Бюджет інфраструктури 2024: Що і кому дістанеться?
Проєкт бюджету 2024, який подав уряд, визначає, що інфраструктура та відновлення не є пріоритетом у 2024 році. Реальних причин цього може бути декілька: загальна нестача коштів на 2024 рік, чіткий меседж українців та міжнародних партнерів, що спочатку треба виграти війну і купляти/виробляти зброю, а не займатися дорогами та відновленням, а можливо зменшення впливу профільного Віце Прем'єра в ОП.
Щоб не було першопричиною, але загальний бюджет всієї інфраструктури та відновлення на 2024 скоротили майже на 48 млрд грн. Що і кому дісталося на 2024 рік по урядовому бюджету, що пропонується ВР.
ЛІДЕРИ СКОРОЧЕННЯ:
Дорожній фонд = 0 грн (-27 млрд грн)
Субвенція місцевим бюджетам на дороги місцевого значення = 0 грн (-16 млрд)
Субвенція Дніпру на завершення будівництва метро = 549 млн грн (-4 млрд грн)
Кредит на розвиток автомагістралей та реформу дорожнього сектору = 7,9 млрд (-3,5 млрд)
Модернізація та оновлення рухомого складу та інфраструктури УЗ (вагони/локомотиви) = 0 грн (-1,14 млрд грн)
Розбудова прикордонної інфраструктури з Польщею = 0 грн (-1,5 млрд грн)
Субвенція Харкову на подовження 3ї лінії метро = 722 млн грн (-795 млн грн)
Кредит Харкову на подовження 3ї лінії метро = 722 млн грн (-795 млн грн)
Кредит на безпеку руху в містах = 354 млн грн (-700 млн)
Розвиток аеропорту "Львів" = 0 грн (-686 млн)
Функціонування та розвиток внутрішніх водних шляхів (річки, дамби, шлюзи), загальний фонд – 39 млн грн (= 2023), спецфонд = 158 млн (-467 млн грн)
Розвиток та відновлення сталих транспортних зв'язків = 866 млн (-249 млн)
Агенство відновлення скоротили також не на жарт. Загальний фонд зарплати та бюрократія = 106 млн грн (-47 млн грн)
ЧИЙ БЮДЖЕТ ЗАЛИШИВСЯ МАЙЖЕ НА РІВНІ 2023:
Кредит на розвиток пасажирського транспорту = 5,8 млрд грн (-416 млн)
Держслужба морського, ВВТ та судноплавства = 204 млн грн (-4 млн)
Мінрозгром (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України) на зарплати та бюрократію = 387 млн грн (-91 млн)
Впровадження транспортної стратегії = 1 млн грн (=2023)
Забезпечення літерних авіарейсів = 299 млн грн (=2023)
КОМУ БЮДЖЕТ ЗБІЛЬШИЛИ:
Оплата кредитів та боргів = 23 млрд грн (+4,5 млрд)
Програма швидкого відновлення України = 3,1 млрд грн (+3,1 млрд)
Кредитний договір з Францією на поставку рейок УЗ = 1,6 млрд грн (+1,6 млрд)
Кредит на модернізацію залізниці = 2,25 млрд грн (+139 млн)
Укртрансбезпека = 417 млн грн (+69 млн)
Розслідування авіаінцидентів = 34 млн грн (+34 млн)
Відновлення автосполучень за програмою RELINC = 16 млн грн (+16 млн)
Державіаслужба 193 млн (+140 млн) + спецфонд 9,6 млн грн (+9,6 млн).
На мою думку, для країни у війні такі скорочення капітальних видатків є виправданими. Втім, залишаються питання, як ми будемо пересуватися та експортувати, оскільки єдиними логістичними шляхами для громадян та бізнесу у 2024 році залишаться виключно автомобільний та залізничний транспорт. Так як ні розвиток/утримання прикордонних пунктів, ні утримання доріг не передбачено в проєкті бюджету 2024, логістика, експорт та поїздки українців будуть ускладнені наступного року.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.