24 жовтня 2017, 18:09

Ті, хто робить, завжди будуть вигравати у тих, хто гавкає

Почну з подій, які знедавна відбуваються біля Верховної Ради, як влучно сказав народ – "зборище КолоРади".

Ці люди, які оголосили себе Майданом, звичайно Майданом не є. При цьому хочу підкреслити тверду позицію усіх правоохоронних органів, яка була нами напрацьована і погоджена Президентом України: одним з найбільших надбань нашого з вами українського Майдану є право на мирний протест. Ба більше, в країні є підстави для мирного протесту громадян. Влада має помилки, а життя людей достатньо важке.

Тим не менше, право на мирний протест не означає підготовку до силового перевороту, який затіяла невеличка купка людей – приблизно 150-200 чоловік, які, оголосивши себе єдиними праведниками, вимагають від держави робити тільки те, що вони за підтримки фінансів з-за кордону (свого часу я це доведу – вони фінансуються з-за кордону) силовими методами, з допомогою придбання автоматичної нарізної зброї, підготовки спеціальних збройних схронів, хочуть нав'язати українській державі.

Відповідально заявляю – це у них не вийде. Но пасаран – вони не пройдуть. Українська держава буде керуватись Конституцією, Законами і волею народу, а не жменьки авантюристів, які хочуть зробити черговий переворот на втіху Кремлю.

Хочу підкреслити, що участь у цьому беруть не тисячі людей, котрі приїжджають до Києва. Участь у цьому запланованому перевороті беруть гастролери без жодного громадянства, апатрид Михаїл Саакашвілі, який будучи головою обласної державної адміністрації, примусив своїх підлеглих оформити дозволи на постійне проживання двадцятьом громадянам Грузії як цінним діячам культури. Тепер ці "діячі" "сеют вечное, мудрое, доброе" по всій території країни, використовуючи автомобілі спочатку обласної державної адміністрації, а тепер автомобілі, придбані за кошти благодійного фонду, котрий формувався клієнтами одеської митниці. Саме вони з нарізною, в тому числі, зброєю охороняють Саакашвілі, перебувають у таборі і планують цей силовий переворот.

Це не пройде. Ні українські громадяни, ні тим більше заїжджі гастролери, які останнім часом люб'язно користуються літаками МВС для того, щоб поїхати додому в порядку примусової депортації, не зможуть нав'язати волю українській державі.

Наступне. Ці люди є безвідповідальними авантюристами. Чому я так кажу? Тому що Михаїл Саакашвілі, який вчора гастролював у мене під Генпрокуратурою, будучи Президентом Грузії, прийняв Конституцію, де написано порядок недоторканності депутатів аж до їхнього житла і автомобілів. У нас в Україні він вимагає скасування цієї недоторканності.

Я підтримую скасування депутатської недоторканності все своє життя. Навіть в той час, коли я був у тюрмі, моя дружина голосувала за такі закони. Я і до сьогодні це роблю, але я ніколи не змінював своїх поглядів для досягнення влади, на відміну від Михаїла Саакашвілі. Там в Грузії немає відкритих партійних списків. У нас вони чомусь терміново йому знадобились. Чому? Бо він не пройде на жодному мажоритарному окрузі, він не пройде по жодному партійному списку і тому підхоплює привабливу упаковку для обдурення українців.

Те саме стосується антикорупційного суду. Питаю, а є в Грузії антикорупційний суд? Ні, немає, бо, мовляв, у нас всі суди чесні. Чесні? Всі суди? В Грузії? То їжджай туди і доведи свою невинуватість перед судом грузинським, який порушив проти тебе три кримінальні справи. Чому мій друг міністр внутрішніх справ Вано Мерабішвілі сидить по цим справам, а Міхо гастролює тут, дурячи наївних українців?

Ця особа кинула виклик державі. Відповідь на це дадуть правоохоронні органи.

Ми не можемо реагувати на масові протести лише словами і діями силовиків. Я закликаю представників усіх гілок влади – виконавчої і законодавчої – розпочати справжній діалог із суспільством. Ми повинні це робити, якщо ми хочемо, щоб українські громадяни, котрі нас з вами делегували у владу, розуміли, що відбувається і які у нас плани. Без цього відчуття, без віри в майбутнє у нас в Україні все буде набагато складніше, ніж описано в наших промовах.

Нам є з чим йти до людей. Сьогодні Президент уже правильно сказав про серйозні досягнення, які вибивають ґрунт з-під ніг авантюристів і заговорщиків. Це пенсійна реформа, з якою можна і треба йти до людей. Це освітня реформа, з якою можна і треба йти до людей. Це медична реформа. І всі вони, до речі, були прийняті якось без вимог авантюристів "КолоРади". Все це робилось свідомо, як державна політика після відповідних рішень Президента, Прем'єр-міністра, підтриманих більшістю Верховної Ради. Впевнений, що саме це є ґрунт для розмов. Бо навіть у великих Сполучених Штатах Америки одна медична реформа зайняла практично каденцію Президента. У нас ця реформа пройшла за цей поточний рік.

Попереду ще одна дуже важлива реформа – фіскальна. В першу чергу, необхідно покінчити із безумною ситуацією, коли усі правоохоронні органи мають можливість зайти по будь-якій статті Кримінального кодексу фактично до будь-якого підприємства.

Прокуратурі стежити за мільйоном сімсот тисяч кримінальних проваджень надзвичайно складно. Ми повинні сформувати службу фінансових розслідувань, і бізнес чекає на цей закон. Саме той бізнес, який і є головним рушійним моментом усіх українських Майданів. Вони зрештою мають отримати свій інтерес від зміни влади. Цей інтерес у безпечному, законному бізнесі.

На початку року я звернув увагу на різке збільшення кількості обшуків, і як наслідок – зупинку бізнесу. На жаль, всі правоохоронні органи цим відрізняються, але найбільше активними, із моєї точки зору, не підтвердженими були дії управління "К" СБУ. Примудритися найти наркотики у найбільшої в Європі австрійської фірми наповнювача ковбас було першим нібито смішним випадком. Заборонити перед Новим роком на тій же підставі, через нібито наявність наркотичних речовин, продаж протизастудних льодяників "стрепсілс", який в трьохстах країнах функціонує, було теж ніби смішно. Але коли це стало на поток, коли зупинили і японські добрива, і коньячні спирти і багато іншого, терпець урвався. Так, звичайно, всі ці кримінальні провадження були мною вивчені і відповідними працівниками органів прокуратури закриті. Але, як кажуть, осадок залишився у бізнесменів.

У присутності бізнес-омбудсмена, представників Ради бізнес-омбудсмена та бізнес асоціацій мною підписаний наказ, який обов'язковий для виконання усіма прокурорами. Відтепер виключно із Генеральним прокурором та його заступниками необхідно узгоджувати залучення на обшуках силових підрозділів у вигляді спецназу "Альфа" або "Корд". Закликаю цим активно користуватися усіх бізнесменів і повідомляти про випадки необґрунтованого залучення спецназу. Спецназ може залучатися лише при наявному фізичному опорі або точних даних про знаходження нарізної зброї та інших даних про небезпеку.

Ще раз наголошую: маски-шоу не можуть відбуватися за бажанням, про всяк випадок. Створення служби фінансової розвідки є єдиною стратегічною остаточною відповіддю на це питання.

Також мені не подобається, що статтю 212 (ухилення від податків) ведуть усі правоохоронці: прокуратура, поліція, фіскали, СБУ. Із цим ми покінчимо нашими внутрішніми механізмами вже найближчим часом.

Але, на жаль, без створення спеціальної служби ми не зможемо жорстко контролювати ситуацію з іншими статтями.

Я не буду гратися в популізм і скажу про іншу сторону медалі. Бо в країні функціонують злочинні схеми, які вимагають від нас ретельнішої діяльності. Статистика росту кількості обшуків мене особисто не вражає. Бо, перепрошую, 2-3 роки тому не сиділи в тюрмі всі керівники податкових адміністрацій часів Януковича, які розграбували країну на 10 млрд., не знаходилась справа Януковича самого в суді, не затримувалось 7 тисяч хабарників за поточний рік тощо.

Треба чесно сказати, що такої активізації правоохоронної системи, як ми це спостерігаємо за останні півтора роки, ніколи не було. І без росту обшуків та інших законних слідчих дій цього відбутися не може.

Але, конвертаційні центри по країні знову збільшуються, ставка "обналу" впала до 5,5%. Це означає безконтрольність виконавчої влади за відкритим функціонуванням конвертаційних центрів. І це все бачить і ДФС, і Нацбанк. За їхніми обліками елементарно можна бачити ці конвертаційні центри. І я закликаю не обмежуватись лише вимогами припинення необґрунтованих силових дій правоохоронних органів, але й звертати увагу, чому вони виникають.

Наприклад, в одному Чернігові, в тихому ніби місті, де немає такої величезної економічної потуги, під час ліквідації конвертаційного центру взяли 2 мільйони доларів. Ще більшим сигналом є виявлення схеми сміттєвих цінних паперів на 40 млрд. грн. Що це означає? Це означає, було приховано прибуток, з якого мали сплатити відповідну ставку до державного бюджету.

Чому це все відбувалось безкарно протягом декількох років? Чому цього не бачать фіскали?

Можна говорити про інші проблеми. Наприклад, тарифи. Візьму одну область – Дніпропетровську, яка тотально перевірила структуру формування комунальних тарифів у Кривому Розі. Завдяки цьому виявлені величезні зловживання, коли в структуру тарифів вписували витрати на фірми, котрі проводять "пілінг". У результаті нашої діяльності ми маємо судові вироки і жителі Кривого Рогу цього опалювального сезону заплатять на 20 млн. грн. менше через те, що раніше ці кошти було незаконно з них зняті. Я знову закликаю до уваги і правоохоронців, і працівників органів місцевої влади.

Ще одна болюча тема – рейдерство, особливо в агропромисловому комплексі. Цього року у нас значно покращилася ситуація, бо не було масових "битв" за урожай, переписування фірм, викрадення техніки тощо. Хоча поодинокі випадки все ще траплялися. За це я хотів би дуже подякувати головам обласних держадміністрацій, які разом з прокурорами напружилися та винесли гіркі уроки з минулих років. Основні системні кроки для подолання цієї проблеми: змінити порядок переоформлення документів на власність або оренду в сільськогосподарській сфері, а також віддати сформованим і обраним громадам право розпоряджатися землею поза межами населених пунктів.

Проблема корупції. За цей рік всіма правоохоронними органами зафіксовано близько 7900 корупційних діянь, в першу чергу хабарів. З них 2521 передано до суду. З них 427 осіб засуджено судами. Що означають ці цифри? Як Ви бачите, вони змінюються. Близько 8 тисяч – виявлено, біля 2,5 – в суді і лише 10% корупціонерів після довгої судової тяганини врешті отримали вироки.

Це означає крайню необхідність судової реформи, її активізацію.

Президент України ініціював судову реформу. Шляхом зміни усіх органів, яким відбирають суддів, шляхом відповідних тестів, перевірки на доброчесність сформувався відповідний список. І вірю, що скоро запуститься Верховний Суд, у якому буде сформовано Антикорупційну палату.

Проте далі нам не можна зупинятися. Багато людей, які протестують, які не люблять владу, які критикують нас – праві. У нас є величезна корка на шляху до справедливості в судах. Їх просто фізично не вистачає. Тому, крім задекларованого Президентом створення Антикорупційного Суду, який буде розглядати корупційні справи усіх правоохоронних органів щодо чиновників категорії А, вважаю надзвичайно важливим ще цього року різко збільшити кількість нових, підкреслюю, з числа нових, суддів, їхню кількість у районних судах Києва та обласних центрів. Як тільки їх буде не п'ять і не сім, як сьогодні, а 25, а можливо і 100 в Києві в об'єднаному центральному суді, справи отримають швидкі неупереджені і об'єктивні результати у вигляді рішення суду.

Суспільство потребує цього. Це основна проблема розмови з будь-якою частиною суспільства. Суд з бізнесом – проблема в суді. З пенсіонерами і іншими соціальними верствами – проблема в суді. Із 3 млн. людей, що живуть за рахунок аліментів – проблема в суді. З корупцією – проблема в суді. Тому думаю, що активізація судової реформи, в тому числі, різке збільшення суддів, з числа нових, чесних працівників Феміди мало бути нашою нагальною задачею.

І останнє, але можливо найважливіше. Всі ми входимо скоро в річницю Революції Гідності. Упевнений, що ми маємо що сказати тим безвідповідальним брехунам, які кажуть, що нічого не змінилося.

Зараз юридичним фактом є те, що Янукович і його оточення за часи свого президентства нанесли збиток державі, а це юридичний висновок, у розмірі 40 млрд. дол. США. Це одна видаткова частина Державного бюджету. Це означає, що за 4 роки ця мафія вкрала в країни один річний бюджет в той чи інший спосіб. Пропоную вважати це найбільшим ймовірним результатом розкрадання держави. Від цього почалася вся наша діяльність.

Але перед тим, як говорити про річницю Майдану, давайте просто проаналізуємо – хіба збереглися ті схеми сьогодні?

Подвійна ціна на газ, якою користувався Курченко, Азаров та інші діячі, завищуючи кількість населення і перекидаючи цю низьку ціну на підприємства, отримуючи готівкою надприбутки. Цієї схеми немає. Дякуючи Президенту, Уряду і Парламенту.

Бюджетне фінансування вугілля, на якому створилися донецька мафія. Цієї схеми немає.

Безконтрольні державні закупівлі, коли один віце-прем'єр розчерком пера підписував мільярдні схеми, з відкатами до 50-ти відсотків – її немає. Введена система "Прозоро", не без проблем, але яка функціонує.

Хто з нас не знав, що раніше за повернення ПДВ треба було давати відкати від 20% до 40%, а подекуди й більше. Сьогодні цього немає, бо є автоматична система, котра введена за ініціативи Президента, Прем'єра і прийнята більшістю Парламенту.

Та сама історія і з так званими "скрутками", які розкрадали бюджет в небачених розмірах.

Нетиповий експорт, коли сюди завозили банани, а звідси ніби вивозили металічні труби. І ця схема ліквідована через спеціальну автоматичну систему.

Так, всі ці системи ще потребують доопрацювання. Знаю про наявність багатьох проблем, але системного вертикального збору коштів нагору часів Януковича не існує, він демонтований. Зараз нам належить вирвати корінці, які залишились від цих старих схем, і ми цим активно займалися, займаємося і будемо займатися, в тому числі через збільшення кількості обшуків у тих, у кого їх треба провести. Прошу з розумінням до цього ставитися.

Хочемо наведення порядку в країні, хочемо припинення корупції, хочемо того, щоб люди розуміли, що країна міняється? Ми мусимо силовим методом випалювати розпеченим залізом цю заразу. При цьому звичайно готовий до співпраці, аби під шумок правоохоронці не займалися незаконними речами.

Ми входимо в річницю Майдану з результатом. Я особисто можу спокійно дивитися в очі усім верствам нашого населення, бо знаю, що керівництво держави і я особисто, моя система, яку я очолюю, робить все можливе в цій ситуації. Не без помилок, але впевнено ми ідемо в правильному напрямку. І те, що зараз в активній фазі судовий процес над екс-Президентом Януковичем, який скоро перейде до стадії допиту свідків, і ми почуємо багато правди про ті часи, для мене є запорукою того, що країна міняється.

Тому що процес над Януковичем – це не лише процес над громадянином Януковичем, це процес над усіма високопосадовцями, які могли би подумати про щось подібне. Впевнений, що це добре щеплення для тих, хто обіймає сьогодні владу, і більше такого в цій країні не повинно повторитися. Для цього і існує площадка законності і справедливості.

Хочу при цьому сказати, що ми завершили іще одну справу: про розстріли на Майдані. І зараз у Печерському суді знаходиться наше подання з клопотанням про початок спеціальної процедури заочного досудового розслідування, яке потім буде передано в суд, і щодо Януковича, Захарченка, Якименка та інших, чиї дії призвели до страшних нелюдських розстрілів мирних людей на Майдані. І ця справа також буде в суді відразу після завершення справи про державний злочин Януковича.

Впевнений, що країна важко, з помилками, можливо надто повільно, але іде в правильному напрямку. І головна наша запорука: чути людей і діяти. Ті, хто робить, завжди будуть вигравати у тих, хто гавкає.

Слава Україні!

*З виступу на Раді регіонального розвитку 24 жовтня 2017 року

відео виступу тут https://www.youtube.com/watch?v=SZ25-8TLV-k&feature=youtu.be

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

1000 днів. Тримаємось. Працюємо

Вже через місяць після нападу Японії на Перл-Харбор Президент США Рузвельт створив Раду військового виробництва (War Production Board). Ця державна структура відповідала за переведення американської економіки на воєнні рейки...

План Перемоги без збільшення фінансування ЗСУ?

Можна написати який завгодно пафосний План Перемоги. Але його реалістичність перевіряється дуже просто – досить проаналізувати проект бюджету на наступний рік...

План Перемоги чи План Зради?

План Перемоги, який Зеленський повіз презентувати Байдену, містить вимогу членства України в НАТО. Ідея по суті – вірна. Бо лише членство в НАТО є гарантією безпеки України після війни...

Винити союзників чи казати правду – що обере влада?

На третьому році війни Зеленський заявив, що на 90% виписав пункти Плану Перемоги. І вже днями збирається презентувати його Байдену та обом кандидатам у Президенти США...

Що я НЕ почув від Президента на прес-конференції

Під час спілкування президента Зеленського із журналістами в рамках форуму "Україна 2024. Незалежність" я не почув від нього: - не почув про форуми миру і референдуми, бо тепер виявляється, що переговори з росією не мають сенсу...

Щодо ратифікації Римського статуту

Злі язики кажуть, що Офіс Президента давно хоче змінити Генпрокурора. Добрі язики кажуть, що Генпрокурор давно хоче стати суддею Міжнародного кримінального суду...