Уряд хоче відновити техогляд приватних автомобілів – маємо зупинити цю корупцію!
Уряд хоче відновити техогляд приватних автомобілів – маємо зупинити цю корупцію обсягом $100 млн щороку та ще й під гаслом євроінтеграції!
Спочатку історія. Понад 10 років тому, 4 лютого 2009 року, я виступив з ініціативою і зареєстрував законопроект N4014 про скасування техогляду для приватних автомобілів. Два роки переконував, що це знущання 10 тисяч працівників тодішньої ДАІ над дев'ятьма мільйонами власників авто і гігантська загальнодержавна корупційна схема з продажу талонів обсягом мінімум $100 млн щороку. Доводив, що техогляд є фікцією, адже більшість водіїв купують талони, щоб не витрачати часу й нервів, а навіть якщо хтось і проходить огляд, то ніякий талон-папірець не гарантує і не може гарантувати справність машини протягом двох років.
Уряд, насамперед нинішній Генпрокурор, а тоді міністр МВС Луценко, рогами в землю впирався, аби залишити техогляд. Лякав "горами трупів на дорогах", хоча прекрасно знав, що лише 3-5% ДТП спричиняються технічним станом авто, а переважна більшість – поганими дорогами, порушенням правил, насамперед перевищенням швидкості, пияцтвом водіїв, купленими правами без навичок водіння та ін.
Щоб довести урядову аргументацію до повного абсурду, ми тоді у Львові публічно провели експеримент. Купили старий-розбитий "вушастий Запорожець", у якого не було навіть двигуна/трансмісії, зі спущеними колесами він "пройшов техогляд" і на буксирі ми його притягли під будівлю львівської обласної ДАІ. Той убитий "Запорожець" з "талоном техогляду" простояв там як пам'ятник корупційному техогляду, на нього вилазили туристи сфотографуватися – доки ДАІшникам не набридло і вони вночі його кудись відтяли від сорому подалі...
Врешті, у 2011 році техогляд був скасований. Історія завершилася. Запізно, але успішно.
Тепер сьогодення. Уряд Гройсмана, тепер уже в особі не МВС, а Міністерства інфраструктури, вирішив знову відновити техогляд. Розмістив на сайті Міністерства законопроект. Так само раз на два роки. Тепер уже через інші уповноважені структури. Яких знову таки визначатимуть чиновники, хоч і іншого Міністерства. Така сама гігантська корупційна історія, тільки тепер подається як вимога євроінтеграції...
Якщо хтось колись здуру щось не те підписав з європейцями, тоді негайно проведіть консультації-переговори і поясніть партнерам чітко – відновлення корупційних схем більше не буде! Відновлення фіктивного контролю – не буде! Відновлення всевладдя чиновництва – не буде! Якщо наші машини їдуть закордон і там є певні вимоги партнерів щодо техогляду – добре, тоді ці й лише ці машини перед виїздом перевіряйте, але не всі підряд і не кожні два роки, аби морочити голову мільйонам водіїв заради набивання кишень чиновників!
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.