Руслан Кухарчук Журналіст, медіа-менеджер, голова Асоціації "Новомедіа"

Нижче, нижче!

08 вересня 2008, 15:56

Аби остаточно вбити багатопартійність в Україні, треба підняти прохідний бар'єр на виборах до Верховної Ради відсотків до 20-ти. Залишаться максимум два активні суб'єкти виборчих кампаній, а решта – геть з пляжу! І не треба нам у зразок ставити США! Українському багатопартійному будівництву лише 20 років, тож зарано оголошувати вихід на фінішну пряму.

Прохідний бар'єр до Ради треба знижувати. До 1%. Кілька аргументів на користь цього:

1. Це ознака справжньої демократичності у політичному житті

Якщо вже гратися з дефініціями "народовладдя" та "громадянське суспільство", то чому прихильники малопопулярної партії позбавлені права мати бодай двох представників у парламенті. Чим мажоритарний електорат гідніший за міноритарний? Чи крупні гравці просто домовилися між собою ігнорувати увесь "дріб'язок"?

2. Це створить справжню конкуренцію на ринку ідей

Я все ж таки переконаний, що саме ідейні, а не бізнесові політичні проекти мають шанс в України мобілізувати кілька відсотків електорату і забезпечити собі представництво у законодавчому органі. Відтак низький прохідний відсоток трохи зменшить вплив фінансово-промислових груп на склад парламенту.

3. У Верховній Раді поменшає кнопкодавів і побільшає яскравих особистостей

Нині списки формуються здебільшого за наказом лідера партії чи блоку, або за наказом партійних спонсорів. Тому у сесійній залі бракує особистостей з яскраво вираженою харизмом, які пройшли увесь шлях політичного становлення знизу догори. Одновідсоткова ж партія вільніша у підборі кандидатів у депутати, там менше груп зовнішнього впливу, все вирішується за філіжанкою кави на кухні у лідера.

Щоправда є ризик побачити у Раді деструктивні сили. Ну що ж: демократія – ризикована штука апріорі:)

powered by lun.ua
Коментарі — 26
kacumoto _ 09.09.2008 13:17
IP: 85.223.212.---
ідея хороша, але для початку непогано б власне політичні партії (носії певної ідеології) заімєть в країні, а поки в нас є тільки гуртки по спекуляціях на ідеологічному ринку. і такого роду "багатопартійність" неминуче означатиме перетворення парламенту на біржу. власне він і зараз є таким, просто щаз там переважають оптові торговці.

непогано б для початку було б втілити певну схему визначення реальної підтримки тієї чи іншої партії (щось типу заборони великим гравцям оперувати агітацією на кшталт "не голусуй за "карликів").

отоді і побачили б як насправді народ любить ЮВТ/ВАЮ/ВФЯ. бо інакше наша троїца преподобна буквально нав*язує всім принцип "присосися або відсосеш". і зразу апетит пропадає якось в порядних людей
canal _ 09.09.2008 02:16
IP: 208.62.2.---
Vysokyi proxidnyi ball10-15% ze diktaturra.
Proxidnyi mae buty 1% i nyzche do 0,5%.
gotohell _ 09.09.2008 01:01
IP: 82.144.202.---
16:56___ Vlad2008_1
Полностью согласен с анализом
парламентская республика -угроза дезинтеграции Украины
Мечта малороссов
Интересно -чья это "блестящая мысль" так впаривается со всех сторон?
Іхалайнен _ 08.09.2008 22:51
IP: 92.113.88.---
08.09.2008 22.03__Ф.Всеволод
Я від стількох фахівців чув дещо протилежне, що все-таки не наважусь відразу Вам повірити. До речі, маю на увазі не обов'язково випадки очевидної конфронтації, на зразок класової боротьби згідно КПСС. Різниця між соціал-демократами і консерваторами теж існує, чи не так? Просто якщо одні роблять свою справу чудово, а інші прекрасно, то тоді виборець і справді може дещо розслабитись. Але ж це не наш випадок...
Ф-Всеволод _ 08.09.2008 22:03
IP: 195.93.190.---
08.09.2008 19:44___ Іхалайнен

А що тут оригінального? Завжди є протиріччя або спільність інтересів у різних груп населення безвідносно до соціальних класів по Марксу. Як правило це економічні протиріччя і ніякої іншої "ідеології". Так в тій же Німеччині і в ХДС-ХСС і в СДП є "кожної тварі по парі". Я знаю там навіть сім*ї, в яких чоловік голосує за одну партію, а дружина за іншу. Політика – це як футбол, тільки більш цікаво. Як в футболі болільник не може толком пояснити, чому він за свою команду, так і в політиці. Більшість людей за ту чи іншу партію тому, що вони СВОЇ. Мало кого турбує, що робить ЙОГО політична сила насправді.
Северянин _ 08.09.2008 20:50
IP: 194.54.187.---
А может устроить лоторею? Сразу и бюджет поправится...
Іхалайнен _ 08.09.2008 19:44
IP: 92.113.88.---
08.09.2008 16:50__Ф. Всеволод
Оригінальний погляд на світ. Прошу уточнить: а хоч якась, непринципова різниця між партіями є? Чи громадяни США і Європи не здогадуються, за що голосують?
Андрій_І _ 08.09.2008 19:44
IP: 81.17.128.---
2 Всі разом ці політики здійснювали і здійснюють вихолощення нашого життя так, щоб ні за яких умов не пробудилася спонтанна енергія сили народу (бо вона їх знесе – про це вони добре поінформовані). Я не бачу тут жодного винятку. Думаю, що ми добре розуміємо, що трапилося би, на жаль, з якимсь самородком, коли б той, не розуміючи "політесу", довірливо поліз би звертатися до народу зі своїми ідеями на нашому славетному Майдані. (далі буде).
3 Всі їх дії скеровані на мету збереження Влади за собою у будь-який спосіб і за будь-яких умов. Вочевидь, що тягнучи свою спадкоємність від Радянської влади (визнаної хоча б на словах більшістю з них нелігітимною), вони не мали і не мають ніякого права встановлювати для нас Конституцію. Навіть, якщо свій сходняк вони називають Верховною Радою (чи не здається Вам, що це, насправді, саме так?). А хіба не про те саме говорить їх Закон про вибори, в яких народ через свідомо закриті списки не має можливості вплинути на склад так званих депутатів (бо не має ніякої змоги здолати цю згуртовану зграю, яка пов'язана круговою порукою)! І що далі?
Андрій_І _ 08.09.2008 19:43
IP: 81.17.128.---
Аналіз того, що трапилось в Україні після 24 серпня 1991 року і що відбувається на наших очах тепер примушує зробити декілька сумних висновків:
1 Геть усі топ-учасники так званого процесу "державотворення" і " демократизації" виявилися чи прихованими (таких абсолютна більшість), чи, у крайньому випадку, вміло використаними (завдяки їх безглуздій наївності і непереборній нерозумності) активними реалізаторами завчасно і дбало проробленої і охайно вмонтованої в мізки кгбістської моделі безболісного береження всіх важелів влади за тим же імпотентованим шаром суспільства, який був при владі в СССР. Придивіться уважно, навіть ті, що вважали, що "чинили спротив", не говорячи вже про тих, що не вважають використаними, не виходили за "теоретично розраховані авторами такої моделі" припустимі межі передбачених ними "перестроечных" процесів. (далі буде).
Smike _ 08.09.2008 19:36
IP: 77.123.162.---
Більше партій – менше відповідальності в кожної.
клопідогрель _ 08.09.2008 18:42
IP: 194.6.197.---
3% в самий раз на найближчі 5 років
das _ 08.09.2008 17:12
IP: 82.207.118.---
20% сьогодні жодній партії не гарантовані. Буде порожній парламент? Безумовно, порожній кращий ніж таке збіговисько як сьогодні. Можливо варто до 40% бар'єр підняти щоб була гарантія, що жодна "партія" не пройде:)
FUTURIST _ 08.09.2008 17:11
IP: 92.113.93.---
Учись, мой сын: наука сокращает нам опыт быстротекущей жизни... (А.С.Пушкин)
Шановний Кухарчук, Вы как и каждый, безусловно имеете право и на собственное суждение, тем не менее, прежде чем приступить к обнародоватнию благоглупостей, по-конспектируйте, для начала, классиков жанра:Роберта Даля, Мориса Дюверже, Френсиса Фукуяму тощо
Смотришь и попустит...
САНДРО _ 08.09.2008 17:03
IP: 194.246.117.---
Ув.Автор! А ведь 16:42___ Ф-Всеволод прав, еще как прав. Очень досадно, что молодые, красивые аналитики предлагают тезисы 1991года, была многопартийность и еще какая,но ведь на дворе кончается десятилетие 21века. Что так и будем играть в строительные кубики, вместо того чтобы двигаться в конце концов к какому- то результату?
За ЕДУ – вон, НДП,СПУ,КПУ Блок ув.ЛИТВИНА тоже туда же. Хватит пугать бабок и Жещиной с косой и донецкими братками.Пусть садятся сильные. умные, богатые, порядочные и не очень, работают и мы будем работать а пугаться будем в кино, забудем всякие политшоу, шустеры и другие комедии. Еще как прав 16:42___ Ф-Всеволод.
Wodan _ 08.09.2008 16:57
IP: 77.120.195.---
Нефиг князьков разводить...

Если партия действительно влияет на жизнь в Украине, то и поддержка будет.
А для этого надо вне парламента лет 5 попахать... А то привыкли все баблом на рекламу брать...
Vlad2008_1 _ 08.09.2008 16:56
IP: 194.44.242.---
Задачею Ради є не лише представницька але й законодавча діяльність. У разі зниження прохідного відсотку Рада буде краще виконувати представницькі функції, але законодавча діяльність буде повністю блокована. Тільки згадайте скільки часу займає "коаліціяда" при наявності лише 5 партій в парламенті, і уявіть скільки це буде тривати при 20 партіях! Ми отримаємо вічно непрацюючий парламент та, як наслідок, вічний тимчасовий уряд не контрольований ніким. На такий "експеримент" можна б було піти при президентський формі правління, коли голову виконавчої (президента) влади напряму обирає народ. Але при парламентських формах, яку нам нав'язують ПР та БЮТ, коли голова виконавчої влади (прем'єр) напряму не обирається народом, і відповідно не має високої легітимності в очах людей, вічний неконтрольований ніким (парламентом через недієздатність, президентом через малі права) тимчасовий уряд – це початок кінця для держави.
Тому існуючий відсоток є оптимальний, так як і дає можливість відносно невеликим силам пройти до Ради і не перетворює її остаточно на "болото", не здатне взагалі не на що (хоча сучасна Рада й близька до цього стану).
Автор неправий
Андрей-с-Востока _ 08.09.2008 16:53
IP: 92.112.226.---
Це ознака справжньої демократичності у політичному житті
Це тільки на перший погляд, а ви придивіться уважніше. Україна вже проходила цей етап "багатовладдя", і тільки зараз у Верховній Раді нарешті вималовується щось схоже на консолідовані політичні сили, які мають змогу жорстко тримати свою лінію і реально впливати на результати голосування. Ну навіщо розпилювати голоси депутатів, коли треба швидко приймати важливі закони і активнорухатись вперед? Чи ви гадаєте, що прихід до парламенту таких сил, як тягнибоківці з одного боку, та вітренківці із якими-небудь європейськими соціалістами з іншого боку сприятиме ефективності роботиРади?

Це створить справжню конкуренцію на ринку ідей
Та ні, це створить справжню торгівлю голосами, коли кожна маленька партія буде намагатись продати свої голоси якнайдорожче, голосуючи то туди, то сюди – де більше заплатять.

3. У Верховній Раді поменшає кнопкодавів і побільшає яскравих особистостей
Це вже точно. Ще раз згадаємо про Вітренко, Бродського і т. д.
Ф-Всеволод _ 08.09.2008 16:50
IP: 195.93.190.---
Ще один старий коментар одному пану, що дуже бажає ідеологічних партій. Пригодиться й тут.

З якого совдепівського погріба ви вилізли, шановний? З якого комуняцького дуба впали? Де ви бачили серед європейських головних правлячих по черзі партій ідеологічні партії?
Між так званими соціал-демократичними партіями та ліберальними ніякої принципіальної різниці немає. І це знає будь-яка людина, яка хоч мінімально знайома з Європою. Про "ідеологічну" різницю між демократами та республіканцями в США взагалі годі й говорити. Ідеологічними в Европі можна назвати тільки маргінальні партії крайньо лівого або правого напряму, або ще радикально націоналістичні.
Не смішить людей пане.
shayka _ 08.09.2008 16:48
IP: 62.149.2.---
+1
Ф-Всеволод _ 08.09.2008 16:42
IP: 195.93.190.---
Я писав це на блозі Андрієвського, але я для цього хлопчика підійде.

Аж плакать хочется, так жалко все эти карликовые партии. А лидеров, т.е. хозяйчиков этих партиек как жалко! Бедные они бедные... Они, примитивные, думают, что только из мешков с деньгами можно сложить стену, которая можно назвать партией общегосударственного значения. А ведь кроме мешков что-то и другое нужно, чего никак не хотят понять андриевские и клычки...
И, главное, все лезут в парламент страны, т.е. в ВРУ. Зачем, чтобы представлять там свою карманную (диванную) партию? Некая жаба Черноротская с обормотом Каськивым так вообще "додумались", что избирательного барьера не должно быть.
Европейцы хреновы! Тьфу! В европейских странах мелких партий не меньше чем у нас, но они не дуют щеки и не пускают ветры, как наши всякие кармазины, а спокойно занимаются своим делом, участвуют в местных выборах, организуют союзы, гильдии, чтобы защищать интересы тех, от имени кого выступают... И идут общенациональную политику тогда, когда достигают определенного уровня популярности среди избирателей.
Господи, за кого эти андриевские (каськивы, черноротские...) нас принимают?
Владіс _ 08.09.2008 16:16
IP: 77.122.71.---
погоджуюсь!!!
Ander_ _ 08.09.2008 16:12
IP: 88.81.238.---
___ жекка Зате БЮТ і в сих, і в тих:-)
DON_VOVAN_ _ 08.09.2008 16:08
IP: 195.189.51.---
Нда... витрянку, тягнибокого, бродского в ВР. ага
nempo _ 08.09.2008 16:06
IP: 193.27.243.---
1. Ну цю "демократію" ми вже спостерігаємо на прикладі НУНСу. Буде далі на одні і ті ж граблі наступали?
2. Це просто заставить власників "партій" диверсифікувати ризики і класти яйця в різні кошики.
3. Побільшає маленьких фюрерів, які будуть звинувачувати в усьому інших "фюрерів", а-ля мажоритарка.
Син_України _ 08.09.2008 16:06
IP: 195.110.7.---
Незабаром Президент Віктор Ющенко оголосить надзвичайний стан, введе до Києва війська, ліквідує антиукраїнський парламент і накаже розстріляти зрадників та агентів Москви на чолі з кремлівською шльондрою Тимошенко й бандитом Януковичем.
В УКРАЇНІ НАРЕШТІ БУДЕ ВСТАНОВЛЕНО ЖОРСТКУ НАЦІОНАЛЬНУ ДИКТАТУРУ
Тоді ворожі московські зайди, які ненавидять Україну та Українство, матимуть простий вибір: або депортація на історичну батьківщину, до Московії, або публічне покаяння за злочини проти нашої Нації та довічне позбавлення громадянських прав. У разі опору – ФІЗИЧНЕ ЗНИЩЕННЯ.
СТЕРЕЖІТЬСЯ, УКРАЇНОЖЕРИ!
Корупція1296 Україна та Європа1068 Aтака Путіна1189 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter