Олександр Михельсон Журналіст "Українського тижня"

Ідеалістові Лещенку (nothing personal, no business!)

18 травня 2012, 21:07

Сергій Лещенко – невиліковний ідеаліст. Він пише, що "Україна заслуговує на Януковича", бо, бач, у Facebook усі лають картину Ротка та павлодарську випускницю.

А мали б лаяти (я так розумію Сергіїв гнів) того ж Януковича.

Усе це смішно. Це смішно, бо широкі маси однакові в усіх країнах. В США донедавна була (чи й досі є?) Facebook-сторінка кота, котрий "висувається" в президенти найпотужнішої держави на планеті. Тисячі лайків, дописи в "серйозній" пресі...

За всього цього, президента Януковича в США немає. Й бути не може. В принципі.

Може, це пояснюється якоюсь особливою "політичною зрілістю" американських широких мас? Ага, зараз.

Ні, друзі-демократи. Американська політична машина працює на зовсім іншому джерелі енергії. Вона працює тому, що від самісінького початку нею керувала вузька купка людей. Авжеж, ці люди поступово розширили право обирати та бути обраними до органів влади на все поновправне населення США. Та це був тривалий процес. І поряд із ним розвивалася, зокрема, сфера мас-медіа. Котра – в Штатах – дозволяє вузькій групі адекватних людей із більшим чи меншим успіхом маніпулювати настроями мас, спираючись на "демократичне" волевиявлення всіх і кожного.

Звичайно, це – не єдиний інструмент стабільності. Він навіть не головний. Ще від часів міжпартійних домовленостей 1870-х років, коли передтечі республіканців відклали реальне розв'язання проблеми чорношкірих Півдня в обмін на громадянський мир, і свідомо сфальсифікували результати президентських виборів на користь передтеч "демократів", основою стабільності США є єднання еліт навколо напрямку розвитку нації.

Сам цей напрямок можна критикувати – але він існує, і він реалізується. Тоді як в Україні "елітою" є мільярдери зі свідомістю вуличних злодюжок, а "програми розвитку" є не більше, ніж наборами більш-менш ідіотських гасел, про котрі кожна банда забуває, щойно дорветься до владних важелів... ну, всі ми бачимо, як життя покращилось уже сьогодні впритул до податкових канікул, контрактної армії та подолання демографічної кризи, атож?

Це – те, що робить Захід та Україну відмінними. Але є й дещо спільне. І це спільне, повторюся, в тому, що "широка громадськість" ніде й ніколи не може брати на себе відповідальності за розвиток держави. "Широка громадськість" для цього просто недостатньо компетентна.

І заклики Сергія до цієї ж таки громадськості – це не більше, ніж шепіт у пухову подушку. Тому що в усіх країнах, і в усі часи, в тому числі в часи Facebook, більшість людей цікавлять "цицьки, кицьки, бабки". Так влаштовано людство – і влаштовано не людьми, тож люди цього й не змінять.

Звичайно, можна, як Томмазо Кампанела, мріяти про те, що люди як такі коли-небудь виростуть до рівня, котрий дозволить їм провадити раціональну політику та (як наслідок) економіку. Навіть попри те, що сам Кампанелла у своєму "Місті Сонця" вважав необхідними передумовами цього раю такі речі, як усуспільнення власності та їжі, а також – жінок і дітей.

От тільки досвід останніх 4 – 6 тисяч років (відколи людство убралсь у шати "цивілізованості") свідчить, що бути цього не може. "Етого не может бить, потому што етого не может бить нікада".

Цікаво, до речі, чи багато користувачів "елітарної" мережі Facebook без допомоги Інтернету назвуть твір, з якого взято останню цитату.

powered by lun.ua
Коментарі — 292
mischishin _ 22.05.2012 19:46
IP: 95.158.4.---
Звичайно, немає держав без лідерів, особливо на початку державотворення. Це показали не лише США і колись. А і Китай та Сингапур, як кажуть, тут і зараз. Або – Чилі. І лише в Україні планують швидко розвинути економіку та державу завдяки демократії. І хто ж нам усі ці баєчки підсовує, щоби ми по мітінгах гасали, допоки їх товари наші ринкизавойовують і, відповідно, забираються в нас гідні зарплати, а у перспективі – і пенсії. Обіцянка демократії для Заходу – цяцянка. А українцю – радість.
Цікаво, що Саддама почали бомбити невдовзі після того, як він заявив, що відмовляється у розрахунках за нафту від долара. Україна почала рохраховуватись за російський газ рублями і стала використовувати російські рублі у власних золотовалоютних резервах, бо рубль для нас більш стійкий, як долар. І тут як пішли по Україні гулять масові порушення прав людини і утиски демократії. Скоро бомбить почнуть,як у Югославії. Купуйте каски, українці. Але ж бомба не розбирає, хто за Юлю, а хто за Януковича.
skeptik111 _ 21.05.2012 16:12
IP: 93.75.226.---
Г-г-г...
Тов. Михельсон, а чего бы вам не оставить в покое Лещенко и не заниматься своими "цицьками, кицками и бабками"? Ну-у-у...поскольку вы явно не относитесь к "узкому кругу адекватных людей"?))
Олександр Михельсон _ 20.05.2012 20:07
IP: 77.52.34.---
Lost The Skyline:
Олександр Михельсон:
Вам до Дубинянского, как Тимошенко – до королевы Елизаветы:-)
Згоден. Але ж треба з чогось починати?
Вітвіцький Вячеслав _ 20.05.2012 18:45
IP: 82.193.98.---
На останнє питання можу відповісти не задумуючись, бо досить часто цитую Антон Павловича і не рахую його поетом, але письменником – це точно. Доречі з автобіографії самого Чехова випливає, що мати у нього за походженням українка.
Про коментар Лещенка двозначне відношення. З одного боку -все він вірно пише. З іншого. після його потужних межигірських залпів. ця тема, все одно, якби Вірастюк почав би змагатись з пересічним шибайголовою. Занадто мілка тема. Вона себе вичерпала, одразу після публікації.
andel _ 20.05.2012 11:13
IP: 85.163.107.---
0rion9:
ЗЫ. Для тех, кто разберется -
...у них хватает силы держать ситуацию под контролем, используя для этого оптимальное количество усилий.
--------
вы слишком сложно изъясняетесь, я нипонял вашу мысль. автор пишет – Це смішно, бо широкі маси однакові в усіх країнах. В США донедавна була (чи й досі є?) Facebook-сторінка кота, котрий "висувається" в президенти найпотужнішої держави на планеті. Тисячі лайків, дописи в "серйозній" пресі... (конеццитаты) все широкие массы однакови? это написал взрослый человек называющий себя журналистом ну тады ой. ноукоментс. то что в украине нет сторинки кота, который идет в президенты – это свидетельство заскорузлости, закрытости наших широких масс. в этом и разница между ними и нами. автор пише: "... тому, що "широка громадськість" ніде й ніколи не може брати на себе відповідальності за розвиток держави." несусвітный бред! широка громадскість формує свою єліту завжди, якшо вона нвіть неписьменната громадскість
andel _ 20.05.2012 08:01
IP: 85.162.85.---
Солопий Черевик:
самое главное, в америке нет прислуживающих журналистов, которые презирают свой народ.
-------
в америке есть все, но главное- общий уровень менталитета людей. американцы в общей массе- свободные люди с инициативой. а граждане ссср- унылые пассивные холопы уповающие на приход доброго царя. в нас причина всех бед а не в януковиче или его шобле. они наше отражение. какой народ- такая и власть.
andel _ 20.05.2012 07:57
IP: 85.162.85.---
автор неправ, западное общество никогда не выберет януковича не потому что им правильно манипулируют блогородные члены узкой элиты. У януковича и его ПР нет шансов выиграть в европе потому что избиратели там непринимают гопников всяких хитрожопых, они любят прямоту и честность и свободу. комуто это похоже на идеализм но это правда. там реально люди свободны и раскованны. у нас свирепость и безбашенность принимают за смелость, а европейское свободолюбие и открытость у нас принимают за распущенность. лещенко прав.
steinar _ 19.05.2012 23:28
IP: 212.22.203.---
С одной стороны вроде все люди одинаковы (власть, деньги и тд). С другой стороны разные страны находяться на разных уровнях развития. Смешно говорить, что совковый менталитет и западный к примеру, или исламиский, одинаковы.
Олександр Михельсон _ 19.05.2012 19:30
IP: 77.52.108.---
Насправді брат колеги (Дубинянський), як завжди, всебічно написав. Шкода – я його не прочитав перед написанням цього блогу. А то б із ним у першу чергу дискутував, а не із Сергієм:)))
Olga Tanskaya _ 19.05.2012 19:01
IP: 217.24.165.---
Innovative:
"Экзальтированные особы"... Перечитайте "Матренин двор" Солнженицына, Или хотя бы последний абзац...

С уважением!
vts-m- _ 19.05.2012 18:23
IP: 91.154.252.---
krabat-m:
А все-таки жінки булі більш ближчими до істини, ніж ти...
Alexey Boldyrev _ 19.05.2012 18:09
IP: 202.156.8.---
Це "Мина Мазайло". І Ви десь праві. Але ми маємо робити все, щоб ота наша вузька громадськість стала хоч трошечки ширшою.
Писемними стали 90% британців до 1920го. А СРСР подолав ці 90% лише 1980го. Тож треба наздоганяти.
krabat-m _ 19.05.2012 18:01
IP: 195.68.203.---
La Rossa _ 19.05.2012 17:58IP: 93.74.246.--
krabat-m:
І мені була б від того користь.

О...з тим до Дніпрова)
krabat-m _ 19.05.2012 18:00
IP: 195.68.203.---
lm198 _ 19.05.2012 17:56IP: 178.212.103.--
. Але ж мова йде про маштаби...

Ну невже Вас тішить, що масштаби жлобства серед прихильників ВФ на 10 відсотків більший ніж серед прихильників ЮВ...Чи ви не переконались в тому хоч би на прикладів місцевих коментаторів?)
La Rossa _ 19.05.2012 17:58
IP: 93.74.246.---
krabat-m:
La Rossa _ 19.05.2012 17:47IP: 93.74.246.-
марко:
Шляхетність – антипод жлобства.

Зараз зробимо невелику розвідку вашої щляхетності)
Вже не зробите.
Мені теж треба йти.
Замість мене дратувать – могли б позадавать більш суттєві питання.
І мені була б від того користь.
krabat-m _ 19.05.2012 17:56
IP: 195.68.203.---
La Rossa _ 19.05.2012 17:49IP: 93.74.246.--
krabat-m:
А паразитам Ваш сміттєпровод до одного місця.

А не могли б ви, якщо Ваша ласка, уточнити що це за місце?)
Якраз "поганий сервіс" і є найчіткішим індикатором природженого жлобства)
lm198 _ 19.05.2012 17:56
IP: 178.212.103.---
krabat-m:
lm198 _ 19.05.2012 17:45IP: 178.212.103.-
krabat-m:
Здається, Ви сплутали жлобство з поганим сервісом.

Аймо...та мені якось фіолетово якого розряду питання. Жлобство, то те що ти бачиш чи відчуваєш, що то жлобство)...Я бачив і жлобство італійських карабінерів і австрійських митників і польських водіїв, і обслуги паризьких готелів, і продавців іспанських супермаркетів і португальських чиновників і юдейських хасидів))))) Повірте: жлобство – інтернаціональне
Згідна. Але ж мова йде про маштаби...
На жаль, мушу йти.

Усім, гарного вечора!
krabat-m _ 19.05.2012 17:54
IP: 195.68.203.---
La Rossa _ 19.05.2012 17:47IP: 93.74.246.--
марко:
Шляхетність – антипод жлобства.

Зараз зробимо невелику розвідку вашої щляхетності)
krabat-m _ 19.05.2012 17:52
IP: 195.68.203.---
lm198 _ 19.05.2012 17:45IP: 178.212.103.--
krabat-m:
Здається, Ви сплутали жлобство з поганим сервісом.

Аймо...та мені якось фіолетово якого розряду питання. Жлобство, то те що ти бачиш чи відчуваєш, що то жлобство)...Я бачив і жлобство італійських карабінерів і австрійських митників і польських водіїв, і обслуги паризьких готелів, і продавців іспанських супермаркетів і португальських чиновників і юдейських хасидів))))) Повірте: жлобство – інтернаціональне
La Rossa _ 19.05.2012 17:51
IP: 93.74.246.---
марко:
La Rossa:
Шляхетність – антипод жлобства.
______________
А це таке врождьонноє?
А псяязічіе врожденное?
La Rossa _ 19.05.2012 17:49
IP: 93.74.246.---
krabat-m:
La Rossa _ 19.05.2012 17:44IP: 93.74.246.-
krabat-m
Ви натякаєте спілкуватись з Вами через протимоскітну сітку?

Ні. Я натякаю, що варто навести порядок в будинковому сміттєпроводі)
А паразитам Ваш сміттєпровод до одного місця.
Вони з іншого харчуються.
La Rossa _ 19.05.2012 17:47
IP: 93.74.246.---
марко:

La Rossa:
krabat-m:
La Rossa _ 19.05.2012 17:30IP: 93.74.246.-
krabat-m:
Починаючи від збору сміття...

Довелось мені побувати на ринковій площі Ніци після проведення там "недільного" ярмарку)...або чекати в ресторанчику Тосса-де Мар тридцять хвилин поки підійде "зайнятий" офіціант...або спостерігати як розсерджений крамар-італієць закривав свій "магазинчик " виганяючи з нього занадто "шумних" поляків- діточок...)
Це що приклади жлобства?
Ашо ви мали на увазі?
Відсутність (або дуже низький рівень) моральних імперативів.
Які (імперативи) повинні працювати навіть коли ніхто не бачить, ніхто не взмозі винести на осуд чи зафіксувати на відео...
Шляхетність – антипод жлобства.
До чого тут приклади поганого сервісу?
krabat-m _ 19.05.2012 17:46
IP: 195.68.203.---
La Rossa _ 19.05.2012 17:44IP: 93.74.246.--
krabat-m
Ви натякаєте спілкуватись з Вами через протимоскітну сітку?

Ні. Я натякаю, що варто навести порядок в будинковому сміттєпроводі)
lm198 _ 19.05.2012 17:45
IP: 178.212.103.---
krabat-m:
La Rossa _ 19.05.2012 17:30IP: 93.74.246.-
krabat-m:
Починаючи від збору сміття...

Довелось мені побувати на ринковій площі Ніци після проведення там "недільного" ярмарку)...або чекати в ресторанчику Тосса-де Мар тридцять хвилин поки підійде "зайнятий" офіціант...або спостерігати як розсерджений крамар-італієць закривав свій "магазинчик " виганяючи з нього занадто "шумних" поляків- діточок...)
Здається, Ви сплутали жлобство з поганим сервісом.
krabat-m _ 19.05.2012 17:45
IP: 195.68.203.---
La Rossa _ 19.05.2012 17:41IP: 93.74.246.--
krabat-m:
Це що приклади жлобства?

Щови-щови)...то приклад високої культури і інтелекту...Ой да...довелось спостерігати вкчірні вулиці Парижу, коли там "заглушили" сміттєві урни після серії вибухів в 94 (здається) році)
Україна та Європа1104 Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте