26 березня 2014, 17:44

Україна перемогла в Раді Європи-2 (Текст Резолюції по Україні Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи)

25 березня 2014 року відбулися дебати щодо України на засіданні Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи.

Делегати Конгресу дискутували питання окупації Криму, порушення міжнародного права, порушення прав людини на окупованих росіянами територіях та перспективи розвитку України як демократичної держави.

Російська делегація намагалася нав'язати свою позицію Конгресу, вони тиснули на делегатів, застосовували різноманітні засоби бюрократичних перепонів та процедурних моментів, проте Конгрес місцевих та регіональних влад Ради Європи підтримав Україну,та висловив цілковиту солідарність з українським народом в питанні відстоювання територіальної цілісності нашої держави.

Хочу відзначити єдність та консенсус, які були в українській делегації. Ми боролися за кожне положення проекту Резолюції. Попри тиск з боку росіян, ми домоглися цілковитої ПЕРЕМОГИ. Резолюція була прийнята переважною більшістю голосів.

Особлива подяка віце-президенту Конгресу Наталії Романовій, меру Дніпропетровська Івану Куліченку, депутату Одеської обласної ради Олексію Гончаренку, секретарю Київської міської Ради Галині Герезі та іншим делегатам від України. Особлива подяка представникам Представництва України в Раді Європи і особисто п. Миколі Точицькому.

Виступ М.Ставнійчук на дебатах Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи

http://blogs.pravda.com.ua/authors/stavniychuk/53328321f3c63/

Неофіційний переклад

ДЕКЛАРАЦІЯ

Конгрес місцевих і регіональних влад Ради Європи глибоко стурбований розвитком ситуації в Україні, зокрема нападами на територіальну єдність країни;

Він поділяє стурбованість, висловлену з цього питання Комітетом Міністрів, Парламентською асамблеєю Ради Європи та взагалі всією міжнародною спільнотою;

Він не сприймає легітимності референдуму, що відбувся 16 березня цього року без мінімальних демократичних гарантій, які повинні мати місце при будь-якому голосуванні, та які є передумовою, яка вимагається Конгресом, коли він спостерігає за місцевими і регіональними виборами;

Ця псевдо-консультація не повинна братися до уваги при підготовці шляхів до зміни кордонів між Росією та Україною. Використання військової сили Росією, щоб перекроїти національні кордони, є неприйнятним. Відповідно, Конгрес засуджує Російську анексію Криму та Севастополя у порушення міжнародного права. Окупація територій незалежних країн, як ми бачили у 2008 році у Грузії та зараз стикаємося в Україні, є неприйнятною в міжнародному праві та з цим не можна змиритися.

Конгрес наголошує на своїй повній підтримці того, що Крим та Севастополь є безперечною частиною України та щоб територіальна цілісність України була відновлена. Конгрес також закликає усі сторони повністю дотримуватися прав людини та верховенства права.

Конгрес наголошує, що перед цим референдумом Крим володів широким ступенем автономії, яка може бути, якщо необхідно, посилена у консультації з національними органами влади України; У цьому зв'язку він нагадує Рекомендацію 346 (2103) щодо Регіонів та територій зі спеціальним статусом у Європі, ухвалену 31 жовтня 2013 року.

На додаток, він висловлює свою підтримку новим та легітимних органам влади України у будь-яких ініціативах з посилення демократії в країні та захисті прав Українських громадян, у т.ч. культурних, національних та лінгвістичних груп меншин, в дусі інклюзивності, та забезпечення справжнього діалогу між всіма політичними силами;

Зокрема, цей діалог має дозволити усім,хто належить до національних меншин в Україні, зокрема російськомовному населенню України, як і не російськомовним меншинам АРК, яка була нелегально анексована Російською Федерацією, повною мірою скористатися положеннями Рамкової конвенції про захист національних меншин та Європейської хартії місцевого самоврядування. Насамкінець, це (він) має призвести до конституційної та адміністративної реформ, які передбачатимуть в країні інституції, що забезпечать широкий консенсус та які, у частині місцевих і регіональних влад, відповідатимуть принципам Європейської хартії місцевого самоврядування та Референційної рамки регіональної демократії;

Конгрес посилається на свої рекомендації, ухвалені на його сесії 29-31 жовтня 2013 року, після презентації доповіді про стан місцевої і регіональної демократії в Україні, і зокрема ті, які закликають:

- усунути конституційні та законодавчі обмеження стосовно місцевих органів влади і зміцнити субсидіарність, надавши місцевим органам влади повноваження управління суттєвою часткою публічних справ;

- передати адміністративні повноваження на районному та обласному рівні виборним органам для того, щоб створити підпорядкованої їм виконавчі адміністрації;

Реформа такого роду зміцнила б демократію і соціальну, економічну та територіальну цілісність України;

Конгрес готовий обговорювати з новими органами влади реалізацію цих рекомендацій. Він є особливо заінтересований направити делегацію в Україну, у т.ч. регіон Криму, щоб вивчити ситуацію у країні. Він знаходиться також у розпорядженні української влади, щоб узяти участь у місії зі спостереження за місцевими виборами, які відбудуться у низці українських міст 25 травня 2014 року.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Суддям не варто забувати про свій законний інтерес – презумпцію компетентності та доброчесності

Схоже, нескінченні реформатори судової влади щиро вірять, що їм в руки вклали щит і меч рідної держави. Адже і ухвалювані закони, і практика їх застосування доволі часто визначаються миттєвими політичними потребами...

''Недооголошена'' війна. Чому для нас важливо оголосити стан війни через агресію РФ проти України

Повернутися у публічній площині до теми щодо суті нерозривного зв'язку між розумінням збройної агресії РФ проти України у міжнародному праві і юридичним фактом оголошення Верховною Радою України за поданням Президента України стану війни через збройну агресію у національному конституційному праві, мене змусили декілька обставин останніх днів...

Дебати: виборчий процес має наповнитись сутісним змістом

І ще раз до теми дебатів. Декілька моїх попередніх тез з цього приводу. Перше. На сьогодні питання проведення передвиборних теледебатів за рахунок коштів Держбюджету під час проведення повторного голосування визначено статтею 62 Закону України "Про вибори Президента України" з урахуванням, звичайно, духу усіх статтей Закону, передовсім, обмежень передвиборної агітації...

Воєнний стан чи апогей правового хаосу, як складової політичної кризи?!

Починаючи із 2014 року я маю публічну позицію, яка полягає у тому, що в Україні, починаючи із моменту анексії Росією Криму, склалися всі підстави для введення воєнного стану...

Парубій і Ко пробили правове дно

У парламенті прийнятий, вибачте за відвертість, абсолютно дебільний закон про внесення змін до статті 6 Закону України" Про Центральну виборчу комісію" щодо збільшення чисельного складу ЦВК...

Україна і криза світового правопорядку: нові реалії. Чи розуміє влада тонкощі процесу?

13-го вересня розпочнеться 15-та Щорічна зустріч Ялтинської Європейської Стратегії (YES) "Майбутнє покоління всього". Попри загальну назву, учасники YES будуть дискутувати з дійсно актуального кола запитань: "Якими будуть завтрашні загрози суспільству, економіці та політиці? Які глобальні виклики чекають на нас? Яке майбутнє Сполучених Штатів, ЄС, НАТО, Російської Федерації? Як захистити демократію від маніпуляцій іззовні та як протидіяти дезінформації"...