Лайфхак для ЗЕ-депутатів. Як почати роботу з порушення законів
"Так надругаться над регламентом, – это надо иметь талант", – Дмитро Разумков, 24 липня в інтерв'ю "Інтерфакс-Україна".
Працювати виключно за законом та регламентом. На відміну від папєрєдніків. Такі заяви неодноразово лунали з табору ЗЕ-команди.
Проте вже перший день роботи нової Ради ЗЕ-депутати можуть продемонструвати таланти глумитися над регламентом Верховної Ради. Для цього їм не потрібно робити надзусиль. Варто лише тупо йти за розпорядком, який визначила підготовча група.
Зверніть увагу на 12-16 пункти порядку денного. У них йдеться про призначення прем'єра та формування уряду. І лише далі у 19-20 пунктах формування комітетів Верховної Ради.
Це називається "па маєму хатєнію".
А тепер давайте подивимось як це передбачено за регламентом ВР. Тут варто нагадати, що регламент – це закон. І для органів влади діє принцип: робити лише те, що дозволено законом.
У регламенті ВР є така стаття 16-та "Послідовність розгляду питань на першій сесії новообраної Верховної Ради".
У цій статті визначається 11 пунктів, які мають в першу чергу розглядатися на початку роботи нової Ради.
Наведу тут ці 11 пунктів, бо не всі ЗЕ-нардепи могли дійти до цих норм регламенту у Трускавці.
Зверніть увагу на дві речі. Під номером 9 йде питання про комітети. Питання про призначення прем'єра та формування уряду серед 11-ти пунктів не згадуються.
У цій же 16-й статті передбачається, що Рада може змінити послідовність розгляду питань зазначеного переліку. Але немає норми, яка б дозволяля внести додаткове питання у перелік першочергових для розгляду на першому засіданні.
Простіше. Серед перших рішень нової Ради закон вимагає формування комітетів і не передбачає формування уряду.
Звичайно, таланти особливих ЗЕ-депутатів можуть дозволити порушити 16-ту статтю закон Регламенту ВР. Тобто спочатку призначити прем'єра, а потім сформувати комітети. Таку послідовність вже затвердила підготовча група.
Але в цьому випадку Рада порушить ще й процедуру призначення прем'єра. Бо 205-та стаття цього ж регламенту передбачає, що "кандидатура Прем'єр-міністра України попередньо розглядається на засіданні комітету, до предмета відання якого належить таке питання".
А підготовча група визначила, що 12-м пунктом у порядку денному є питання призначення прем'єра і лише 19-м пунктом – перелік і предмети відання комітетів.
От я собі не уявляю, як можна призначати прем'єра без сформованих комітетів, щоб це відповідало закону і регламенту. Але я ж не такий талановитий, як ЗЕ-юристи)
Тому усі охочі ЗЕ-нардепи порушити закон уже у перший день своїх повноважень мають тупо і мовчки йти за сценарієм голосування, який визначила підготовча група.
Мовчати на всі зашквари ЗЕ-команди Зе-депутати вже навчилися. Тепер новий рівень для їхніх талантів – натискати при цьому потрібні зелені кнопки.
Тут ще можна було б нагадати, що у передвиборній програмі партії "Слуга народу" була обіцянка "ми сформуємо професійний уряд" (з наголосом на "ми"). Але цим ЗЕ-кандидатам вже чесно пояснили, що у політичному плані вони ніхто. І до формування уряду вони ще не доросли.
Такими "політичними ніхто" ЗЕ-депутати і залишаться. Якщо і надалі будуть відмовчуватися у важливих питаннях. І тупо виконувати усі "па маєму хатєнію" більш талановитих ЗЕ-колег.
А можуть робити своє політичне ім'я уже у перший день роботи. Розпочати можна з дотримання норм закону та регламенту...
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.