Олена Кириченко Журналіст

Криза сорокарічних жінок. Привід пенсії і використані баби

24 вересня 2010, 12:24

Хто б подумав, що сьогодні у сорокарічних, або трохи старших дам – розумних, сильних, здорових, доглянутих (бо це молодь покладається на природу, а жінки з віком працюють на собою ретельно і з такими результатами, що часто виглядають набагато краще двадцятирічних) буде темою номер один для щоденного обговорювання не нові дослідження в косметології, а пенсія, яка начебто ще далеко, але викликає неабияку тривогу. Пенсійний вік жінкам скоро збільшать. Дякуємо, канєшно, за компліман – ми і ззовні і зсередини виглядаємо краще, ніж чоловіки-однолітки, і живемо довше (довше – не завжди якісніше, але це вже інше питання). Але де ми, такі здорові, такі розумні, такі гарні будемо працювати до 65 років? Хто літніх жінок буде тримати на роботі, якщо зараз навіть сорокарічний вік – це вже вирок: в компаніях і на виробництвах саме з них починаються скорочування, а про те, щоб влаштуватися десь "у віці" – мова вже майже не йде?! Де заробити цю кляту мінімальну пенсію, коли й молодим, з гарною освітою, зубастим і самовідданим, робочих місць не вистачає? Може, 35-40 – це межа, а 50-60-річних просто будуть викидати на вулицю, де живуть жебрацтво (бо пенсії ще нема), хвороби фізичні (за які кошти лікуватися?) і душевні (бо з віком людина все більше замислюється над головним питанням буття: нащо вся це суєта, якщо життя у всіх закінчується однаково?). Може, піти в двірники або прибиральниці? Чисто, нарешты, буде на вулицях і в приміщеннях. А на душі?



Це не роздуми, це – сучасне буття. Я особисто знаю з десяток жінок, яких на мої очах звільнили за рік, за три, за шість, за десять до пенсії – не тому, що вони погано працювали, навпаки. Я не могла второпати, навіщо, бо таких досвідчених спеціалістів отак, відразу, не заміниш. Але керівником компанії стала молода амбіційна особа, яка дала зрозуміти, що літні люди, "баби", як вона казала – це використаний матеріал, і треба вчити молодих, давати їм дорогу. Їм можна платити менше – бо вони ще не заробили собі авторитет, а люди досвідчені хочуть, щоб їхня праця оплачувалася відповідно. Така собі економія. Цей "використаний матеріал", якщо б жив у цивілізованій країні, міг би поскаржитися в суд. Але що робити нам, коли захист гідності і честі – архаїзм з часів дуелей?

Нещодавно мала розмову з представниками рекрутингових агенцій. Вони підтвердили, що тривожимося ми не дарма: після кризи на ринку праці трохи потеплішало, і компанії починають набирати персонал. Але який!? Щоб чоловіки розуміли – вони не були в нашій шкурі, й не треба – коли йдеться мова про вакансії, то до жінок ставлення зовсім інше, ніж до вас. Ми проходимо випробування не тільки на розум, компетентність, комунікативність, креативність, здатність працювати в екстремальних умовах та інш., але й фейс-контроль. Сьогодні умови ще більш жорстокі: по-перше, важливо, що тебе не викинули за цих чорних часів, і хоч на малій зарплатні, але ти зачепилася і трималася під час бурі. Інших – звільнених колись, наче з клеймом некомпетентності – просимо не турбувати. По-друге, ти добровільно-примусово береш на себе обов'язки двох, а то й трьох робітників, інакше пристойної зарплатні не бачити, і обіцяєш забути про все на світі, окрім роботи. Криза показала, що можна, якщо "на износ", то й двом робити те, що робили десятеро, якою ціною – не важливо. І по-третє – головне – вік. Якщо ти маєш досвід топ-менеджменту, за тобою йде шлейф досягнень – ще подумають, знов таки, зважають на зовнішність – як ти виглядаєш, чи, бодай, молодшою за вік? Може пощастити – візьмуть. І тоді ти добровільно віддаєшся з потрухами компанії. А в голові кожного ранку: боже, знов зморшка, ой, сивинка вилізла, ніколи зафарбувати, ах, ноги болять на підборах, блін, нема часу піти подихати повітрям – бліда, як поганка, ніколи в спортзал забігти – черево росте! Замкнене коло! А по дорозі на роботу стукає в мозку тривожне: скільки ще протягну? В сенсі, скільки мене протримають? І чи зможу заробити ту пенсію, поки дійсно не стану тим використаним матеріалом – немічним, думаючим не про хліб насущний, а про скоріше вічне життя...

Частіш за все жінка розуміє, що чоловіки, навіть колись кохані й турботливі, які обіцяли носити на руках все життя і не турбуватися про хліб насущний, приходять і уходять, залишаючи кому – якийсь спадок, а кому – лише спогади. Діти виростають і відлітають у своє не менш насичене турботами й проблемами життя, і добре, якщо згадають – подзвонять, прийдуть, втішать. Подруг з часом стає все менше, як казала героїня Аліси Фрейндліх у "Службовому романі" – "Я їх всіх знищила". Краще сказати – з віком вони самознищуються, як ракетоносії... Мудрішаєш і відчуваєш: в світі немає нічого, що може реально заспокоїти душу. Коли це відбувається, ти переходиш на інший рівень і питаєш себе: а в чому ж сенс життя? І стикаєшся з розумінням, що його немає, що ти одинока й нікому не потрібна, а світ ірраціональний і хаотичний. І тоді народжується тривога, відчай, безвихідь. Ці невеселі думки ми заштовхуємо подалі у підсвідоме, бо не маємо морального права розслабитися: хто як не я? Сучасна жінка вирішує: справлюся. Для нас дуже важливо, що існування випереджає сутність. Ми маємо статися, проявитися, з'явитися, доказати. І набираємо скажений темп життя – це допомагає не думати про те, що колись скінчиться наша сила, краса і привабливість, скінчиться найголовніше – попит (в будь-якому сенсі), ми вже будемо нікому не потрібні. Бо прийде час – нас використають по самі вінця! Навіть не зваживши на те, що працювали і водночас виношували й народжували дітей, виховували їх в умовах, про які наші можновладці, що роблять комплімент літнім жінкам у вигляді подовження робочого віку, не здогадуються. А для нас дуже важливі оці п'ять – десять років, які залишаться до ліжкової немочі. Коли ще можеш побачити, що кругом тебе вирує життя. Може, трохи помандруєш, як усміхнені європейські бабулі, може почитаєш ті сотні книжок, що відкладала – часу не було – робота, діти, чи то просто посидиш на березі Дніпра, подумаєш про інший світ. Хоча кольори життя будуть вже не ті, що в молодості, але вони будуть... Хто б це зміг зрозуміти?

powered by lun.ua
Коментарі — 131
murzikmurzik _ 26.09.2010 17:42
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Наталь, та чого ти тих "65-ть" причепилася. Чоловіки йдуть з 60-ти років. Планують жінок підвести до такого ж віку.
А я перепутала. До 60, Бог даст, доработаем.
львів-750 _ 26.09.2010 17:34
IP: 178.210.143.---
krabat-m:
львів-750 _ 26.09.2010 16:29
krabat-m:
"Так буває, коли за кількома зайцями ганятися..."

Що да -то- да...Але на те й вовк в лісі щоб зайців віршами тішити:-)
___ А зайці тим часом косять трин-траву...)))
Зараз я Вам щось напишу – навіть якщо Ви змиєтеся на прогулянку і прочитаєте аж у вівторок.
львів-750 _ 26.09.2010 17:30
IP: 178.210.143.---
murzikmurzik:

___ Наталь, та чого ти тих "65-ть" причепилася. Чоловіки йдуть з 60-ти років. Планують жінок підвести до такого ж віку.
krabat-m _ 26.09.2010 16:48
IP: 93.73.92.---
львів-750 _ 26.09.2010 16:29
krabat-m:
"Так буває, коли за кількома зайцями ганятися..."

Що да -то- да...Але на те й вовк в лісі щоб зайців віршами тішити:-)
murzikmurzik _ 26.09.2010 16:47
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Не думай, що я ЗА це, але давай об"єктивно: жінки у нас живуть довше від чоловіків і якщо вже по-справедливості, то треба тоді знижувати пенсійний вік чоловіків.
Зайчонок, ну кто ж эту справедливость восстановит? Может, лучше было так оставить, снизить ведь никто не снизит. Мужчины и так косвенно пострадают, если их жены будут пенсию в 65 получать. И дети, и внуки. Это не только по женщинам ударит, а по всем.
Хіба нема 60-ти річних лікарів, вчителів, аптекарів, бібліотекарів – хіба для цих професіях важливий фейс – як це хоче подати авторка?
Солнце! Знаешь сколько незакрытых вакансий в школах, поликлиниках и библиотеках? Зарплата с гулькин нос. Но все 64-летние непенсионерки не смогут туда устроится, образование может не подойти. Львов, не раздражай меня глупостями.
І до чого тут криза сорокалітніх?
Тут она пококетничала, конечно. Да ей больше сорока, хотя выглядит она прекрасно.:-)
murzikmurzik _ 26.09.2010 16:45
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Не думай, що я ЗА це, але давай об"єктивно: жінки у нас живуть довше від чоловіків і якщо вже по-справедливості, то треба тоді знижувати пенсійний вік чоловіків.
Зайчонок, ну кто ж эту справедливость восстановит? Может, лучше было так оставить, снизить ведь никто не снизит. Мужчины и так косвенно пострадают, если их жены будут пенсию в 65 получать. И дети, и внуки. Это не только по женщинам ударит, а по всем.
Хіба нема 60-ти річних лікарів, вчителів, аптекарів, бібліотекарів – хіба для цих професіях важливий фейс – як це хоче подати авторка?
Солнце! Знаешь сколько незакрытых вакансий в школах, поликлиниках и библиотеках? Зарплата с гулькин нос. Но все 64-летние непенсионерки не смогут туда устроится, образование может не подойти. Львов, не раздражай меня глупостями.
І до чого тут криза сорокалітніх?
Тут она пококетничала, конечно. Да ей больше сорока, хотя выглядит она прекрасно.:-)
murzikmurzik _ 26.09.2010 16:35
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Та набридла їх сімейна правда-напівправда (а ти знаєш, що Кириченко дружина Медведєва)
Не, не знала... Надо же...
Короче, ей надо в библиотеке теперь работать, а не блоги на УП писать, правильно я понимаю?;-))
murzikmurzik _ 26.09.2010 16:33
IP: 217.20.172.---
krabat-m:
Так буває, коли за кількома зайцями ганятися...))))
Это нечестно, Львов. Ты ж, вроде, у нас честная.
львів-750 _ 26.09.2010 16:29
IP: 178.210.143.---
krabat-m:
львів-750 _ 26.09.2010 15:21
" Ще помедитую трохи, тобто, помию посуд і вже вільна. Під Вашу музику.
А Ви тим часом..."

Ех...Мабуть несутьба:-)
___ Так буває, коли за кількома зайцями ганятися...))))
львів-750 _ 26.09.2010 16:28
IP: 178.210.143.---
murzikmurzik:
Тут я с тобой согласна: дискриминации 40-летних я не видела нигде.

___ Та набридла їх сімейна правда-напівправда (а ти знаєш, що Кириченко дружина Медведєва) – нехай воно буде виглядати не так переконливо – зате всякі кучеряшки не скажуть: суцільна брехня. Бо якщо в деталях неправда – то далі вже можна не читати, принаймні я так роблю.
львів-750 _ 26.09.2010 16:27
IP: 178.210.143.---
murzikmurzik:

В 65 лет женщины работают только там, где никто больше не хочет.
Я б с удовольствием с 60 до 65 -ти растила внуков, а не работала почтальоном, дворником, уборщицей, няней, вахтершей... Дополни список, где ты еще встречала работниц 65 лет?
Может умная-умная Кучеряшка скажет, что продление пенсионного возраста – это государственная необходимость, а ты скажи: есть потребность у государства в таких работницах? [/QOTE]

___ Ти помилилася, планують з 60-ти років відправляти на пенсію.
Не думай, що я ЗА це, але давай об"єктивно: жінки у нас живуть довше від чоловіків і якщо вже по-справедливості, то треба тоді знижувати пенсійний вік чоловіків.

Хіба нема 60-ти річних лікарів, вчителів, аптекарів, бібліотекарів – хіба для цих професіях важливий фейс – як це хоче подати авторка?
І до чого тут криза сорокалітніх?

murzikmurzik _ 26.09.2010 15:45
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Бо мені здавалося, що дискримінація більше стосується 50-ти річних жінок, а теперішні 40-річні, яких має на увазі Кириченко, ті що підпадають під професію, де зовнішність має значення – там 40-річні виглядають як 25-ти річні і проблем бути не повинно.
Тут я с тобой согласна: дискриминации 40-летних я не видела нигде. Все работают, цветут и пахнут. Читала только, что в этом возрасте у американских актрис начинаются проблемы.:-))) Но это опять не в тему.
murzikmurzik _ 26.09.2010 15:35
IP: 217.20.172.---
львів-750:
Ну а це ваащє... Звідки таке списано – невже всі українки з цим можуть погодитися, або принаймні, більшість? Та в житті не повірю.
Ось ще одна брехня, Наталко)))
Я с этим согласна, НаталИ)
murzikmurzik _ 26.09.2010 15:34
IP: 217.20.172.---
львів-750:
...і перенесли свої асоціації на всіх жінок – це трохи неправильно.Тому деякі кажуть – суцільна брехня...
Дорогая, ты много видела бухгалтеров, которые работают в 65 лет?
В 65 лет женщины работают только там, где никто больше не хочет.
Я б с удовольствием с 60 до 65 -ти растила внуков, а не работала почтальоном, дворником, уборщицей, няней, вахтершей... Дополни список, где ты еще встречала работниц 65 лет?
Может умная-умная Кучеряшка скажет, что продление пенсионного возраста – это государственная необходимость, а ты скажи: есть потребность у государства в таких работницах? Их где-то ждут? Они все будут трудоустроены? Нет. Они просто не будут получать пенсию.
Как не стройте из себя хозяек своей жизни, а повышение пенсионного возраста – это уменьшение ваших (и моих) прав и ухудшение вашего (и моего) качества жизни.
Дай Бог, конечно, чтобы мужья нас пережили, а дети были богатыми и благодарными. Но... Этот сайт не о семье, а о политике.
krabat-m _ 26.09.2010 15:30
IP: 93.73.92.---
львів-750 _ 26.09.2010 15:21
" Ще помедитую трохи, тобто, помию посуд і вже вільна. Під Вашу музику.
А Ви тим часом..."

Ех...Мабуть несутьба:-)
львів-750 _ 26.09.2010 15:21
IP: 178.210.143.---
___ Ще помедитую трохи, тобто, помию посуд і вже вільна. Під Вашу музику.
А Ви тим часом напишіть, що думаєте з приводу піднятої Оленою теми. Бо мені здавалося, що дискримінація більше стосується 50-ти річних жінок, а теперішні 40-річні, яких має на увазі Кириченко, ті що підпадають під професію, де зовнішність має значення – там 40-річні виглядають як 25-ти річні і проблем бути не повинно.
krabat-m _ 26.09.2010 14:46
IP: 93.73.92.---
львів-750 _ 26.09.2010 14:37
"Ось Вам Танго разбитых сердец..."

Ви не повірите...але вже другий день слухаю те танго:-)...Запрошую от на босaнову...Ну їх ті вареники
львів-750 _ 26.09.2010 14:37
IP: 178.210.143.---
___Не маю часу, пізніше.
Ось Вам Танго разбитых сердец – клейте:))))
krabat-m _ 26.09.2010 14:26
IP: 93.73.92.---
львів-750 _ 26.09.2010 14:08
krabat-m:
" Ага, погода зіпсулася..."

Так я ж того...Не хотів псувати вихідний марною надією:-)...А з приводу якого свята вареники?...Погода у Києві просто чудова +23 і день сонячний-сонячний... .Але щось у мене там внутрі
львів-750 _ 26.09.2010 14:08
IP: 178.210.143.---
krabat-m:

___ Ага, погода зіпсулася:)))
А я вареники ліплю...Ось так... Не треба було мені відмовляти зранку.
krabat-m _ 26.09.2010 13:44
IP: 93.73.92.---
львів-750 _ 26.09.2010 13:03
" чоловіки, навіть колись кохані й турботливі, які обіцяли носити на руках все життя і не турбуватися про хліб насущний, приходять і уходять..."

Львів! Я повернувся!...Кинув і ліс-річку-сонячні поляни:-)
львів-750 _ 26.09.2010 13:03
IP: 178.210.143.---
Частіш за все жінка розуміє, що чоловіки, навіть колись кохані й турботливі, які обіцяли носити на руках все життя і не турбуватися про хліб насущний, приходять і уходять, залишаючи кому – якийсь спадок, а кому – лише спогади. Діти виростають і відлітають у своє не менш насичене турботами й проблемами життя, і добре, якщо згадають – подзвонять, прийдуть, втішать. Подруг з часом стає все менше, як казала героїня Аліси Фрейндліх у "Службовому романі" – "Я їх всіх знищила". Краще сказати – з віком вони самознищуються, як ракетоносії... Мудрішаєш і відчуваєш: в світі немає нічого, що може реально заспокоїти душу.

___ Ну а це ваащє... Звідки таке списано – невже всі українки з цим можуть погодитися, або принаймні, більшість? Та в житті не повірю.
Ось ще одна брехня, Наталко)))
львів-750 _ 26.09.2010 12:59
IP: 178.210.143.---
___ Не можу погодитися з авторкою – все залежить від того, яку ти вибрала собі професію, є специфіка.
Наприклад, жінка бухгалтер – з віком стає лише досвідченішою, а тому бажанішою або пекар – яке кому діло якого ти віку.
Але якщо ти диктор на ТБ – то перепрошую, мені не хочеться дивитися на старе обличчя. Або косметичка – старіюча жінка не викликає оптимізму у клієнток жінок.
Є такі роботи, де треба бути молодою і мобільною, бо ти багато рухаєшся, але якщо ти працюєш за столом і видаєш тупі довідки – кому твій вік цікавий, якщо ти справляєшся з роботою.
Але якщо ти за столом молодіжного журналу – стара не підходить – креативу не буде, та й інтереси не співпадають
Так що, шановна пані, Ви вилізли зі специфічної ніші, де молодих більше жалують і перенесли свої асоціації на всіх жінок – це трохи неправильно. Тому деякі кажуть – суцільна брехня...
murzikmurzik _ 26.09.2010 10:06
IP: 95.133.66.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
Не видите лжи? Тогда это Ваша проблема...
О Господи! С таким количеством проблем мне никогда не справиться...:- (
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 26.09.2010 09:48
IP: 78.111.176.---
murzikmurzik:
ФоС'РёРЅРёСЏ:
Благодарю за разъяснение! Кому-то и такие умные-умные утки нравятся...Каждому свое!
Истинная правда, некоторым, случается, даже блондинки.:-)
Ну и что в этой перепалке? Может, ты все-таки автора почитаешь, там про твой пенсионный возраст. Какая и где ложь в каждом слове?
Не видите лжи? Тогда это Ваша проблема...
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter