Володимир В’ятрович Історик, голова Українського інституту національної пам’яті

Інститут просить МІНЮСТ та УКРДЕРЖАРХІВ скасувати обмеження на копіювання інформації в архівах

09 серпня 2018, 14:11

Український інститут національної пам'яті направив листи до Міністерства юстиції України та Державної архівної служби України з проханням відновити можливість громадянам копіювати архівні документів.

Наказом Мінюсту від 27.06.2018 N2059/5 були внесені зміни до Порядку користування документами Національного архівного фонду, що належать державі, територіальним громадам, згідно з яким обмежено можливості користувачів копіювати архівні документи.

Запроваджені зміни забороняють копіювання власними технічними засобами документів великих форматів (більше А4) та справ з товщиною корінця понад 4 см, а також берестяних грамот, документів на пергаменті, рукописів, стародруків, документів зі згасаючим чи слабкоконтрастним текстом, документів, виконаних аквареллю, гуашшю, олівцем, вугіллям, залізогаловим чорнилом, архівних фондів (нефондових колекцій), колекцій у повному обсязі; зазначено про неприпустимість копіювання інформації, яка міститься у довідкових документах архіву; визначено, що копіювання здійснюється безконтактними мобільними копіювальними технічними засобами без штативів та зйомних об'єктивів.

Обмеження в копіюванні позбавляють громадян можливості детально досліджувати історію власної родини чи населеного пункту, стоять на заваді пізнання українцями свого минулого. А саме відсутність знань про минуле використовує нині російська пропаганда для поширення нових чи утримання старих радянських міфів, які розколюють українське суспільство. Ми переконані, що в умовах інформаційної війни українська держава має докладати серйозних зусиль для популяризації нашої історії, долучати до ознайомлення з нею своїх громадян. На жаль ухвалені нещодавно зміни можуть завадити в реалізації цих вкрай важливих завдань, тому вони мають бути скасовані.

21 травня 2015 р. набув чинності Закон України "Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", підготовлений за участі Українського інституту національної пам'яті. Законом запроваджується вільний доступ до архівів та передача їх з-під відомств силових органів до Галузевого державного архіву Українського інституту національної пам'яті. Такий крок допоможе глибше дізнатися про минуле й буде однією з гарантій неповернення тоталітарних практик у роботі правоохоронних органів та спеціальних служб незалежної України.

Сталий доступ до архівних матеріалів репресивних органів гарантований кожному на виконання Законів України та Рекомендації NR (2000) 13 Комітету міністрів Ради Європи країнам-членам стосовно європейської політики доступу до архівів, яка вважає можливість об'єктивно вивчати власну історію невід'ємною ознакою демократії.

Після падіння комуністичного режиму Польща, Чехія, Болгарія, країни Балтії та Центрально-Східної Європи зробили доступними секретні документи каральних органів і таємної поліції та передали їх цивільним відомствам – аналогам Українського інституту національної пам'яті.

Коментарі — 24
Індра _ 09.10.2018 08:38
IP: 46.133.160.---
У пана Вятровича відсутня національна пам'ять... Бо якби була, він не вживав би дурнуваті комуно-совкові скорочення на кшалт МІНЮСТ та УКРДЕРЖАРХІВ. Жодна розвинута країна світу не калічить свою мову подібними дикунствами.
Александр 1 _ 18.08.2018 10:29
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
... Я Вам навів 4 (чотирьох) немоскальских вчених, ...
Повторюю допис тут. бо ви чемусь перевели розмову на блог Богословської.

Немає ніяких свідчень "всесвітнє відомих вчених". Вони не виступали у суді під присягою як свідки по справі.

Є посилання одного брехуна (до речі не вченого, а журналіста) Коена на бездоказове ствердження іншого брехуна Макбрайта та на одного літератора (історика-аматора) Царинника – всі "дослідники" Голокоста. А також є посилення ще одного брехуна (вас) на перших трьох.

Це дуже жалюгідне явище дивитись як, начебто, професійний адвокат виявляється абсолютно безпорадним в елементарній справі наведення доказів/фактів.
Александр 1 _ 16.08.2018 18:27
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
... Я Вам навів 4 (чотирьох) немоскальских вчених, які ловили Вовку за руки...
Це відверта брехня.
Ще раз по буквах. Ви не надали жодного доказу своєму категоричному ствердженню про підробку архівних документів з боку В'ятровича. Жодного документа. ЖОДНОГО!!!

Тому що їх немає. Ви самі це прекрасно розумієте. Ваші "докази" – це посилання на думки (а не на факти) відвертих українофобів/брехунів, які заробляють собі на життя пошуком винних у Катастрофі.
Александр 1 _ 16.08.2018 15:42
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
З*їхали з базару...
Ні, це ви декілька разів намагались з'їхати з теми (розповсюдження брехні про підробку архівних документів В'ятровичем), після того, як я загнав вас в глухий кут відсутності жодного доказу.

Ваше посилання на журналіста Джоша Коена, який сам на когось посилається, лише продемонструвало, наскільки ви і Коен брехливі натури. Я не полінувався і почитав його мерзотну статтю. Чиста хуцпа. Але Коен не робить такої дурниці, яку зробили ви. Він фактично заявляє, що це не він, а дехто так вважають (наскільки мені удалося з'ясувати, насамперед "заробітчани" на Голокості, такі, як Джаред Макбрайд та інші).

В'ятровичу велика повага і шана за мужність і послідовність у відстоюванні історичної правди в умовах шаленого тиску з боку хуцпістів і нацистів різних країн. Героям слава!
Александр 1 _ 16.08.2018 14:22
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
...Справа в тому, що ІСТОРІЮ НЕ ПИШУТЬ.
Ії сердешну вже СТВОРИЛИ ПОКОЛІННЯ НАШИХ ПРЕДКІВ. Відповідно, історики можуть її тільки аналізувати.
Намагаєтесь маніпулювати словами? Це від безпорадності. Приписуєте мені те, чого я ніколи не стверджував (що історики створюють історію).

Історики саме пишуть про історію, а не створюють її. З вами стало нецікаво, тому що ви перейшли на голу демагогію. Бувайте.
Александр 1 _ 16.08.2018 12:49
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
Ви зробили велику помилку, як професіональних адвокат. Спочатку оприлюднили безапеляційне ствердження про те, що Володимир В'ятрович підробив архівні документи. А потім не привели жодного доказу цьому ствердженню (думка професійних заробітчан на певної темі не є доказами).

Тобто, ви приєднались до розповсюджувачів брехні. І як би вас вирахували, та притягнули до суду, то немає сумніву, що ви були б засуджені. Тому що в даному випадку мова не про різні наукові точки зору на історичні події. А про відвертий наклеп.

Але запевняю вас, що всі подібні потуги марні. Тому що справжню історію України напишуть українські історики, які одержали доступ до архівних документів завдяки саме В'ятровичу і його команді.

Слава Україні!
Александр 1 _ 16.08.2018 12:09
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
СВІТОВЕ НАУКОВЕ СУСПІЛЬСТВО ДАВНО ЗРОБИЛО ВЯТРОВИЧА НЕРУКОПОЖАТНИМ...
Не брешіть.

Оце дійсно дитячий лепет, приводити замість доказів думку "світового товариства": продажних журналістів, польських націоналістів, професійних хуцпістів, російських "істориків", які досі не мають доступу до важливих архівних документів навіть 100-річної давнини.

Це треба так ненавидіти українського історика, щоб облити його багном за те, що він виступив за вільне копіювання архівних документів.

Ганьба!!!
Александр 1 _ 16.08.2018 11:57
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
Джаред Макбрайд, работающий научным сотрудником в Институте Кеннана и в Мемориальном музее Холокоста в США подтверждает точку зрения Царинника, отмечая: "...Вятрович...со своей командой исключил из этого архива все документы, которые в негативном свете представляют ОУН-УПА, в том числе, что касается их причастности к Холокосту и прочим военным преступлениям"...[/QUOTE
На якої підставі цей професійний хуцпист стверджує, що були виключені саме ті документи, які в негативному світі показували діяльність ОУН-УПА, як що він їх не бачив. На посилайтесь більше на таких маразматиків, які заробляють гроші на Голокості.

Александр 1 _ 16.08.2018 11:14
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
...Об этом говорится в статье The Historian Whitewashing Ukraine's Past Джоша Коэна...
Здається ви були адвокатом. Тому повинні знати, що думка будь-якої людини не є доказом. Думка журналіста Джоша Коена, який посилається на бездоказовий вислів Джеффрі Бердса, не є доказом.
До того ж "автор статьи Josh Cohen вполне возможно не является объективным журналистом, если учесть например список его статей в The Moscow Times".

Наведіть приклад документа (оригінал і підробку), який підробив В'ятрович і докажіть, що це зробив саме він. А інакше це просто звичайна хуцпа, як, наприклад, видавання за жертв Голокоста, людей, розстріляних НКВС в тюрмі на Лонського у Львові (було на шоу Савіка Шустера).

Справжню українську історію напишуть українські дослідники, а не поляки, хуцпісти чи російські спец службовці.
Александр 1 _ 15.08.2018 11:25
IP: 188.163.12.---
Остап Шило:
Розумію Вятровича – після того, як він капітально почистив усі архіви – копіювати те, що залишилося ВЖЕ МОЖНО...:))
Це мерзотний наклеп. Чому ви так низько впали, що вдалися до наклепів? Нерви здають чи?
сергей Фареник _ 10.08.2018 15:46
IP: 79.110.129.---
Oleh Stavynoha:
Згоден!
Анатолій Дмитрук _ 10.08.2018 12:09
IP: 94.230.200.---
Міністр юстиції помітно деградував у бік тоталітарного КДБешного мислення.
Те ж саме відбувається в суддівському, наскрізь корумпованому і космополітичному, корпусі.
А також в інформаційній та силовій сферах, де основні засоби масової інформації та важелі силового впливу знаходяться в руках національно бляклих космополітів.
Ще треба вітати енергійність і наполегливість В'ятровича, що протистоїть цій безликій неукраїнській брилі.
Roman Serbyn _ 09.08.2018 22:54
IP: 35.235.231.---
Пане Володимире, добра і правильна ініціятива․ Документи повинні бути доступними і читач повинен мати можливість їх копіювати для своєї праці над ними поза мурами архіву․
Yeti Urban _ 09.08.2018 19:44
IP: 35.235.227.---
Сергей Батоговський:
Сергей Батоговський:
Имеется в виду Yeti UrbanСергей Батоговський:
Интересно, что принеслу миру такая гнида как ты!?
– пожалуйста раскрой нам этот факт!
Сергій Батоговський _ 09.08.2018 19:36
IP: 188.163.74.---
Сергій Батоговський:
Мається на увазі Yeti UrbanСергій Батоговський:
Сергій Батоговський _ 09.08.2018 19:35
IP: 188.163.74.---
Oleksiy Osiv:
В мене одне питання: що хорошого в цей світ принесла така гнида як ти?
Сергій Батоговський _ 09.08.2018 19:33
IP: 188.163.74.---
Дякую, пане Володимире. Можливо Ваш авторитет на них вплине.
Vyacheslav Panchuk _ 09.08.2018 18:45
IP: 46.63.69.---
Для того, щоб зберегти документи треба їх не ховати від людей, а сфотографувати і викласти фото в Інтернет.
Oleksa Piddubniak _ 09.08.2018 18:31
IP: 176.104.190.---
У польських архівах і бібліотеках дозволяється копіювання документів власними засобами, напр. фотографуванням без спалаху. Крім того, маса давніх рукописів і стародруків зісканована і виставлена на інтернет.
Якщо ми хочемо до кінця не втратити науку, закрема історичну, то потрібно не палиці вставляти між колеса, а сприяти утриманню її на належному рівні.
Деякі адміністратори мають химерну уяву, що встановивши астрономічні ціни на копіювання наукової інформації, вони збагатять свій бюджет. А насправді цим копають собі яму, бо в бібліотеки внаслідок такої системи ходять все менше людей. Напр. львівські бібліотеки пусті, сидить один лиш обслуговуючий персонал. Докотились, як то кажуть. Ще трохи ходять до архівів. То за новими правилами може бути і там пусто. Хіба що трохи наїжджатиме іноземців. А вони понаписують нам історії, це ми вже проходили.
Тому українська громадськість повинна не допустити порушення прав дослідникам на отримання необхідної пошукової інформації.
Oleksiy Osiv _ 09.08.2018 18:28
IP: 93.72.227.---
Yeti Urban:
Если полностью скоппировать архивные документы украинцев, то выявится факт сотрудничества с немцами 99% населения Советской Украины, они принимали участие в расстрелах украинских граждан как евреев, цыган и тех же славян, помогали немцам искать партизан, работали во всех концентрационных лагерях палачами, вобщем ничего хорошего эта нация не принесла людям во время второй мировой войны.
Нєт, 117% насєлєнія Украіни! Чуров гарантіруєт ето!
Oleksa Piddubniak _ 09.08.2018 18:14
IP: 176.104.190.---
Цілком підтримую Пана В'ятровича!
Oleksa Piddubniak _ 09.08.2018 18:08
IP: 176.104.190.---
Комуністична гідра, що засіла в державних органах України піднімає голову. Потрібно усією громадою ту голову відтяти і очистити всі державні заклади від колишніх комуністів, сіоністів, московської 5-ї колони та іншої нечисті, що вп'ялась в тіло України і ніяк його не відпускає. В усіх закладах має бути проведена українізація в повному її сенсі.
Yeti Urban _ 09.08.2018 17:10
IP: 35.235.226.---
Если полностью скоппировать архивные документы украинцев, то выявится факт сотрудничества с немцами 99% населения Советской Украины, они принимали участие в расстрелах украинских граждан как евреев, цыган и тех же славян, помогали немцам искать партизан, работали во всех концентрационных лагерях палачами, вобщем ничего хорошего эта нация не принесла людям во время второй мировой войны.
Oleh Stavynoha _ 09.08.2018 15:18
IP: 188.163.78.---
Я вважаю, що працівники архівів зобовязані скопіювати стародруки, метричні та інші книги і забезпечити свобідний доступ через інтернет до цих документів. На разі більшість працівників архівів за мізерну зарплату просто просиджують штани. А з копіюванням стародруків це взагалі проблема!!!
Корупція1178 Україна та Європа966 Мовне питання181 Aтака Путіна1134 Свобода слова555
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter