Спеоперація? KFC на Майдані відкривали росіяни
Історію з відкриттям ресторану смажених курчат KFC у Будинку профспілок на Майдані використала російська пропаганда. Там цю історію подали під соусом "як американські піндоси знущаються над Україною".
Російські пропагандисти навіть слова співчуття висловили: це ж треба до річниці Майдану так спаплюжити пам'ять загиблих! Але трохи часу на перевірку інформації, і виявляється: ресторан відкривали не американці, а росіяни.
Перше питання щодо ролі росіян в цій історії виникло, коли на сайті KFC Ukraine я побачив російські адресу та телефон, і-мейл на Яндекс-ру.
На сайті KFC Ukraine були російські контакти
Після розголосу в соцмережах, на сайті внесли зміни. Усі російські контакти прибрали і вказали і-мейл у скринці mainstream.ua.
Натомість, в інших розділах сайту залишилася стара інформація. Наприклад, в розділі "Історії успіху" можна ознайомитись лише з двома історіями успіху: Світлани Попової з Краснодара та Костянтина Юрійовича з Іжевська. Більше історій всесвітня мережа для української версії сайту чомусь не знайшла...
На сайті KFC Ukraine історії успіху лише з Росії
На вечір четверга компанія Mainstream.ua поширила заяву: розриває контракт із компанією YUM! Brands, офіційним представником KFC в Україні.
Mainstream.ua – це піар-агенція. У заяві вона пояснює, що попереджала YUM! Brands про ризики, пов'язані з відкриттям ресторану в Будинку Профспілок. Але їх не взяли до уваги.
Також Mainstream.ua запевняє у своїй відданості Революції Гідності, і вибачаються перед українцями за рішення, прийняті Компанією KFC.
Красива піар-заява, яка поширена з запізненням щонайменше на один день. Тобто уже після того, як вибухнув скандал.
Про себе компанія Mainstream.ua пише як про круту піар-агенцію, яка отримала багато міжнародних нагород. Наприклад, SABRE Gold EMEA Awards 2015 у категорії "Russia and CIS".
Тут варто звернути увагу, що піарники у своїй заяві вказують компанії YUM! Brands та KFC. Свідомо чи ні, вони відправляють читачів до американських компаній. Які ніякого відношення до відкриття ресторанів у Києві не мають.
Бо цей регіон закріплений за компанією Yum! Brands Russia.
Якщо перейти на сайт цієї компанії, то ми побачимо:
- ті ж самі історії успіху, які залишаються на сайті KFC Ukraine;
- ті самі контакти, які донедавна були на сайті KFC Ukraine.
На сайті Yum! Brands Russia ті ж контакти, які були на сайт KFC Ukraine
Чи була це спецоперація? Не знаю. Питання залишається.
Але історія потрапила на російське телебачення.
Російські пропагандисти присвятили цьому телеефір. От тільки жодним словом не згадали про "російський слід" в українській мережі KFC.
За російською пропагандою це американці відкрили заклад у Будинку профспілок на Майдані. "Ось, подивіться, як піндоси знущаються над українцями". Вони навіть дали відео телефонного дзвінка до KFC. От тільки телефонували не на російські номери з сайту KFC Ukraine, а на американські. Майстри маніпуляції.
Відео можна подивитись у мене на ФБ-сторінці.
У своїй маніпуляції росіяни використали відео-стрім Тіма Златкіна та ФБ-пост Мустафи Найєма. Це жодним чином не означає, що Тім та Мустафа є якимись агентами РФ. Обидва зверталися до українців, а не до росіян. Це лише чергове підтвердження, що у створенні своєї викривленої реальності російська пропаганда не гребує патріотами України. Бо так збільшується довіра до маніпулятивного матеріалу.
ФБ-пост Найєма використовує російська пропаганда
Традиційно вже у студії були і "експерти" з України, яких за гроші привозять для створення ілюзії об'єктивності російської пропаганди.
Звалювати все на "руку Кремля" в цій історії не можна. Так, росіяни використовують будь що для досягнення своїх цілей. У даному випадку для чергової дискредитації України та Майдану.
Але в кожній подібній історії вони знаходять свідомих чи несвідомих посіпак тут у Києві. Чомусь не знайшлось достатньо українців, які б завчасно з одного боку пояснили, а з іншого зрозуміли: рани від подій 5-річної давнини ще не затягнулись, подібні історії як зі "смаженими курчатами" у Будинку профспілок українці сприймають досить боляче...
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.