Ігор Луценко Народний депутат України, член комітету з питань запобігання і протидії корупції

Легалізація добровольців: дисципліна в обмін на зброю

03 вересня 2014, 10:48

Будь-хто, хто бував у гарячих точках східного фронту, знає, що на передовій знаходяться численні добровольчі групи. Ці групи користуються повагою у армії і воюють з нею у тісній взаємодії. Найбільш відомим ім'ям тут є Правий сектор -це насправді не єдиний батальйон, а група загонів, котрі виконують різні задачі у різних зонах фронту. Також можу назвати батальйон ОУН, котрий зараз воює у районі селища Піски на межі Донецька.



фото звідси https://www.facebook.com/aputova, вона теж звідкись взяла, спасибі автору, це просто чудово!

Найболючішою проблемою є нестача зброї. Воюють власною легальною (мисливською), воюють здобутою в бою. Навіть такої зброї не вистачає. Не кажучи вже про те, що тримати позиції без крупнокаліберних кулеметів, без гранатометів, мінометів зараз уже практично неможливо. В той час, як їжу, обмундирування та засоби зв'язку можуть забезпечити волонтери, по серйозній зброї (не кажучи вже про бронетехніку) це питання лише до держави.

Отож, якщо добровольчі підрозділи МВС зараз борються за танки, БТРи і артилерію, то так звані "дикі" добровольці – за мінімальну стрілецьку зброю і право не понести кримінальну відповідальність за захист України.

Важливо розуміти! Ці підрозділи зовсім не "плутаються під ногами" у армії. Добровольці – люди, на яких тримається фронт. ДІЮЧИ РАЗОМ З АРМІЄЮ, ВОНИ ЦЕМЕНТУЮТЬ ЇЇ СВОЄ РІШУЧІСТЮ. Без перебільшення, бойовий дух в армії вже б давно упав, через бездарність окремих командувачів та політичні ігри у Києві, через матеріальну скруту. Але завдяки тому, що добровольці дивують простих солдат своєю мужністю та мотивованістю, армія могутньо стимулюється проявляти і свою доблесть.

Багато хто у керівництві держави побоюється добровольців. Але, насправді, дарма. Попри свою жорстоку критику топ-політиків та генералів, ніхто всерйоз іти їх стріляти не збирається. Усі розуміють, що всередині треба діяти іншими засобами.

Отже, яким правовим чином можна було б розв'язати цю проблему -прийнявши закон чи указ президента, чи рішення РНБО, чи все одразу.

1. Створити орган саморегуляції – раду польових командирів. Рада буде контактувати з владою від імені усіх добровольців, котрі входять до її підрозділів. Вона видає посвідки своїм членам. Рада матиме порядок прийняття підрозділів. Вона і нестиме відповідальність за своїх добровольців.

2. Рада і влада спільно визначають так звану територію бойових дій, періодично переглядаючи її межі. На цій території можна знаходитися з нелегальною зброєю та боєприпасами, але за її межі зброю вивозити зброю можна лише (приміром) для ремонту по наперед поданій державі заявці і на обмежений термін (можливо, без боєприпасів). Рада слідкує з цим спільно з державою. Застосовує жорсткі санкції до "своїх" порушників, зокрема, позбавляє права воювати добровольцем за порушення режиму зберігання зброї.

3. У обмін на це обмеження держава дає зброю та засоби добровольцям,записуючи їх, приміром, у певні територіальні батальйони, щоб усе було по закону. Але, підкреслю, основа – це договір, це чесне слово, котре дають Рада і держава одне одному – дисципліна в обмін на зброю. Добровольці в першу чергу самі себе контролюють.

4. Усі члени Ради складають свою особливу присягу воїна Верховному Головнокомандуючому. Зобов'язуються максимально, наскільки це можливо, слухатися у воєнних питаннях.

5. Можна розписати порядок взаємодії частин Ради з армією і МВС, щоб обов'язки були прописані. Висунути серйозні вимоги щодо профілактики мародерства і покарання за непокору/недотримання. Але це на сьогодні вторинне. Головне – гарантії незастосування зброї проти держави у обмін на зброю.

Ключовий фактор успіху тут – це організована та дієва Рада. Вона має бути диверсифікована, тобто там мають бути максимальна кількість добровольчих організації, щоб це було представництвом всього громадського суспільства, а не окремих груп з політичними планами. Очолити її мають авторитетні особистості. Це убезпечить від того, що керівники будуть боятися цю раду як політичного конкурента. Це має бути оперативний орган саморегуляції.

P.S Коротко відповім на можливий закид, чому тим добровольцям не доцільно йти по одинці у армію/МВС.

1. Перш за все – колектив і злагодженість. Якщо, до прикладу, ОУН має готовий, спаяний колектив сміливих людей, то це – колосальна перевага на війні. На побудову чоти чи роти треба тратити місяці, а тут можна обійтися значно меншим терміном.

2. Залучити та спішно інтегрувати добровольців набагато простіше під чітку ідеологічну позицію, яка є у цих загонах. Так само з волонтерами і спонсорами.

3. Армія (МВС значно меншою мірою) – тяжкий бюрократичний механізм і повільно засвоює управлінські та технологічні інновації. Зерна прогресу можуть зараз виростати з необхідною швидкістю тільки в рамках добровольчих структур.

ФБ автора тут https://www.facebook.com/igor.lutsenko

powered by lun.ua
Коментарі — 43
Nina Orlandina _ 04.09.2014 21:10
IP: 93.73.10.---
Луценко піариться, готуючись до виборів у ВРУ?
Луценко, а де твої проекти рішень по Києву? Скільки з них ти зміг реалізувати й допомогти киянам?
Radist2010 _ 03.09.2014 20:58
IP: 95.158.38.---
Sergey Bochkarev:
Ситуація зараз неоднозначна. Все таки війна це не в наряди ходити. Не треба забувати що в таких батальйонах зараз служать добровольці, тому сумніваюсь що там поблеммі з алкоголем. За військовою наукою ми вже програли, бо ми поступаємся Россії у всьому, тому треа робити нестандартні речі. Але і Вьетнам не мав великих переваг над США, в Афганістан взагалі без бою входили. В обох випадках спрацювало бажання боронити батьківщину та досить гнучка партизанська тактика. Дисципліна та субординація то чудово, але щоб не було так як в Чехословатчині, коли військам було заборонено давати спротив німецьим окупаційним військам. Лише в одній частині відкрили вогонь з кулемета але й того ледь не засудили трибуналом.
Sergey Bochkarev _ 03.09.2014 19:34
IP: 109.95.50.---
Миколай Паращак:
А вам, пан Паращак, в армии послужить удалось? Хотя бы в караул сходить? А то вы считаете, что весь этот политтехнологический бред написан не об армии: "Рада і влада спільно визначають так звану територію бойових дій, періодично переглядаючи її межі. На цій території можна знаходитися з нелегальною зброєю та боєприпасами, але за її межі зброю вивозити зброю можна лише (приміром) для ремонту по наперед поданій державі заявці і на обмежений термін (можливо, без боєприпасів). Рада слідкує з цим спільно з державою..." "У обмін на це обмеження держава дає зброю та засоби добровольцям,записуючи їх, приміром, у певні територіальні батальйони, щоб усе було по закону..." Вы когда-нибудь в реальности с пьяным невменяемым "бойцом", да еще с оружием, пытались "поговрить"? А в комендатуре подежурить? Потому что тут написан откровенный студенческий бред – "договаривается", "контролирует"...
Миколай Паращак _ 03.09.2014 19:18
IP: 194.145.217.---
Sergey Bochkarev:
Пан Луценко, целый "Депутат Київської міськради", вы сами-то в армии служили? Сомневаюсь. Ибо там, перед строем, вас с этими политтехнологическими выкладками из 10 пунктов "как оно там должно быть" непременно пошлют куда подальше. В армии, извините, устав состоит из двух пунктов: 1) командир всегда прав; 2) если командир не прав, смотри пункт первый. И можно только настаивать поменять командира. Но не писать трактаты из 10 пунктов. Изыди, политтехнолог.
Так Игор Луценко не об армии же пишет. Внимательнее читайте.
Radist2010 _ 03.09.2014 17:34
IP: 94.153.230.---
vvooll76:
Бред. С такими подходами Керенский развалил армию в первую мировую.
Не керенський розвалив армію, а 3 мільйони втрат через дурість командування яким все одно. Під час громадянської війни була дивна ситуація коли кадрових військових, громили люди які не закінчували академій, та фактично були звичайними бандитами до неї. Ситуація була у тому що брак фаху перекривався ініціативністью, чого завжди бракує в кадрових арміях. Звичайно це має свої недоліки, тому до початку другої світової війни Сталін навів дисципліну та репресував колишніх польових командирів. Проте це зіграло рокову роль 22 червня 1941, коли наказ "не піддаватись на провокацію" призвів до катастрофи, коли боялися стріляти у ворога. Сталін потім створив партизанський рух який здебільшого не керувався, а лише координувався. Партизану не треба питати чи відкривати вогонь по зраднику, чи спалювати ворожий танк. Подібну тактику треба й тут застосовувати, перетворивши ці группи на диверсантів.
vvooll76 _ 03.09.2014 17:18
IP: 74.125.18.---
Бред. С такими подходами Керенский развалил армию в первую мировую.
Sergey Bochkarev _ 03.09.2014 17:03
IP: 74.125.18.---
Пан Луценко, целый "Депутат Київської міськради", вы сами-то в армии служили? Сомневаюсь. Ибо там, перед строем, вас с этими политтехнологическими выкладками из 10 пунктов "как оно там должно быть" непременно пошлют куда подальше. В армии, извините, устав состоит из двух пунктов: 1) командир всегда прав; 2) если командир не прав, смотри пункт первый. И можно только настаивать поменять командира. Но не писать трактаты из 10 пунктов. Изыди, политтехнолог.
Radist2010 _ 03.09.2014 16:14
IP: 94.153.230.---
Irina Zory:
Radist2010:
В 21 столітті розумні політики воюють і перемагають не автоматами,а дипломатією, якби наші посадовці замість пісень співати,користувалися мізками,то донбасс давно був би єдиний з рештою без руйнувань. Та мізки дійсно мають лише фахівці, а не куми і друзі по бізнесу.
Це які политики, Путін чи що? Невже українці повинні були стояти та дивитися, як російський диверсант Стрілков, катує та вспарує животи українцям, та готується йти захоплювати Київ (про що неодноразово заявляв).
Alexandr Oliynyk _ 03.09.2014 15:46
IP: 74.125.18.---
Повністю погоджуюсь із цими вимогами, маю надію, що ХО ЗАРАЗ Порошенко зможе втілити в життя нормально структуровану якісну АТО, позвільнявши штабістів-казнокрадів, поставивши на конвеєр активне виробництво важкого озброєння, спростивши бюрократичні схеми держ закупок та імпорту обладунків, медикаментів тощо, інтегрувавши добровольчі батальйони з регулярною армією тощо, але є вірогідність, що йому просто легше не перейматися цим і кинути напризволяще це все, бо міг домовитись із кремлівським чортом вже: (((
Alexandr Oliynyk _ 03.09.2014 15:24
IP: 74.125.18.---
Повністю погоджуюсь із цими вимогами, маю надію, що ХО ЗАРАЗ Порошенко зможе втілити в життя нормально структуровану якісну АТО, позвільнявши штабістів-казнокрадів, поставивши на конвеєр активне виробництво важкого озброєння, спростивши бюрократичні схеми держ закупок та імпорту обладунків, медикаментів тощо, інтегрувавши добровольчі батальйони з регулярною армією тощо, але є вірогідність, що йому просто легше не перейматися цим і кинути напризволяще це все, бо міг домовитись із кремлівським чортом вже: (((
Alexandr Oliynyk _ 03.09.2014 15:18
IP: 74.125.18.---
Повністю погоджуюсь із цими вимогами, маю надію, що ХО ЗАРАЗ Порошенко зможе втілити в життя нормально структуровану якісну АТО, позвільнявши штабістів-казнокрадів, поставивши на конвеєр активне виробництво важкого озброєння, спростивши бюрократичні схеми держ закупок та імпорту обладунків, медикаментів тощо, інтегрувавши добровольчі батальйони з регулярною армією тощо, але є вірогідність, що йому просто легше не перейматися цим і кинути напризволяще це все, бо міг домовитись із кремлівським чортом вже: (((
80000 _ 03.09.2014 15:01
IP: 178.92.205.---
Свобода батальйон СІЧ відправила і відправляє – на перших 60 чоловік -ДВА ПІСТОЛЕТИ???, для інших СВОБОДА купила за власні кошти кулемети – АЛЕ БЕЗ ДУЛА??? тут не у свободі проблема а у тому що навіть провластна партія не може переламати СКО-ТО ШТАБ.Тільки що звонив функціонер ПР і реготів і сміявся з перемого Майдану. Казав Ви там перемогли але нічого нездобули – ви скоти були -скотами і лишились – а ми як жили у шоколаді -так і живемо. Ї зараз народ на Сході захищає спокійний і здоровий сон цього корупціонера регіонального. Його треба захищати пильно -бо добра там немірянно.
І як Путін з кацапами прийде каже мені теж буде добре -може навіть краще????
Irina Zory _ 03.09.2014 14:21
IP: 77.52.153.---
Radist2010:
Irina Zory:
Не легалізовувати треба ці дуже цікаві ''батальони'', а розпускати і припиняти війну. Армію ж треба формувати з вивчених фахівців. До арміі в усіх краінах не беруть будь-кого-є конкретні вимоги до претендентів. А у нас одні випадкові темні особи,яким потрібні гроші,а працювати геть нема бажання. Як подивишся на всих цих вояк,то сором бере за таку армію з виразом даунів на обличчах.
Не україна почала цю війну, але від нас залежить її закінчення, і воно точно не полягає у здачі Путіну.
В 21 столітті розумні політики воюють і перемагають не автоматами,а дипломатією, якби наші посадовці замість пісень співати,користувалися мізками,то донбасс давно був би єдиний з рештою без руйнувань. Та мізки дійсно мають лише фахівці, а не куми і друзі по бізнесу.
Radist2010 _ 03.09.2014 14:08
IP: 94.153.230.---
Держава повинна лібералізувати дозвіл на звичайну мисливську зброю (почати хочаб із вогнепальної гладкоствольної та потужної пневматичної, які в Америці взагалі продають без дозволів), та забов'язати резервістів тримати бойову зброю дома (в спеціальних сейфах), та регулярно її пристрілювати. Народ повинен вміти володіти зброєю, а якщо війна то вона повинна бути пристрілена щоб одразу можна було йти у бій...
80000 _ 03.09.2014 13:57
IP: 178.92.205.---
Свобода батальйон СІЧ відправила і відправляє – на перших 60 чоловік -ДВА ПІСТОЛЕТИ???, для інших СВОБОДА купила за власні кошти кулемети – АЛЕ БЕЗ ДУЛА??? тут не у свободі проблема а у тому що навіть провластна партія не може переламати СКО-ТО ШТАБ.Тільки що звонив функціонер ПР і реготів і сміявся з перемого Майдану. Казав Ви там перемогли але нічого нездобули – ви скоти були -скотами і лишились – а ми як жили у шоколаді -так і живемо. Ї зараз народ на Сході захищає спокійний і здоровий сон цього корупціонера регіонального. Його треба захищати пильно -бо добра там немірянно.
І як Путін з кацапами прийде каже мені теж буде добре -може навіть краще????
80000 _ 03.09.2014 13:57
IP: 178.92.205.---
Свобода батальйон СІЧ відправила і відправляє – на перших 60 чоловік -ДВА ПІСТОЛЕТИ???, для інших СВОБОДА купила за власні кошти кулемети – АЛЕ БЕЗ ДУЛА??? тут не у свободі проблема а у тому що навіть провластна партія не може переламати СКО-ТО ШТАБ.Тільки що звонив функціонер ПР і реготів і сміявся з перемого Майдану. Казав Ви там перемогли але нічого нездобули – ви скоти були -скотами і лишились – а ми як жили у шоколаді -так і живемо. Ї зараз народ на Сході захищає спокійний і здоровий сон цього корупціонера регіонального. Його треба захищати пильно -бо добра там немірянно.
І як Путін з кацапами прийде каже мені теж буде добре -може навіть краще????
Райхер _ 03.09.2014 13:27
IP: 46.211.123.---
Разговаривал с бойцом с бат. Донбасс – говорит на троих 1автомат, на милицию и регулярщиков надежды нет!
Вот о чем надо говорить. Они воюют с голыми руками а наши генералы их ещё и подставляют!
Radist2010 _ 03.09.2014 13:08
IP: 94.153.230.---
Irina Zory:
Не легалізовувати треба ці дуже цікаві ''батальони'', а розпускати і припиняти війну. Армію ж треба формувати з вивчених фахівців. До арміі в усіх краінах не беруть будь-кого-є конкретні вимоги до претендентів. А у нас одні випадкові темні особи,яким потрібні гроші,а працювати геть нема бажання. Як подивишся на всих цих вояк,то сором бере за таку армію з виразом даунів на обличчах.
Не україна почала цю війну, але від нас залежить її закінчення, і воно точно не полягає у здачі Путіну.
123456 _ 03.09.2014 13:05
IP: 77.87.36.---
нац гвардия опять не дает пете сдать украину путину
Irina Zory _ 03.09.2014 13:04
IP: 77.52.153.---
Не легалізовувати треба ці дуже цікаві ''батальони'', а розпускати і припиняти війну. Армію ж треба формувати з вивчених фахівців. До арміі в усіх краінах не беруть будь-кого-є конкретні вимоги до претендентів. А у нас одні випадкові темні особи,яким потрібні гроші,а працювати геть нема бажання. Як подивишся на всих цих вояк,то сором бере за таку армію з виразом даунів на обличчах.
Irina Zory _ 03.09.2014 13:04
IP: 77.52.153.---
Не легалізовувати треба ці дуже цікаві ''батальони'', а розпускати і припиняти війну. Армію ж треба формувати з вивчених фахівців. До арміі в усіх краінах не беруть будь-кого-є конкретні вимоги до претендентів. А у нас одні випадкові темні особи,яким потрібні гроші,а працювати геть нема бажання. Як подивишся на всих цих вояк,то сором бере за таку армію з виразом даунів на обличчах.
Vadim Derkach _ 03.09.2014 12:59
IP: 94.179.143.---
На сьогоднішній день, за українськими законами, ці загони – незаконні збройні формування і підпадають під дію кримінального законодавства. Основна вина на такому стані речей лежить на владі, починаючи від президента. Можна було вже сто раз узаконити діяльність цих загонів, а саме: створивши на їх базі батальони нац. гвардії, або "розконсервувавши" певні частини ЗС (що складніше, але дало б значно більший обсяг зброї), або створивши спецбатальони місцевої міліції (правда для цього необхідно поновити дію ЗУ "про місцеву міліцію", віднайти у місцевої влади кошти на їх утримання і т. ін.). Але про це треба думати і ці питання вирішувати!!!
Vadim Derkach _ 03.09.2014 12:59
IP: 94.179.143.---
На сьогоднішній день, за українськими законами, ці загони – незаконні збройні формування і підпадають під дію кримінального законодавства. Основна вина на такому стані речей лежить на владі, починаючи від президента. Можна було вже сто раз узаконити діяльність цих загонів, а саме: створивши на їх базі батальони нац. гвардії, або "розконсервувавши" певні частини ЗС (що складніше, але дало б значно більший обсяг зброї), або створивши спецбатальони місцевої міліції (правда для цього необхідно поновити дію ЗУ "про місцеву міліцію", віднайти у місцевої влади кошти на їх утримання і т. ін.). Але про це треба думати і ці питання вирішувати!!!
Vasyl Kohut _ 03.09.2014 12:59
IP: 74.125.18.---
Повністю погоджуюсь із цими вимогами, маю надію, що ХО ЗАРАЗ Порошенко зможе втілити в життя нормально структуровану якісну АТО, позвільнявши штабістів-казнокрадів, поставивши на конвеєр активне виробництво важкого озброєння, спростивши бюрократичні схеми держ закупок та імпорту обладунків, медикаментів тощо, інтегрувавши добровольчі батальйони з регулярною армією тощо, але є вірогідність, що йому просто легше не перейматися цим і кинути напризволяще це все, бо міг домовитись із кремлівським чортом вже: (((
М_Гайдамака _ 03.09.2014 12:42
IP: 82.144.197.---
пане Луценко, не потрібно називати населені пункти, де воюють добровольчі загони, бо це інформація для ФСБ, і точні координати для градів, смерчів, авіації кацапів. А не краще перше примусити владу видати сучасну зброю добровольцям, а потм вирушати на фронт. Ці люди – це цвіт нації, і перемога повинна здобуватись не будь-якою ціною, а тактикою, стратегією. Досить втрачати наших хлопців. Проти нас вже воює регулярна армія, яка озброєна сучасною зброєю – гради, танки, міномети, ПЗРК, авіація.
тітушки14 Aтака Путіна1166 Україна та Європа1020 Корупція1255 Уряд реформ371
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter