Олена Кириченко Журналіст

Нічні страховиська про мера

19 березня 2009, 08:22

Ну, так. Щоб було зрозуміло, цього року наш син пішов до першого класу. Щовечора ми з ним робимо уроки. Дитина отримує знання, а батьки, що намагаються допомагати чадам освоювати науки, себто ми, щось на кшалт Кварталу 95. Бо якщо вчитатися в тексти підручників, які пропонують нині шестирічним дитинчатам великі педагоги, то спочатку виникає подив, потім регіт. Ну, а загалом велике питання.

Я припускаю, що з раннього дитинства треба привчати до національної культури, історії та літератури. Але в який спосіб? Днями ми з три вечори вчили на пам'ять вірш Грабовського зі "Сходинок" – то така читанка післябукварна. Син намагався старанно вимовляти слова, але через рядок зупинявся і питав: "Мамо, а що це означає?" Я спочатку намагалася пояснити – ну, що знала сама, а потім махнула рукою: для нього цей вірш був що на китайській, що на українській – слова там архаїчні, з нетрадиційними наголосами и у такому віці дитина мало тямить, про що йде мова. Вивчили і вивчили. Так и не впетравши, про що. Але втішені були, що торкнулися великої української літератури.



Вчора мій чоловік виходить з кімнати сина, скручений реготом навпіл. Ми так домовилися: я контролюю виконання письмових уроків, він – усних. Вони знов читали ті "Сходинки". Перше речення тексту починалося так: "Хіба вгадаєш, якого коника Десна раптом викине..." Дитина прочитала і завмерла: "Боже, коник втопився?! А то який був коник – свійський чи дикий? А хто його врятував?" Тато поплівся за фразеологічним словником. Чую, лепече синові: "Розумієш, то таке образне порівняння, значить, що річка капризувала...". "Капризувала?" – ще більше здивувався малий. "Ну то такий фразеологізм, що означає непередбачуваність поведінки річки під час повені". "А, фразеологізм..." – сумно промовив син, вочевидь зрозумівши, що вони з батьком розмовляють все ж таки різними мовами, і людського пояснення від нього не дочекаєшся. Коника жалко.

Тоді на сцену війшла я. І відкрила чоловікові очі на підручник математики (авт. Н.Будна і М.Беденко). Бо вже півроку ми розв'язуємо задачки такого змісту, що деякі мене буквально ставлять "в тупик". Або я чогось не розумію, або їх складали люди з певним почуттям гумору, і це такий прикол, або – це явний привіт з церковно-приходської школи (брали за зразок). Я намагалася сама з собою з'ясувати, може, то така метода: не важливо, що рахувати, важливо зрозуміти алгоритм. Але мені завжди здавалося, що будь які знання підкріплюються корисною інформацією. Яку інформацію, наприклад, несуть такі умови задачі. Цитую декілька. "Давним-давно в одному місті було лише 8 автомобілів і 3 водії. На скільки більше автомобілів, ніж водіїв було в місті?" (Де сенс?!) Далі. "Щоб натопити піч, дроворубу потрібно 10 оберемків дров. Дроворуб приніс 7 оберемків. Скільки йому потрібно принести ще?". "Водовоз мав привезти воду 10 покупцям, але води в його бочці вистачило лише на шістьох. Скільки покупців поки залишилися без води?". "В одному будинку було 10 димарів. Сажотрус почистив 7 димарів, а решта були чистими. Скільки димарів не потрібно було чистити?" "Газетяр продав 4 ранкові та 8 вечірніх газет. Скільки газет всього продав газетяр?" "Портовий вантажник розвантажив 3 вітрильники..." Досить. Там є й про шарманщиків, які грають сумних пісень, і про прялю, яка мотає клубки, і про купця з молотарками. І навіть про бурлаків, які тягнуть баржу, чесне слово! Треба казати, що моя дитина, якій все на світі цікаво і до всього, що вона робить, що читає, в неї виникає безліч питань, певно "озадачується" такими задачками? Я "блєю" у відповідь, зрозуміло. Кожного вечора пояснюю дитині, що це за люди і що вони роблять у сучасному дитячому підручнику. А потім, перед сном читаю Кіра Буличова про подорожі дівчинки Аліси до інших планет – для розумової рівноваги.

Я чула, що зараз в підручники з історії для учнів середніх і старших класів будуть добавляти таку минуловічну "битовуху". Тобто щоб діти знали, що таке, припустимо, гребінь, рушник, прялка, як бувші тітки й дядьки вдягалися, з чого їли-пили і чим займались. Що ж, то для шестикласників, чи там восьмикласників доречно. Так може з першого класу дітей отак готують до історичних екскурсів? – в'яло виправдовую я упорядників підручників для першачків. Але чому шестирічна малеча має починати вчитися рахувати на архаїзмах, коли вона живе у сучасному суспільстві, де є фінансові відносини, новітні слова, певні зрозумілі їй речі, коли вона врешті-решт має мріяти про майбутнє – воно в такому віці більше привабливе, і тому про нього хочеться розв' язувати задачки! Бо цікаво! Про зірки і планети, про омріяні країни і дитячі забавки, про друзів і звірів, про машини і пароплави, про надзвукові літаки і квіти.

До того ж, може не всі, а лише продвинуті педагоги знають про НЛП, яке ми використовуємо кожного дня свідомо чи підсвідомо. Нейро-лінгвістичне програмування, якщо ставитися до нього як до психологічного зомбування людей, то є небезпечно. Але коли ми кажемо щоранку коханій людині постійні слова про любов, то вона вже з часом реагує на них, як собака Павлова: світло включили – слиновиділення почалось. Коли ми хочемо втлумачити в мозок бодай якійсь людині необхідну нам інформацію, і щоб вона запам'ятала її навічно, то знаходимо певні слова, говоримо їх часто, в певний час і ще краще з певним візуальним підтвердженням. Що відбувається з дітьми? Коли ми хочемо їх навчити, то також використовуємо образи, яскраві слова, щоб малюки все розуміли і розвивалися. Ми даємо їм установку на те, що це треба знати, вміти і це їм знадобиться для чогось. Яка користь з сажотрусів? А з шарманщика? Ну, тут хоч образ романтичний... Якщо враховувати оте НЛП, то підручники для першого класу хтось спеціально підписав і надрукував, щоб вельми загальмувати, мабуть, на розсуд педагогічних чиновників, надто швидкий розвиток українських дітей. Типу "врємя, назад". Не знаю, як на вас, а мені здається, що це дії проти рідної країни, не більш, ні менш.

Читаємо вчора умови задачі. Дослівно цитую. "В одному місті був такий заповзятливий міський голова, що кожного дня він 6 разів об'їжджав місто, вишукуючи недоліки, а вночі робив на 3 поїздки більше. Скільки нічних поїздок робив міський голова?" Син питає: "Мамо, то про пана Черновецького? Він, бідній, вночі їздить містом?" "Боже збав, дитино, – кажу, – хай він спить". А потім сама собі думаю: отаке нічне страховисько ще насниться – ходить попід домами наш мер, підкрадається, рахує, скільки в будинку кондиціонерів, броньованих дверей, супутникових антен, пластикових вікон, скільки одиноких бабусь бідкається безсонням і мріє про ананаси. Пішла в кімнату до малого, про усяк випадок тричі перехрестила його на добраніч: ангела-хоронителя тобі, сину, яке ж в тебе цікаве життя...

powered by lun.ua
Коментарі — 184
SIM _ 25.03.2009 23:37
IP: 62.221.55.---
Ничего, новый министр образования всех заставит писать учебники и прочую литературу с грифом МОН! Иначе даже звание доцента не получишь. Еще насмеемся и наплачемся. Почему-то считается, что каждый лектор может что-то новое и путёвое в педагогике создать. Должен!

А по тематике задач – это отклик на запросы хорунживских ныне киевлян в первом поколении. Какие, на фиг, новые миры и сверхзвуковые самолёты! Максимальная скорость – у пчелы.
gard _ 20.03.2009 15:30
IP: 58.27.140.---
20.03.2009 14:22___ икар
Проспись ТОВАРИЩ!
икар _ 20.03.2009 14:22
IP: 93.72.46.---
Вибачте моє втручання до особистого, але, врешті, певно для того Ви і писали цю статтю. Думки, що навіяні: 1) Чи були ми такими до подій 2004? Ні, були темники, була цензура, був суцільний бандитизм у владі і поза, але був запит суспільства, запит на свободу, як Січ, як козацтво, Гуляй поле.2) Чи існує загроза повернення до "савка"? Так, нажаль,дуже багато сил прикладють зусилля (ну,товтологія...) Журналісти -продані, політологи куплені, депутати згвалтовані -ціна демократії. Навипередки байстрюки біжать, щоб відібрати газ – для народу, розбещуючи народ, купуючи його, скасовують вибори – "народу не до виборів"," Війна у Грузії – це далеко", "НАТО – не на часі", "Раз – не пє...",ітд. 3) Чи є надія? Так. І вибори у Тернополі це пітвержують. І не тому, що перемогла націолістична (боюсь ФСБшна) " Свобода". Переміг протест, бажання СВОБОДИ. Свобода і справедливість, справедливість не матер"яльна, – суть нашого народу і знищити їх можна тільки з народом (розумію, що для багатьох -це не проблема,а питання, яке потребує вирішення)
тьотя _ 20.03.2009 12:34
IP: 94.179.53.---
А я теж з Донеччини...:)))))
Историчка _ 20.03.2009 10:07
IP: 91.124.213.---
поправка

Schynapsduett -> Schnapsduett
Историчка _ 20.03.2009 10:04
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 09:04___ jurko235 -------не будьте такой приставучей и злоедучей, как старая пиявка

Уважаемый jurko235, это не приставучесть и злоедучесть, а демонстрация с моей стороны отсутствия склероза. Если не хотите быть болтушкой, будьте точным, чтобы мне не пришлось Вас поправлять.

Вопрос о Вашей канонизации пока не стоит.

Не удивительно, что я напоминаю Вам Вашу тещу, ведь все довольно часто бывают тещами.

Если я хочу общаться, то я общаюсь. За PeyPal весьма благодарна, хотя подозреваю, что со этой сказочкой про лису и журавля Вы были знакомы до меня.
Ваши подозрения относительно шнапса оказались безосновательны – коробочка нашлася. На ней гордо написано: Auersthaler, Edelbrand. Как я понимаю, фирмочка и заводик. На ценнике:
штрих код 9005870063002
Pk Schynapsduett 40% Vol
Horvath's Spezereyen Kontor
A-2232 Deutsch Wagram
L08
2020407
2x100 ml
Надеюсь, эти данные позволят найти именно этот шнапс, и тогда мы сможем предметно обсудить его достоинства и недостатки.
jurko235 _ 20.03.2009 09:04
IP: 217.83.75.---
20.03.2009 08:42___ Историчка

не будьте такой приставучей и злоедучей, как старая пиявка, 18тыс. под разными никами, под ником "Юрко" -8 тыс.
это ж так просто, возьмите глаза в руки и посмотрите,

Вообще, если собираетесь писать мою биографию в ЖЗЛ, обратитесь к первоисточникоам, сначала в Одесский областной архив,

я Вам скажу одну умную вещь-только не обижайтесь- Вы мне напоминаете мою тёщу с Молдаванки, у неё всегда есть свой вопрос,

И вообще, если хотите общаться со Мной, не выпендривайтесь, а работайте над собой, я просто не имею времени читать лэкции по элементарным вопросам, день о счёте в пейпел, вчера пол-дня о шнапсе, не ленитесь
Shannon _ 20.03.2009 08:54
IP: 212.109.36.---
19.03.2009 18:11___ Олег Медведєв
А ця білявка – кандидат філософських наук. От!

А п. Литвин – видатний історик і учасник бойових дій.
А п. Янукович – професор і навіть академік.

От.
Историчка _ 20.03.2009 08:42
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 00:56___ jurko235 -------Юрко никогда не путается, вот одно из последних сообщений, навскидку:

Уважаемый jurko235, разрешите процитировать Ваш коммент от 09.03.2009 21:56 на блоге Тетяни Монтян Пара юридичних слів ''за газ'';)
Зачем это мне? Ви ищите, ви и исчите, мне некогда, да и лень ковырятся в моих 18 тыс. сообщений и в таком же колличестве сообщений мымры, это у него четвёртый или пятый ник
jurko235 _ 20.03.2009 00:59
IP: 217.83.75.---
20.03.2009 00:53___ Историчка
20.03.2009 00:47___ jurko235 -----От армян всегда можно ждать подвоха

Особенно мужчинам. Что они сделали с Deutsch, который приписывает им арманьяк, можно только догадываться.

Ви таки не советуете с ними вступать в связь? И Вы, пожалуйста, будьте очень осторожны,

ладно, пора спать, завтря тяжелый день
jurko235 _ 20.03.2009 00:56
IP: 217.83.75.---
20.03.2009 00:30___ Историчка
20.03.2009 00:17___ jurko235 -----у меня там из 38 тысяч ID N12,

Уважаемый jurko235, разрешите заметить, что раньше Вы указывали 18 тысяч. Путаетесь в показаниях?

Юрко никогда не путается, вот одно из последних сообщений, навскидку:

00:33 18.03.2009
952 valen_v (id:30168)
Историчка _ 20.03.2009 00:53
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 00:47___ jurko235 -------От армян всегда можно ждать подвоха

Особенно мужчинам. Что они сделали с Deutsch, который приписывает им арманьяк, можно только догадываться.
jurko235 _ 20.03.2009 00:47
IP: 217.83.75.---
Историчка

"Я попрощалась с USU, который сказал мне по-армянски: Цтесутюн – До свидания."

Ви таки вверены, что это означает именно ЭТО? От армян всегда можно ждать подвоха
Историчка _ 20.03.2009 00:41
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 00:37___ jurko235 -------Вы уже попрощались, а всё не уходите

Я попрощалась с USU, который сказал мне по-армянски: Цтесутюн – До свидания.
jurko235 _ 20.03.2009 00:37
IP: 217.83.75.---
20.03.2009 00:32___ Историчка
20.03.2009 00:17___ jurko235 -----Вообще-то я личность легендарная

А разве Вы не холодильник, подключенный к интернету?

Вы же знаете, что Вам я разрешаю всё, как задолжавший 100 австралийских долларов,

Вы меня хоть горшком назовите, только в печь не ставьте

Вы уже попрощались, а всё не уходите, В Харькове, поди, час поздний
jurko235 _ 20.03.2009 00:33
IP: 217.83.75.---
19.03.2009 18:11___ Олег Медведєв
А ця білявка – кандидат філософських наук. От!

Олег, здесь не философский диспут, философия здесь не поможет, здесь всё намного жестче,
уязвимость ситуации вашей жены в том, что она вышла под своим именем, и любой человек, купивший по дешёвке компутер, и спрятавшись за его бронированм монитором, и за ником, анонимно, может писать всё, что ему вздумается,

можно игнорировать, не отвечать, тогда теряется смысл выхода,

ответить в тон человеку недостойному, значит опуститься до его уровня,

так что выбор не богат

Юрко
Историчка _ 20.03.2009 00:32
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 00:17___ jurko235 -------Вообще-то я личность легендарная

А разве Вы не холодильник, подключенный к интернету?
Историчка _ 20.03.2009 00:30
IP: 91.124.213.---
20.03.2009 00:17___ jurko235 -------у меня там из 38 тысяч ID N12,

Уважаемый jurko235, разрешите заметить, что раньше Вы указывали 18 тысяч. Путаетесь в показаниях?
Историчка _ 20.03.2009 00:28
IP: 91.124.213.---
19.03.2009 18:55___ iren2000 ----Дякую за виправлення.
19.03.2009 18:35___ Aresta -------вчаться ЗА підручниками, а от б'ють ПО морді

Шановна Aresta, у нас вчаться по підручнику, а б'ють по пиці зухвалих галичан, коли вони намагаються нав'язати галицький суржик як еталон української мови.
jurko235 _ 20.03.2009 00:17
IP: 217.83.75.---
19.03.2009 22:11___ Хренопотам

У меня на форуме НГ 8 тыс.сообщений только под одним ником, у меня там из 38 тысяч ID N12, я стоял у истоков

Вообще-то я личность легендарная, а вот кто Вы, и ваше мнение обо мне мне не интересно
vts-m _ 19.03.2009 23:16
IP: 91.154.244.---
enki: "Не пойму одного: каким макаром это чудо умудрялось устраиваться на редакторские должности в СМИ?"

Мені б тоже хотілося це знати. Людина робить граматичні помилки і працює редактором ЗМІ. I ще "кандидат з філософіі". Шкода, що не учасник бойових дій, як наш Литвин.
vts-m _ 19.03.2009 22:57
IP: 91.154.244.---
Пані Олено,
Щиро дякую за щирий допис, але будь ласка, замініть "кандидат наук з філософії" на "кандидат філософських наук". Це Ви іспити можете складати з філософії, а не ставати кандидатом.
Хренопотам _ 19.03.2009 22:11
IP: 193.33.231.---
Юрко, а Вы умный человек.
Не иначе не один интернет-срач и даже не один интернет-хохлосрач за плечами?
iren2000 _ 19.03.2009 21:41
IP: 77.52.109.---
19.03.2009 21:14___ Подолян
"... А совєтська школа була зідеологізована вкрай, тому потрібні роки і роки... "
Як там в народі кажуть: "з помиями виплеснули й дитину"?
Нам важко балансувати між бажаною незалежністю і корисним досвідом (навіть з колоніального "совєтського" минулого), щоби не впасти в крайнощі. Але ж в підсумку, викидаючи тотально все, що стосується "радянської" системи освіти, ми не створюємо натомість прийнятного нового. І це не дивно, бо рівень сучасних "науковців" і "методистів", а також їх матеріальна і ідейна стимуляція набагато нижчі, чим ті, що були в тому ж СРСР. І перешкод в цій галузі набагато більше. Бо дехто зацікавлений в нинішньому стані і освіти, і науки, і культури, і медицини...
А щодо патріотичного виховання – волію і раджу вивчати досвід успішних в цьому сенсі країн, а не вигадувати свій, український, велосипед.
jurko235 _ 19.03.2009 21:37
IP: 217.83.75.---
Шо Ви кажете?! Тоді понятно,чому дітки не мають здібностей до математики."

Папа у Вовы силён в математике, учится папа за Вову весь год,
Где это видано, где это слыхано? Папа решает, а Вова здаёт!!!!!!!
Aтака Путіна1167 тітушки14 Україна та Європа1020 Корупція1255 Уряд реформ371
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter