Олексій Гарань Історик-міжнародник, політолог, політконсультант, учасник багатьох "авантюрних" проектів, що стали успішними

"Формула Штайнмайєра"? На що (не) погоджується Київ

22 вересня 2019, 10:26

Ми можемо легко припинити стрілянину, погодившись на умови Путіна. Та це не в наших інтересах, тож висуваємо свої умови

Оригінал статті на НВ

Насправді у так званій формулі Штайнмайєра йдеться лише про один момент: прив'язку законодавчого запровадження особливого статусу для непідконтрольних територій до проведення місцевих виборів. А ось далі починаються різні інтерпретації.

Адже Росія вочевидь хоче, щоб питання виборів вирішувалось у відриві від питань безпеки, в той час як Україна говорить про необхідність виконання цілого ряду передумов. Вони законодавчо прописані й полягають у виведенні російських військ і бодай міжнародному контролі над неконтрольованою нині ділянкою українсько-російського кордону. Крім того, мають бути умови, що дозволять цим виборам будуть вільними і демократичними. Це передбачає діяльність на цих територіях українських ЗМІ, ЦВК, українських політичних партій та вільної агітації їхніми представниками. Зрозуміло, що безпеку їм усім наразі ніхто гарантувати не може. Всі ці питання потрібно вирішувати ДО виборів.

Та річ у тому, що в формулі взагалі немає згадки про розведення військ, і це також дає простір для інтерпретацій. Все залежить від того, якого рішення дійдуть на найвищому рівні представники чотирьох країн в Нормандському форматі.

Наскільки я розумію, позиція української сторони сьогодні виглядає так: ви хочете формулу Штанмайера, щоб прив'язати вибори до надання особливого статусу – без питань. Та давайте передусім виконаємо передумови, прописані в Мінських домовленостях. І якщо російська сторона на це не піде, то українська дипломатія зможе сказати – ну що ж, ми хотіли вирішити, а ви не даєте. Відтак відповідальність за зрив чергових переговорів ляже на російську сторону.

Чи є тут для нас небезпека? Вона залежатиме від того, наскільки Києву, президенту Зеленському та українській дипломатії вдасться протидіяти російському тиску. Бо Кремль вочевидь хоче грати на тому, що заключити мир – одне з передвиборчих зобов'язань Зеленського. А це створює завищені очікування в українських громадян, що на руку Кремлю. Далі постає питання, наскільки розуміє це сам Зеленський?

До речі, коли українців конкретно запитують, чи готові вони на закріплення в Конституції окремого статусу для нині непідконтрольних територій, проведення виборів на умовах бойовиків, створення так званої "народної міліції", то проти виступає не просто більшість по всій країні, а й навіть і більшість на Сході, і більшість електорату "Слуги народу". Навіть більшість, хоч і відносна, електорату ОПЗЖ виступає проти. Знову ж таки, коли українських громадян запитують, а на яких умовах ці окуповані території мають повернутись до складу України, 54% українців (і ця цифра є доволі стабільною) говорять про те, що на тих же умовах, що і раніше. Такими є результати червневого опитування Фонду "Демократичні ініціативи" спільно з соціологічною службою Центру Разумкова.

Закріплення особливого статусу в Конституції не буде – це те, що міністр закордонних справ Вадим Пристайко дуже чітко артикулював на прес-конференції під час YES. У Мінських домовленостях записано, що цей статус має бути закріплено на постійній основі. Та що значить на постійній? Це може бути закріплено і законом про особливості місцевого самоврядування, що вже існує. Хоча росіяни наголошують саме на Конституції[.

Читати далі

powered by lun.ua
Коментарі — 14
Log Log _ 23.09.2019 11:38
IP: 35.235.226.---
bogus77:
Отправьте Леху на фронт – пусть там под пулями втирает
Диванне хамло, Гарань бував, і не раз, а Ви тявкаєте з-під дивану.
bogus77 _ 23.09.2019 11:03
IP: 35.235.226.---
Отправьте Леху на фронт – пусть там под пулями втирает
iip _ 22.09.2019 21:46
IP: 35.235.226.---
Сьогодні усі мусолять відволікаючу тему – "формулу" цього Штайнмайєра – хоча проблема зовсім не в ньому. Штайнмайєр успішно провалив все у Грузії, вліз із легендарним меморандумом на Майдан 2014, тепер вліз у війну на Донбасі. Штайнмайєр більше схожий на якусь недолугу "консерву" штазі, бо його активність на диво непогано допомагає Путіну. Справжня проблема України у Зеленському, який, як і його "папередник", наобіцяв швидко припинити війну, хоч і не за два тижні, але за пів-року – точно. Коли Зеленський виголосив свою обіцянку, він або тупо блефував, або на щось наївно (чи не наївно) розраховував. Сьогодні більше складається враження, що Зеленський таки блефував і зараз відчайдушно намагається хапатися за соломинки, аби не вийти брехуном. Та це – пів-біди – щиро хотів, блефував – не вийшло – не зовсім його провина. Дуже не хочеться повірити у справжню біду – що Зеленський таки впроваджує план капітуляції, усвідомлюючи, що то шлях знищення України.
Tatyana Supryaga _ 22.09.2019 21:45
IP: 35.235.227.---
borodinn:
Tatyana Supryaga:
Порошенко в інтерв"ю 5 каналу сказав, що ніякої формули Штайнмайєра не існує...
Порошенко в інтерв"ю 5 каналу сказав, що Путч переноситься з грудня на жовтень.

Ви вважаєте, що Порошенко дав своєму каналу інтерв"ю, бо захотів пожартувати?
Igor Kobbler _ 22.09.2019 20:51
IP: 35.235.226.---
Валерій Магала:
Секундочку. Якщо ми погоджуємося (а автор, вочевидь, погоджується) на запровадження особливого статусу для, нас постійно змушують обговорювати компрміси, ніби це ми з військами зайшли в Тамбов, а не московити зайняли наші території. Біда України в тому, що вона обирає космополітів, а ліберали вчать нашу молодь в університетах не як захищати батьківщину, а як йти з ворогом на компроміси. Тому й держави досі не маємо. А суцільні "формули", які нам пишуть путіноїди і викладачі наукового комунізму.
Паночку! Ви з якого лісу заповзли сюди? Ваша дурня відносно автора-професора Гараня викликає сміх
Татьяна Андреева _ 22.09.2019 20:33
IP: 35.235.226.---
К чему городить эти все формулы. У нас под боком пример приднестровья. Молдова пошла на компромис и вступила в переговоры с теми кто в них стрелял и что в результате? 27 лет прошло, а у них до сих пор нет териториальной целостности,получили под боком даже не проросийский, а русский анклав с гражданами с русскими паспортами. И стреляли бы там до сих пор, если бы россии проще было патроны подвозить.
Tatyana Supryaga _ 22.09.2019 19:22
IP: 35.235.226.---
Порошенко в інтерв"ю 5 каналу сказав, що ніякої формули Штайнмайєра не існує. А Мінські угоди і Закон про особливий статус Донбасу, прийнятий минулою владою, існують. І теперішня влада змушена з цим рахуватись і діяти в умовах, створених за президентства Порошенка. Прикро, що тоді, коли все це відбувалось, ні Гарань, ні Парубій, наі Порошенко не бачили ризиків для України з боку Мінських угод і відповідного закону, інакше не допустили б цього. А "прозріли" вони чомусь лише тепер.
Андрей Маковский _ 22.09.2019 17:53
IP: 35.235.227.---
"Ми можемо легко припинити стрілянину, погодившись на умови Путіна. Та це не в наших інтересах, тож висуваємо свої умови".

"Ми можемо легко припинити стрілянину", – написал автор. И тут же оговорился по Фрейду: "Та це не в наших інтересах".
Viacheslav _ 22.09.2019 15:15
IP: 35.235.226.---
"Насправді у так званій формулі Штайнмайєра йдеться лише про один момент: прив'язку законодавчого запровадження особливого статусу для непідконтрольних територій..."

Напевно не "законодавчого", а "реального"? Законодавчо цей особливий статус запроваджено ще за Порошенка, а от його реалізація – завдання вже для нової адміністрації, що дісталося їй від попередників
Валерій Магала _ 22.09.2019 13:00
IP: 35.235.226.---
Секундочку. Якщо ми погоджуємося (а автор, вочевидь, погоджується) на запровадження особливого статусу для непідконтрольних територій, то далі вже можна не читати. Бо навіщо? Мета – розкол країни шляхом федералізації (давайте називати речи своїми іменами), що й втюхують нам Путін, його европейський гарем та колаборанти в самій Україні, на зразок автора. У 2015 це проштовхував Порошенко, тепер Зеленський з натовпом росіян при владі та отаких ліваків типу Гараня. А де тут Україна? Де тут її позиція, яка б відображала національні інтереси? Ні, нас постійно змушують обговорювати компрміси, ніби це ми з військами зайшли в Тамбов, а не московити зайняли наші території. Біда України в тому, що вона обирає космополітів, а ліберали вчать нашу молодь в університетах не як захищати батьківщину, а як йти з ворогом на компроміси. Тому й держави досі не маємо. А суцільні "формули", які нам пишуть путіноїди і викладачі наукового комунізму.
Александр 1 _ 22.09.2019 12:57
IP: 35.235.227.---
Влад Дорошенко:
Може таке Президент Зеленський сказати?: "Пане Президенте Трамп, Ваша країна кинула нас як лохів, гарантуючи підписом Вашого Президента нашу територіальну цілісність за те, що ми віддали ядерні ракети, націлені на Вашингтон...
Розумні і дуже справедливі слова, але не для "кидал". Трамп скаже, що ніяких гарантій, крім декларативних, не було. Не було зобов'язання США захищати цілісність України військом шляхом. Крім того самі США ту декларацію не порушали і надають Україні певну допомогу, на яку навіть не підписувались. Дипломатія – дуже складна справа.
Влад Дорошенко _ 22.09.2019 11:25
IP: 35.235.227.---
Запитання до пана Гараня. Може таке Президент Зеленський сказати?: "Пане Президенте Трамп, Ваша країна кинула нас як лохів, гарантуючи підписом Вашого Президента нашу територіальну цілісність за те, що ми віддали ядерні ракети, націлені на Вашингтон. Доти, поки Ви з іншими підписантами не відновите нашу цілісність, ніякі договори про роззброєння, скорочення ракет чи іншої зброї не мають змісту, бо Ваша країна і провідні країни світу дають лише нікчемні гарантії безпеки, а невиконання їх з нами-є закликом і стимулом до гонки озброєнь у світі. У нас тоді до Вас (та до інших країн-підписантів-гарантів за Будапештським меморандумом) прохання дати чи допомогти нам повернути чи створити ракети, що ми віддали, поки ми не відновимо свою цілісність. Тоді будемо ми – не лохи, Ви – не кидали". Мог ли Президент Трамп с чем-то сказанным не согласиться? Вероятно, Президент Трамп поймет, что стоит прекратить переговоры с Ким Чен Ыном, кто ж ему после Украины поверит?
Сергей Папков _ 22.09.2019 10:56
IP: 35.235.227.---
Починати треба з того, що "формула Штайнмаєра" фактично легалізує російську тезу щодо "громадянської війни в Україні", бо її суб'єктами є центральний уряд і влада ОРДЛО. Вони там в ОП всі ідіоти, щоб погоджуватися на таке (хоч під тиском, хоч без нього)?
Треба в корні міняти весь дискурс проблеми: йде росіфйсько-український збройний конфлікт, в ході якого були захоплені РФ Крим і частина Донбасу! А ось з цього головного і мають випливати всі заходи з припинення цього конфлікту, і вони тоді будуть зовсім інші.
hrim _ 22.09.2019 10:50
IP: 35.235.226.---
Може варто спочатку опублікувати "Формулу Штайнмайєра" та зазначити де вона офіційно зафіксована (оприлюднена, прийнята до розгляду). Інакше це формула "Х", яку кожен може довільно використовувати.
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter