Олексій Братущак журналіст

Цензура олігархічних ЗМІ. Кейс "Гриценко+Садовий"

08 березня 2019, 20:05

Делегація ПАРЄ у своїй заяві звернула увагу на обмеженість свободи слова в Україні. Причина – українські ЗМІ належать олігархам, які замість збалансованого подання інформації виступають в якості каналів зв'язків з громадськістю для окремих кандидатів.

Але давайте казати прямо: обмеження свободи слова в українських медіа має ознаки цензури. Бо як ще назвати факти, що важлива інформація про конкурентів "своїх" кандидатів не потрапляє в ефір олігархічних телеканалів? Один з прикладів такої цензури – кейс "Гриценко+Садовий".


Під час "об'єднавчого" брифінгу Гриценка та Садового я звернув увагу на мікрофони, які стояли перед політиками на столі. Серед них не було мікрофонів телеканалів, які належать Порошенку, Ахметову, Медведчуку та Фірташу.



Моя колега з "Громадського" Настя Станко під ФБ-постом написала, що відсутність мікрофону не завжди означає ігнорування події. "Громадське", пише Настя, теж не поїхало. Але додає, що відео з цього брифінгу телеканал взяв з ФБ-сторінки Садового.

Так, це можливий варіант висвітлення події.

А чи взяли це або інше відео з "об'єдначого" брифінгу Гриценка-Садового відсутні олігархічні телеканали? Як вони взагалі висвітили цю подію?

Вирішив подивитись їхні новини. І ось, що побачив я та їхні глядачі.



ТРК "Україна". 19.00


Інформація про "об'єднання" Гриценка з Садовим в новини не потрапила.

Тут повідомили про "мінус ще одного кандидата". Мураєв знявся на користь Вілкула, і так зросли шанси "єдиного кандидата від опозиції" потрапити у другий тур. Цій події присвятили розлогий сюжет.

Про інших кандидатів розповіли в Дайджесті. Тимошенко взяла на себе письмові зобов'язання перед виборцями, Ляшко у Гайвороні на Кіровоградщині пообіцяв усім усе, Тарута у Житомирі пообіцяв, що збільшить тривалість життя на 7 років, зокрема, шляхом якісної екології (у Маріуполі всі це почули? Ну-ну).



5 канал. 19.00


Інформація про підтримку мером Львова Гриценка у новини не увійшла. Ведуча згадала одним реченням, що "раніше заявив про зняття своєї кандидатури і мер Львова Андрій Садовий".

Загалом у новинах згадали, що цього дня заяви про відмови балотуватися в ЦВК віднесли одразу 3 кандидати.

Розлого йшлося про зняття з виборів Мураєва на користь Вілкула, Добродомова (з посиланням на його ФБ-сторінку, "хоче підтримати Гриценка як проукраїнську людину"), Гнапа (нагадали, що це це той кандидат, який не виконав обіцянку перерахувати на потреби армії15 тисяч євро). Також розповіли, що напередодні Кривонос подав заяву до ЦВК бо "зміна верховного головнокомандувача ЗСУ не доцільна".



Прямий. 18.00

Інформація про зняття кандидатів не потрапила до випуску новин.


На каналі президентської пропаганди є одне "світле місце". Це "Підсумки" з Євгеном Кисельовим. Я вже кілька разів помічав, що про важливі події дня, які ігноруються новинами протягом дня, глядач "Прямого" може дізнатися після 22.00. Якраз у проекті Киельова.

Так сталося і цього разу. О 22.50 від ведучого дізнаємося, що відмовилися від участі у виборах 5 кандидатів. Але і тут журналіст Катерина Бачинська інформацію подає з маніпулятивними акцентами.

"Працюючи у ЗМІ Гнап неодноразово критикував Гриценка щодо корупційних діянь в оборонній сфері, коли Гриценко був міністром оборони. Проте чи час, чи таки вибори об'єднали двох кандидатів... Що ж пропонують після об'єднання Садовий та Гриценко? Вони вирішили сповідувати російського драматурга і бути стислими у своїх обіцянках, і у своєму меморандумі означили лише одну обіцянку "бути чесними".



Newsone. 18.00

Інформація про зняття кандидатів не потрапила до випуску новин.




112. 19.00

Інформація про зняття кандидатів не потрапила до випуску новин.


Щоправда, згодом зняття кандидатів переконаний євразієць Володимир Полуєв обговорював у студії з учасником кількох афер, який відомий ще як "журналіст" Дмитро Гордон.



Інтер. 20.00

Інформація про зняття кандидатів потрапила до випуску новин в обмеженому та маніпулятивному вигляді.


Почалося все з сюжету про візит Бойка на Закарпаття. Далі ще один сюжет про те, як на Одещині "люди просять кандидатів зняти свої кандидатури на користь Юрія Бойка". Звертаються ці люди до Мураєва та Вілкула.

І лише після цього сюжету розповіли, що "свої кандидатури зняли Садовий, Кривонос, Гнап, Добродомов та Мураєв". Чи знялися вони на чиюсь користь ведуча не уточнила. Натомість, навела реакцію ЗаЖОП: зняття Мураєва на користь Вілкула лише політичний трюк влади.

Далі ще матеріал про зустріч Юлії Льовочкіної з представниками ПАРЄ, де вона розповіла, зокрема, про нерівний доступ до ЗМІ, який соратники Бойка-Медведчука "самі не собі відчувають".



Як підсумок.


За відсутніми мікрофонами на "об'єднавчому" брифінгу Гриценка-Садового слідували новини олігархічних телеканалів, де цю подію проігнорували.

Ще раз. Новини телеканалів, які належать Порошенку, Ахметову, Медведчуку та Фірташу синхронно не повідомили своїх глядачів, що Садовий підтримав на виборах Гриценка. І це є цензурою.

У коментарях під моїм ФБ-постом представник виборчого штабу Порошенка Олег Медведєв звернув увагу, що зате на "об'єднавчому" брифінгу були телеканали Пінчука, Коломойського та Димінського. Напевно, він натякав, що ці власники телеканалів прихильні саме до цих кандидатів. Може бути. І ознаки прихильного ставлення телеканалів цих олігархів до Гриценка справді є.

Але. Саме у цьому кейсі талеканали Пінчука, Коломойського та Димінського не проігнорували суспільно важливу подію. Натомість на цензурі засвітилися медіа Порошенка, Ахметова, Медведчука та Фірташа. Подобається це комусь у штабі Порошенка чи ні.

Це лише один кейс, один випадок.

Більш системно моніторингом телеканалів займається сайт "Детектор медіа". Один з останніх моніторингів інформаційних телеканалів показав, що найбільш маніпулятивними виявилися NewsOne і "Прямий", далі – канал "112 Україна".

Тобто, у лідерах телеканал українського президента і медіа кума російського президента.

І ось тут найгірший висновок.

Ми так боролися за свободу, зокрема, і за свободу слова, так ненавиділи російську та проросійську пропаганду та маніпуляцію, що якось не помітили, що багато олігархічних медіа в Україні перетворилися на засоби пропаганди та маніпуляції. Та й цензура вже стала буденною.

І це не схоже на "геть від Москви". Це схоже на "шляхом Москви".

powered by lun.ua
Коментарі — 15
suxij _ 11.03.2019 22:13
IP: 35.235.227.---
Коментар видалено автором блогу
Богдан Дівнич _ 10.03.2019 18:05
IP: 35.235.226.---
Практично телевізійні канали остаточно твже не інформаційні,а цілеспрямовано пропогандистські.
Artem Yurchenko _ 10.03.2019 11:50
IP: 35.235.227.---
Мені здається, що навіть 5 років тому пропаганда на олігархічних каналах не була такою прямолінійною та відвертою. Зараз дивитися звичайні новини просто не можливо
Log Log _ 10.03.2019 09:08
IP: 35.235.227.---
Gorobenko Ivan – безмозглый Воронежский дебил Унитаз Семижопов:
Log Log:
Чей Крым?
скотина
Ха-Ха-Ха
Безграмотная амёба не поставила запятую, и получилась подпись "скотина".
Ты действительно скотина неспособная заработать руками или головой.
Давишься копейкой от "повара Путлера" Пригожина.
Пригожин гребёт миллионы, поставляя гнилое мясо в детские сады по всей РФ,
а таким как ты идиотам за скотство бросает кости.
Breda _ 10.03.2019 08:33
IP: 35.235.226.---
За відсутніми мікрофонами на "об'єднавчому" брифінгу Гриценка-Садового слідували новини олігархічних телеканалів, де цю подію проігнорували. (с)

ЗМІ – олігархам, футбольні клуби – олігархам...
Вочевидь будівництво країни олігархічних найманців та пенсіонерів, що ми спостерігаємо – тільки буде посилювати цю штучність.
Горесто Гоголь _ 09.03.2019 21:50
IP: 35.235.227.---
Так і є – чужинські ЗМІ не хочуть перемоги українця на виборах
Vitalik Nabytovych _ 09.03.2019 19:04
IP: 35.235.226.---
Max Mykhaylenko:
Сам хоч зрозумів, що хотів сказати?
Max Mykhaylenko _ 09.03.2019 13:21
IP: 35.235.227.---
Кому цікаві лузери? Навряд чи слід учити ЗМІ їхній роботі)
Log Log _ 09.03.2019 13:19
IP: 35.235.227.---
Віктор Ковальов:
топові ведучі отримують 50К длр/міс.
Жаба давить?
Log Log _ 09.03.2019 13:18
IP: 35.235.227.---
Віктор Ковальов:
топові ведучі отримують 50К длр/міс[/UOTE]
Жаба давить?
Віктор Ковальов _ 09.03.2019 12:23
IP: 35.235.226.---
Poligraf P:
"Прямий"-це взагалі окрема тема. Суцільні маніпуляції і довгі низькосортні промови ведучих.Чого варті тільки " умозаключения " Ганапольського.Навіть Вересень на його фоні виглядає розумним.
Цей канал, це рятувальне коло (круг) для влади, після падіння рейтингів у 5-го. Це надзвичайно дорогий проект на короткий термін до виборів, зустрічав інфу, що топові ведучі отримують 50К длр/міс, а юдам всерівно на чому заробляти.
Сергей Кузнецов _ 09.03.2019 09:17
IP: 35.235.227.---
- Ты за кого будешь голосовать?
- За Путина.
-? Так ты же в Украине?
- А у нас сейчас, если не за Порошенко, то за Путина
- Прямо, как у нас – если не Путин, то НАТО нападет
Poligraf P _ 09.03.2019 08:29
IP: 35.235.227.---
"Прямий"-це взагалі окрема тема. Суцільні маніпуляції і довгі низькосортні промови ведучих.Чого варті тільки " умозаключения " Ганапольського.Навіть Вересень на його фоні виглядає розумним.
June Gawer _ 09.03.2019 03:55
IP: 35.235.224.---
чья бы мычала. расскажи сначала по каким причинам на УП банят одних комментаторов, и не банят которых должны банить по правилам за оскорбления и потом учи других.
Віктор Ковальов _ 08.03.2019 21:28
IP: 35.235.226.---
У-у-у погані олігархи.
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter