Як із банального злодійства можна створити топ-новину
Інформую всіх, що 9 жовтня 2009 р. Бюджетний комітет Верховної Ради звернувся до Кабінету Міністрів з пропозицією "змінити порядок видачі паспортів громадян України для виїзду за кордон, а також з метою усунення із процесу виготовлення державних паспортів приватного монополіста та розміщення замовлень на виготовлення паспортів на тендерних засадах.
У листопаді 2009 р. я особисто звертався до Генеральної прокуратури, Кабінету міністрів та РНБО з приводу критичної ситуації, яка склалася у сфері виготовлення паспортних документів громадян України та персоналізації їхніх даних, але отримав від РНБО формальну відписку (додається).
Через неналежну реакцію усіх цих органів, держава, фактично, втратила контроль за збереженням конфіденційної інформації з обмеженим доступом та право власності на інтелектуальні розробки у цьому сегменті. Причина – виконання вказаних державних завдань вийшло з-під контролю Міністерства внутрішніх справ і знаходиться у монополії приватної структури – консорціуму "ЄДАПС". Це не лише суперечить національному законодавству України, а й грубо порушує Конвенцію Ради Європи "Про захист осіб стосовно автоматизованої обробки даних особистого характеру".
Вказана приватна структура диктує всій країні свої умови у сфері паспортизації. Необґрунтоване підвищення цін на послуги з отримання громадянами закордонних паспортів відбувається практично кожного місяця, доходи від діяльності опиняються не в державному бюджеті, а в кишенях власників "ЄДАПСу". Підвищення вартості бланку закордонного паспорта – не має межі. Його вартість виготовлення, порівнюючи з 2006 р. до 2009 р, зросла у 10 разів. Якщо у 2006 році бланк коштував 10,56 грн., то сьогодні – у звичайному порядку – 120 грн., у термін до десяти робочих днів – 270 грн., до трьох робочих днів – 420 грн. 90% цих грошей осідають у кишенях "ділків" від "ЄДАПСу". Видача паспортів громадянам України може бути будь-якої хвилини припинена за бажанням приватних власників "ЄДАПСу". Незважаючи на те, що існуюча в Україні схема виготовлення документів за участю консорціуму "ЄДАПС" є економічно необґрунтованою, носить посередницький характер та є такою, що створює умови для порушення вимог захисту відповідної інформації, ця система діє та приносить значні дивіденди її організаторам. Будь-які спроби держави зруйнувати штучно створену приватну монополію на виготовлення паспортних документів чи запровадження паспортів з біометричними параметрами власника, одразу натикалися на затятий опір зацікавлених осіб.
Діяльність "ЄДАПС"у покриває його фактичний власник, народний депутат України Грицак В. М. Будучи свого часу начальником департаменту ресурсного забезпечення МВС України він активно сприяв створенню "ЄДАПС" та особисто підписав від імені МВС договір з консорціумом "ЄДАПС" на створення автоматизованої паспортної системи та реєстрації фізичних осіб, предмет якого згодом був доповнений домовленістю про виготовлення бланків паспортів.
Саме за підтримки Грицака В.М. Державний центр персоналізації документів, на створення якого МВС витратив 183 млн. грн. бюджетних коштів, було включено до складу консорціуму "ЄДАПС". Як встановила Рахункова палата (звіт додається), саме консорціуму було доручено зберігання закупленого на цю суму обладнання, яке на даний момент розкрадено. Не гребуючи прямими наклепами та брехнею, Грицак звинувачує осіб, які намагалися розкрити корупційну схему діяльності "ЄДАПС" у розкраданні бюджетних коштів, підробці документів, причетності до злочинних угруповань тощо. Грицак В.М., використовуючи статус народного депутата, здійснює тиск на посадових осіб державної влади та ЗМІ, втручається в їхню діяльність з метою захисту корупційних схем і непрозорої діяльності "ЄДАПС". Вся діяльність Грицака, як народного депутата, зводиться до відвертого лобіювання інтересів консорціуму "ЄДАПС". Як народний депутат України, пан Грицак підготував 40 запитів до вищих посадових осіб та інституцій нашої держави і всі вони стосуються лобіювання інтересів цього консорціуму, тобто самого Грицака.
Зв'язок народного депутата Грицака В.М. із діяльністю консорціуму "ЄДАПС" – беззаперечний. Саме він призначив директора поліграфкомбінату "Україна", який працював не на державу, а на приватну структуру "ЄДАПС". Саме Грицак розставив на керівні посади комбінату персон, родичі яких одночасно працюють в консорціумі, що є корупційним діянням. Кабінет Міністрів зробив абсолютно правильний, хоч і дещо запізнілий крок, змінивши керівника поліграфкомбінату "Україна". Це крок, спрямований на захист інтересів як держави в цілому, так і окремого громадянина України. Тут немає політики, тут є спроба захистити особисті інтереси мільйонів українців.
Нижче додаються документи.
Витяги з звіту Рахункової палати: (Скачати звіт повністю)
Рахункова палата
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОБОРОНИ
ТА ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Затверджено постановою
Колегії Рахункової палати від
вересня 2009 року N21-2
Звіт
Про результати аудиту ефективності використання
бюджетних коштів на створення та функціонування Державної інформаційної системи реєстраційного обліку
фізичних осіб та їх документування
Відповідальний за підготовку Звіту: Головний контролер -директор департаменту з питань оборони та правоохоронної діяльності Невідомий В.І.
КИЇВ – 2009
ВИСНОВКИ
1. В державі відсутня законодавчо затверджена довгострокова стратегія формування загальної системи обліку громадян та забезпечення їх документами, які посвідчують особу громадянина України.
...Державна інформаційна система реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування, на яку за цей час було витрачено 471,7 млн. грн. бюджетних коштів, функціонує лише в режимі оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон...
2. Система управління наявними фінансовими та матеріальними ресурсами в МВС України була неефективною і недосконалою. Плани заходів з виконання бюджетної програми 1001020... не складалися і не затверджувалися.
Внаслідок цього використання виділених бюджетних асигнувань в МВС здійснювалося без продуманого заздалегідь плану, всупереч вимог Технічного проекту та контракту.
Укладені МВС України додаткові угоди до Генерального контракту на створення ДІС не відповідали вимогам Технічного проекту на створення системи, внаслідок чого конструкція ДІС постійно змінювалася, що давало змогу головному розпоряднику довільно перерозподіляти виділені на ці цілі бюджетні кошти, не дотримуючись вимог проектної документації та Генерального контракту...
Із придбаного МВС України протягом 2004-2008 років та І півріччя 2009 року обладнання та програмного забезпечення для облаштування державного підприємства "Державний центр персоналізації документів" загальною вартістю понад 96 млн. грн., 72 відс. на суму 69,2 млн. грн. не відповідало переліку, визначеному Технічним проектом.
При цьому закуплене за бюджетні кошти обладнання вартістю 96 млн. грн., яке є власністю держави, не рахувалося у бухгалтерському обліку МВС, внаслідок чого створено умови для зміни власника, а отже, втрати державою права власності на дороге, ліквідне обладнання.
... Дві робочі лінії Data Card 9000 E загальною вартістю понад 13 млн. грн., які були придбані МВС України і передані на баланс державного підприємства "Державний центр персоналізації документів"... вже п'ять років не використовуються у рамках створення і функціонування ДІС у зв'язку з відсутністю законодавчого врегулювання питання виготовлення та видачі паспорта-картки, а тому кошти на придбання цих ліній витрачені неефективно...
4. Неефективна управлінська діяльність МВС України... призвели до того, що на сьогодні:
не створено єдиного реєстру фізичних осіб;
не забезпечено інформаційно-технічної підтримки діяльності державних органів і установ, спрямованої на гарантування громадянам їх конституційних прав на свободу пересування і вільний вибір місця проживання;
не створено умов для гарантування безпеки і захисту інформації про особу з урахуванням міжнародних і європейських стандартів;
не забезпечено подальшого розвитку структури та інфраструктури національних інформаційних ресурсів з метою здійснення більш ефективного проведення моніторингу та аналізу динаміки міграційних, демографічних, соціальних та інших процесів у суспільстві;
не забезпечено підвищення ефективності контролю за станом документування фізичних осіб, процесом виготовлення та видачі документів, удосконалення роботи з виявлення, документування та розслідування злочинів, пов'язаних з підробленням документів чи їх незаконним використанням.
5...
За відсутності цих основоположних засад, вирішення проблем реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування перекладено виключно на МВС України, без залучення до цього процесу центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також координації їх діяльності в цій сфері.
6... в МВС України утворювалися значні надлишки бланків документів, що посвідчують особу громадянина України, і, як наслідок, бюджетні кошти до трьох років відволікалися у непродуктивні витрати.
Головний контролер –
директор департаменту В.І. Невідомий
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.