Про причини та наслідки, політичні звільнення і призначення
➡ Фейсбук щиро обурений звільненням "за політичною статтею" Голови митниці та Голови податкової.
І обурений потенційним призначенням нового головного Податківця країни за один день непрозоро та БЕЗ конкурсу – а через співбесіду.
➡ Іронія в тому, що можливість "політичного" звільнення та призначення за строковим контрактом – зробив не Уряд Шмигаля, а у вересні в турбо-режимі Уряд Гончарука.
Ці зміни – так званий Закон "Про перезавантаження влади" – фактично повернули процедури часів Януковича. Коли держслужба була дуже заполітизованою; службовці працювали на партію влади, звільнялися та призначалися – лише політично.
Найважливіше – чи зможемо ми зробити висновки з цієї ситуації?
1.
❗Не можна змінювати закони під одну людину/ під один уряд/ під групу людей.
Ця проста істина – вкотре стає аксіомою. Ручне керування країною – це завжди ризики та завжди ефект бумерангу.
➡ Зміни закону під одну конкретну людину або одну конкретну групу людей – завжди призводить до майбутніх зловживань, авторитаризму, та використання цих же спеціальних режимів проти них.
Це ящик Пандори, який дуже важко закрити.
Немає законів та спеціальних процедур, достойних ("гарних людей").
Благими намірами – вимощена дорога у пекло.
У вересні в Законі "Про перезавантаження влади" намагалися дати необмежені й неконтрольовані повноваження Уряду Гончарука для здійснення швидких реформ.
Насправді ж, ці необмежені повноваження залишилися в законодавстві назавжди і тепер ними може користуватися будь-який наступний Уряд.
Таке ручне керування і зміна закону під одну особу призводить далі до того, що будь-який наступний уряд – потенційно і уряд "реформаторів", і уряд ОПЗЖ та проросійських партій, – буде використовувати ті ж самі необмежені, неконтрольовані і неприпустимі повноваження для призначень на посади у країні.
2.
❗Кожна спеціальна процедура або спеціальний закон – мають проходити так званий "тест Януковича".
Цей тест – авторське право колег з фракції "Голос" 😉.
Без перевершення крута історія, на якій тестували свою позицію щодо свого голосування / не голосування за закони фракція "Голос" та інші фракції, і я, в тому числі.
Саме через цей тест, фракція "Голос", яка загалом підтримувала пана Гончарука, НЕ голосувала про цей законопроект "Про перезавантаження влади" з політичними звільненнями та контрактною державною службою.
І не голосували вони тому, що цей закон НЕ пройшов "тест Януковича", тобто, навіть при готовності надати за необхідності такі неконтрольовані надповноваження уряду Гончарука, вони не були готові надати ці повноваження уряду Януковича.
Цей тест працює і при неготовності надати надповноваження уряду Порошенка, або – найгіршому можливому уряду у вашій уяві.
➡ Якщо ми не здатні надати ці надповноваження найгіршому з можливих у нашій уяві президенту, прем'єру чи уряду, – то ми НЕ можемо їх надавати і найкращому в нашій уяві уряду.
Це ази принципу балансу та противаг державного управління та принципу "не нашкодь".
Знову ж таки, благими намірами вимощена дорога у пекло!
В ситуації з прем'єром Гончаруком – ці зміни почалися в турборежимі й повернулися бумерангом проти нього ж самого і його ставлеників в тому ж надшвидкому турборежимі.
➡Тепер ми маємо аналізувати помилки, вивчити уроки, та кинути всі сили, щоб виправляти помилки на майбутнє.
-
П.С. Більше – завжди пишу тут.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.