Сергій Дацюк Філософ

ПРОЩАЙ АТО

01 травня 2018, 09:09

АТО закінчилося. Що тепер буде?

Тепер це буде називатися "заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації". Якщо коротко, то ЗЗНБОВСЗА РФ чи просто "заходи", а точніше "контрзаходи".

Водночас тероризм не закінчився, і терористи продовжують убивати українців.

Згідно з визначенням української Вікіпедії, тероризм (не плутати з терором) "це у широкому сенсі використання або загроза застосування насильства для досягнення політичної, релігійної або ідеологічної мети.

Полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні терору шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших зазіхань на життя чи здоров'я ні в чому не повинних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних, з погляду чинного уряду, цілей..."

Давайте проаналізуємо текст вчорашнього випуску програми "Факти" на ICTV.

На 48-ій секунді у першому сюжеті про завершення АТО диктор говорить "Порошенко запевнив, якщо виникне терористична загроза на звільнених територіях, АТО можуть знов оголосити..."

У наступному другому сюжеті, в повідомленні про події в зоні АТО, на позначці 1:35, тобто через 47 секунд, диктор говорить "...Також вогнем з гранатометів і мінометів терористи поливали оборонців Новгородського..." (це власне нібито звільнена територія).

Тобто між повідомленням "терористичної загрози нема" і повідомленням "терористична загроза є" пройшло всього 47 секунд. За цей час українці мають від розуміння "тероризму нема" перейти до розуміння "тероризм є" і, якщо вони хоча б трохи рефлексують шизофренію повідомлень, вкотре знизити свою довіру до влади або погодитися з шизофренією як гібридністю і зберегти свою довіру до неї.

Нинішнє українське законодавство кваліфікує тероризм ТОТ ДЛО як "агресію РФ" і переводить його в сферу окремих контрзаходів ЗСУ.

Щодо "агресії РФ" можливо вживати лексику війни, але також можливо вживати і лексику тероризму, бо Україна має справу не лише з окремим терористами чи навіть терористичними групами ТОТ ДЛО, але і з організованою агресією РФ.

Чому нібито немає війни? Тому що за законом є лише "агресія РФ". А "агресія", хоч майже війна, все-таки не війна. І контрзаходи спрямовані саме на стримування "агресії РФ". До речі, за українським законодавством, РФ не ворог, а агресор.

Чи правильно це?

Вочевидь з огляду на час, що знадобився на формулювання нової української політики, це дуже велике запізнення. Тобто з огляду на нездатність українських політиків до швидких і несподіваних для агресора інновацій це погано.

А з огляду на розширення можливостей для української політики це краще. Бо тепер за законом, як мінімум, є три різних процеси, які ми розрізняємо і можемо щодо них маневрувати – "тероризм незаконних квазідержавних утворень ТОТ ДЛО", "агресія РФ" і "війна з РФ".

Тобто "агресія РФ" включає в себе "тероризм ТОТ ДЛО", але вона також означує його більш чітко за джерелом походження, суб'єктом управління і більш широкою кваліфікацією дій, а також включає інші агресивні дії РФ, які не є власне тероризмом ТОТ ДЛО.

Про тероризм ми маємо говорити всякий раз, коли мова йде про окремі дії ТОТ ДЛО, де ми безпосередньо не можемо визначити участь РФ. Але про агресію РФ повинна іти мова усякий раз, коли в ТОТ ДЛО ідуть з Росії так звані гуманітарні конвої, поставляються зброя та боєприпаси з боку РФ, коли військові РФ беруть участь в агресивно-терористичних діях ТОТ ДЛО, коли проявляється управління тероризмом ТОТ ДЛО з боку РФ чи коли РФ захищає свою сукупну агресію щодо України в правових чи політичних аспектах на міжнародному рівні.

Якщо РФ відмовиться від підтримки агресії щодо України у вигляді в тому числі (але не лише) тероризму ТОТ ДЛО, то сам цей тероризм без підтримки РФ протриває недовго.

Тобто основним для нинішньої ситуації є не тероризм ТОТ ДЛО, а саме агресія РФ, яка постійно тримає Україну в ризику переростання у справжню війну. Відтак відносно РФ ми маємо справу не тільки з тероризмом ТОТ ДЛО щодо України, але і з державним терором РФ щодо України. Тобто Україна має справу і з тероризмом і з терором, причому терор РФ більш масштабний, ніж тероризм ТОТ ДЛО.

Найпростіший рівень розуміння – тероризм ТОТ ДЛО (щоденні обстріли). Наступний рівень розуміння – агресія РФ, коли мова йде про походження, управління і всіляку участь РФ у більш широких заходах агресії, яка включає власне тероризм ТОТ ДЛО, але не зводиться до нього. Наступний рівень розуміння – державний терор РФ щодо України, бо Росія постійно тримає Україну перед загрозою переростання агресії у повномасштабну війну. І це не гібрид. Це складний комплекс різнорівневого розуміння.

Тобто Президент не розібрався насправді, як тепер говорити про "агресію РФ". Чи його підставляють його власні консультанти та політтехнологи. Адже тероризм ТОТ ДЛО нікуди не дівся, бо виступає як один з важливих проявів агресії РФ та терору РФ.

Також і телеканали ніяк не можуть зрозуміти нинішньої нової політичної ситуації, бо використовують стару лексику та старе гібридне розуміння.

Коментарі — 6
Dar Asten _ 03.05.2018 18:05
IP: 35.195.163.---
Лише два зауваження. 1. "ПРОЩАЙ АТО" – перед зверненням ставиться кома.
2. "Росія постійно тримає Україну перед загрозою переростання агресії у повномасштабну війну." – Автор серйозно вірить в цю заяложену страшилку? Та росії цілком достатньо того, що вона загнала Україні гарпуна нижче спини, акурат в Донецький кряж, і провертає ним час від часу. А для світу – іхтамнєт. А піти повномасштабною війною, то значить протиставити себе всьому світу, вони що, зовсім тупі, такі як наші?
Igor Filin _ 01.05.2018 17:08
IP: 35.190.198.---
Александр 1:
Навіщо було наводити скорочення ЗЗНБОВСЗА, як що далі воно ніде ні використовується? Скорочення ТОТ ДЛО використовується багато разів, але ніде не пояснюється, що мається на увазі Тимчасово Окуповані Території Донецької і Луганської Областей (ТОТ ДЛО).

Не думаю, що президент "не розібрався насправді, як тепер говорити про "агресію РФ", тому що він досвідчений дипломат і чудово розуміє де, коли і як можна говорити, щоб не втрапити в халепу.

Погоджуюсь, що новий закон надає більше можливостей для України.
а що, ви колись були проти чого нибудь що видає "на гора" ця влада?
Максим Чарушниковв _ 01.05.2018 11:39
IP: 46.118.127.---
АТО закінчиться після того, як буде розслідувана (не Луценком-Матіосом) кожна смерть українського воїна.

Чому смерті українських патріотів в непотрібних українських спецопераціях в 99,9% припадали на корупційні, офшорні, міжнародні скандали Порошенка. Особливо показово це смерті на "Світлодарській дузі" в грудні 2016 напередодні інтернет-свідчень Онищенка для НАБУ.

Кожного військового керівника (по ланцюжку- від найменшого до найстаршого) які віддавали накази по спецопераціях необхідно допитати на поліграфі.

За такі смерті повинно бути найсуворіше покарання
Александр 1 _ 01.05.2018 10:11
IP: 188.163.12.---
Навіщо було наводити скорочення ЗЗНБОВСЗА, як що далі воно ніде ні використовується? Скорочення ТОТ ДЛО використовується багато разів, але ніде не пояснюється, що мається на увазі Тимчасово Окуповані Території Донецької і Луганської Областей (ТОТ ДЛО).

Не думаю, що президент "не розібрався насправді, як тепер говорити про "агресію РФ", тому що він досвідчений дипломат і чудово розуміє де, коли і як можна говорити, щоб не втрапити в халепу.

Погоджуюсь, що новий закон надає більше можливостей для України.
Багдашкин Михаил _ 01.05.2018 09:41
IP: 213.5.192.---
Антитеррористическая операция успешно завершилась – победой террористов...
А был ли мальчик? В ОРДиЛО нет и никогда не было террористов, как и сепаратистов. О чем есть промежуточное определение Международного уголовного суда в Гааге. Есть коллаборанты из граждан Украины воюющие на стороне оккупанта – России, сегодня безо всякой идеи – просто зарабатывают деньги на жизнь, в то время, как некоторые их семьи проживают на подконтрольной Украине территории. Мало того, они действуют в правовом поле Украины – служат в 1-ом и 2- ом армейских корпусах МИЛИЦИИ, созданных на основании Закона Украины "Об особенностях местного самоуправления в ОРДиЛО" и что важнее, Резолюции СБ ООН N2202 от 17.02.2015.
Igor Filin _ 01.05.2018 09:31
IP: 35.195.163.---
...Тобто Президент не розібрався насправді, як тепер говорити про "агресію РФ"...

- Когда принцесса видит сон про не сон, ей кажется, что сон не сон про сон, а думает что сон про не сон... Надо сказать принцессе, что сон – это не сон, а про не сон, что это пересон, а пересон – не сон.
- А что скажет наимудрейший?
- Поистине, пути всезнания неисповедимы, осознание знания есть признак незнания, осознание незнания...
Корупція1191 Україна та Європа973 Aтака Путіна1136 Уряд реформ353 Свобода слова556
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter