Почую кожного...
Коли життя пред'являє рахунок, реальність миттєво відділяється від блефу. Партії Регіонів і Януковичу прийшов перший рахунок.
Рахунок пред'явила Європейська правова система. Рішення Європейського суду з прав людини у справі Юрій Іванов проти України має значно більші наслідки для подальшого розвитку нашої країни, ніж це можна уявити на перший погляд. Це той дуже яскравий приклад, коли нехтування правом призводить до правової проблеми, а правова проблема, зрештою, конвертується у політичну.
Отже, Європейським судом у зазначеній справі винесено пілотне рішення. Пілотне означає, що подібних до цього позовів багато, тому суд не розглядатиме їх окремо, а обмежиться винесенням одного рішення, яким зобов'яже державу Україна привести у відповідність правові механізми реалізації вітчизняних законів та виконання рішень судів, постановлених на підставі цих законів. У рішенні йдеться про всі (!!!) категорії громадян, які за законом мають право на різного роду пільги, але ці пільги не забезпечені грошима. Невиконання Україною зазначеного судового рішення (до речі, заарештувати членів родини суддів цього суду на відміну від українських судів не можна, тому це рішення треба виконувати) тягне за собою такі можливі наслідки:
- зупинення повноваженнь національної делегації у Парламентській Асамблеї ради Європи;
- стрімке зростання суми матеріальних витрат за новим рішенням у вигляді справедливої сатисфакції, що приблизно вдвічі збільшує суму до сплати.
За даними Міністерства юстиції України право на подібну сатисфакцію мають приблизно 60 % (!!!) громадян України. Якщо ці громадяни скористаються своїм правом на звернення до Європейського суду, то, крім 130 млрд. грн. сплати за законами, державі Україна треба буде сплатити ще близько 160 млрд. грн. компенсацій. Тут навіть продаж гелікоптера не допоможе.
Отже, Кабінет міністрів Азарова вніс на розгляд ВР законопроект N7562 (думаю, що цей номер увійде в історію), порівняно з яким вся пенсійна реформа здасться дитячими іграшками.
У законопроекті йдеться про три головні позиції:
1. Скасовується мораторій на примусове стягнення грошей з підприємств паливно-енергетичного комплексу (так званий Реєстр. Його суть – це окрема розмова), що одразу приведе до примусової реалізації майна цих підприємств, що фактично означає приховану та стрімку приватизацію всієї енергетичної галузі;
2. Всі процеси реалізації цих стягнень за судовими рішеннями та розмір виплат усім пільговим категоріям передається до повноважень Кабінету Міністрів, тобто фактично у ручний режим без відкритих процедур;
3. І головне – пільгових категорій громадян в Україні фактично більше не існуватиме. Оскільки їхні пільги, розмір яких зараз чітко встановлений окремими законами (на чому всі без винятку політичні сили впродовж останніх десяти років робили свої виборчі кампанії) тепер буде у ручному режимі встановлювати той-таки КМ.
Цей останній пункт і є головним рахунком ПР. Хто ж ці громадяни?
Викладаю у порядку відповідно до законопроекту (хоча пріоритет тут не зовсім зрозумілий):
- працівники міліції – всі (щодо знижки у квартплаті та вартості палива);
- слідчі прокуратури – всі (комунальні послуги, тощо);
- Чорнобильці – всі (у частині щорічних санаторно-курортних путівок), студенти (у частині стипендії);
- мешканці територій радіоактивного забруднення;
- інваліди 1, 2 та 3 категорії – учасники ліквідації (у частині грошових виплат);
- працівники культури в сільській місцевості (опалення і житло);
- медичні та фармацевтичні працівники у сільській місцевості;
- учасники бойових дій і прирівняні до них (санаторно-курортне лікування та грошова допомога до дня Перемоги);
- інваліди війни 1, 2 і 3 групи (грошова допомога до дня Перемоги);
- особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (грошова допомога);
- спеціалісти з захисту рослин у сільській місцевості;
- працівники гірничих підприємств;
- колишні неповнолітні в'язні концтаборів;
- діти війни.
Представники влади скажуть, що пільги не скасовуються повністю, а лише їх розмір буде регулюватися Кабінетом Міністрів. Побачимо, як це буде насправді, хоча зрозуміло, що діалог з цими категоріями наших співгромадян буде непростим.
І останнє. Законопроект має чіткий ідеологічний формат, який і визначить політичну картину. Особисто я буду його підтримувати, оскільки ліберальна модель розвитку країни не знає, що таке пільги, а бачить зовсім інший спосіб соціального захисту тих, хто цього потребує, відповідно до принципу солідаризму. БЮТ – ліва політична сила – цей законопроект не підтримає, комуністи – так само, БЛ – в принципі вже неважливо (але сільські ФАПи змусять їх замислитися), НУНС (щоправда, що це?) – міг би його підтримати, але навряд чи зробить це для уряду Азарова, "опозиціонер" Арсеній – подивимось, посміємось. А от для Партії регіонів настають непрості часи. Зараз вже видно, що голосів на цей законопроект може не вистачити, а рішення суду треба виконувати. Це – перший дефолт. Другий і подальші не за горами.
Спеціально для керівництва держави додам – попереду ще дефолт, пов'язаний з іграми з правоохоронною та судовою системами. Там рахунок буде значно більший.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.