26 березня 2020, 10:11

Дистанційна демократія від "Слуги народу".

Спроби влади скористатися боротьбою з коронавірусом для скорочення демократії тривають. Українці вже чули про такі "ефективні" пропозиції як введення надзвичайного стану з комендантською годиною, з реквізиціями і дозволами поліції вломлюватися в житло без рішення суду. Нещодавно дізналися, що боротьба з українськ культурою теж важливий противірусний засіб. Тому за один тиждень стали свідками двох спроб змінити мовне законодавство. А потім ще й почули пропозицію забрати кошти з фінансування культури.

Об'єктом нової атаки влади став парламент. Місце, де за твердженням президента Зеленського "поки що можливі дискусії". Напевно аби усунути оце неприємне владі "поки що" перший віце-спікер Руслан Стефанчук і його рідний брат депутат Микола Стефанчук зареєстрували законопроєкт N3250, яким пропонують під час карантину проводити засідання Ради та її комітетів у режимі відеоконференції. Намір ніби й правильний- шукають вихід із ситуації, коли вже кілька депутатів хворі на коронавірус.

Але відкриваємо текст і бачимо, що йдеться не просто про голосування на відстані. Автори проєкту пропонують, по суті, скасувати дію регламенту ВР для таких засідань. А скликати їх буде одноосібно спікер за зверненням президента або 150 депутатів. Тобто, самі "слуги", формуючи без жодної опозиції й без жодних погоджувальних рад порядок денний.

Проєкт передбачає не просто дозвіл на віддалену участь, а пряму заборону на участь депутатів у сесії вживу. Ще раз: приходить народний депутат в приміщення, де спікер і ще кілька людей проводять "засідання в режимі відеоконференції", а йому кажуть – а ти не маєш право бути на засіданні. Ну і що ти депутат? Запускаємо лише по одній людині від фракції. І в обговоренні може брати участь лише ця одна людина. Хоча нічого не заважало б депутатам обговорювати закони в режимі відеоконференції. Але функція кожного депутата за цим законом – лише засвітитися на 15 секунд в кадрі під час голосування і сказати, як ти голосуєш.

Процедура голосування в режимі відеоконференції розтягнута в часі і виписана так, що дозволяє владі тиснути на тих, хто проголосував "неправильно" чи не проголосував узагалі і до кінця процедури "загітувати" їх додати свої голоси.

А якщо хтось захоче дізнатися, які саме депутати "присутні" на такому засіданні, доведеться повірити на слово спікеру, який озвучує відповідну інформацію зі слів апарата Ради, який "триматиме зв'язок".

Такий формат засідання – впевнений крок в бік до функціонуючої в Росії "керованої демократії". У такий спосіб зручно протягувати будь-які рішення – від дефолту до капітуляції. І все виключно заради боротьби з епідемією.

Я не голосуватиму за цей закон і закликатиму інших народних обранців цього не робити. У цей важкий для держави момент усі (влада, опозиція, громадськість) маю спрямовувати свої зусилля на те, аби після подолання епідемії українці залишались здоровими, а Україна – демократичною.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Війна за війну

Як тільки "перестануть стріляти", незалежно від того буде це тимчасова заморозка чи спроба зупинити війну якимось тривалішим миром, почнеться війна довкола цієї війни...

Про звернення до ЮНЕСКО проти деколонізації

Нерішучість у звільненні України від маркерів русского міра дається взнаки. Варто було українській владі порушити встановлені законом строки очищення публічного простору деяких міст від символів російської імперської політики, парламенту – безпідставно провалити перейменування окремих міст, а правоохоронним органам – заплющити очі на українофобські заяви мера Одеси Труханова, як вата всіх кольорів і відтінків почала піднімати голову...

Якби не було УПА

Історики однаково не люблять обидва питання: "що буде" і "що було б, якби". Історія має справу тільки з об'єктивною реальністю і тому намагається відповісти лише на питання "що було"...

Заборона консульського обслуговування українців за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком.

Заборона консульського обслуговування українців і видачі паспортів за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком. Оскільки багато хто сприйняв цю новину швидше на емоціях, не усвідомивши її змісту й реальних наслідків, поясню по пунктах чому нічого, крім шкоди, це рішення не принесе...

Про бюджет культури на 2024 рік

З одного боку, проєктом бюджету на наступний рік передбачене деяке зростання видатків на культуру порівняно з нинішнім, і це, безумовно добре...

Рішення комісії зі стандартів дежавної мови дискредитує процес деколонізації.

Kомісія зі стандартів дeржавної мови має пeрeглянути своє нeдолугe рішeння, а її члeнам час іти у відставку. Рішeння Національної комісії зі стандартів державної мови про пeрeймeнування півтори тисячі насeлeних пунктів (включно з містом Запоріжжя) викликало справeдливe обурeння...