Олена Кириченко Журналіст

Покинутий Бандера

02 січня 2010, 13:36

Олег Тягнибок на блозі поставив статтю Ірини Фаріон – цікаву, виважену, науково виписану, з якої можна багато чого дістати для розуму, серця і душі тим, хто плекає образ Степана Бандери як ікони національного визвольного руху. Тим більш, що книжок, де можна прочитати щось нове про цю історичну постать, обмаль. А я хочу сказати про буття. Про пам' ять, яка буває не тільки в лозунгах, піднесених виступах, розумних статтях. Пам'ять, без якої ми – сиріти душевні.

"Якщо б нам відкрився Господній лексикон – то, мабуть, серед стрижневих слів і найпевнішої Його реальности було б слово – ДУША: ця невидима, але наскрізь визначальна сакральна субстанція життя людини і її стосунків з Богом. "Душа – це те, що робить траву травою, ліс – лісом, людину – людиною. Без душі трава – сіно, ліс – дрова, людина – труп", "Бо не тіло, а душа є людиною", – каже Г. Сковорода. Це слово-концепт пронизує праці С. Бандери, позаяк він сам був передусім ДУШЕЮ, що матеріялізувалася і в житті, і після його смерти у мільйонах убитих, живих і ще не народжених його наступниках. Його душа дала назву народові – бандерівці, а Львів і досі називають Бандерштатом... Бандерина візія ДУШІ як сакрального і визначального первня людини має три площини: Божу, людську і національну, що вписані у політичний вир життя", – читаю у блозі, і згадую, як в січні минулого року я була у відрядженні в Мюнхені і, маючи нагоду, намагалася розшукати могилу Бандери. По-перше, квіти віднести, по-друге, свічку поставити, по-третє – це українець. А за кордоном національна свідомість гостріша.

Зв'язатися з родичами Бандери, які живуть в цьому місті не вдалося. Німці, навіть з екскурсбюро – вперше чують про таку людину. В мене залишався один день, і під час однієї з екскурсій щось підштовхнуло розпитати перекладачку, чи не знає вона про могилу. Та подивилася уважно на мене і сказала, що знає її свекруха – вона емігрантка, з України, вже дуже літня, але тільки з її допомогою ви знайде те, що шукаєте. Якось приїжджали прості люди з Львова, щоб на могилу сходити, тільки вона допомогла.

Віра Львівна українською не говорить, каже, що тільки молиться рідною мовою, бо так мамо вчили, а інші слова вже забуваються. Ми домовилися зустрітися в готелі, а потім поїхати на цвинтар. За кавою вона розповіла мені дуже сумні речі. Цієї могили вже в найближчий час може не бути – її зрівняють, і буде захований хтось інший. Такі порядки в Мюнхені – за місце під могилою треба платити, і це – дуже дорого. Родичі, як сказала пані Віра, заборгували. Мабуть, самі не мають, поросити ні в кого (тут я дуже дивуюся і кажу: що, у нас в країні, де є національно свідомі і зовсім не бідні політики, які підносять це ім'я, і нема кому грошей дати, щоб залишити нащадкам, тобто українцям, пам'ять???!!!!) Віра Львівна сумно дивиться на мене – і я читаю в її очах: хіба в грошах справа?

"Люди звикли піклуватися про свій фізичний стан. Зрештою, інстинкт самозбереження завжди на сторожі. Однак ще більшої праці і турботи потребує душа. С. Бандера розмірковує про це передусім у контексті виснаженої душі цілого народу: "Сили душі кожної людини й цілого народу теж потребують плекання й наснажування, особливо тоді, коли їх переобтяжено постійною надмірною напругою. Це мусить мати на увазі кожний, хто турбується про долю свого народу", – це зі статті Ірини Фаріон. Що ще додати, щоб зрозуміти: не в грошах-таки?

Проїхавши пів міста, ми знайшли могилу, почистили її трохи від снігу, запалили свічки, поклали український прапорець (його із маленького ридикюлю виклала Віра Львівна!!!), положили квіти, почитали удвох з пані "Отче наш"... Було дуже холодно. На вулиці і в душі.

Коли я приїхала додому, через знайомих передала про те, що може статися з могилою Бандери, Степану, онуку. Він одповів, що там, в Мюнхені, знають про цю ситуацію, і щось придумають, заплатять.

...Дзвонила пані Вірі, вітала з Різдвом, питала, чи отримала вона мою бандероль з українським молитвословом, і про те, як владналася історія з останнім місцем пам'яті Степана Бандери. Вона помовчала трохи, а потім сказала, що, наскільки їй відомо, ситуація позитивно не змінилася, може щось і заплатили, але, здається, що цього дуже замало, і нікому нічого не потрібно.

Ау, де ви, лідери національної ідеї???

P.S. Докладаю фото і навігацію, без якої не обійтися: номер місця, назву станції метро біля цвинтаря і назву цвинтаря. Якщо буде в Мюнхені, поставте свічку. І попросіть вибачення за нас всіх.



















[IMG=a/0/a0a2a-img01423.jpg

powered by lun.ua
Коментарі — 228
crockOdile _ 06.01.2010 13:49
IP: 77.120.80.---
Дякую за статтю,пані Олено.З поверненням Вас до себе, до своїх коренів.А ще більше буде вам поваги,коли Ви нарешті станете редактором не тільки Женского Журнала, але й якого-небудь Жіночого журналу-журналу справжніх, сучасних, українських жінок -найкрасивіших жінок у світі- натхненниць для нових справжніх українських чоловіків.Таких,як Степан Бандера.
bmi _ 05.01.2010 14:27
IP: 195.24.131.---
Неясыть:
– такі атравітєлі знищили, прєвратілі в лагірную піль мільйони людей..., зупинили не тіко ріки..., а і цивілізаційний розвиток, майже на століття... Смерть від рук терориста, випєставаннава саціалістічєскай страной, тільки показує рівень деградації тих, хто вважає такі методи прийнятними, іх паслєдаватєлєй... Байстрюччя, викидні роду людського...
Неясыть _ 05.01.2010 10:12
IP: 93.73.82.---
сдох ваш бандера, отравили его как паскудную крысу))))))
Morehod _ 04.01.2010 13:38
IP: 95.115.208.---
учаленка сьогодні цікава фільма зъявилася

http://play.ukr.net/videos/show/key/dd28268fc9d6fbeba3220defad7de011/
0rion _ 04.01.2010 12:17
IP: 222.106.131.---
bmi:
видається, шо зброя особиста, по вашому, може бути використана проти влади...
Бунту,заради бунту, людей озброєних – не буде...
Интересные слова. Произносимые так уверенно... авторитетно. Сразу видно – человек говорит – исам себе верит. Даже ткнуть его м... лицом в историю 17-го года, когда раздали власти оружие и получили бунт... – не убедит – то, было давно и неправда...
...
Бунту,заради бунту...
Утверждение о том, что быдло не найдет благообразной причины...
Не найдет. Ему подскажут – их валом – от маненькой нации – до ба-альшущей Руси, требующей наконец, жертвы от своих засра...ланцев на Украине. От с попами причина в обозримом будущем не пройдет, спасибо советской власти. Сборища разномастных свидетелей вполне можно разогнать служебными собаками.

Только это будет благородная причина.
Главной будет другая – с учетом Евро и нашего менталитета она может проявиться годика через 3.

А пока – да – "бунту, людей озброєних – не буде..."
bmi _ 04.01.2010 11:14
IP: 212.3.111.---
0rion:
видається, шо зброя особиста, по вашому, може бути використана проти влади... Не вважаю це вірним... Те, шо можуть "замачіть " чиновника в кабінеті – то не буде виступом проти влади... Непотрібно мислити категоріями, вдовбаними з часів конспєктіраванія ПСС т.такий-то..., маю на увазі, сазрєваніє рєв. сітуаціі, нізи нє хатят і подібне... Бунту,заради бунту, людей озброєних – не буде...
NELLI _ 04.01.2010 10:14
IP: 93.73.25.---
командор _ 03.01.2010 21:58
Надоело повторяться – не пишите о том, где ничего не знаете. К 20-летию Чернобыльской аварии был разноплановый материал всех сторон, которые имели к этому отношению. И высокопоставленных чиновников и тех, кто еще смог не умереть.
Перед смертью люди скорее исповедываются, нежели думают о политике.
0rion _ 04.01.2010 08:25
IP: 192.251.226.---
Андрей-с-Востока:
Короче, Орион, выход у Украины только один – нужно разрешить владение огнестрельным оружием. Так и начнется движение к истинным демократическим ценностям.
Так-то оно так... Только в мечтах.
На самом деле власти разрешат владение оружием только в случае абсолютной уверенности, что 17-й год в России у них не повторится.
В свою очередь это предполагает УЖЕ наличие демократии в полном объеме – ведь только тогда народу незачем убивать власть, как у нас – можно вполне мирно переизбрать, даже не дожидаясь истечения срока полномочий. Как у нас.
Андрей-с-Востока _ 03.01.2010 23:58
IP: 88.214.116.---
Короче, Орион, выход у Украины только один – нужно разрешить владение огнестрельным оружием. Так и начнется движение к истинным демократическим ценностям.
Wort _ 03.01.2010 22:41
IP: 91.13.6.---
"але тільки з її допомогою ви знайде те, що шукаєте. Якось приїжджали прості люди з Львова, щоб на могилу сходити, тільки вона допомогла."

Заходим на гугл.Давим на Maps,набираем Stepan Bandera.Первая же ссылка – Tomb of Stepan Bandera, Walfriedhof, Munchen‎.Давим на нее и получаем карту с указанием места расположения могилы.Увеличив до необходимой величины,видим дорожку (аллею),по которой можно пройти к могиле.
0rion _ 03.01.2010 22:09
IP: 95.134.172.---
Deutsch:
Этим словам более 2000 лет. У нас сегодня народ в основном ПРЕЗИРАЕТ своих "мудрецов". Последняя ступень "мудрости". И мы на этой ступени.
Так и должно быть – каждый народ заслуживает своих властей.
Покуда быдлота будет жить верой – в маненьку нацию, Христа. великую Русь – чильныкам будет глубоко насрать на вашу степень мудрости и на ваше презрение – будете вынуждены все равно делать то, что прикажут.
0rion _ 03.01.2010 22:03
IP: 95.134.172.---
львів-750:
___ А що МВФ має до нашої диктатури, свободи слова?
Наша диктатура и свобода слова у них на содержании.
львів-750 _ 03.01.2010 21:58
IP: 195.211.159.---
Deutsch:
Этим словам более 2000 лет.
У нас сегодня народ в основном ПРЕЗИРАЕТ своих "мудрецов". Последняя ступень "мудрости". И мы на этой ступени.

___ Тоді не було політтехнологів:)))
І все було чесно і на виду.
командор _ 03.01.2010 21:58
IP: 94.248.10.---
NELLI _ 03.01.2010 19:23

Лигачев фигура политическая.Все данные по Чернобылю ему готовили т.н. специалисты.Эти же "специалисты" обвинили политическое руководство в неверных подходах при оценке событий.
Deutsch _ 03.01.2010 21:45
IP: 109.85.46.---
львів-750:
Deutsch:
Я предпочёл бы не зависимость народа от капризов и пристрастий конкретного Президента, а зависимость Президента от конкретных и понятных желаний избирателей.

__ Добре було б...
Але ще треба народу дорости – чи багато хто зможе сформулювати свої побажання до політиків чи бодай свої претензії -адже повторюють критику політиків антагоністичних таборів.
Народу нужно дорасти? Но те, кому народ доверил управление собой, тоже должны нести ответственность за его рост? Приведу слва Лао-Дзы:

"Там, где великие мудрецы имеют власть, подданые не замечают их существования. Там, где властвуют невеликие мудрецы, народ бывает привязан к ним и хвалит их. Там, где властвует еще меньшие мудрецы, народ боится их, а там, где еще меньшие, народ их презирает"

Этим словам более 2000 лет. У нас сегодня народ в основном ПРЕЗИРАЕТ своих "мудрецов". Последняя ступень "мудрости". И мы на этой ступени.
львів-750 _ 03.01.2010 21:18
IP: 195.211.159.---
0rion:
Под любым соусом, ты забыла МВФ.

___ А що МВФ має до нашої диктатури, свободи слова?
Ті європейці дуже коректний народ – вони зовсім не критикують, помітив?
Але якщо відчувають за енним разом, що їх мають за лохів – тоді реагують, але мовчки.

За Сталіна не хочу – не псуй настрій на ніч.
львів-750 _ 03.01.2010 21:13
IP: 195.211.159.---
Deutsch:
Я предпочёл бы не зависимость народа от капризов и пристрастий конкретного Президента, а зависимость Президента от конкретных и понятных желаний избирателей.

__ Добре було б...
Але ще треба народу дорости – чи багато хто зможе сформулювати свої побажання до політиків чи бодай свої претензії -адже повторюють критику політиків антагоністичних таборів.
львів-750 _ 03.01.2010 21:06
IP: 195.211.159.---
Nick_M:
Та, знаєте,я Уколова майже не читав. Відносно СВОБОДИ СЛОВА, то навіть при Союзі мав її на рівні сьогоднішньої, бо слуги власть імущих завжди одні і ті ж. Не обольщайтесь.

___ Читати не обов"язково – його думки на рівні флюїдів скрізь – в телевізорі, в радіо, в коментарях – їх не помічаєш, а вони, як пил, нашаровуються.
Ми трохи по різному розуміємо свободу слова – при союзі вона була кухонною, з трибун критика не звучала.
А тепер свободу слова трохи плутають з вседозволеністю – але до культури висловлюватися і критикувати ми ще маємо дорости.

А відносно "особистої неприязні, то Ви праві. Я думаю часто, який необізнанний наш народ відносно нашого преза.

___ Скажемо так: який необізнаний наш народ відносно того,що Ви думаєте про Ющенка.
Думаю,що Ви не претендуєте на істину в останній інстанції:)))
0rion _ 03.01.2010 20:37
IP: 95.134.172.---
львів-750:
___ Навіть під вигідним соусом – диктатура закону, наведення порядку, всю відповідальність беру на себе?
Под любым соусом, ты забыла МВФ.

львів-750:___ Я не фаталістка – і не вважаю, що незамінних людей нема.
Есть. Мнение Сталина было для взагали, для других. Себя он не менял.
Deutsch _ 03.01.2010 20:37
IP: 109.85.46.---
львів-750:

___ Ну пане Ніку, красномовством Ви перевершили себе, а ось зауваженнями тут і не пахне.
Я писала про свободу слова і про можливість згортання її при Тимошенко і Януковичу.
а Ви про що?
Що це за вінігрет з уколівських темників, своїх вигадок і особистої неприязні до Ющенка?
І ні слова про СВОБОДУ СЛОВА і перспективи її існування після Ющенка.
Кто-то сказал, что явная заслуга президенства Ющенка – это возможность выбора следующим президентом не его, а другого. Свободу слова он, конечно не задавил, хоть и случались между ним и представителями СМИ конфликты.
А вот, что будет далее – посмотрим. Сейчас предвидеть алгоритм будущего развития не только свободы слова в стране, но и самого развития страны – невозможно.
Слишком многое зависит у нас от личности. Это и есть главная проблема.

Я предпочёл бы не зависимость народа от капризов и пристрастий конкретного Президента, а зависимость Президента от конкретных и понятных желаний избирателей.
Nick_M _ 03.01.2010 20:31
IP: 77.120.198.---
львів-750:
___ Ну пане Ніку, красномовством Ви перевершили себе, а ось зауваженнями тут і не пахне.
Я писала про свободу слова і про можливість згортання її при Тимошенко і Януковичу.
а Ви про що?
Що це за вінігрет з уколівських темників, своїх вигадок і особистої неприязні до Ющенка?
І ні слова про СВОБОДУ СЛОВА і перспективи її існування після Ющенка.
Та, знаєте,я Уколова майже не читав. Відносно СВОБОДИ СЛОВА, то навіть при Союзі мав її на рівні сьогоднішньої, бо слуги власть імущих завжди одні і ті ж. Не обольщайтесь. А відносно "особистої неприязні, то Ви праві. Я думаю часто, який необізнанний наш народ відносно нашого преза.
львів-750 _ 03.01.2010 20:25
IP: 195.211.159.---
0rion:
Тот, у кого цель диктатура, не станет это демонстрировать даже под видом диктатуры закона.

___ Навіть під вигідним соусом – диктатура закону, наведення порядку, всю відповідальність беру на себе?

Его-то они заменить смогут. В отличие от п.1.

___ Я не фаталістка – і не вважаю, що незамінних людей нема.
львів-750 _ 03.01.2010 20:19
IP: 195.211.159.---
Nick_M:
Добре, моє зауваження до Вашого поста. Про те, що ЮВТ прекрасна в опозиції весьчас говорить Янек. Тобто, якщо це говорить Янек і Ви, чи не Ющ це поширює, і за кого Ви агітуєте?

___ Ну пане Ніку, красномовством Ви перевершили себе, а ось зауваженнями тут і не пахне.
Я писала про свободу слова і про можливість згортання її при Тимошенко і Януковичу.
а Ви про що?
Що це за вінігрет з уколівських темників, своїх вигадок і особистої неприязні до Ющенка?
І ні слова про СВОБОДУ СЛОВА і перспективи її існування після Ющенка.
0rion _ 03.01.2010 20:15
IP: 95.134.172.---
львів-750:
___ Дозвольте з вами не погодитися
1. Янукович президент -... потужну, справжню опозицію в особі Тимошенко
2. По перше Тимошенко вже демонструє прагнення абсолютної влади
3. По друге, Тимошенко не буде мати здорової опозиції – яка опозиція Янукович
1. Только представь, что будет, если в этом случае Тимошенко плюнет и уйдет.
2. Глупости. прагнення демонструють все. Тот, у кого цель диктатура, не станет это демонстрировать даже под видом диктатуры закона.
3. Янукович – да, но оппозиция – это не Янукович, а наибольшая фракция в парламенте. Его-то они заменить смогут. В отличие от п.1.
Nick_M _ 03.01.2010 20:02
IP: 77.120.198.---
львів-750:
___ А Ви хіба такий наївний і думаєте,що хтось когось посадить?- якщо не враховувати якогось бідолагу стрілочника.
А по суті мого посту зауваження є? Де там неправда? У чому парадокс?
Добре, моє зауваження до Вашого поста. Про те, що ЮВТ прекрасна в опозиції весьчас говорить Янек. Тобто, якщо це говорить Янек і Ви, чи не Ющ це поширює, і за кого Ви агітуєте? У цьому не неправда, а суть агітації Ющенка, карта якого бита була ще майже на початку предвиборчої кампанії. А під час її він своми ляпами тільки усугубляв свій низький рейтинг. То чому такі, як Ігор Рафаїлович не змогли виставити справжнього представника (напр, Гриценка, Яценюка) замість того, котрий на запитання В.Кисельова, чи не міг би той відмовитись від своєїучасті на користь Яценюка, скромно відповів, що це нелогічно.
Щодо посадки. На її користь факт, що Кучма, який перебував в екзилі, повернувся в Україну після того, коли Ющ, у якого так не вистачало повноважень, зняв прем*єра.
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter