Порядок денний РПР. Пленарний тиждень 6-9 грудня
Зібравшись у сесійній залі після двох тижнів відпочинку народні депутати мають чимало роботи. З точки зору законодавчого забезпечення реформ наші обранці не надто плідно попрацювали восени, хоч Реанімаційний пакет реформ щотижня їм виставляє чималий реформаторський порядок денний. Однак попри вимоги громадськості, чимало законопроектів із Дорожньої карти РПР з тижня в тиждень кочують, очікуючи прийняття. Одними із таких є пакет законопроектів з питань децентралізації, ухвалення яких РПР вимагав уже не раз у народних обранців цієї сесії.
Мають бути якнайшвидше прийняті законопроекти N4772, 4773, 4676, 4742, які усувають перешкоди на шляху добровільного формування об'єднаних територіальних громад. За два роки процесу децентралізації в Україні вже об'єдналося 368 територіальних громад. Такі зрушення дозволили збільшити власні доходи бюджетів на одного жителя з 288 грн. до 955 грн., тобто майже втричі. Об'єднані громади отримали підтримку з держбюджету на розвиток своєї інфраструктури у розмірі одного мільярду гривень. Прийняття цих законопроектів дозволить пришвидшити та спростити процес подальшого об'єднання громад та дасть шанс нам запровадити дієве місцеве самоврядування. Законопроекти підтримав профільний комітет Верховної Ради, також Міністерство регіонального розвитку та Представництво ЄС в Україні.
Іншим ключовим пріоритетом, є розгляд урядового законопроекту N5368, розробленого за участі представників бізнесу і громадськості, який обмежує корупційні можливості фіскальних органів та посилює сервісну функцію Державної фіскальної служби. Зокрема, законопроект передбачає ліквідацію податкової міліції і створення фінансової поліцію з підпорядкуванням її Мінфіну; законодавче закріплення функціональних можливостей електронного кабінету платника податків. Експерти РПР закликають народних депутатів до кінця цього року ухвалити законопроект N5368 в цілому, з доопрацюванням розділів щодо адміністрування ПДВ та трансфертного ціноутворення.
Верховна Рада минулого сесійного тижня проігнорувала заклик РПР проголосувати законопроект N4812, який дозволить НАБУ без залучення СБУ (за рішенням суду) проводити прослуховування. Першим викликом на цьому шляху є внесення цього законопроекту у порядок денний парламенту. Ще 6 липня профільний комітет з питань запобігання і протидії корупції рекомендував ухвалити цей законопроект, однак народні депутати його досі не розглянули. Реанімаційний пакет реформ закликає винести в зал та прийняти цей важливий законопроект, який усуне можливість "зливання" інформації про прослуховування НАБУ та "підчищання" слідів корупційних злочинів.
На порядку денному від РПР цього тижня також законопроект N5061, спрямований на забезпечення виконання закону N183-VIII від 11 лютого 2015 року "Про відкритість використання публічних коштів", який регулює роботу ресурсу Є-data, офіційного порталу публічних фінансів України. Станом на 1 жовтня 2016 року на порталі зареєструвалося лише 46% виконавців, а серед державних підприємств ця цифра становить 16%. Такі дані свідчать про те, що розпорядники публічних коштів у більшості своїй закон проігнорували. Законопроект передбачає запровадити адміністративні санкції за подання неповної або неправдивої інформації.
Іще один законопроект, прийняття якого вже вимагав РПР, N2033а, дуже важливий для відновлення прав неправосудно засуджених осіб та їх родин. Проект передбачає запровадження тимчасового механізму перегляду вироків у кримінальних справах, в яких особи були засуджені без належної доказової бази за тяжкі та особливо тяжкі злочини на підставі старого Кримінального кодексу України. Більше року минуло від часу, як цей законопроект було прийнято в першому читанні, а розгляд в другому читанні досі відкладається.
Останнім в переліку, але не останнім за значенням є законопроект N4644, який передбачає привести умови перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та річковим транспортом до європейського рівня з метою гарантування належного рівня безпеки під час перевезення небезпечних вантажів.
Детальніший порядок денний від РПР тут
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.