''Сім'я'' Януковича VS Україна
Втративши абсолютну владу та довіру українців, колишні високопосадовці режиму часів Януковича нині роблять все для того, щоби їх не позбавили роками награбованих статків.
У цій війні одним із плацдармів стали кишенькові ЗМІ, підконтрольні колишнім чиновникам Януковича. Через них псевдоексперти розповідають байки про те, що Україна нібито не повинна займати активну позицію у справі щодо накладення ЄС санкцій на "сім'ю" Януковича. Це відверта брехня.
Але залишу емоції та говоритиму виключно фактами.
1. Щодо санкцій, які ввів Євросоюз проти бувших високопосадовців режиму часів Януковича
Рішення Євросоюзу щодо введення санкцій проти "сім'ї" Януковича було оскаржене в суді.
Україна вступила у цю справу на боці ЄС. Ми повністю підтримуємо запровадження санкцій проти тих осіб, які розграбували країну й причетні до вбивств на Майдані.
Хочу наголосити, справа, яку нині розглядає Євросуд – це справа не тільки ЄС, а так само відповідальність України. Гроші, вкрадені колишніми високопосадовцями, – це гроші українців і вони мають бути повернуті українцям.
Більше того, строки для вступу в цю справу були присічні – середина вересня. Тобто, якби ми не вклалися у строки і не встигли вступити у справу на боці ЄС, то надалі Україна не могла б бути спостерігачем (третьою стороною на боці ЄС) та отримувати інформацію про хід її розгляду.
Невступ у справу на боці Євросоюзу був би злочином проти мільйонів українців, які вимагали і вимагають покарання колишніх високопосадовців – Януковича, його компанії і його сім'ї – за ті злочини, які вони вчинили.
2. Щодо практики Европейського суду у розгляді справ і участі країн, в інтересах яких вводилися санкції
Свого часу санкції вводилися проти відповідних диктаторських режимів Тунісу, Єгипту, Сирії тощо. Їх всі намагалися оскаржити. Є справи, в яких Євросуд скасовував санкційне рішення Євросоюзу. Здебільшого це було зумовлене пасивною позицією країни, в інтересах якої Європейський союз вводив санкції.
Україна вже мала поганий досвід, коли не вступила у справи по запровадженню санкцій щодо бувших високопосадовців. І ця практика більше не повториться.
Адже в тих справах, де країни займали активну позицію, рішення Євросуду були позитивними – на користь країни. Тобто рішення щодо застосування санкцій залишалися.
3. Щодо спільності позицій України і Європейського союзу
Позиція України і Європейського союзу є спільною.
Ми знаходимося у повній комунікації з представниками ЄС. Статус України узгоджується. І він буде таким, який є найкращим для цього процесу – це питання виключно юридичної техніки – чи залишиться Україна у справі спостерігачем, чи включитися до відповідної робочої групи з представників ЄС (третьою стороною на боці ЄС).
4. Щодо безкоштовного залучення адвокатів
Міністерство юстиції за останні 7 місяців в зв'язку з обмеженістю державних ресурсів залучає для консультування і допомоги Україні досить багато як українських, так і міжнародних адвокатів на умовах pro bono (безкоштовно).
Адвокатська спільнота налаштована патріотично та із задоволенням нам допомагає.
Зараз перед Україною стоїть ще одне надзавдання – довести кримінальні провадження по злочинам високопосадовців режиму часів Януковича до відповідних вироків судів.
Для цього Міністерство юстиції зробило все, що від нас залежало – ми ініціювали прийняття парламентом Закону про заочне кримінальне провадження, який дає можливість винести вироки, здійснити конфіскацію майна тих осіб, які розграбували країну і нині ховаються у нашого північно-східного географічного сусіда.
Нині справа за нашими правоохоронними органами. Саме вони, отримавши повний правовий інструментарій, мають довести ці справи до кінця – до винесення відповідних вироків. На них лежить величезна відповідальність за те, щоб ті кошти і ті активи, які є тільки замороженими в рамках санкцій ЄС, могли бути повернуті Україні на підставі вироків українських судів і належної доказової бази.
Нагадаю, санкції ЄС є строковими – вони запроваджені до травня 2015 року. Тобто вже наступного року треба буде інформувати Євросоюз про те, наскільки Україна просунулася в цих розслідуваннях.
Що стосується самої судової справи, то за інформацією експертів такі справи розглядаються досить тривалий час і, за скромними підрахунками, рішення по ним можуть бути винесені не раніше 2018 року.
А тому українським правоохоронним органам треба сконцентруватися на тому, щоб повернути кошти, які зараз є заблокованими, в бюджет України.
Ще до публікації брудної заказухи з даного питання на сайті "Обозреватель" мені стало відомо, що її намагалися розмістити на інших сайтах. Проте журналісти відмовилися друвати від власного імені відверто неправдивий матеріал. Більше того, як раз свідома журналістська спільнота й повідомила мені, що такий матеріал має от-от з'явитися на якомусь неперебірливому сайті.
Тому звертаюся до "Обозревателя": ще трошки і ви перетворитеся на інформаційний смітник. Якщо такі метаморфози не є вашою кінцевою метою – давайте виключно об'єктивну інформацію та майте сміливість опублікувати в себе на сайті відповіді на ті запитання, які Вами навіть не були мені поставлені (жодних запитів Ваше видання не спромоглося зробити).
Вступ України у справу щодо введення санкцій проти бувших високопосадовців режиму часів Януковича жодним чином не може нашкодити її розгляду!
Факт того, що нині у деяких ЗМІ активно розповсюджується протилежна та цілком безпідставна інформація, свідчить виключно про те, що активна позиція України у даному питанні є правильною та зачіпає інтереси VIP-втікачів.
Псевдоексперти, які розповідають, що Україна не повинна мати активної позиції в цьому питанні – це виключно посібники Януковича чи колабораціоністи. Хто з чиновників вважає інакше – нехай вийде і скаже про це публічно!
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.