20 січня 2016, 19:21

Перверзії ''відповідальної політики''

Після публікації моєї статті в "Дзеркалі тижня" з критикою так званого "конституційного процесу" (а насправді процесу встановлення суперпрезидентської влади) проти мене почалась кампанія цькування (ось лише кілька дописів – за авторством пана Юсова і пана Дністрового). Як і годиться президентським опричникам, відповідь була дана не по суті критики, а за темником з Банкової.

Мудрою відповіддю "теминковим" достойникам було б ігнорування. Саме так я і збиралася вчинити. Але мої переслідувачі використали один аргумент, який симптоматичний взагалі для нашої політики: звинувачувати у роботі на "кримінальний режим Януковича". І на цей закид слід уже дати відповідь захисникам президента Порошенка, колишнього міністра економіки "кримінального режиму" і автора сучасних "конституційних" інновацій.

Критика (і похвала) людини має рацію, якщо оцінку дано діям і наслідкам. Так і щодо цього аргументу – важливо дивитись, що робила я (і пан Порошенко, і інші люди, які з 2010 по 2013 працювали на державу Україна). За свої дії та їх наслідки я несу повну відповідальність.

Так склалося, що в моєму житті, як і в житті кожного громадянина України, були президенти Л.Кравчук, Л.Кучма, В.Ющенко, В.Янукович... Тепер от є президент П.Порошенко. Для мене всіх цих людей об'єднує одне – за часів їхнього президентства завжди існувала та існує держава Україна. І завжди був конституційний процес і Конституція, довершеність, правову визначеність та справедливість якої я вважаю надзвичайно важливою. Над конституційними питаннями я працювала при В.Ющенку, В.Януковичу, П.Порошенку. При В.Януковичу – в основному з Президентом Л.Кравчуком. Не зважаючи на різність їхніх підходів та поглядів, намагалася впроваджувати принципи верховенства права і демократії.

Однак тут питання зараз не в мені. А у тому, чому я при Януковичі займалась тим же самим, чим займаюсь нині, за часів Порошенка – пояснюю, що не можна змінювати Конституцію на догоду зовнішнім силам, що не можна закладати у Основний Закон власні інтереси лідера, що негоже змінювати Конституцію у нелегітимний спосіб... Не гоже вкотре знищувати Конституційний Суд та ґвалтувати Конституцію.

Принагідно дякую за кілька нових власних відкриттів.

Відкриття перше: якась таємна ШВП

По-перше, завдяки блогу на "УП" пана Андрія Юсова, я дізналась, що в Україні існує ШВП (це не лайка, а скорочена назва Школи відповідальної політики), де він є директором. Щоправда, школа ця таємна – згадувань у відкритих джерелах про неї нема. І це зрозуміло, бо відповідальна політика у наших реаліях – заняття для гурманів...

Відкриття друге: талант завжди проб'ється

Це відкриття – з царини поезії та мистецтва. Доля подарувала випадок дізнатись про "есеїста, романіста, члена українського ПЕН-клубу та Асоціації українських письменників" (відчуваєте велич?) Анатолія Дністрового.

Дізналась я про цю непересічну творчу особистість, знов-таки завдяки блогу пана Анатолія на "УП".



Відкриття третє: інтелектуальні близнюки


Отже, наступне відкриття – і директор примарного учбового закладу, і есеїст-романіст, виявляється, активно цікавляться конституційним процесом! Що приємно: обидва автори – і очільник ШВП, і член ПЕН-клубу – присвятили свої дописи моїй скромній персоні. Але про це – згодом. Зараз повертаюсь до переліку одкровень.

Нарешті, головне, майже езотеричне: обидва достойники, попри зовсім різні професійні сфери... мислять майже ідентично! Читаючи їхні останні дописи, складається враження, що Андрій та Анатолій є або інтелектуальними близнюками, або дисципліновано списували з одної шпаргалки. Нині такі папірці називаються "месідж-бокси" (прогресивна президентська команда вирішила відійти від ганебної практики "темників", надавши їм цього модного звучання).

Та не тільки у темряві розумового процесу, а і у часі збігаються їхні доробки. Есеїст-романіст спішно опублікував свій допис на УП одразу після директора ШВП! Озаріння впало водночас. Навіть заголовки в них ідеологічно-ідентичні: "Експерти доби Януковича – знову в моді?" (варіант Андрія Усова) і "Чому діячам часів узурпатора краще помовчати?" (більш поетичний у виконанні Анатолія Дністрового).

Це вони про мене, як ви розумієте.



Відкриття четверте: абсурдопереклад


Синхронний праведний гнів "політика" та "письменника", майже як у 1937 році.

А ті, хто писав їм шпаргалку, чи не мали часу, чи не вичавили із власної фантазії аргументів по суті конституційних питань. Тому "месидж-бокс" директору ШВП та митцю дали однаковий з тим, який дають звичайним інтернет-троллям. Які вже другий рік поспіль будь-яку спробу фахово аналізувати законотворчі процеси в державі, намагаються "відбити" воланнями про "зраду" та про мою начебто визначну роль у формуванні політики Віктора Януковича.

Я все ж вдячна панам Юсову та Дністровому за сумлінну трансляцію "бокса" – це дає мені можливість нарешті поставити крапку в тужливих роздумах про цей "повний сюр" (дякую пану есеїсту-романісту за вдалу характеристику).



Відкриття п'яте: не довіряйте "месідж-боксу!"


Скажімо, пану "директору ШВП" (митця можна пробачити) за статусом і фахом, доцільно було б перевірити надану "компру", а не бездумно повторювати те, що передали "зверху".

Не буду зосереджуватись на мантрах про "зраду" – від цього вже нудить пів-країни.

Що ж до решти "претензій", які дисципліновано протранслював керівник ШВП із так званого "месідж-боксу", доведеться зробити для нього невеличкий історичний екскурс.

1. "За часів Януковича пані Марина захищала нардепів з Партії регіонів, які під час голосувань відкрито, нахабно і безкарно порушували Конституцію. Підтримувала президента, який підписував закони, за які фізично голосували кнопкодави, а не належні 226 депутатів" – чеканить пан Юсов.

У відповідь хочу нагадати, що напередодні 16 січня 2014 року я в прямому ефірі закликала парламентарів не голосувати за сумновідомі "диктаторські" закони через їх нелегітимність.

Це легко знаходіться у гуглі.

Фахівець з "відповідальної політики" повинен знати про такі речі, бо вони не з "месідж-боксу", а були насправді.

2. "Крім того, пані Марина опікувалася питаннями конституційних змін і представляла Україну у Венеційській комісії, де створювала позитивний імідж "гаранту", який фактично узурпував владу в державі" – ображається на мене директор ШВП.

Насправді президент Янукович не мав щастя від мого представництва у Венеційській комісії. Тому скориставшись нагодою (скінчився термін повноважень), прийняв у 2013 році рішення подати іншу кандидатуру на члена комісії. Основними причинами стали мої позиції, зокрема, щодо судової реформи та з сумновідомого мовного закону (думку щодо останнього я, до прикладу, виклала на УП, будучи радником президента).

P.S. Ще раз нагадую для людей думаючих і патріотичних: стаття, яка змусила владу замовити цей "сюр", називається "Конституційна реформа: непродуктивний процес з продукування помилок", вона опублікована у газеті "Дзеркало тижня".



Спеціально для керівників "інформаційних військ" на Банковій


Я і надалі буду аналізувати конституційний процес в Україні, шукати та пропонувати шляхи нового суспільного договору, який так потрібен Україні. Тож бажано у подальшому для "інформаційних спецоперацій" підбирати більш фахових та авторитетних опонентів.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Суддям не варто забувати про свій законний інтерес – презумпцію компетентності та доброчесності

Схоже, нескінченні реформатори судової влади щиро вірять, що їм в руки вклали щит і меч рідної держави. Адже і ухвалювані закони, і практика їх застосування доволі часто визначаються миттєвими політичними потребами...

''Недооголошена'' війна. Чому для нас важливо оголосити стан війни через агресію РФ проти України

Повернутися у публічній площині до теми щодо суті нерозривного зв'язку між розумінням збройної агресії РФ проти України у міжнародному праві і юридичним фактом оголошення Верховною Радою України за поданням Президента України стану війни через збройну агресію у національному конституційному праві, мене змусили декілька обставин останніх днів...

Дебати: виборчий процес має наповнитись сутісним змістом

І ще раз до теми дебатів. Декілька моїх попередніх тез з цього приводу. Перше. На сьогодні питання проведення передвиборних теледебатів за рахунок коштів Держбюджету під час проведення повторного голосування визначено статтею 62 Закону України "Про вибори Президента України" з урахуванням, звичайно, духу усіх статтей Закону, передовсім, обмежень передвиборної агітації...

Воєнний стан чи апогей правового хаосу, як складової політичної кризи?!

Починаючи із 2014 року я маю публічну позицію, яка полягає у тому, що в Україні, починаючи із моменту анексії Росією Криму, склалися всі підстави для введення воєнного стану...

Парубій і Ко пробили правове дно

У парламенті прийнятий, вибачте за відвертість, абсолютно дебільний закон про внесення змін до статті 6 Закону України" Про Центральну виборчу комісію" щодо збільшення чисельного складу ЦВК...

Україна і криза світового правопорядку: нові реалії. Чи розуміє влада тонкощі процесу?

13-го вересня розпочнеться 15-та Щорічна зустріч Ялтинської Європейської Стратегії (YES) "Майбутнє покоління всього". Попри загальну назву, учасники YES будуть дискутувати з дійсно актуального кола запитань: "Якими будуть завтрашні загрози суспільству, економіці та політиці? Які глобальні виклики чекають на нас? Яке майбутнє Сполучених Штатів, ЄС, НАТО, Російської Федерації? Як захистити демократію від маніпуляцій іззовні та як протидіяти дезінформації"...