Артем Біденко Державний секретар Міністерства інформаційної політики України

Не в рекламі справа

26 вересня 2013, 16:03

Вчора Асоціація безпеки дорожнього руху разом з Київським міжнародним інститутом соціології оприлюднили результати першого комплексного дослідження щодо причин аварійності в Україні. Зокрема, КМІС провів соціологічне опитування водіїв та власників автомобілів щодо того, що відволікає їхню увагу на дорозі.

Результат мене не здивував, адже абсолютно такі самі цифри показали дослідження в Росії (ROMYR, 2005), США, Німеччині, Великобританії – достатньо погуглити. Просто наводжу рейтинг суспільної значущості факторів безпеки дорожнього руху, відповідно до думки водіїв – який і презентував Володимир Паніотто, генеральний директор КМІС.



Ще в 2010 році я писав про те, що ніде в світі зовнішня реклама не є основною причиною аварій на дорогах. Вона може звертати увагу, але водій завжди спочатку дивиться на інші чинники – які мають безпосереднє відношення до водіння. Це очевидно навіть з точки логіки – в клаттерних точках, де кількість реклами зашкалює, аварій аж ніяк не більше, ніж на трасі, наприклад, в Херсонській області. Навпаки – їх менше, візьміть статистику ДАІ.

І ніде в світі з аварійністю не борються за допомогою обмежень на зовнішню рекламу. Працюють, в першу чергу, в площині "дорога – людина – машина". Другорядні елементи підтягуються автоматично – рекламний ринок теж зацікавлений в порядку та форматності. Але не тоді, коли це робиться "з кондачка".

Однак в Україні демагогія давно перемогла здоровий глузд. І замість того, щоб врегулювати основні чинники аварійності, в першу чергу, розібратися з якістю доріг, розмітки, знаками, зробити нормальні розв'язки, а також ввести освітні стандарти на водіння – депутати та чиновники пропонують знищити зовнішню рекламу. Наприклад, перенести її на 10, 15, 20 метрів вглиб (тобто в ліс, в стіну будинку тощо) – так, ніби від цього вона стане менш помітною. Логіка таких рішень може бути одна – переведення зовнішньої реклами на нелегальний стан, з тим, щоб її легше було контролювати. Наприклад, під чергові вибори. Заодно і гроші в місцевих громад забрати.

Дослідження КМІС на українському матеріалі доводить, що зовнішня реклама не є першою причиною аварій. І навіть не другою, і не третьою.

Займіться дорогами, водіями, і розміткою. Залиште зовнішню рекламу архітекторам – вони вправі вказувати, що її забагато, що вона некрасива, і що потрібні реформи. І ми готові до цих реформ, відповідно до європейських стандартів і норм. А голослівна демагогія – це лише удар по місцевих бюджетах і інвестиційному клімату країни.

powered by lun.ua
Коментарі — 2
ftw _ 15.10.2013 19:51
IP: 46.119.203.---
wed:
перенесення вглиб справді робить рекламу менш нав"язливою (і відповідно менш ефективною та більш дешевою)... імхо, зміни в такому напрямку (тобто в напрямку зменшення заробків професійних маніпуляторів) тільки на добре, незалежно від їх причин та аргументації Ж)
Следуя твоей логике нужно запретить ТВ и троллей на УП, чтоб меньше манипулировали
wed _ 26.09.2013 18:14
IP: 79.139.95.---
перенесення вглиб справді робить рекламу менш нав"язливою (і відповідно менш ефективною та більш дешевою)... імхо, зміни в такому напрямку (тобто в напрямку зменшення заробків професійних маніпуляторів) тільки на добре, незалежно від їх причин та аргументації Ж)
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter