Сергій Дацюк Філософ

СУТЬ НАСТУПНИХ ВИБОРІВ

24 липня 2018, 08:51

Вже зараз проглядається суть наступних виборів – боротьба за фундаментальні зміни республіки Україна в ситуації опору цим змінам.

Вибір цей складний чи простий, в залежності від того, на якому боці боротьби ми з вами опиняємося.

Якщо нинішня влада дійсно змінює Україну у вірному напрямку, якщо агресію Росії можна зупинити перемовинами та санкціями, якщо реформи відбуваються і від них є явне покращення, якщо боротьба з корупцією має успіхи, якщо політико-економічна еволюція в ситуації недовіри суспільства до влади має перспективи, то тоді не потрібно ніякого Суспільного Договору і ніякої Нової Конституції.

Якщо нинішня влада намагається поховати здобутки революції, якщо війну з Росією можна виграти лише власними силами, якщо реформи саботуються, якщо корупція лише наростає, якщо політико-економічна еволюція в ситуації недовіри суспільства до влади безперспективна, то тоді дійсно потрібен Суспільний Договір і Нова Конституція.

Чому ж раптом питання "яка наша дійсність?" стало питанням віри чи інтуїції?

Це сталося через те, що суспільна комунікація зруйнована недовірою суспільства до влади та недовірою суспільства всередині себе, які масовим чином генеруються олігархічним телебаченням з викривленим порядком денним та хибними орієнтаціями – перекласти відповідальність на західних партнерів, саботувати пропоновані ними реформи, уникнути розмові по суті, відмовитися від мислення.

Отже ставки політики нинішньої влади: на підтримку західного світу (на МВФ, на НАТО чи миротворців, на санкції ЄС та США), на олігархічний консенсус, на пропаганду у ЗМІ. Установки нинішньої політики: вкрасти, обдурити, пропетляти, уникнути відповідальності.

Фактично сьогодні Україна опинилася в ситуації явного руйнування олігархічного консенсусу та реноме влади серед західних партнерів. Тобто мова йде не просто про нестратегічні і корисливі підходи нинішньої влади і навіть не про втрату нею суб'єктності, а про небажання таку суб'єктність набувати.

Такі орієнтації, ставки та установки в принципі не дозволяються бачити власних суб'єктів змін в країні. Тобто суб'єкти змін в Україні є, але їх не видно, оскільки їх влада не визнає і їх немає на телебаченні.

І владу дуже дратує, коли громада намагається домовитися, втягуючи в домовленість політиків, але поза політикою. Владу дуже дратує навіть не зміст Суспільного Договору чи Конституції, а сама спроба зробити це без неї, адже це неможливо контролювати ні через політику, ні через телебачення.

Усі контраргументи вже проговорені і заперечені. Ні це не політика. Ні, суб'єкт в Україні є – це українська громада. Ні, домовитись ми зможемо, хоча опір буде шалений – як серед олігархічних посіпак, так і серед тих, хто втратив віру чи впав в оману.

Суть наступних виборів полягає у мирній революції – через Суспільний Договір та Нову Конституцію.

Це фактично договірний конституційний Майдан, але без бунту і без смерті героїв.

Хто з кандидатів в президенти пропонує Нову Конституцію, той має шанс на те, щоб його обрали.

Хто з кандидатів в президенти не пропонує Нову Конституцію, байдуже як виправдовуючись, той шансу на обрання не має.

Така реальність. Її можна сприймати або не сприймати. Але її вже неможливо ігнорувати.

powered by lun.ua
Коментарі — 24
Петро Процик _ 25.07.2018 08:22
IP: 93.72.215.---
Говорити зараз про зміну Конституції модно, бо можна не говорити про реальні проблеми, програми змін, механізми, здатність їх здійснити в існуючому конституційному полі.
МЭТР _ 25.07.2018 00:02
IP: 109.207.199.---
А, може, краще запропонувати "севрюжину с хреном"???
Віктор Жердицький _ 24.07.2018 22:33
IP: 35.235.227.---
Лишень не треба плутати намагання гром. суспільства утворити новий Суспільний Договір/Конституцію із видовищними проектами кандидатів в президенти, які на урядово-політичній дошці України рокіруючись грають уже більше 20 (двадцяти)! років.
Janko Askatasuna _ 24.07.2018 20:12
IP: 35.190.198.---
Жодного сенсу ПРОПОНУВАТИ нову конституцію! Якщо буде пропозиція (і не абстрактно) Установчі збори скликати БЕЗ нинішніх людей у владі,то можна ПОТУЖНО підтримати таку особу.
Evgeniy Rovenskiy _ 24.07.2018 14:05
IP: 35.235.227.---
"Обещать – не значит жениться".
Попередні вибори, якщо хтось ще пам'ятає, виграли ті, хто обіцяв швидко закінчити АТО, знищити коррупцію та побудувати "стіну" на кордоні з Росією, і ще багато чого.
Є гарантії, що ця Конституція буде краще тієї "стіни"?
Mike_Kharkov _ 24.07.2018 14:03
IP: 178.137.189.---
Елена Величко:
...НЕможливо змінити щось без ПОКРОКОВОЇ зміни...,
Тут скоріш стає питання наявності хоч якоїсь сили, що здатна на перетворення. Саме здатна. Це щось схоже на наявність ознак життя чи їх відсутність. Це життєві захисні сили народу, людей, здатність переформуватися у якісь дієві структури аби заявити про себе економічно та політично. Може вже така здатність і втрачена, і тоді ми лише човен в океані. А може й ні, але реальний наш стан потребує неупередженого наукового дослідження, яке ніхто, знов таки, робити не хоче (може страшно?). Тоді можлива відповідь як.
А з того, що очевидно, здається слід переносити акцент боротьби, фокус, з Росії на нашу "патріотичну" олігархію, більше користі буде.
Елена Величко _ 24.07.2018 13:15
IP: 178.95.130.---
Результат необхідних змін – то ПЕРЕРОЗПОДІЛ, який дасть змогу піднятись громадянам, ПРОЖИТКОВИЙ МІНІМУМ реальний за рахунок економічних змін, АЛГОРИТМ підйому, у тому числі й ЯК мати гроші та на ЯКІ СПРАВИ, та у самий коротший термін. Після наведення економічного ладу – Нова Конституція буде мати сенс та зможе бути написана у ІНШОМУ за станом суспільстві та не рабами під диктовку олігархів, що зараз у законодавчій сфері роб.лять "народні".
Елена Величко _ 24.07.2018 13:10
IP: 178.95.130.---
Mike_Kharkov:
Тобто економічний план МАЄ вже бути, як ЗАРАЗ вже робити, й цей План БУДЕ чіпати перерозподіл, у тому числі й власність, а не ОЛІГАРХИ стануть просто бізнесменами... – у такій формулі НІЧОГО НЕ ЗМІНИТЬСЯ, Результат змін – то економічна змі
Елена Величко _ 24.07.2018 13:06
IP: 178.95.130.---
Mike_Kharkov:
Ви праві у всьому.
Автор не хоче ніяким чином чіпати ТЕПЕРЕШНЄ життя.
Автор мислить ідеальні умови де буде розробл.ятись ідеальна Конституція ідеальними людьми.
Зміст у тому, що зараз треба негайно усе міняти, особливо економічно. НЕможливо змінити щось без ПОКРОКОВОЇ зміни, що складається ЗМІНОЮ економіки на користь громадян, що у свою чергу дасть й економічні та соціальні права, а також змінить й інші системи, у тому числі й судову, бо люди зможуть судитись та мати економічну ОСНОВУ. У даному разі нічого не робити та мріяти про якийсь процес, що змінить щось та колись без ДІЄВОГО наведення ладу – то просто МРІЯ,
Анатолій Марченко _ 24.07.2018 13:00
IP: 35.235.227.---
А на кого працює цей дуже ні про що філософ?
Mike_Kharkov _ 24.07.2018 12:45
IP: 178.137.189.---
Ігор Баган:
Єдине зауваження. Невже головне запропонувати Нову Конституцію?...Невже не важливо хто її запропонує?...ми готові на все заради перемоги...
Невже не важливо хто це "ми"?:), яка така "перемога"? скільки можна коливати повітря (і Дацюку теж)?
Невже не зрозуміло, що Україна є власністю олігархів, а не якихось там "ми". Це є факт. Яка може бути "перемога"? олігархат переможе Росію чи як? Він зацікавлений у грошах з нас, от з цих "ми", і все. І тому грає у олігархопатріотизм з "перемогою Росії".
Наша перемога може бути тільки над олігархатом, оскільки за десятиріччя його влади Україна тільки руйнується, що вказує на вижимання їм з українців усіх соків, на безперспективність проекту Україна-91. Або Україна зникне з мапи світу. І більш нікого перемагати не буде потреби:)
Ігор Баган _ 24.07.2018 12:08
IP: 176.100.14.---
Єдине зауваження. Невже головне запропонувати Нову Конституцію? Невже не важливий зміст запропонованого? Невже не важливо хто її запропонує?
Ігор Баган _ 24.07.2018 12:03
IP: 176.100.14.---
Andrij Shevardin:
Війна виграється виключно власними силами. Просто ці власні сили складаються і з зусиль по залученню друзів та партнерів до боротьби. І якщо ми негайно не будемо показувати всім, що ми готові на все заради перемоги, то дуже скоро Україні ніхто допомагати не буде.
Елена Величко _ 24.07.2018 11:55
IP: 178.95.130.---
Dmitio Tar:
"Принаймі мене Конституція зараз хвилює менше всього: немає ніякої довіри до законів, що приймаються і діють, зміна Конституції потребує перегляду всього законодавства на предмет відповідності. В умовах, коли вимагати виконати навіть наявне законодавство через суди є затратною і складною задачею з невідомим результатом за довгий час, адже суди не працюють (Ви туди коли останній раз зверталися? Ви знаєте, який там безлад і свавілля?), а судді самі порушують закони, то зміна Конституції подібна до перефарбування стін у туалеті лікарні для незрячих."
Ситуація в країні – покруч усії громадянських прав громадян. Невідомо як у такій ситуації можливо змінити Конституцію та ким, а також що віддать владу без бою згідно Дацюка.
Oleksandr Kelym _ 24.07.2018 11:44
IP: 91.219.222.---
Саме прикре, що оці – "Установки нинішньої політики: вкрасти, обдурити, пропетляти, уникнути відповідальності." – практично ВСІМА З М І вперто задовбуються у мізки елкторату...
Andrij Shevardin _ 24.07.2018 11:40
IP: 185.11.29.---
Якщо людина пише, що війну можна виграти власними силами, вона або ідеаліст, а скоріш,не сповна розуму, або ö працює на Кремль.
Иван Лихо _ 24.07.2018 10:54
IP: 35.235.227.---
Це вже просто смішно, пане Дацюк! Оскільки про "фундаментальні зміни" ми чуємо вже чверть сторіччя, примудрилися пролити заради них річки власної крові, зкотилися з восьмої економіки Європи нижче габонської – НЕУПЕРЕДЖЕНИЙ ВИСНОВОК МОЖЕ БУТИ ЄДИНИЙ: "Україна – держава нереформуєма". А це – вирок.
Вячеслав Джунь _ 24.07.2018 10:39
IP: 37.53.139.---
Автор нарешті зрозумів, що на арену політичної боротьби в Україні виходять громадівські сили, тобто політично активна частина суспільства, але він досі не розуміє, що справжня Конституція це не основний закон держави, а АКТ УСТАНОВЧОЇ ВЛАДИ НАРОДУ. Основна проблема зараз для України -як усунути олігархат від конституційного процесу Тому потрібен зовсім інший алгоритм створення цієї нової Конституції. Треба усвідомити, що нова Конституія потрібна мати належний легальний і легітимний характер. Легальний забезпечить внесення змін до Розділу ХІІІ чинної Конституції України 1996 року про запровадження конституанти, виборного органу народу, що має розробити проект нової Конституції. Цим участь нардепів і Президента в конституційному процесі має обмежитись, бо більша їх частина є креатура олігархату. Підготовлений конституантою проект конституції має бути прийнятий чи відхилений самим народом на конституційному референдумі. Це забезпечить вищий рівень легітимності нової Конституції.
Геннадий Романов _ 24.07.2018 10:37
IP: 94.179.32.---
Забув, додаю. У нас судова влада приймає за рік 3,6 млн. рішень, справжніх прочитаних народом законів. КМУ + ВРУ + Президент (разом) – максимум 1000. Риторичні питання: Кому в країні належить справжня влада? Чому в судовій владі немає жодної ознаки РЕСПУБЛІКИ? Ми, хто? В якій країні живемо?
Геннадий Романов _ 24.07.2018 10:31
IP: 94.179.32.---
Повністю підтримую новий суспільний договір – Нову Конституцію із новою судовою системою та поверненням до неї усіх ознак РЕСПУБЛІКИ: влада – належить народу; влада – обирається народом, влада – строкова. Після цього можно йти на вибори. Без республіки в судовій владі, ВИБОРИ і РЕВОЛЮЦІЇ – біг по колу. Треба спроектувати (накреслити на папері) СПРАВЕДЛИВУ Україну. Усім нам успіху в проектуванні свого майбутнього на наступних виборах. Пропоную повернення Республіки в судову владу через суди присяжних по усім видам права в апеляційних інстанціях
Граф К.С. _ 24.07.2018 10:13
IP: 95.132.134.---
как говорили в Риме – закон плох, но это закон.
Украине Закон не работает, никакой.

СУТЬ НАСТУПНИХ ВИБОРІВ – ПСЕВДОРЕФОРМАТОРСТВО
Остап Бодчук _ 24.07.2018 10:04
IP: 193.30.243.---
Дуже влучно, й все вірно, алеж...як всадити за стіл перемовин сторону, для закріплення нового договору, яку й так все влаштовує.?... Це мені нагадує ті зустрічі з Кучмою під час захоплення Слов'янська... коли поважна делігація з Києва марно чекала на " представників Донбасу"...що то було? Й зараз ситуація точно така...є громада в якоі' є потреба у новому договорі й є інша сторона, якій це не цікаво...
Dmitio Tar _ 24.07.2018 09:58
IP: 35.235.227.---
Звідки Ви взяли, що "Хто з кандидатів в президенти не пропонує Нову Конституцію, байдуже як виправдовуючись, той шансу на обрання не має."??? Все менше логіки і більше маніпуляцій!

Принаймі мене Конституція зараз хвилює менше всього: немає ніякої довіри до законів, що приймаються і діють, зміна Конституції потребує перегляду всього законодавства на предмет відповідності. В умовах, коли вимагати виконати навіть наявне законодавство через суди є затратною і складною задачею з невідомим результатом за довгий час, адже суди не працюють (Ви туди коли останній раз зверталися? Ви знаєте, який там безлад і свавілля?), а судді самі порушують закони, то зміна Конституції подібна до перефарбування стін у туалеті лікарні для незрячих.
Граф К.С. _ 24.07.2018 09:26
IP: 95.132.134.---
пДацюк, Новую Конституцию у вас никто не купит. Предлагаю вам умерить аппетиты тщеславия и предложить на рынок укр конъюнктуры Декларацию. Её у вас купят, хотя бы как сувенир.
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter