30 грудня 2015, 13:29

5 уроків року, що минає

У більшості з нас від року, що минає не було великих очікувань. Зустрічаючи його, всі ми розуміли, що він буде не легким, і головне питання було чи вдасться виклики 2015-го, використати для того, щоб 2016-тий був легшим?

З огляду на той документ, який Парламент ухвалив вночі 25-го грудня, і який Уряд вважає Бюджетом на 2016 рік – можу сказати, що це питання є актуальним і цьогоріч.

Які висновки варто зробити з подій року, що минає, аби у 2016-тому не допустити руйнівних дежавю? І що позитивного слід винести з 2015-го року на майбутнє?


1. Ми не закінчили війну

Як би затишно нам не було в Новорічну ніч у мирних домівках Києва чи Львова – ми маємо це усвідомлювати. І розуміти, що розв'язана не нашою країною війна – для всіх нас, окрім військових, збройних викликів, має також фінансові, політичні, соціальні.

Очевидно, що корупційні схеми збудовані ще за режиму Януковича нікуди не зникли. Більше того, ми бачимо нові, народжені війною і бездушними чиновниками, види корупції. Це махінації з житлом та землею для учасників АТО, хабарництво в медико-соціальних комісіях.

Тому, гуртуватися маємо не тільки перед зовнішнім ворогом, що з огляду на мужність наших воїнів, і невтомність волонтерів – ми вже навчилися, але й перед внутрішнім – корумпованістю та бездушністю чиновників, які тримаються за крісла у владних кабінетах.

2. Ми навчилися вголос називати речі своїми іменами

Попри те, що представники фінансово-промислових груп продовжують у ручному режимі керувати країною, й протягувати потрібні їм рішення через підконтрольний Кабмін і Парламент – у владі з'явилися люди, які, опинившись в середині системи, все одно продовжують чинити їй опір.

Пригадую в березні, вперше прозвучали імена головних корупціонерів з вуст екс-голови ДФС Миколи Гордієнка.

Ми почули конкретні прізвища починаючи від Прем'єр-міністра і закінчуючи народними депутатами, які мають прямий вплив на держпідприємства і розставляють там своїх. Ми почули дуже страшні цифри про 7,5 млрд грн збитків для держави по конкретних підприємствах з конкретними фактами, документами, які були продемонстровані.

Ці факти були настільки резонансні, що сам Микола Гордієнко абсолютно протизаконно втратив свою посаду, рішенням відповідно тих самих корупціонерів, яких він звинуватив.

Пригадуємо справи Мартиненка, Пашинського, Курченка, "діамантових прокурорів".

МВС та прокуратура навіть не імітували розслідування цих справ, жодна з них не передана до суду, жоден з фігурантів не притягнутий до відповідальності.

Крім того, вголос було визнано саботаж розслідування справ щодо злочинів режиму Януковича. Антикорупційний комітет ВРУ разом з активістами громадських організацій, адвокатами сімей загиблих, не дали МВС, СБУ та ГПУ створити міф про "бурхливу роботу правоохоронців", і є надія, що новостворені антикорупційні органи нарешті покажуть хоч якийсь результат.

3. Ми створили комплексну антикорупційну законодавчу базу

Одним з ключових моментів року, я б виокремив прийняття антикорупційних законів. Вони дійсно є революційними і реформаторськими.

Я би хотів зупинитися на законі про відкриття реєстрів прав власності. Це дуже важливий закон, а днями були відкриті і реєстри транспортних засобів. Це відкрило важливий механізм для того, щоб можна було порівнювати декларації чиновників та їх родичів із дійсністю – це дасть можливість новоствореній Національній агенції із запобігання корупції, де передбачено спеціальний відділ, порівнювати ці данні і, відповідно, робити висновки і ставити питання, порушувати справи, конфісковувати, так як це робиться в країнах Балтії, Польщі. Наше завдання, щоб цей закон запрацював.

Зараз в новостворене Антикорупційне бюро вже передано близько 300 справ. Але, кредит довіри до НАБ мине у квітні, до того часу слідчі зобов'язані показати, що вони відрізняються від своїх колег з прокуратури та міліції, і показати результати своєї роботи.

4. Місцеві вибори показали відсутність монополії жодної політсили, і дали змогу привести якісних людей до влади

Дивлячись на результати волевиявлення людей, ми бачимо, що переможця на місцевих виборів насправді немає. Якби фракціям-коаліції вистачило мужності ухвалити закон, який би дійсно запровадив відкриті списки – цю тенденцію було б ще більше видно. Тобто, попри адмінресурс і скупку голосів, якою не гребують представники старої політичної системи – люди все одно почали шукати альтернативу старій системі.

Результат "Народного контролю" теж доводить ці тенденції. Феноменальний результат ми змогли отримати не лише у західноукраїнських регіонах, але й у Дніпродзержинську на Дніпропетровщині – 8,16%.

А головне, що ці місцеві вибори дали змогу прийти до влади багатьом волонтерам, журналістам, бійцям АТО. Наявність таких самоорганізованих й ідейних людей у місцевій владі обов'язково виллється в результат. І ці результати насправді ми вже бачимо.

Можу казати за політсилу, яку сам представляю. Наприклад, обраний від "Народного контролю" мер міста Дрогобич, лікар-АТО-шник, Тарас Кучма почав свою роботу з проведення позапланового аудиту бюджету міської ради. Депутати міськрад на Волині і Буковині відстоюють зміни до регламенту, які забезпечать прозорість роботи цих виборних органів та їх виконкомів.

І такі результати є по всій країні, вони мають стати прикладом і основою для змін на місцях.

5. Для результату потрібна консолідація

Як я не одноразово казав, упродовж року Парламент ухвалив справді революційні і реформаторські антикорупційні закони. Утім структури, відповідальні за їхнє виконання, – Уряд, МВС, ГПУ – повністю саботують їх реалізацію.

І щоб ухвалені впродовж минулих років антикорупційні закони запрацювали, має бути політична воля. Наразі її нема, і уже вся країна зрозуміла, що влада не лише не бореться з корупцією, а й очолює її.

Тому, сьогодні максимально в антикорупційні процеси має включитися громадськість. Ми маємо стати широким фронтом і розпочати зміни на місцях, у своїх містах по всій країні. І тиснути на владу з вимогою виконати головну вимогу суспільства – боротьбу з корупцією, яка має проявитися в ув'язненні корупціонерів і поверненні грошей державі. Все решта – буде лише руйнівною імітацією змін.

Вірю, що спільними зусиллями нам все вдасться!

Народний депутат України,

Секретар Комітету з питань запобігання і протидії корупції,

лідер партії "Народний контроль"

Дмитро Добродомов

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Уряд ''Народної довіри''

Політична платформа партій демократичної опозиції покаже майбутніх міністрів ще до виборів. "Народний контроль" та "Громадянська позиція" ухвалили важливе рішення: створити спільну політичну платформу "Народної довіри" для партій демократичної опозиції...

''Народний контроль'' вимагає дострокових президентських та парламентських виборів

Лише одночасні дострокові вибори президента України та народних депутатів до Верховної Ради зможуть зняти напругу у суспільстві та стабілізувати ситуацію в країні...

''Народний контроль'' пропонує скоротити кількість нардепів та забирати мандати в депутатів-прогульників

Ми пропонуємо скоротити кількість депутатів Верховної Ради з 450 до 300, забирати мандат в нардепа, який прогуляв понад 50% засідань сесії, а також обмежити перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд...

Демократична опозиція має висунути єдиного кандидата в президенти

Наступного року має пройти праймеріз серед кандидатів від партій демократичної опозиції, переможець якого стане об'єднаним кандидатом у президенти...

НАЗК фальшує результати перевірок декларацій: ДОВЕДЕНО СУДОМ

Сьогодні Печерський суд м. Києва не знайшов складу правопорушення в абсолютно фейкових звинуваченнях НАЗК щодо прочитаної мною лекції. НАЗК склало на мене протокол через прочитану лекцію, за яку я отримав гонорар, сплатив усі податки та чемно вказав це у декларації...

''Народний контроль'' пропонує обирати нардепів максимум на два терміни

Ми виступаємо за обмеження перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд та скорочення кількості депутатів у Верховній Раді з 450 до 300...