29 вересня 2023, 16:32

Бюджет інфраструктури 2024: Що і кому дістанеться?

Проєкт бюджету 2024, який подав уряд, визначає, що інфраструктура та відновлення не є пріоритетом у 2024 році. Реальних причин цього може бути декілька: загальна нестача коштів на 2024 рік, чіткий меседж українців та міжнародних партнерів, що спочатку треба виграти війну і купляти/виробляти зброю, а не займатися дорогами та відновленням, а можливо зменшення впливу профільного Віце Прем'єра в ОП.

Щоб не було першопричиною, але загальний бюджет всієї інфраструктури та відновлення на 2024 скоротили майже на 48 млрд грн. Що і кому дісталося на 2024 рік по урядовому бюджету, що пропонується ВР.

ЛІДЕРИ СКОРОЧЕННЯ:

Дорожній фонд = 0 грн (-27 млрд грн)

Субвенція місцевим бюджетам на дороги місцевого значення = 0 грн (-16 млрд)

Субвенція Дніпру на завершення будівництва метро = 549 млн грн (-4 млрд грн)

Кредит на розвиток автомагістралей та реформу дорожнього сектору = 7,9 млрд (-3,5 млрд)

Модернізація та оновлення рухомого складу та інфраструктури УЗ (вагони/локомотиви) = 0 грн (-1,14 млрд грн)

Розбудова прикордонної інфраструктури з Польщею = 0 грн (-1,5 млрд грн)

Субвенція Харкову на подовження 3ї лінії метро = 722 млн грн (-795 млн грн)

Кредит Харкову на подовження 3ї лінії метро = 722 млн грн (-795 млн грн)

Кредит на безпеку руху в містах = 354 млн грн (-700 млн)

Розвиток аеропорту "Львів" = 0 грн (-686 млн)

Функціонування та розвиток внутрішніх водних шляхів (річки, дамби, шлюзи), загальний фонд – 39 млн грн (= 2023), спецфонд = 158 млн (-467 млн грн)

Розвиток та відновлення сталих транспортних зв'язків = 866 млн (-249 млн)

Агенство відновлення скоротили також не на жарт. Загальний фонд зарплати та бюрократія = 106 млн грн (-47 млн грн)

ЧИЙ БЮДЖЕТ ЗАЛИШИВСЯ МАЙЖЕ НА РІВНІ 2023:

Кредит на розвиток пасажирського транспорту = 5,8 млрд грн (-416 млн)

Держслужба морського, ВВТ та судноплавства = 204 млн грн (-4 млн)

Мінрозгром (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України) на зарплати та бюрократію = 387 млн грн (-91 млн)

Впровадження транспортної стратегії = 1 млн грн (=2023)

Забезпечення літерних авіарейсів = 299 млн грн (=2023)

КОМУ БЮДЖЕТ ЗБІЛЬШИЛИ:

Оплата кредитів та боргів = 23 млрд грн (+4,5 млрд)

Програма швидкого відновлення України = 3,1 млрд грн (+3,1 млрд)

Кредитний договір з Францією на поставку рейок УЗ = 1,6 млрд грн (+1,6 млрд)

Кредит на модернізацію залізниці = 2,25 млрд грн (+139 млн)

Укртрансбезпека = 417 млн грн (+69 млн)

Розслідування авіаінцидентів = 34 млн грн (+34 млн)

Відновлення автосполучень за програмою RELINC = 16 млн грн (+16 млн)

Державіаслужба 193 млн (+140 млн) + спецфонд 9,6 млн грн (+9,6 млн).

На мою думку, для країни у війні такі скорочення капітальних видатків є виправданими. Втім, залишаються питання, як ми будемо пересуватися та експортувати, оскільки єдиними логістичними шляхами для громадян та бізнесу у 2024 році залишаться виключно автомобільний та залізничний транспорт. Так як ні розвиток/утримання прикордонних пунктів, ні утримання доріг не передбачено в проєкті бюджету 2024, логістика, експорт та поїздки українців будуть ускладнені наступного року.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Шлях до Перемоги через Духовну Незалежність

росія багато сторіч будь-якими засобами та інструментами намагалася знищити Україну: політичною корупцією, економічним впливом, геноцидом та війнами, а основне – використовувала релігію та духовну залежність від російської церкви як інструмент впливу на мозок та душі українців...

Бюджет інфраструктури 2024: Що і кому дістанеться?

Проєкт бюджету 2024, який подав уряд, визначає, що інфраструктура та відновлення не є пріоритетом у 2024 році. Реальних причин цього може бути декілька: загальна нестача коштів на 2024 рік, чіткий меседж українців та міжнародних партнерів, що спочатку треба виграти війну і купляти/виробляти зброю, а не займатися дорогами та відновленням, а можливо зменшення впливу профільного Віце Прем'єра в ОП...

Як вигнати путіна з українських морів? Перший крок

Море для путіна і його кремлівських посіпак є одночасно і серцем дракона, і ахіллесовою п'ятою. Єдиний стратегічний документ, який путін народив і з помпою презентував за час великої війни з Україною у липні 2022, стала морська доктрина рф (до речі, ми не маємо оновленої морської стратегії, але про це згодом)...

Троянський кінь репарацій рф. ЗП N7198

Ми всі втомилися від війни, хочемо швидкої Перемоги, повернення 14 млн українців додому і життя в мирній, заможній Україні. Для відбудови потрібно багато грошей, і взяти ми їх можемо в рф, якщо всі дії влади всередині країни та на міжнародній арені будуть синхронізованими, прозорими та зрозумілими...

Корупційні яйця Міноборони як система, а не технічна помилка

Скандал із цінами на продукти харчування військових не виходить з обговорень Верховної Ради. Журналістське розслідування лише вершина айсбергу...

Як зупинити продовольчий крах і ріст цін у світі?

Важка зброя для України – єдине рішення продуктової кризи у світі, як не дивно це звучить. Для того, щоб зрозуміти глибину проблеми, треба подивитися на цифри...