Сергій Лещенко

Чи назве Тягнибок ''жидами'' Гурвіца і Коломойського?

27 листопада 2012, 21:33

Я вважаю корисним, що у парламенті буде партія "Свобода". От чесне слово. Тому що здоровий організм потребує балансів.

Однак, якщо ця партія хоче мати майбутнє, їй треба мінятися. І поки такого бажання в них непомітно.

Днями член політради ВО "Свобода", четвертий номер їх списку і одне із телевізійних облич партії Ігор Мірошниченко назвав американську акторку Мілу Куніс "жидівкою".

"Вона не українка, а жидівка за походженням. Цим пишається, і зірка Давида їй в руки. Тільки от про країну, в якій народилася – ні пари з вуст і жодного позитиву. Тому вважати її своєю – язик не повертається. Хай любить собі Гамерику та Ізраїль, і не треба її ліпити до України", – написав новообраний депутат у фейсбуці.



Результат обговорення цієї теми на фейсбук такий – прихильники "Свободи" вважають, що слово "жид" необразливе, тому може вільно застосовуватися в Україні.

Нехай так. Хоча я не знаю в Україні жодного єврея, який би сказав, що слово "жид" для нього нормальне. Насправді, з мого досвіду, тезу про нормальність слова "жид" найчастіше повторюють антисеміти.

Я думаю, причина такої бравади "Свободівців" щодо Куніс дуже проста – вона не відповість Тягнибоку чи Мірошниченку, бо просто не здогадується про їх існування.

Довести, що слово "жид" не є образливим, Тягнибоку з Мірошниченком варто в інший спосіб – наприклад, почавши застосовувати його щодо людей, які можуть їм відповісти.

Я хочу подивитися, як Тягнибок або Мірошниченко назве "жидом" свого майбутнього колегу по парламентській опозиції Едуарда Гурвіца.

Або коли вони прийдуть на ТВі – то нехай назвуть "жидом" нового керівника каналу Віталія Портнікова.

Чи, може, Мірошниченко публічно назве "жидом" свого колишнього роботодавця Григорія Суркіса?

Або ще цікавіше – хочу подивитися, як Тягнибок з Мірошниченком назвуть "жидом" Ігоря Коломойського.

Вперед, чому ні? Це ж слово літературне! Ви ж самі пишете, що воно з мови Шевченка. Так доведіть на прикладі Коломойського, що це так!

До речі, Коломойський ще має подвійне громадянство – України та Ізраїлю. Тому "Свобода" як партія, віднині наділена владою, просто зобов'язана зупинити це порушення закону. І довести, що всі чутки про якісь особливі стосунки з цим олігархом є чорним піаром.

Чому "Свобода" буде втрачати, якщо не зміниться? Бо Київ дав партії "Свобода" кожен десятий голос на цих виборах.

У мене з десяток знайомих голосували за неї – і це справді освічені люди, банкіри, вчителі, власники будівельних компаній, журналісти. Всі вони розмовляють російською, замість вишиванок носять "Монклер" і "Кітон", а замість Донцова читають Кундеру.

Вони голосували за "Свободу" як найбільш радикальний прояв антагонізму до Партії регіонів. Їх мотивація більше схожа на поведінку виборців у Західній Європі, які на знак протесту проти "Системи" голосують за Піратську партію.

І я знаю, що ніхто з моїх знайомих не голосував за програму партії "Свобода". Багато її навіть не читали. Тому вони не знають, що партія "Свобода" вимагає:

- Встановити в паспорті та свідоцтві про народження графу "національність";

- Забезпечити переваги вітчизняних інвесторів над іноземними у приватизації державних підприємств;

- Забезпечити, щоб державні банки становили щонайменше 30% банківського капіталу країни;

- Заборонити іноземним особам володіти контрольними пакетами будь-яких приватних банків в Україні;

- Заборонити аборти, окрім випадків, зумовлених медичними показаннями та доведених у судовому порядку фактів зґвалтування;

- Встановити кримінальну відповідальність за пропаганду наркоманії (у тому числі "легких наркотиків") та сексуальних збочень (гомосексуалізму);

- Відновити ядерний статус України, а також тактичний ракетно-ядерний арсенал держави.

Велика частина виборців "Свободи" також не читали проект Конституції, підготовлений партією, яка передбачає введення в Україні смертної кари.

Наведені пункти – це не жарти. І про ядерну зброю також. Це офіційна, чинна на сьогодні програма партії "Свобода".

Тому або Тягнибок разом із соратниками буде змінюватися, або люди рано чи пізно вчитаються в їх програму – і прозріють.

Змінюватися партія "Свобода" може почати прямо зараз – для цього Олегу Тягнибоку варто просто знайти правильні слова, щоб прокоментувати вислів "жидівка" від свого політичного соратника.

powered by lun.ua
Коментарі — 619
Юрий Корытников _ 27.02.2014 22:04
IP: 74.125.181.---
А вот еще один проэкт Свободы о разрешении носить огнестрельное оружие.
Степан Вінтоник _ 04.04.2013 13:17
IP: 82.145.209.---
На заході країни це цілком нормальне слово. І зовсім не образливе, а означає національність. Тому жид і єврей – це цілком прийнятні слова в українській мові. Бо ми скоро договоримось до того, що якийсь Колесніченко чи Бузина схочуть заборонити нашу мову, а ми будемо цьому раді.
antiss _ 15.01.2013 06:22
IP: 91.124.91.---
А мені от не здається а я знаю і переконаний що чорне треба називати чорним а біле білим а всі ступені
сірого визначати об'єктивно наприклад в одиницях сірого шкали Хаунсфілда Ось так правильно
Може в миші спитати чи вона згодна щоб її називали мишею ну і чи слон згоден щоб його називали слоном? Так дуже легко можна стати неграмотним демократом і не знати хто ти є насправді
Слово ''иуди'' (похідне від Iude) в Ізраілі не є образливим і широко використовується іудеями мароканського та європейського походження БО ТАК Є ІСТОРИЧНО ПРАВИЛЬНО А от слово єврей їм чому сь не дуже подобаєтся і вони його майже не використовують Слово жид є спотворене примітивами (примітиви недорозвинуті завжди скорочують і спрощують по своєму всі слова)
слово иуди і використовується в багатьох країнах і НЕ Є ОБРАЗЛИВИМ Але ж була така страна Саветскій Саюз – де все перевертали догори ногами по причині тотальної малограмотності
То що може варто називати мишей щурами а слонів бегемотами?
Ramish _ 31.12.2012 19:31
IP: 89.209.12.---
Мені здається, що насамперед потрібно запитати у них самих, як їх називати. Якщо це позначення їх кривдить, то і не варто їх так називати. Ми живемо в 21 столітті і зобов'язані поважати думку інших. А так виходить, що ми за них вирішуємо – що для них добре, а що погано. А всі розмови, про те, що – це наше українське позначення даної етнічної групи не має сенсу, в концепті нашій же українськії толерантності до інших етносів.
ihorru _ 31.12.2012 14:40
IP: 178.94.155.---
Тіпа дуже "чесному" журналісту Лещенку: загляньте до словника української мови Грінченка і одразу знайдете там слово "жид" з різновидами. Крім того, не полінуйтесь і подивіться у перекладач Google: Żyd (POL), žid (CZE, SLK), zsidó (HUN). І тільки в одній мові світу слово "жид" ще з царських часів вживається у гостро негативному значенні – в російській! Приниження неімперських націй – багатовікова традиція Росії. А щодо наших реалій – вивчайте українську, а не її суржовий напіверзац. Із забороною пропаганди наркоманії та гомосексуалізму повністю погоджуюсь, вистачить нам вже засилля pidarasiv.
Ole_Sa _ 30.12.2012 23:33
IP: 92.229.56.---
Я теж віддала голос за Свободу. Вважаю, що ця партія патріотична, і в центр ставить український інтерес.
Хоч часті "викиди" нетолерантності зі сторони Свободи по відношенню до інших національностей, віросповідань і сексуальних орієнтації – це огидно і нецивілізовано! За це мені особисто соромно.

Політпрограми не читала... Тільки слухала політиків. Помилка. Якби знала пункти програми, які перечислив пан Лещенко – ніколи б не голосувала за Свободу.
Ігор Вознюк _ 30.12.2012 23:30
IP: 89.130.102.---
телевізору після 23 години порнофільми за участю чоловіків-гомосексуалістів і все крупним планом, як це роблять в Іспанії! Діти ще не сплять в цей час! Звідси дитяча депресія і самогубства – від бруду і насильства в світі!
Ігор Вознюк _ 30.12.2012 23:29
IP: 89.130.102.---
Окрім абортів, смертної кари, ядерного потенціалу все інше цілком нормальне! Аборти вони не заборонять в цілому, бо їх робитимуть в квартирах нелегально без ліцензії та без гігієни – звідси смертність жінок. Смертна кара: з нашою міліцією і судами будь-яку невинну людину можна за кілька днів засудити і стратити, а потім виявиться, що вона невинна...Одне невинне життя не варте того, щоб вбивати сто збоченців...За офіційною статистикою в Росії 50% страчених – пізніше виявляються невиними...А за неофіційною? Щодо ядерної зброї – то хоча я й за (для захисту!), але вважаю це неможливим реалізувати. Щодо гомосексуалізму, то вони говорять тільки про пропаганду, він як він був, так і залишиться, ніхто в ХХІ ст не буде розстрілювати не- традиційно налаштованих. Але якби пан Лещенко почитав Клімова, то знав би, що в кожному суспільстві є 3% латентних гомосексуалістів і з допомогою пропаганди їхнє число можна довести до 20%! Що і роблять в Америці та Європі! Не думаю, що це нормально показувати
Ігор Вознюк _ 30.12.2012 23:28
IP: 89.130.102.---
Саме по собі слово жид – це позначення нації, так званої "богообраної" (проблема тільки який бог їх вибрав і як він їм вручав "грамоту богообраності") і не є образливим... Щодо Куніс якщо вона жидівка, то цей народ має чим хвалитися, на відміну від українського в цій галузі... Треба завжди уточнювати "Свободі", що вони виступають проти жидівської мафії, яка окупувала Україну, нищить її народ алкоголем та низьким рівнем життя, виганяє за її межі в пошуках заробітку, зневажає та нищить її мову та культуру... Проти такого треба боротися, але звісно правовими методами – заставити їх платити усі податки, повернути виведені з України гроші, не давати їм красти. Якщо Свобода не боротиметься саме з цими жидами, значить їхня мета спровокувати Україну перед світом, але на чиє замовлення? Поживемо-побачимо...Хоча пан Лещенко і пише цікаві речі, але деколи він трохи обмежений – ніби живе в іншому світі, або пише на замовлення.Особисто я не бачу нічого нереального чи фашистського в програмі Свободи
Lavrenti Beriya _ 30.12.2012 23:26
IP: 95.132.39.---
Господа!, "жид", "хохол", "кацап", "москаль"... это не национальность, это – состояние души. Из-за "жидов" евреям жизни нет, из-за "хохлов" – украинцам и т.д. Это если по-русски. А еще "великий и могучий" имеет интонации и правильное слово – еврей, можно произнести с такой оскорбительной и унизительной интонацией, что неправильное слово – жид, покажется самым ласковым. Еврей на украинском языке – жид, еврейка – жидівка, евреи – жиди. Жидівня – это тоже евреи, хотя и не так благозвучно. Называют же в Израиле эмигрантов из стран бывшего СССР еврейцами, и никто не делает из этого скандала.
Ole_Sa _ 30.12.2012 23:20
IP: 92.229.56.---
Іван Пономаренко:
Іван Пономаренко:
Тобто в смертної кари нема, наприклад, в США? А графи національність і ядерної, доречи, зброї – в Ізраюлю? Ню-ню...
Так, смертна кара в США є, але ж не за гомосексуалізм!
Тарас Савчук _ 30.12.2012 17:03
IP: 91.221.218.---
Якщо нормальні євреї ображаються на слово жид – то справді краще його не вживати щодо них. Ображаємось ж ми на хохла, а росіяни на кацапа.

Замінши образливе "жид" статі Мірошничнека на "єврейка" стане гірше. Можуть образитись всі євреї, а не тільки жиди. Звісно Мірошниченко суть міг донести бльш виваженіше.
oleg361 _ 30.12.2012 15:55
IP: 194.44.255.---
Лещенко, Вам час подорослішати. Бо починаєте глючити, чіпляючись до слів. Ви надивилися Спілбергів і говорите їхніми словами???? У свій час Стівен намагався зняти фільм про репресії у львові з акцентом на те, що головну роль в холокості зіграли українці (етнічні). А будь-який фільм про терористів (якщо терористи були європейського походження) завжди містив вкрай негативну персону з прізвищем ШРЕДЕР (німецького походження), навіть мультики. Тепер настав час українців???? Німці вже непопулярні???? Класно бути журналістом, написав що хотів, про кого хотів і за це ще гроші отримав, ні за що не відповідаєш, рай...
berkyt _ 30.12.2012 15:55
IP: 91.210.110.---
Ну і придурок цей Лещенко. Мало його принижували донецькі бандити. Питання ж не в тому, що всі євреї чи жиди погані. Серед них теж є багато нормальних людей. Мова йде про жидо-масонську мафію, яка кругом лізе куди її не просять і всім навязує свою волю. В даному випадку саме жиди принижують справжніх патріотів України.
Ruzhyn _ 30.12.2012 12:45
IP: 37.19.141.---
LYCIV_OLGA:
Незважаючи на зовнішню схожість при написанні і вимові – ці слова завжди використовувалися в кожній з мов самостійно, окремо один від одного, та і з різним значенням.
Отже, цілком слушно говорити про те, що в сучасній російській мові слово "жид" має наступні два значення: 1) презирлива узагальнююча назва усіляких негідників; 2) образлива, зневажлива, і принижуюча назва "лиц еврейской национальности".
В українській мові слово "жид" використовується як: 1) нейтральний етнонім для позначення "лиц еврейской национальности"; 2) нещодавно запозичена з російської мови, презирлива, узагальнююча назва усіляких негідників, що з'явилася внаслідок русифікації.
В польській мові слово "жид" також має кілька значень, одно з цих значень є образливим.
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:08
IP: 109.251.42.---
З урахуванням всюдисущості жидівських організацій, згуртованості жидівських діаспор та їх безмежних фінансових можливостей, такий захід міг би бути проведений в найкоротші терміни. Можна не сумніватися, що таке прохання буде обов'язково почуте не тільки українцями в Україні, але й "всіма і всюди", та буде без усяких проблем задоволено, що назавжди і всюди зніме всі "проблеми".
Відмова ж від проведення подібної акції, при збереженні нападок на українське слово "жид", остаточно переконає українців у їх "найгірших підозрах", й призведе тільки до демонстративного вживання виключно терміну "жид", а з приходом ВО Свобода до влади в форматі більшості, вже слово "єврей" виявиться ізгоєм навіть і в офіційних документах!
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:08
IP: 109.251.42.---
У будь-якому випадку, всім нам – безсумнівно буде найрозумніше – просто спокійно почекати і подивитися яке слово – "єврей" або "жид" – виявиться частіше вживаним в українській мові.
Тим же жидам, які ну ніяк "не можуть пережити" використання слова "жид" в українській мові, необхідно усвідомити, що подальші періодичні "розборки" виключно з українцями через слова "жид", будуть тільки зміцнювати українців в підозрах про триваючу русифікацію, та в їх підозрах про упередженість та лицемірство українських жидів.
Так що, коли це слово дійсно є настільки образливим для жидів, а "стогони" про це не є черговим елементом антиукраїнської компанії, то єдиним виходом із ситуації може стати організація офіційного звернення (наприклад – від держави Ізраїль) в ООН чи Раду Європи, з проханням ніколи й ніде не використовувати термін "жид" і його похідні в своїх мовах, а тільки і тільки "єврей".
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:05
IP: 109.251.42.---
У будь-якому випадку – використання будь-ким застарілого слова, явно варто не більше ніж поблажливої усмішки, але, аж ніяк – не роздмухуваних у всіх ЗМІ істерії та звинувачень у ксенофобії і антисемітизмі!
Що стосується усіляких звернень до ВО Свобода з проханням не називати жидів жидами, то думаю, що при використанні ними російської мови, слово "жид" і так ніколи не буде використано. Не виключено й те, що – виходячи, хоча-б, тільки із законів ввічливості – свободівці цілком могли б переступити через самих себе, знехтувати нормами української мови, і не вживати цей термін хоча б у своїх "офіційних" промовах, хоча-б заради суспільного миру, так, як роблять це органи державної влади України. Але, от, чи варто на все це йти ВО Свобода, я не впевнена... А вже від всього українського народу, чекати подібного – явно дещо передчасно! У просторіччі, на побутовому рівні слово "жид", вочевидь проіснує ще значний час.
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:04
IP: 109.251.42.---
Але там русифікація не досягла таких розмірів як в Україні, тому там подібних, штучно роздмухуваних масових істерій через вживання цього слова немає!
Суто по-людськи свідомих русифікаторів можна зрозуміти – стільки років старань, пропаганди, стільки сил і грошей витрачено, а ці "мерзотні", "неправильні" українці все ніяк не забувають слова своєї мови!... Прикро!...
Тому, сперечатися про те, чи є слово "жид" в українській мові застарілим чи ні, апелюючи при цьому до словників різних років видання, можна до нескінченності. Давайте залишимо філологічні суперечки лінгвістам. (Втім, звертати на цих "фахівців" особливу увагу аж ніяк не варто, бо вони – за останні 20 років – такого в українській мові наробили-навалили-наклали, що це не просто "жах", а створює враження, що деякі з таких "укранських лінгвістів-філологів" вочевидь є "засланими ієрусалимськими козачками"!) Цілком можливо, що слово "жид" вже дійсно застаріло, хоча і не настільки, наскільки би це декому хотілося.
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:02
IP: 109.251.42.---
Саме через зовнішню схожість при написанні і невеликих відмінностях при вимові, в масовій свідомості росіян, українців і жидів, виникла і існує хибна думка, що в російській та українській мовах ці слова і їх значення абсолютно тотожні! Крім цього, скільки б ми не згадували про те, що російське слово "еврей" є семітським за походженням, у суспільній думці українців воно завжди буде сприйматися виключно як русизм, як слово запозичене саме з російської.
Так що, всі "невдоволення", "обуреності" і "ображення" з приводу використання слова "жид" в українській мові, відбуваються тільки через те, що росіяни, русифіковані українці і русифіковані жиди виступають проти нього через власне невігластво, а свідомі русифікатори займаються своєю звичною справою – продовжують русифікувати Україну. Адже, наприклад – в польській, чеській, словацькій і литовській мовах – для позначення "лиц еврейской национальности" теж використовується слово "жид".
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 12:01
IP: 109.251.42.---
Незважаючи на зовнішню схожість при написанні і вимові – ці слова завжди використовувалися в кожній з мов самостійно, окремо один від одного, та і з різним значенням.
Отже, цілком слушно говорити про те, що в сучасній російській мові слово "жид" має наступні два значення: 1) презирлива узагальнююча назва усіляких негідників; 2) образлива, зневажлива, і принижуюча назва "лиц еврейской национальности".
В українській мові слово "жид" використовується як: 1) нейтральний етнонім для позначення "лиц еврейской национальности"; 2) нещодавно запозичена з російської мови, презирлива, узагальнююча назва усіляких негідників, що з'явилася внаслідок русифікації.
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 11:59
IP: 109.251.42.---
І в українській мові "евреи" також споконвіку іменувалися "жидами". Давайте згадаємо тільки традиції українського Вертепу, його дійових осіб-персонажів, серед яких неодмінно присутній "Жид". Досить наївно думати, що українці тепер, на догоду єврейсько-європейській політкоректності, перейдуть на новомову і переіменують його в "Єврея"!
Що стосується написання і вимови, то через різницю у вимові, російське слово "жид" в українській мові, – використовуване як русизм, як запозичення, – цілком могло б бути "жід". А українське слово "жид" в російській, – використовуване як українізм або запозичення, – могло виявитись як "жыд". Але, нічого подібного ніколи не відбувалося. І було так не тільки через правила фонетики й орфографії запозичених слів в обох мовах, але саме тому, що ніякого запозичення (до самого останнього часу) в обох мовах ніколи і не було.
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 11:57
IP: 109.251.42.---
Зверніть увагу, що слово "жид" і його похідні дуже часто використовується усіма російськомовними в образливому плані не стільки до євреїв, скільки (набагато частіше і навіть майже завжди) до всіх, брехунів, негідників, мерзотників та інших людей лукавих та падлючих.
На жаль, запозичивши у росіян цю традицію, українці використовують цей термін в такому ж значенні і тоді, коли говорять рідною українською. Тому, в українській мові визначити чи використовується слово "жид" в образливому плані чи ні, можна тільки і тільки виходячи з усіх обставин його застосування. Якщо в контексті всього сказаного українською мовою, не зустрічається нічого образливого по відношенню до жидів, то використовується слово "жид" виключно як етнонім!
LYCIV_OLGA _ 30.12.2012 11:55
IP: 109.251.42.---
Тема навколо українського слова "жид" "не варта, навіть, ламаного гроша"! Російське слово "жид" і українське слово "жид", – при всій своїй зовнішній схожості в написанні і вимові, – насправді пишуться зовсім не однаково, звучать відчутно по-різному, а значення мають дещо відмінне, що і робить ці слова досить далекими один від одного!
У російській мові слово "жид" завжди було розмовним і вживалося в офіційних документах, до ХVIIІ століття, доки євреї не стали бідкатися Катерині ІІ про те, що це слово їх ображає і вони жадають надалі називатися семітським терміном "євреї". Відповідно до негласної вимоги Катерини II (починаючи з Указу N16146) слово "єврей" стало обов'язковим для всіх державних актів, і саме відтоді слово "жид" офіційно стало образливим у російській мові. І ця традиція – традиція образливості слова "жид" – вже міцно вкоренилася в російській мові.
Ruzhyn _ 30.12.2012 11:41
IP: 37.19.141.---
Сергію, розслідуйте будь ласка, наклеп Центру Сімона Візенталя на Ігоря Мірошниченка: "Mp igor Miroshnichenko, recently labeled noted ukrainian-born american
actress Mila kunis, a 'zhydovka', (dirty Jewess). Zhid is an insidious slur used against
Jews since the times of the czar and invoked by the nazis and their collaborators as they
rounded up the Jews to murder them at Babi yar and in the death camps. Mila kunis'
family, like countless thousands of other ukrainian Jewish families, left the ukraine in the
first place because of anti-semitism. the wiesenthal center has urged prime Minister
azarov to publicly denounce the political extremists."
Уряд реформ392 Aтака Путіна1186 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter