Єгор Фірсов Народний депутат VII-VIII скликань; Екс-голова Держекоінспекції України

Відповідь Юрію Бутусову та власникам судна ''Stavanger''

30 червня 2020, 08:53

Юрій Бутусов нещодавно опублікував статтю, в якій виклав своє бачення ситуації із судном "Stavanger". Обвинуватив Держекоінспекцію в тому, що затримання судна носило корупційну складову і натякнув на мою непрофесійну поведінку в даній ситуації. Я готовий обґрунтувати кожне своє рішення на цій посаді, тому що вони приймалися лише відповідно до законодавства.

Отже, 30 квітня у Чорному морі стався серйозний інцидент. Судно "Stavanger" під флагом Тувалу розлило 8 тонн пальмової олії. Масштабної катастрофи вдалося уникнути, оскільки олія була оперативно зібрана, але відповідно до закону був нарахований високий штраф у розмірі 65 млн. грн., який судновласник, звичайно, сплачувати не захотів.

Розчарую порушників – мовчати я не буду, відповідальності не боюсь, бо завжди діяв виключно у межах, передбачених чинним законодавством України, в тому числі, коли приймав рішення про заборону виходу судна з морського порту 5 травня. Отже, хочу показати на конкретному прикладі, як окремі ділки порушують екологічне законодавство, не сплачують за це жодної копійки та уникають відповідальності.

Рішення про заборону виходу судну з морського порту було прийнято на підставі статті 91 Кодексу торговельного мореплавства, норми якої не передбачають ані надання гарантій, ані здійснення інших заходів забезпечення позовних вимог, а вимагають усунення судновласником порушень, що стали причиною затримки судна. В нашому випадку – це мала бути повна оплата встановленого претензією платежу.

Відповідно, зважаючи на відмову судновласника сплачувати компенсацію, рішення про затримку судна в порту було обгрунтованим, воно мало всі правові підстави діяти до моменту усунення судновласником тих порушень, що стали причиною затримки і які визначені в частині 2 статті 91 Кодексу торговельного мореплавства.

Та після зміни керівництва екоінспекції 6 червня судно залишило український порт – не заплативши в державний бюджет України ні копійки. А судновласник разом з адвокатами розгорнули цілу інформаційну кампанію проти мене, пишучи відкриті листи Президенту та погрожуючи притягнути мене до відповідальності.

В мотивувальній частині даного рішення нового керівника екоінспекції мало місце посилання на наявність гарантійного листа Лондонської Асоціації Власників суден із взаємного страхування та факт внесення грошових коштів у сумі 26 679 200 грн на депозитний рахунок Господарського суду Одеської області.

З приводу цього в мене є наступні контраргументи. По-перше, Господарським судом Одеської області не було проведено дослідження, чи відповідає вказаний гарантійний лист вимогам, встановленим законодавством України, чи наявний оригінал цього листа у особи, яка завірила його копію, також не перевірено. По-друге, кошти, внесені на депозитний рахунок Господарського суду Одеської області, не були співмірні із сумою, заявленою в претензії, яка була пред'явлена екоінспекцією.

Отже, у випадку з судном "Stavanger", відбулося внесення судновласником коштів на депозит не в повному розмірі, і в подальшому їх може не вистачити для забезпечення позову та поновлення порушених інтересів держави у разі подальшого задоволення позовних вимог.

Юрій Бутусов у своїй публікації вказав, що має бути термінове засідання уряду за моєї участі. По-перше, відповідальності не боюсь, я впевнений у своїй правоті, закон на моєму боці. Я готовий до будь-яких засідань уряду, давати свідчення правоохоронним органам, виступати на комітетських слуханнях тощо. По-друге, я навіть сам просив Раду дати мені можливість відзвітувати про мою роботу, але мені такої можливості не надали. По-третє, радив би компанії витрачати гроші не на "мочилово" мене у публікаціях, а на юристів з метою підготовки змін до законодавства, як щодо обчислення розміру збитків за розлив шкідливих речовин, так і щодо окремих норм Кодексу торговельного мореплавства.

Одне з питань і претензій у статті Юрія Бутусова було про те, що чому ми оштрафували підприємство гігант "ММК Ілліча" на 10 млн. грн, а судно на 65 млн. грн. Одразу відповім на подібну маніпуляцію і некоректне порівняння. По-перше, перевірка ММК Ілліча проходила по одному зі звернень фізичної особи стосовно забруднення території. Це була не комплексна перевірка, штраф після якої був би значно більшим. По-друге, ситуація з судном – це суттєвий інцидент (аварія), внаслідок якого було забруднене море.

Для нас, як для чиновників, нема слова "велика сума" чи "неадекватна сума штрафу". Є закон, який її встановлює і фіксує таксу за кожен кілограм забруднення – 286 дол США за забрудення пальмовою олією, що є шкідливою речовиною категорії Y.

Таким чином, виходячи із забруднення в розмірі 8449,5 кг олії сума збитків склала 2 416 557 дол. США.

Закон суворий, але це закон. Підприємці на першій зустрічі говорили про те, як має бути за законом. Стався інцидент, і ми зафіксували суму збитків відповідно до документу.

Звичайно, в цій ситуації легше було дати інспекторам хабаря і забути про цей інцидент, дати судну можливість залишити порт та заробляти гроші. Але якщо вирішили працювати за законом – то треба бути принциповими до кінця. Тому судно було затримане. А прокуратура внаслідок забруднення завела карну справу.

powered by lun.ua
Коментарі — 4
Петро Стеценко _ 01.07.2020 07:48
IP: 212.90.59.---
У Бутусова переконливіше. А по Делфі чого нічого не робив?
Нікіта Куніцин _ 30.06.2020 17:05
IP: 46.211.41.---
Я вважаю історію брехливою, бо ви просто тупо всі хочете, аби країни Океанії НЕНАВИДІЛИ. Одні фейки про ніби-то "дружбу з Путіним" та "розумову відсталість"!!!
Grenader45 _ 30.06.2020 14:05
IP: 77.123.93.---
...так пропонували хабаря то?))) Чи ви натякнули, а вас "послали", а ви образились і арештували?
Саме це випливає із цього "плачу Ярославни", Єгора.
Прямо "синдром Гройсмана", ще один "показав як треба керувати" з тим же результатом. Бездарі і пи_доболи...
Alexander Vasilevsky _ 30.06.2020 10:58
IP: 93.73.67.---
Ну що Єгоре допоміг тобі твій клоун?
Україна та Європа1106 Aтака Путіна1257 Корупція1375 Свобода слова572 Зеленський44
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter