Відкритий лист кандидата на службу мером Києва до журналістів і власників ЗМІ
Я знаю, що серед журналістів є багато порядних і високопрофесійних людей і є медіа, власники яких розуміють надзвичайно важливу вагу рівного доступу кандидатів до ЗМІ, якщо ми дійсно хочемо, щоб ця революція дійшла до свого логічного і успішного завершення – створення нової, ефективної і сучасної системи державного управління і місцевого самоврядування.
Шановні журналісти та власники медіа-ресурсів!
Розпочалась кампанія з виборів Київського міського голови. Вона відбувається одночасно з президентськими перегонами і на тлі драматичних подій в країні, однак її гострота і важливість для столиці і всієї країни від цього не тільки не зменшується, а, навіть, збільшується.
Від вибору киян значною мірою залежить подальший шлях і столиці, і країни. Ці вибори – реальний тест для мешканців Києва: чи готові вони відкинути політичні симпатії та антипатії, тверезо оцінити кандидатів та їхні програми, а головне – чи готові вони самі долучитися до управління містом – як це має бути у свідомому громадянському суспільстві.
За останні півроку ми стільки разів чули і повторювали думку про те, що на Майдані відродилася українська нація, об'єднана не за національною, регіональною або іншими ознаками – а за єдиною, усвідомленою самоідентифікацією громадянина України, і розумінням, що майбутнє країни залежить від позиції і діяльності кожного з нас.
Чи маємо підстави дійсно стверджувати, що це так і є, покажуть і наступні вибори, в першу чергу – київські.
Вже відомо, що крім людей зі старою системи, діючих політиків, народних депутатів і чиновниківна пост мера балотуються і принципово нові кандидати, які не є відомими публічними особами, проте мають усі підстави посісти гідне місце у виборчих змаганнях – за умови, що матимуть можливість донести свою програму та бачення розвитку Києва якнайширшому загалу. Тобто, маємо шанс реально оновити владу.
Однак, швидкоплинність кампанії та висока вартість розміщення реклами унеможливлює рівний доступ кандидатів до комунікаційних майданчиків і каналів, а, отже, до виборців.
Тому звертаюся до вас, шановні журналісти і власники медіа-ресурсів, із запитом: чи готові ви забезпечити реально рівний доступ до ЗМІі надати можливість усім бажаючим кандидатам на посаду мера Києва представити свої передвиборчі програми і провести дебати?
Наприклад, вітаючи ініціативу Групи 1+1 медіа, яка відмовилася транслювати контент, що прославляє спецназ та збройні сили РФ і закликала до аналогічних дій колег, пропоную використати частину вивільненого часу для висвітлення виборчої кампанії з обрання мера столиці нашої країни. Це стало б гарним прикладом і для інших міст України.
Більше того, це спонукало б і кандидатів до відкритого діалогу.
Ще 2 квітня 2014 року я звернувся з відкритим листом до Віталія Кличка і запропонував йому провести публічні дебати. Відповіді я не отримав, проте переконаний, що наш прямий діалог був би вельми цікавим для виборців.
Думаю, до мене приєднаються й інші кандидати на посаду мера, які належать до числа "нових облич" – ми не маємо ані адміністративних, ані фінансових ресурсів, щоб забезпечити "максимальне покриття" під час виборчої кампанії. Але ми є фахівцями – із знаннями, досвідом, розумінням сучасних підходів до реального реформування влади; ми не задіяні у владних і фінансових структурах, ми – управлінці, а не політики. Тому всім новим кандидатам, які не є депутатами, відомими персонами, або людьми існуючої системи необхідна підтримка ЗМІ – заради чесних і прозорих виборів, заради самої наявності вибору у киян.
Революція, яка розпочалася на Майдані, має бути завершена стовернням нової системи влади з ефективним і сучасним державним управлінням і місцевим самоврядуванням.
З повагою,
Олег Дерев'янко
Кандидат на службу мером Києва