23 березня 2017, 10:04

Депутати, які сьогодні проголосують за правки Чорновол до е-декларування, – маріонетки олігархів

Після трьох років війни і безрезультатної боротьби з корупцією влада, нарешті, знайшла головних корупціонерів - це громадські організації та засоби масової інформації. До цього зводиться логіка правок Тетяни Чорновол, які пропонують зобов'язати ГО та ЗМІ декларуватися і підводить під кримінальну відповідальність, підтриманих вчора на антикорупційному комітеті депутами від Блоку Петра Порошенка, Опозиційного блоку, Народного фронту та Радикальної партії.

Неважливо, що до відповідальності не притягнутий жоден високопосадовий корупціонер, неважливо, що за мільйони незрозумілого походження в деклараціях досі ніхто не покараний, неважливо, що НАЗК через паралізоване керівництво за фантастичні сто-двохсотисячні зарплати так і не дало жодного відчутного результату – головне, щоб громадські організації і змі подали свої декларації.

При цьому Чорновол пхає свої правки до президентського законопроекту #6172, який готувався до другого читання по скороченій процедурі і повинен бути проголосований парламентом вже сьогодні. Це законопроект із благородною метою – врегулювати особливості подання деклараціями тими, хто на передовій, над яким ми працювали тиждень, щоб відверто маніпулятивний президентський непотріб відповідав задекларованій меті без ризику перетворитись в чергову корупційну дірку.

Напередодні комітету фінальний законопроект погодили всі, в тому числі представник Президента в парламенті Герасимов. Проте вчора на комітет представник Президента взагалі не дійшов. Натомість з'явилась Чорновол зі своїми правками і ще кілька десятків правок, які по суті розтягуть закон на шматки.

Всього до законопроекту було подано 49 (!) правок. Лише 5 із них - підготовлені робочою групою і стосуються питання військовослужбовців. Окрім них комітет врахував лише 2: голосами депутатів вже названих фракцій - правку про порядок подання декларацій ГО та ЗМІ і про відтермінування е-декларування до 1 травня. Повний перелік тут.

Але по суті будь-яка з цих правок може в результаті стати частиною закону вже сьогодні під час голосування. І замість того, щоб спокійно вирішити питання декларування військовослужбовцями, займатися питаннями перевірок декларацій того ж Президента, Прем'єра, депутатів і так далі з мільйонними статками, забезпечення повноцінної роботи системи е-декларування ми обговорюємо що? Чи повинні декларуватись го та змі.

Таке відволікання уваги - тактика, спрямована на те, щоб відвернути увагу від головного - відсутності результату. А головне – голосування за правки означатиме остаточну і офіційну делегітимізацію парламенту – остаточного перетворення його в маріонетку в руках корупціонерів і олігархів. Так і знайте – якщо ці правки будуть прийняті, парламент в Україні офіційно перестав існувати як орган представництва інтересів громадян.

Тактика влади завжди однакова: спочатку вони намагаються скасувати закон, який їм не подобається, а якщо не вдається скасувати – розтягують на шматки змінами і виключеннями. А якщо і це не вдається – то або нівелюють суть підзаконними актами, або просто тупо не виконують. І щоби запудрити людям мізки вони постійно відволікають увагу на другорядні і абсурдні речі.

"Корупція шкодить життю у різний спосіб. З економічного погляду вона забирає ресурси від їх найбільш продуктивного використання, діючи як реґресивний податок, що підтримує спосіб життя еліт за рахунок всіх інших. Найкращих і найталановитіших корупція спонукає витрачати свій час на ігри з системою, а не на інновації чи створення нового багатства. З політичного погляду корупція підриває леґітимність політичних систем, даючи елітам альтернативні до справжнього демократичного вибору способи утримання влади" (с) Френсіс Фукуяма

powered by lun.ua

Корупція – як Covid: якщо її нікому не вдалось повністю побороти, це не означає, що з нею не треба боротись

За 2 роки антикорупційні пріоритети в публічній комунікації Президента Зеленського змінювались кілька разів: спочатку він говорив про "посадки" і просив активізуватись простих українців, потім заговорив про усунення корупції в окремих сферах, як-от транспорт, митниця і т...

Кому потрібні (антикорупційні) реформи в Україні?

Ситуація із завершенням будівництва Північного потоку-2, як і навколо приєднання до НАТО може призвести до менш глибокої залученості міжнародних партнерів до реформ в Україні...

5 причин, чому парламенту необхідно якомога швидше ухвалити Антикорупційну стратегію

За даними досліджень останніх двох років, 91,2% населення України вважає проблему корупції "дуже серйозною", 49% – однією з трьох найважливіших проблем для України (частіше зазначали лише війну на Донбасі)...

Подолання корупції в обороні – більше не пріоритет для уряду

В умовах пандемії питання оборони відступили на другий план, однак саме зараз відбуваються події, які після карантину можуть поставити нас перед фактом неспроможності відповідати на давно відомі загрози національній безпеці...

5 корупційних "чорних дір" Міноборони і що з ними робити

Сфери діяльності Міноборони, пов'язані із закупівлями, управлінням і розпоряджанням майном і активами, схожі на "чорні діри", в яких десятиліттями безслідно пропадали державні ресурси...

Держпідприємства Міноборони. Маразм міцнішав

30 березня 2020 прес-секретар Міністра оборони повідомила, що готель Міноборони "Козацький" розмістив для обсервації групу українців, які прибули з Балі та Катару...