2 травня 2023, 21:44

єЧерга працюватиме на 16 пунктах пропуску: масштабуємо успішний сервіс

Сьогодні Уряд прийняв рішення, якого очікували перевізники протягом останніх пів року. Найближчим часом система онлайн-бронювання перетину кордону (єЧерга) буде впроваджена на 16 найбільш критичних та завантажених пунктах пропуску з країнами ЄС та Молдовою.

Для мене і для всієї нашої інфраструктурної команди – це не лише перемога над корупцією і непрозорістю, а й важливий крок назустріч десяткам тисяч перевізників, які змушені очікувати перетину кордону іноді тижнями. Ми починали розробку системи ще минулої зими, у вкрай несприятливих погодних умовах, попри спротив багатьох скептиків. На той момент нам вкрай важливо було вибудувати довіру до системи електронної черги і зробити проїзд через кордон максимально прозорим та комфортним.

Але ми розуміли, що не всі готові вірити словам. Пройшов час і нам повірили. Саме єЧерга допомогла остаточно прибрати вплив людського фактора на те, хто першим з перевізників перетне кордон у пункты пропуску "Ягодин-Дорогуськ". У подальшому ц це стане ще одним інструментом, який допоможе усунути корупційні ризики на кордоні.

Для перевізників очевидний економічний ефект – можна планувати перевезення і не витрачати гроші на кількаденне простоювання на кордонах. За нашими підрахунками, збитки від однієї доби простою, з урахуванням усіх витрат, становить до 400 євро. Середній час простою вантажного транспортного засобу на виїзд з України, наприклад, у пункті пропуску "Ягодин" складає 8 – 10 днів, тобто збитки на один транспортний засіб становлять 2500 – 3000 євро.

При цьому кожні додаткові 200 вантажних транспортних засобів, що накопичуються за місяць й потім стоять у чергах, призводять до витрат у розмірі 60 тис.євро у день, або 1,8 млн євро у місяць.

Для держави – це інструмент для аналізування транспортних потоків, впорядкування перевезень та ліквідацію фізичних черг на кордонах.

СЕРВІС БУДЕ БЕЗКОШТОВНИМ. Електронна черга є безплатним сервісом і не прив'язана до жодних сервісних зон. Жодної плати за користування системою стягуватись не буде. Реєстрація в єЧерзі здійснюється заздалегідь в будь-якому зручному для цього місці, а не безпосередньо на пункті пропуску. Реєстрація можлива з будь-якого пристрою з виходом в інтернет – не лише мобільного телефону, а й комп'ютера. Сповіщення про наближення черги надходять в електронний кабінет (щоб переглянути, знадобиться інтернет), а й у вигляді СМС та телефонних дзвінків.

Є-ЧЕРГА ПРАЦЮВАТИМЕ У ВІДКРИТОМУ РЕЖИМІ. Водії зможуть реєструватись, записуватись в електронну чергу та отримувати інформацію про орієнтовний час перетину кордону у будь-якій локації. Стежити за проходженням черги можна буде у відкритому режимі на сайті системи.

ЩО ВАЖЛИВО. Ми свідомі того, що єЧерга не вирішить проблему існування самої черги, а лише упорядковує її. Головною причиною черг є мала пропускна здатність інфраструктури пунктів пропуску, які не були готові до такого потоку транспорту після блокування наших портів агресором. Утім щодня наша команда робить усе можливе, аби виправити цю ситуацію.

До речі, єЧерга – це сервіс,аналогів якого немає в жодній країні Європейського союзу. Він розроблений Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України спільно з Мінцифрою та Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України за підтримки USAID/UKaid проєкту TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах та реалізується спільно з Укртрансбезпека.

До кінця травня єЧергабуде працювати в тестовому режимі. До пункту пропуску Ягодин додадуть найбільші пункти пропуску: Рава-Руська, Краківець, Шегині, Ужгород, Порубне, Тиса (Чоп) – Захонь, Рені та інші.

Реєстрація водіїв в електронній черзі розпочнеться з 8 травня. Це можна зробити в застосунку чи на сайті https://echerha.gov.ua/. З середини травня перетин кордону для вантажівок буде можливим лише за записом в електронній черзі.

У планах нашої команди – поширити послугу на пасажирські перевезення.

єЧерга є лише частиною системної роботи з модернізації та розбудови пунктів перетину кордону. Протягом року відбуватиметься їхня передача в управління Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.

Під час війни частка автомобільних перевезень в імпорті та експорті України зросла в рази. Наше завдання – максимально спростити перетин кордону для перевізників. При цьому зміна балансоутримувача не сповільнить перетин кордону громадянами. Ми співпрацюємо з Державною митною службою, прикордонниками, Службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів задля безперебійного функціонування пунктыв пропуску.

У 2023 році робота буде зосереджена на модернізації пунктів пропуску на кордоні: з Польщею – Ягодин, Рава-Руська, Краківець, Шегині; Румунією – Дякове, Порубне, Красноїльськ, Дяківці, Біла Церква; Словаччиною – Ужгород; Угорщиною – Чоп (Тиса), Лужанка, Дийда; Молдовою – Могилів-Подільський, Рені.

Агентство вже модернізує прикордонні дороги у межах проєкту "Розбудова прикордонної дорожньої інфраструктури на підходах до ПП на українсько-польському кордоні". Йдеться про 4 маршрути на Львівщині: Т-14-04 Червоноград – Рава-Руська, Т-14-01 КПП "Смільниця" – Старий Самбір, Т-14-20 Яворів – Грушів, Т-14-18 Нижанковичі – Самбір – Дрогобич – Стрий.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому Трипільська ТЕС не була достатньо захищена та чи вдасться ворогу знищити українську енергосистему

Через втрату Трипільської ТЕС виникло багато питань про ступінь захисту енергетичних об'єктів України від атак ворога. Агентство відновлення захищає лише частину енергетичних об'єктів розподільчої мережі, але далеко не всі...

Проєкти відновлення: зустрічі держави і бізнесу

До кінця листопада плануємо провести чотири великі зустрічі з представниками будівельного ринку прифронтових областей, які найбільше постраждали від воєнних дій...

Нові правила тендерів відновлення

Наприкінці літа Агентство відновлення розпочало перші тендери на проектні та будівельні роботи з відновлення житла та соціальної інфраструктури...

У Ягідному розпочинається відбудова житла: відновлюємо одне з найбільш постраждалих українських сіл

Розбиті й понівечені житлові будинки, зруйнований сільський клуб, спалена військова техніка окупантів на вулицях та школа, яка перетворилася на вʼязницю для 370 людей – таким село Ягідне на Чернігівщині бачили ті, хто приїздив туди після деокупації...

Розпочали відновлювальні роботи у Макарові Київської області

Це один із населених пунктів, який найбільше постраждав через вторгнення російських військ. Відбудова житла у таких містах і селах – один із наших пріоритетів...

Запрошуємо на тендери з відновлення Посад-Покровського 

Агентство відновлення оголосило перші 2 тендери на будівництво 13 житлових будинків у селі Посад-Покровське Херсонської області. Усього буде проведено  9 тендерів – від 5 до 14 будинків у кожному...