18 листопада 2020, 16:23

УКРОБОРОНПРОМ: РЕФОРМА ОБОРОННО-ПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ ОПИНИЛАСЯ ПІД ЗАГРОЗОЮ ЗГОРТАННЯ

ДК "Укроборонпром" стурбований згортанням реформи оборонно-промислового комплексу країни та втручанням у свою господарську діяльність з боку Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України.

Рік тому нова команда отримала мандат довіри від Президента Володимира Зеленського щодо стабілізації роботи ДК "Укроборонпром" та підготовки стратегії реформування Концерну.

За цей рік, попри усі ускладнення, пов'язані з пандемією, ми виконали всі зобов'язання за чинними контрактами, втримали фінансові показники Концерну на докризовому рівні, не допустили жодного непрозорого кадрового призначення, а правоохоронні органи не порушили жодного кримінального провадження щодо членів нової команди.

Команда підготувала стратегію реформування Укроборонпрому, яка отримала всебічну підтримку з боку Президента України, Верховної Ради України, Прем'єр-Міністра України, Ради нацбезпеки та оборони та міжнародних партнерів. У червні цього року ми зареєстрували проєкт відповідного закону, який мав би розпочати історичну для країни реформу.

У липні цього року на виконання Указу Президента України N59/2020 створено Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України, яке має відповідати за формування та забезпечення реалізації державної військово-промислової політики.

Керівництво новоствореного Міністерства публічно – перед Верховною Радою України, Президентом України, Радою національної безпеки та оборони України, а також перед представниками країн "Великої Сімки" (G7) – взяло на себе зобов'язання не втручатися у господарську діяльність державних компаній.

Міністерство публічно підтримало концепцію реформування, запропоновану Концерном, та детально ознайомилося з усіма стратегічними документами щодо реформи Укроборонпрому.

Попри публічні обіцянки рішучих дій, вже третій місяць Міністерство системно блокує реформування Державного концерну "Укроборонпром" та оборонно-промислового комплексу в цілому. Зокрема:

- не розпочато підготовку Стратегії оборонно-промислового комплексу;

- не затверджено Політику власності Концерну, яка на момент заснування нового Міністерства була розроблена та узгоджена відповідними органами державної влади;

- за наполяганням Міністерства зупинено розгляд законопроєктів, необхідних для початку реформування державного сектору оборонно-промислового комплексу, при цьому протягом чотирьох місяців Міністерство не надало жодних альтернативних пропозицій або системних зауважень до законопроєктів, запропонованих народними депутатами України;

- не розпочато роботу щодо підготовки ключових нормативно-правових актів, необхідних для імплементації нового Закону "Про оборонні закупівлі", який має вступити у силу з 1 січня 2021 року, що може загрожувати зупинкою усього процесу підписання контрактів з виробниками озброєння та військової техніки для потреб Збройних Сил України та інших замовників;

- нерозглянутими залишаються неодноразові звернення Концерну щодо вирішення ключових проблем виробників у питанні ціноутворення, державних гарантій, казначейських рахунків тощо;

- не вирішується критична ситуація із виконанням Державної цільової програми створення та освоєння виробництва боєприпасів та продуктів спеціальної хімії тощо.

Окрім того, всупереч нормам чинного законодавства та з порушенням стандартів управління державною власністю, з першого дня роботи Міністерство втручається у діяльність Державного концерну "Укроборонпром" у вигляді усних доручень та численних наполягань.

Зокрема, систематично надходять вимоги та рекомендації щодо призначення сторонніх осіб директорами підприємств-учасників Концерну, а саме компаній "Укрспецекспорт", "Спецтехноекспорт", "Укробронсервіс", ДП "Київський бронетанковий завод", ПАТ "Київський завод Радар", Івано-Франківського котельно-зварювального заводу та підприємств у Львівській області тощо.

Окремо висловлюються наполегливі вимоги щодо звільнення співробітників "Укроборонпрому", відповідальних за безпеку, експорт, зв'язки з державними органами влади та трансформацію.

Такі методи напряму суперечать принципам управління державними компаніями Організації економічного співробітництва та розвитку, курс на впровадження яких офіційно проголосила Україна (зокрема, закріпивши їх на рівні Стратегії підвищення ефективності діяльності суб'єктів господарювання державного сектору економіки), та можуть містити ознаки зловживання впливом, конфлікту інтересів, що призводять до корупційних ризиків.

Важливо підкреслити, що згідно з чинним законодавством та Статутом Укроборонпрому, функцію власника по відношенню до Концерну може здійснювати лише Кабінет Міністрів України через відповідний нагляд та контроль з боку Наглядової ради.

Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України, згідно зі своїм положенням, виконує лише функцію формування державної політики та відповідного регулювання в оборонно-промисловій галузі. Міністерство не має повноважень з управління державними підприємствами, які не належать до сфери його управління.

Ми вважаємо такі дії неприпустимими та такими, що підривають довіру до задекларованих намірів, цілей та задач, які поставлені перед Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України, згідно з Програмою дій Кабінету Міністрів України.

Звертаємось до Президента України Володимира Зеленського, Прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, Секретаря Ради національної безпеки та оборони Олексія Данілова, а також Голови Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки Олександра Завітневича із проханням звернути увагу на ситуацію, яка склалась навколо реформи обороно-промислового комплексу.

Сподіваємося на зважену та активну позицію керівництва держави у питанні забезпечення обороноздатності воюючої країни.

*ОФІЦІЙНА ПОЗИЦІЯ КОНЦЕРНУ ТУТ: https://ukroboronprom.com.ua/uk/pro-golovne/ukroboronprom-reforma-oboronno-promyslovogo-kompleksu-opynylasya-pid-zagrozoyu-zgortannya.html?fbclid=IwAR1_y5gjmNiUTkD46FedlxocyaYFEih19B9_AzeHT-9P9qfIe-XNBHqTx8I

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому Трипільська ТЕС не була достатньо захищена та чи вдасться ворогу знищити українську енергосистему

Через втрату Трипільської ТЕС виникло багато питань про ступінь захисту енергетичних об'єктів України від атак ворога. Агентство відновлення захищає лише частину енергетичних об'єктів розподільчої мережі, але далеко не всі...

Проєкти відновлення: зустрічі держави і бізнесу

До кінця листопада плануємо провести чотири великі зустрічі з представниками будівельного ринку прифронтових областей, які найбільше постраждали від воєнних дій...

Нові правила тендерів відновлення

Наприкінці літа Агентство відновлення розпочало перші тендери на проектні та будівельні роботи з відновлення житла та соціальної інфраструктури...

У Ягідному розпочинається відбудова житла: відновлюємо одне з найбільш постраждалих українських сіл

Розбиті й понівечені житлові будинки, зруйнований сільський клуб, спалена військова техніка окупантів на вулицях та школа, яка перетворилася на вʼязницю для 370 людей – таким село Ягідне на Чернігівщині бачили ті, хто приїздив туди після деокупації...

Розпочали відновлювальні роботи у Макарові Київської області

Це один із населених пунктів, який найбільше постраждав через вторгнення російських військ. Відбудова житла у таких містах і селах – один із наших пріоритетів...

Запрошуємо на тендери з відновлення Посад-Покровського 

Агентство відновлення оголосило перші 2 тендери на будівництво 13 житлових будинків у селі Посад-Покровське Херсонської області. Усього буде проведено  9 тендерів – від 5 до 14 будинків у кожному...