чекають на ключового державного гравця у сфері безпеки пасажирських та вантажних перевезень – Держслужби безпеки на транспорті (ДСБТ, Укртрансбезпека).
Робота Укртрансбезпеки в останні роки – свідчення того, як доволі швидко через кадровий голод, брак фінансування та політичної волі може знищуватися з середини одна із ключових державних інституцій у сфері перевезень.
Негатив на ринку накопичувався роками – ми розуміємо, що лише системні зміни зможуть змінити це ставлення.
Завдання, які стоять перед нашою командою на найближчі пів року доволі чіткі: максимальна автоматизація державних сервісів, нова кадрова політика та тісна робота з нашими міжнародними партнерами.
Ми не вигадуємо власних шляхів і не експериментуємо. Є досвід розвинутих країн, конкретні рішення та ініціативи, які вже продемонстрували свою ефективність.
🕵 КАДРОВЕ ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ
Кадрові зміни – ключові у питанні реорганізації роботи Служби. Йдеться не лише про набір нової команди, але й про розширення штату інспекторів майже вдвічі. Нагадаємо, що наразі 176 інспекторів відповідають за:
▪ 5 000 одиниць міського електротранспорту
▪ 75 500 одиниць пасажирського транспорту
▪ 72 500 одиниць вантажного транспорту
▪ 211 пунктів габаритно-вагового контролю
▪ 45 000 ліцензіатів на перевезення (пасажири, небезпечний вантаж).
Зрозуміло, що увесь цей масив роботи не можуть виконувати 200 інспекторів із заробітною платою в 6-7 тис. грн. Тому ми розширюємо штат на основі відкритого та прозорого конкурсу. Основні критерії до кандидатів – готовність навчатися, розвиватися разом з нами та працювати на спільний результат. Єдиний суттєвий критерій – наявність вищої освіти.
Наразі ми докладаємо всіх зусиль, щоб сформувати для нових інспекторів максимально комфортні умови. Зокрема, і в питанні заробітної плати, яка буде не нижче 15 тис. грн. Нові інспектори з'являться на українських дорогах вже влітку 2022 року.
Конкурс на нових інспекторів буде оголошено вже до кінця жовтня. Про деталі кампанії їх відбору буде повідомлено найближчим часом.
📲 ЦИФРОВІЗАЦІЯ РОБОТИ УКРТРАНСБЕЗПЕКИ
Цифровізація послуг Укртрансбезпеки з метою мінімізації людського фактора у прийнятті рішень, а отже корупційних ризиків – пріоритет нової команди Міністерства інфраструктури України.
На важливості чіткого розподілу повноважень між Національною поліцією та Укртрансбезпекою, а також мінімізації корупційних ризиків у сфері безпеки на дорогах наголосили і представники НАЗК та Нацполу.
🚛 НОВИЙ КАБІНЕТ ПЕРЕВІЗНИКА ШЛЯХ
Наприкінці літа було запущено новий кабінет перевізника ШЛЯХ, у якому вже реалізовано систему замовлення та обліку дозволів на міжнародні вантажні перевезення.
Уже до кінця цього року планується почати розробку та впровадження цілої низки програмних компонентів, які необхідні для виконання функцій Укртрансбезпеки. Зокрема йдеться про:
▪ системи онлайн розподілу ЄКМТ;
▪ створення програмного забезпечення для контролю за рухом та виконанням постанов (E-Decision)
▪ доукомплектування та покращення якості роботи Системи та центр обробки даних ГВК (Weigh Control System, WiM)
▪ створення електронного Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів тощо;
Усі ці системи та інструменти будуть розроблені коштом виділених зі спеціального фонду державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу.
🤝 ПІДТРИМКА МІЖНАРОДНИХ ПАРТНЕРІВ
До реорганізації Служби Мінінфраструктури планує долучати міжнародних партнерів. Так, на сьогоднішньому обговоренні свою підтримку новим змінам висловили представники Європейського Союзу, Світового банку, Європейського інвестиційного банку, IDLO, Європейської бізнес асоціації та Асоціації міжнародних автоперевізників.
🇺🇸 Зокрема, спеціаліст Світового банку в Україні з питань транспорту Домінік Пателла наголосив, що банк підтримує реформу Укртрансбезпеки і уже готує спільно з Міністерством інфраструктури та Укравтодором інвестиційний проєкт для покращення безпеки на українських дорогах.
🇪🇺 Представниця Делегації Європейського Союзу в Україні Хлоя Алліо також підтвердила підтримку Союзом планів реформування Служби та підкреслила, що ЄС готовий надавати Україні інвестиційну та технічну допомогу в цьому процесі.
Наразі Міністерство інфраструктури України, спільно з Укртрансбезпека та Укравтодор, напрацьовує перелік конкретних пропозицій для подальшої співпраці з міжнародними партнерами.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.