Трям!
Якщо хто забув або навіть не знав, "трям" – це "здрастуйте" тілімілітрямдською мовою. Мова ця поширена у Тілімілітрямдії, країні, яку всю ніч видумував і ледве видумав Ведмедик з радянського мультика 1983 року. А видумавши, подарував своєму другу Зайцю на день народження.
Основними зайняттями жителів цієї веселої країни є привітання один одного вищезгаданим "трям" і ходіння на головах. І слід сказати, що ми, жителі цілком реальної України, не надто відрізняємося від "тілімілітрямців", особливо це стосується вигадування нових слів та вміння усе ставити з ніг на голову.
Ось, наприклад, наше Міністерство юстиції наполегливо лобіює введення ліцензування "колекторської діяльності".
Факт відсутності жодного законодавчого визначення, що саме собою являє оця "колекторська діяльність" урядових чиновників абсолютно не хвилює. Я неодноразово писав (див. тут, тут, і тут), що за відсутності законодавчого визначення "колекторської діяльності", ефект від ліцензування буде не більшим від мандрівки до Тілімілітрямдії чи полювання на Слонопотама. Щоб уникнути необхідності отримувати ліцензію достатньо буде просто назвати свою діяльність іншим словом. Ну там, "креативне спілкування з боржниками" чи щось подібне.
Однак для чиновників головне – демонструвати активність і генерувати інформприводи.
І ніхто навіть не згадує що в Україні все ще чинний Закон "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", який передбачає принципи тієї самої регуляторної політики:
доцільність – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;
збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави;
передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб'єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
А тепер риторичне питання. Чи багато Вам відомо прийнятих останнім часом регуляторних актів, що відповідали б перерахованим вище принципам?
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.