Ігор Головань Адвокат, керуючий партнер Адвокатського об'єднання "Головань і партнери"

Президент Петро Порошенко пропонує Верховній Раді...

13 березня 2017, 20:09

Щось я часто затіяв писати, але нахабство наших можновладців дратує.

Президент Петро Порошенко пропонує Верховній Раді визначити добровільне набуття українцями громадянства іншої держави підставою для позбавлення їх громадянства України.

У черговий раз чиновники граються у законодавчі ініціативи, щоб виправдати власну бездіяльність.

Мовляв, "буде чітко встановлено, що особа, що добровільно набула громадянства іншої держави, буде вважатися такою, яка підпадає під дію вимоги про припинення українського громадянства"

Але чим же Президенту не подобається норма чинного закону "Про громадянство України"?

Там у статті 19 написано, що добровільне набуття громадянином України громадянства

іншої держави, якщо на момент такого набуття він досяг повноліття. є підставою для втрати громадянства України.

Щоправда, Президенту слід попрацювати, адже датою припинення громадянства України є дата видання відповідного указу Президента України.

А щоб Президент міг видати указ, при виявленні підстави для втрати громадянства України особою, яка проживає на території України, управління, відділ (сектор) міграційної служби на виконання пункту 104 Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень має повідомити головне управління (управління) міграційної служби в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі.

Головне управління у свою чергу має інформацію перевірити і у випадку підтвердження підготувати подання про втрату особою громадянства України та надіслати його до Державної міграційної служби України.

Державна міграційна служба України розглядає подання про втрату громадянства України та подані разом із ним документи.

У разі підтвердження наявності підстави для втрати громадянства України Державна міграційна служба України затверджує подання про втрату громадянства України та надсилає його разом із поданими документами до Комісії при Президентові України з питань громадянства.

Отже, щоб припиняти громаданяство осіб з ноземними паспортами, слід не законопроекти подавати, а відповідно до чинного закону виконувати свою роботу.

Але виконання закону – це якраз те, що українські чиновники найбільш ненавидять.

powered by lun.ua
Коментарі — 20
nuchuzhyj _ 14.03.2017 13:56
IP: 35.187.35.---
Так я так і пишу: рух у зворотньому напрямку від заявленої мети.
Yaroslav Yurkiv _ 14.03.2017 12:48
IP: 35.187.34.---
nuchuzhyj:
Yaroslav Yurkiv:
В Ізраілі та в Швейцарії "подвійне" громадянство – звичайна демократична норма, з певними обмеженнями громадянських прав.
А в Україні нехай вже буде ординарне, з необмеженими правами.
nuchuzhyj _ 14.03.2017 12:24
IP: 130.211.103.---
Yaroslav Yurkiv:
В Ізраілі та в Швейцарії "подвійне" громадянство – звичайна демократична норма, з певними обмеженнями громадянських прав.
Yaroslav Yurkiv _ 14.03.2017 10:37
IP: 130.211.68.---
З Громадянством така ж проблема, як і з Мовою:
буде дві державні мови в Україні – буде в ній дві держави, буде два паспорти у когось – не буде мати громадянина Україна.
Візьмемо Бєню, хіба ж Україна, чи Ізраїль, чи Швайцарія мають кожна свого громадянина?
Звичайно, ні, бо в кожній він – бєженєц:)
sidor _ 14.03.2017 08:51
IP: 77.52.5.---
Сергей Папков:
......ЩОБ ЙОГО ПРОСТО НЕ МОЖНА БУЛО НЕ ВИКОНАТИ БЕЗ НАСЛІДКІВ...

точно. Раз в Украине есть соответствующее положение – многопаспортство выявили – на следующий день суд и в течении суток приговор – лишение гражданства с определенным наказанием без всяких "вилок".
nuchuzhyj _ 14.03.2017 08:11
IP: 35.187.26.---
Цей законопроект є свідотством руху України в протилежному напрямку від заявленної мети: максимальної інтеграції в "західну" модель існування суспільства.
Обмеження громадянських прав "неоднопашпортизованних" є натуральною реакцією на спроби громадян самостійно поширити свої можливості за рахунок отримання або збереження додаткових прав та привілеїв інших держав. Але позбавлення вже існуючого власного громадянства з цієї підстави не відповідає сучасним правилам та нормам демократичних країн. Тим більше, в умовах вже існуючої "неоднопашпортності" значної частини населення України. За часи постмайданної влади Україна вже має факти загублення контролю над окремими частинами своєї території, і додавати до цього ще і добровільне загублення своїх громадян – це вже "за дуже".
Ампутація хворобливих частин тіла не є сучасним напрямком оздоровлення організму.
passer-by _ 14.03.2017 00:54
IP: 178.94.171.---
І ще. "При виявленні підстави для втрати громадянства України особою, яка проживає на території України, управління, відділ (сектор) міграційної служби на виконання пункту 104 Порядку..." А механізм такого "виявлення" десь прописаний? Тобто хто і як (повноваження і процедури) повинен виявляти факт, у даному випадку, наявності другого громадянства?
А ось що сказано в абзаці, який я згадував у попередньому коментарі: "може підтверджуватися даними публічних реєстрів державних органів, органів місцевого самоврядування іноземних держав, інформацією, розміщеною на офіційних веб-сайтах, в офіційних друкованих виданнях державними органами, органами місцевого самоврядування іноземних держав, та/або документами, наданими такими органами, чи скористався на території України або під час виїзду з України, або в'їзду в Україну паспортним документом іноземної держави, що зафіксовано посадовою чи службовою особою Державної прикордонної служби України або іншого державного органу України"
passer-by _ 14.03.2017 00:35
IP: 178.94.171.---
А ви бачили текст законопроекту? До процитованого вами пункту 1 ст. 19 пропонується додати такий абзац: "Громадянин України, який добровільно набув громадянство іншої держави, вважається таким, що виявив намір змінити громадянство та надав згоду на припинення громадянства України". Наскільки я розумію, цей пункт у теперішньому формулюванні не діє, тому що його застосування з ініціативи держави було б по суті рівноцінним позбавленню громадянства, що суперечить ст. 25 Конституції України. Тепер ця перешкода усувається.
Крім того, додано абзац про те, що винятки, передбачені підпунктами а) -г), не діють, якщо громадянин фактично здійснює права та/або обов'язки громадянина іншої держави.
Ну, і ще там є низка цікавих положень, наприклад, спрямованих на те, щоб змусити особу, яка набуває громадянства України, позбавитися попереднього громадянства.
Andrey Kononenko _ 13.03.2017 22:38
IP: 188.163.73.---
Пропоную президенту выступить с другой инициативой: двойное гражданство разрешить.
Anatol Zubenko _ 13.03.2017 21:26
IP: 94.153.158.---
:
Ігор Головань:
Порошенко:
- Путин приди!
Путин:
- ПНХ!
А вот это-в точку!
Anatol Zubenko _ 13.03.2017 21:24
IP: 94.153.158.---
А у нас все так. Когда прокуратуру лишили функции всеобщего надзора, ей только и осталось что бороться с коррупцией, но были созданы НАБУ, и теперь прокуратура борется с НАБУ...
al_mich _ 13.03.2017 21:21
IP: 5.248.215.---
Йому нема часу цим займатись! Гірке життя Українців він підмащує шоколадом.А якщо без жартів, -то це свідчить про те,що громадянин сидять не у своєму кріслі.
Сергей Папков _ 13.03.2017 21:21
IP: 93.73.27.---
Ігор Головань:
Сергей Папков:
Зрозумів, треба писати чарівними словами, щоб гіпнотизували чиновника і змушували працювати. Ну-ну
Ні не треба допускати покарання за той самий злочин, наприклад, від 2-х років умовно і до 10 реально. Має бути шкала, виписана, як в магазині: 10 яєць – 15 грн., 2 десятка – 30 грн. і т.д., яблука коштують 10 грн., а пляшка коньяку – не менше 100 Ось набір таких дій є злочином, а таких – ні. І від прокурорів, суддів вимагатиметься лише визначитися з тим, яку статтю застосувати, або визнати, що дії обвинуваченого не підпадають під жодну статтю. Якщо, до речі, це станеться при тому, що суспільна думка все ж вважає дані дії злочином, то відповідна стаття має з'явитися в ККУ в найкоротший термін.
Ігор Головань _ 13.03.2017 21:10
IP: 104.199.98.---
Сергей Папков:
Зрозумів, треба писати чарівними словами, щоб гіпнотизували чиновника і змушували працювати. Ну-ну
Сергей Папков _ 13.03.2017 21:07
IP: 93.73.27.---
Ігор Головань:
Сергей Папков:
Ви, як правник, маєте погодитися, що ідеальним є закон – простий, як яєчня, з детально виписаним однозначним механізмом застосування, що не допускає трактувань (і відповідно зумовленої з цим корупції), закон, за яким хтось обов'язково стає злочинцем: чи суб'єкт дії закону, чи посадовець, який неправильно його застосував на чиюсь користь.
Ідеальний закон – той, який виконується. Чинний закон цілком можна виконувати, але замість цього суспільству впарюють чергову законодавчу ініціативу
Закон має бути прописаний так, ЩОБ ЙОГО ПРОСТО НЕ МОЖНА БУЛО НЕ ВИКОНАТИ БЕЗ НАСЛІДКІВ.
Якщо хтось залізе на 35 кВ лінію живлення залізниці, то результат буде один і байдуже хто це буде: академік чи псих, олігарх чи бомж. Так має діяти і закон (щоб від судд, прокурорів чи адвокатіві практично мало що залежало (вони мають лише контролювати один одного, маючи конфлікт інтересів).
Ігор Головань _ 13.03.2017 21:06
IP: 146.148.121.---
Ігор Бондар:
Підтримую пана Голованя.Всім відомий перелік можновладців які мають подвійне і навіть потрійне громадянство. І що? Де реакція відповідних органів?
Так закоопроект подано саме для того щоб бездіяльність виправдати. Типу нечітке законодавство не знаємо як виконувати.
Ігор Бондар _ 13.03.2017 20:58
IP: 178.92.161.---
Підтримую пана Голованя.Всім відомий перелік можновладців які мають подвійне і навіть потрійне громадянство. І що? Де реакція відповідних органів?
Ігор Головань _ 13.03.2017 20:58
IP: 130.211.68.---
Сергей Папков:
Ви праві, але все ж існує проблема, яка полягає в тому, що наведені Вами формулювання законодавчих актів є дещо абстрактно-декларативними.
Ви, як правник, маєте погодитися, що ідеальним є закон – простий, як яєчня, з детально виписаним однозначним механізмом застосування, що не допускає трактувань (і відповідно зумовленої з цим корупції), закон, за яким хтось обов'язково стає злочинцем: чи суб'єкт дії закону, чи посадовець, який неправильно його застосував на чиюсь користь.
Тому якщо за ініціативи Порошенка буде уточнений і конкретизований механізм, то то є добре!
Ідеальний закон – той, який виконується. Чинний закон цілком можна виконувати, але замість цього суспільству впарюють чергову законодавчу ініціативу
Andrey Kononenko _ 13.03.2017 20:55
IP: 188.163.73.---
Не нравится мне такая норма. Давно мечтал об ещё одном гражданстве, а оказывается, что нельзя? Почему в других странах можно иметь двойное гражданство, а Украина боится?
Сергей Папков _ 13.03.2017 20:47
IP: 93.73.27.---
Ви праві, але все ж існує проблема, яка полягає в тому, що наведені Вами формулювання законодавчих актів є дещо абстрактно-декларативними.
Ви, як правник, маєте погодитися, що ідеальним є закон – простий, як яєчня, з детально виписаним однозначним механізмом застосування, що не допускає трактувань (і відповідно зумовленої з цим корупції), закон, за яким хтось обов'язково стає злочинцем: чи суб'єкт дії закону, чи посадовець, який неправильно його застосував на чиюсь користь.
Тому якщо за ініціативи Порошенка буде уточнений і конкретизований механізм, то то є добре!
Вибори-2014156 Aтака Путіна1173 Корупція1273 Україна та Європа1046 Уряд реформ380
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter