23 березня 2016, 17:53
Разнарядка від Шокіна: НАБУ справи не передавати – документ
Невідставлений генпрокурор Шокін – в агонії перед невизначеністю: спокійна пенсія? Тюрьма? Вигнання?... Іскри з кабінету розлітаються підрозділами генпрокуратури у вигляді конкретних ЦУ: справи, що їх витребовують Антикорупційне Бюро та Спец.антикорупційна прокуратура – не віддавати:
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/7/a/7a264-pearl.jpg)
У Шокіна набрейнстормили цілих 10 підстав, чому Ситник з Холодницьким мають йти лісом зі своїми законними вимогами витребовувати та розслідувати справи, за упокій яких у церквушці, що на останніх поверхах ГПУ, схоже, прокурорами вже щиро та рясно "відмолено". Одна з них – жирнюча з точки зору кола потенційно причетних до обородуки – про незаконний видобуток бурштину.
Разнарядка Генпрокурора містить перелік з 10 пунктів законодавства, якими мають послуговуватися прокурори для офіційної відмови у передачі справ до Бюро або Спец.Прокуратури. Тут є аругемнти на будь-який прокурорський смак – від перекручування до красивої маніпуляції.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/6/1/61574-00000000000001.jpg)
Не треба бути обізнаним у тонкощах Кримінально-процесуального кодексу та закону про НАБ, щоб зрозуміти нікчемність цих аргументів. Є закон про НАБУ, пряма норма якого (ст.17) говорить наступне:
Національному бюро та його працівникам для виконання покладених на них обов'язків надається "право за рішенням Директора Національного бюро, погодженим з прокурором, витребовувати від інших правоохоронних органів оперативно-розшукові справи та кримінальні провадження, що стосуються кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності Національного бюро, та інших кримінальних правопорушень, які не відносяться до його підслідності, але можуть бути використані з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності"
До відома ГПУ, де не знають, хто такі працівники НАБУ і на повному серйозні вважають, що Ситник – директор НАБУ – не є працівником Бюро, стаття 10 цього ж закону чітко визначає, що Ситник є працівником НАБУ.
Твердження, підписані Шокіним, що "закон не надає права Директору НАБу витребовувати провадження та не вказує працівників НАБу, які мають таке право" – правове невігласвто та маніпуляція.
Це – все одно, що сказати, що Шокін не є працівником ГПУ:)
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/2/c/2c27e-00000000000002.jpg)
У цьому – вся ієзуїтська політика ГПУ, адже цей темник з'явився після наради в главку, де Холодницький намагався виробити разом з Севруком конкретний порядок витребування кримінальних проваджень та строків, що автоматично зняло б всі питання. Натомість "генерали" з Різницької вирішили всіх пошити в дурні.
Крім того, "відсутність порядку витребування справ в КПК та скасування інституту витребування справ" не завадила ГПУ передбачити такий порядок у власному Регламенті, затвердженому наказом Пшонки від 12 квітня 2012 року N 35, яким ГПУ активно користується і зараз.
Замість того, щоб разом з НАБУ виробити людський порядок взаємодії та обміну інформацією (передбачено ст.19 (1) закону про НАБУ), ГПУ від імені Шокіна видає вказівки, як уникнути передачі справ до Бюро.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/5/c/5ce19-00000000000003.jpg)
154 прокурори, яких нещодавно призначив Шокін керівниками місцевих прокуратур, здавали тест на знання законодавства, а тому мають розуміти зміст частини 5 статті 216 КПК, що дозволяє детективам розслідувати, у разі необхідності, будь-яке кримінальне провадження; Статті, на які посилається інструкція ГПУ, визначають повноваження прокурора та керівника органу досудового розслідування, а не доступ до матеріалів досудового розслідування.
Також вони здавали тест на загальні розумові здібності й здатні самостійно зробити очевидний висновок, що для розслідування провадження, яке знаходиться в іншого органу досудового розслідування, детективам НАБУ потрібно, як мінімум, отримати доступ до такого провадження, для чого, власне, і передбачено право на його витребування.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/4/8/48c72-00000000000005.jpg)
Таке тупе трактування норм КПК є абсолютно хибним, адже частина 5 статті 216 КПК говорить про можливість розслідування детективами НАБУ справ, які віднесені до підслідності інших слідчих органів.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/3/b/3ba95-00000000000006.jpg)
Класика подвійних стандартів від Шокіна. Спочатку він визнає підслідність за прокурорами ГПУ, а в пункті 9 своїх вказівок – прямо її заперечує з відсилкою до законів.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/9/a/9a8ac-00000000000007.jpg)
Звичайно, це ж банальна логіка! Прокурори САП та детективи НАБу будуть уповноважені на здійснення досудового розслідування та процесуального керівництва у справах, отриманих від ГПУ, після відповідного рішення про початок розслідування саме цієї справи!!!
В цьому ж розпорядженні ГПУ спалили сценарій, що буде розігруватися як вихід із ситуації:
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/0/9/09491-00000000000008.jpg)
Генпрокурор вказує своїм підлеглим на те, що працівники НАБУ та САП повинні отримувати доступ до матеріалів кримінальних проваджень ГПУ виключно через такі заходи як: тимчасовий доступ до речей і документів, обшук та огляд.
В цілому, використання таких інструментів є цілком можливим – уявляю собі обшук орлів Ситника в ГПУ з метою вилучення томів кримінального провадження. Але – на це потрібен дозвіл суду і додатковий час. Та головне – тимчасовий доступ, огляд або обшук можуть бути здійснені вже в рамках розпочатих нових кримінальних проваджень НАБу. Фактично, ГПУ пропонує дублювати кримінальні провадження, що, в принципі, є недопустимим, адже слідчі дії різних органів досудового розслідування в таких провадженнях будуть накладатися та весь процес розслідування втратить зміст.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/5/5/5592c-00000000000009.jpg)
Пряма норма КПК говорить про те, спір про підслідність вирішує Генпрокурор, тому, власне, Шокін і провокує своїх підлеглих до спору з НАБу, аби в своїй особі приймати рішення у справах.
Більше того – Шокін вирішив доповнити своїми рознарядками сам кодекс. Так, він уточнив, що не лише генпрокурор може вирішити спір про підслідність, але і виконуючий обов'язки!! Такої норми в КПК немає! Не хіла підстраховочка на випадок, якщо в.о. Севрук зависне на Різницькій надовго.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/5/9/5924c-000000000000010.jpg)
Цю проблему дійсно можна вирішити лише відповідними змінами - і генпрокурора, і до КПК.
Ну і на останок – ось чому серед 154, призначених Шокіним, керівників регіональних прокуратур немає жодної людини не з прокурорського клану:
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/e/6/e6f02-000000000000011.jpg)
Хорошим тестом для нового очільника ГПУ стане відміна цього дурнуватого розпорядження і підходів до роботи з Антикорупційним Бюро в цілому.
Так і в ГПУ, і в суспільстві одразу зрозуміють, ким є IV генеральний прокурор – адептом та спадкоємцем політики Шокіна, чи – порядним, самостійним у власних рішеннях та неупередженим профі.
Чекати лишилося недовго.
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/e/f/efa46-00000000000001.jpg)
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/d/8/d8cb2-00000000000002.jpg)
![](http://blogimg.pravda.com/images/doc/3/5/35610-00000000000003.jpg)