Олексій Братущак журналіст

Пріоритети країни не в пріоритеті у депутатів

05 грудня 2014, 14:09

Депутати та й сам Володимир Гройсман, напевно, досі намагаються зрозуміти, за що ж вони проголосували увечері 4 грудня. Лише ретельне вивчення стенограми засідання може дати відповідь: які пропозиції депутатів враховані при визначенні керівників та складу комітетів, а які ні.

Але вже нині можна точно визначити, які пріоритети у нового складу Верховної Ради.

Аналіз проекту постанови про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання демонструє: пріоритети депутатів не співпадають з пріоритетами розвитку країни.

Наступна таблиця показує, скільки депутатів входить до кожного комітету, кількість заступників голови комітету у кожному комітеті (в усіх комітетах є ще й перші заступники голови комітету) і на скільки більше перших заступників та заступників голів комітетів від прописаної норми у законі про комітети Верховної Ради.



1 стовпчик – назва комітету;

2 стовпчик – кількісний склад комітету;

3 стовпчик – кількість заступників голів комітету;

4 стовпчик – перевищення "стандартної" кількості посад 1-го заступника голови комітету;

5 стовпчик – перевищення "стандартної" кількості посад заступника голови комітету.


"Зайві" комітети

Головний висновок: важливі напрямки розвитку держави та суспільства не викликали зацікавленості у широкого кола депутатів.

Лише по 6 парламентарів готові працювати у комітетах сім'ї_молоді_спорта та соцполітики_пенсійного_забеспечення, по 7 – у комітетах культури_духовності та науки_освіти
.

Загалом 8 парламентських комітетів у своєму складі мають менше 10 депутатів. По суті вони є недосформованими. Бо іншим своїм рішенням від 4 грудня (постанова про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів) депутати визначили, що до складу комітету має входити не менше 11 осіб.

На це у своєму виступі перед ухваленням постанови про обрання членів комітетів вказував Сергій Соболєв:

Прохання внести поправочку, щоб почали працювати комітети. Мінімальна чисельність повинна бути не 11 а 6. Інакше як мінімум 6 комітетів не почнуть працювати.

Чи врахував цю поправку Гройсман, коли оголошував голосування, не відомо. Скоріше за все – ні. Бо ця поправка мала бути внесена в іншу постанову і іншим голосуванням. Тому робота одразу 10 комітетів (див. таблицю, у складі яких комітетів менше 11 осіб) є під питанням щонайменше до 9 грудня, коли Рада збереться у сесійній залі наступного разу.

"Грошові" комітети

Подивіться на комітети, до яких записалася найбільша кількість депутатів:

33 – податкової та митної політики;

32 – правової політики та правосуддя;

30 – аграрної політики та земельних відносин;

26 – бюджету;

23 – паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки

У цих 5-ти комітетах перебувають 144 депутати або кожен третій. Частина з них, можливо, і мають на меті контролювати прозорість роботи виконавчих органів влади у відповідних напрямках. Але давайте будемо відвертими: переважна більшість з них прийшли до Ради "бабло рубить".

Посада керівника для кожного

Бути рядовим депутатам – несолідно. Це думки і окремих депутатів, і цілих парламентських фракцій. Тож і намагаються вони додати хоч якусь регалію для обраних.

Статтею 34 закону про комітети ВР визначається, скільки у комітетах має бути перших заступників та заступників. Мало хто знає, але ця норма допускає, що у комітеті взагалі може не бути першого заступника голови комітету.

Кількість перших заступників та заступників залежить від кількості членів відповідного комітету:

до 10 депутатів – лише заступник голови комітету;

від 11 до 20 депутатів – один перший заступник і один заступник голови комітету;

21 і більше депутатів – один перший заступник і 2 заступника голови комітету.

Але ця ж стаття припускає відхилення від цих норм за рішенням Верховної Ради та у межах коштів, передбачених кошторисом Верховної Ради. Цією можливістю депутати, звісно ж, користуються.

На це можна було б не звертати увагу. Ну що візьмеш з самодурів? От тільки їхні примхи доводиться сплачувати нашим коштом: чим більше кількість керівних посад, тим важче кошторис парламенту.

Повертаючись до таблиці можемо побачити, в яких комітетах є перевищення стандартної кількості керівних посад (див. таблицю, 4 та 5 стовпчики).

Отже, в 11-ти комітетах є зайва посада першого заступника. При цьому комітет з питань будівництва, містобудування і ЖКГ замість одного першого заступника має одразу двох. Щоправда не має голови комітету)

Найбільше перевищення по кількості заступників комітету у комітеті нацбезпеки та оборони – одразу на 4 посади!

І лише 2 комітети з 27-ми не мають перевищення кількості посад по заступниках: комітет культури та духовності та комітет соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

Загалом же по всіх комітетах депутати створили зайві 56 керівні посади: 11 – перших заступників та 45 – заступників комітету.

Протягом дня одразу десяток депутатів чинного та попереднього скликань не змогли сказати мені: на скільки зарплата керівника комітету більша аніж у рядового члену комітету. Але кажуть, що ця сума – в межах кількох сотень гривень.

Це невелика надбавка для кожного окремого парламентаря. Але загальна сума для керівників перетворюється на десятки а то й і сотні тисяч гривень на рік. Прості розрахунки дають: 100 додаткових гривень до зарплати одного керівника комітету – це 67,2 тис. грн. для усіх 56 "зайвих".

Чи варто нагадувати, що і обіцяного скорочення кількості комітетів ми майже не побачили? Бо "мінус 2" комітети – не те, чим можна пишатися...

Отже у часи падіння надходжень до державного бюджету, коли нам переконливо рекомендують зменшувати державні витрати, депутати демонструють геть іншу поведінку.

Нариваються?

Відповідь та відповідальність – на коаліційних фракціях та депутатах...

powered by lun.ua
Коментарі — 14
Pull _ 07.12.2014 14:09
IP: 74.125.18.---
Фонарные методы это конечно хорошо, но все равно нужны правила развешивания на фонарях. А так как наш народ "мудрый" и практически по любому спорному вопросу делится 50/50, то легко спрогнозировать что на фонари будут вешать те, у кого есть оружие и кому понравилось что-то Ваше, но отнюдь не из соображений высоких идеалов общественной справедливости. Как только начнутся "фонарные методы" нас неминуемо скушает Россия, т.к мы сами себя ослабим гражданской войной. Проблема не в людях системы которые сейчас в Раде или правительстве, проблема в людях которые не понимают по большому счету зачем им государство и какое они хотят государство. Мы точно хотим демократию? А какую именно? А как это увязано с тем какое будет государство, для кого оно будет? Вот казнокрад точно понимает зачем ему государство, и судья понимает зачем, и олигарх.
Юрий Наш _ 07.12.2014 09:14
IP: 46.202.136.---
народец снова кинули,лохторат форева... я уж не говорю,что львиная часть этих *депутатов* просто продавлены админресурсом и никто их никогда не избирал... Прекрасно понимаю,что смена власти и одних и тех же рож в кабинетах всех уровней возможна только фонарным методом,ибо законные способы смены власти исчерпаны и всем понятно,что эти гниды просто так,без боя,не уйдут... у них своя война,за кресла и кормушки и они эту войну на сегодня выиграли
Теодор Дяків _ 06.12.2014 23:19
IP: 74.125.18.---
Скільки треба н о в и х депутатів в парламенті щоб на всю Украіну і на всю Європу заявити про потребу заміни азійсько-радянськоі с и с т е м и формування і функціонування влади в Украіні на украінсько-європейську? Правильно – о д и н! Але такий, яки й би с а м розумів різницю між цими системами і, відповідно, зміг би показати цю різницю суспільству.
І поки цього не буде, все це -танці на граблях...
Індра _ 05.12.2014 22:55
IP: 94.76.81.---
Олег Терещенко:
... переживають лише за свої гаманці!
Переживати можна лише якісь події – наприклад, лихоліття війни. В даному разі правильно так: "журяться лише за свої власні гаманці".

До chsaber _ 05.12.2014 15:14
Та й вам повчитися незавадить.
Валентина Шолуденко _ 05.12.2014 21:13
IP: 78.111.186.---
Я вот не сомневалась, что так оно и будет. Кормушка открыла свои двери, но желающий покормиться уж слишком много, депутаты казнокрады, какая страна? война? не смешите, тут ведь деньгами запахло.
Сергей Стрельцов _ 05.12.2014 19:33
IP: 37.19.199.---
у тих виродків в пріоритеті лише власні інтереси наживи – так було завжди! і порох їх туди привів, щоб вони допомогли йому правити безкарно Україною, але ми не дамо їм це зробити!
Олег Терещенко _ 05.12.2014 18:28
IP: 37.19.199.---
Ай молодці! Одразу видно що більшість "чесних" депутатів в БПП і НФ – клали на нашу країну і переживають лише за свої гаманці!
shasta _ 05.12.2014 15:42
IP: 46.185.58.---
і комітетів надто багато... розплодилися, як колоради на городі!
chsaber _ 05.12.2014 15:14
IP: 194.0.206.---
Індра:
. 3) А де комітет з впровадження в державі української мови та власних українських термінів замість пошерених москальських, американських, французьких та ін.???

Как только этот комитет появится, – заживём...
Індра _ 05.12.2014 14:56
IP: 94.76.81.---
Пане авторе, у вас непоганий стиль та напрямок думок. Тому, гадаю, вам стане в пригоді Словник журналістської лексики суржик-українська: pravda-hydrogen. blogspot. com
Lina Popova _ 05.12.2014 14:40
IP: 46.201.151.---
Відповідальність? Що це таке? Вы посмотрите на эти рожи? Чем они лучше предыдущих? Они чихать хотели на народ, они дорвались порулить, порешать и т.д... По моему их всех уже нужно распустить. Дешевле будет. Все равно законы будут приняты те которые нужны презику. А эти будут заниматься пропихиванием, пристраиванием себе подобный. Противно.
Індра _ 05.12.2014 14:36
IP: 94.76.81.---
Юрий Воронов:
Те що коїться наразi у Радi, це поперше великий нацiональний сором, а подруге – величезна зрада iдеалiв i жертв революцiї Гiдностi.
Революція – це коли народ встановлює свою владу. А ми повелися, як в 2004: знову довірилися так званим "опозиційним" депутатам. А реба було прямо на Майдані визначати прем'єр-міністра, чи то гетьмана і епередавати йому владу в руки. Такими могли стати Ярош або Парасюк. Але віддали владу Кулівлоб та іншим "оппозицінерам"...
Індра _ 05.12.2014 14:33
IP: 94.76.81.---
МОВА: 1) пріоритети депутатів не співпадають ----- правильно так: пріоритети депутатів не збігаються, або: пріоритети депутатів не мають нічого спільного з; 2) комітет соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення ----- немає такого слова у нас "зайняість", натомість є працевлаштування. Коли хто перебуває в туалеті, а інший стукає – то не млжна відповідати: "Занято, чи зайнято!" Треба казати: "Не вільно". Отакі таблички мають бути на відповідних дверях, а не суржикові. 3) А де комітет з впровадження в державі української мови та власних українських термінів замість пошерених москальських, американських, французьких та ін.???
Юрий Воронов _ 05.12.2014 14:32
IP: 74.125.18.---
Те що коїться наразi у Радi, це поперше великий нацiональний сором, а подруге – величезна зрада iдеалiв i жертв революцiї Гiдностi. I це вже не змiниться, а буде лише погiршуватися. Досить подивитися на вкрай знахабнiлого, бо вважає що схопив Бога за бороду, Луценка...
А якщо розумiємо, що знову маємо Раду Зради – єдине що лишається, це заходиться ретельно готувати Третього Майдану. Iнакше – 3-тя Руїна.
Корупція1296 Україна та Європа1068 Aтака Путіна1189 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter