ХТО ПЕРСОНАЛЬНО ВІДПОВІДАЄ ЗА НЕУХВАЛЕННЯ ЗАКОНОПРОЕКТУ ПРО КНОПКОДАВСТВО
Вчорашнє відео. Один депутат голосує за 5-тьох! (Відео Наталії Веселової)
Законопроект N1895 про покарання депутатів за неперсональне голосування законсервувався у Регламентному Комітеті. Відколи він пройшов перше читання у червні цього року, депутати до другого читання так і не повернулися впродовж пів року. У регламентному комітеті є кілька версій, чому законсервувався цей законопроект.
Ухвалений у червні цього року в першому читанні законопроект щодо неперсонального голосування передбачав низку покарань для депутатів, зокрема, залишення порушником зали засідань, позбавлення його права брати участь у до 10-ти пленарних засіданнях, а за повторне порушення – у 20-ти пленарних засіданнях.
Цей законопроект мав на меті зупинити ганебну практику кнопкодавства. Але його подальший розгляд гальмує регламентний комітет. Він так і не знайшов часу підготувати його до остаточного голосування в залі парламенту.
На останньому пленарному тижні цього року регламентний комітет проводить 2 своїх засідання, але на жодному законопроекту про кнопкодавство немає у плані.
Членкиня регламентного комітету Ірина Єфремова розповіла, що насправді цей законопроект ще не дійшов до їхнього комітету від очільника парламенту.
– Як ви поясните, що з червня 2015 року ваш комітет не може розглянути законопроект щодо кнопкодавства, який був ухвалений у першому читанні (журналіст)
– Не поступав до нас
– А від кого не поступав? (журналіст)
– Є люди, які цей законопроект прописали, по-друге, є голова Верховної Ради, який розподіляє, на який комітет який документ повинен піти. Якщо він буде у нашому регламентному комітеті ми його розглянемо.
- Тобто, у вас немає його? (журналіст)
– Так.
Коли я спілкувався про законопроект щодо кнопкодавства з виконувачем обов'язків регламентного комітету Павлом Пинзеником, він навіть не одразу згадав про який законопроект йдеться. Спочатку пояснив причину його відкладення "неготовністю науково-експертного управління". Але згодом, назвав уже іншу причину. Комітет, виявляється, чекає на підпис інший законопроект авторства народного депутата Лабазюка (група "Воля народу"). Його законопроект передбачає НЕ санкції за кнопкодавство, а введення сенсорної клавіші в електронній системі Рада, аби унеможливити голосування одне за одного.
Пинзеник пояснює, що без ухвалення законопроекту Лабазюка, не розглядатимуть законопроект із санкціями N1895.
Так от з'ясувалося, що законопроект Лабазюка (номер 1744) ще навіть в першому читанні не розглянутий. А інформація Павла Пиненика, що він ухвалений не відповідає дійсності. Доречі, а про сенсорну кнопку говорять в Парламенті ще з часів Януковича.
Схоже, справжня причина, про яку не згадують депутати – це їхнє небажання впроваджувати реальні санкції щодо себе за кнопкодавство. За час, коли законопроект щодо неперсонального голосування був ухвалений у першому читанні (з 17 червня 2015 року) відбулося 34! випадки неперсонального голосування, це лише помічених журналістами.
Серед кнопкодавів значиться, наприклад, Андрій Іванчук, соратник по партії очільника регламентного комітету Павла Пинзеника. А ще, дружина очільника фракції "Солідарність" (БПП) Юрія Луценка – Ірина Луценко, депутати з "опозиційного блоку" та з фракції "Відродження". Усі ці люди, у разі якщо б закон уже працював, потрапили б під заборону відвідувати пленарні засідання парламенту, а їхні імена фігурували б в списку офіційних порушників закону і Конституції України, яка чітко зазначає, що кожен депутат має голосувати особисто.
Сергій Андрушко та рух "Чесно"
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.