Валерій Пекар Співзасновник Громадянської Платформи Нова Країна

Реформа державного управління: критична фаза

23 липня 2018, 10:53

Я вже неодноразово писав, що вважаю реформу державного управління ключовою точкою модернізації країни, бо без неї просто нема кому впроваджувати решту змін. Без нових кваліфікованих та вмотивованих людей з відповідними повноваженнями будь-які починання потонуть у бюрократичних хвилях.

За цим посиланням є стаття, написана півроку тому, що дає уявлення про основні завдання та хід реформи державного управління. Що змінилося за півроку?

Позитив:

1. Продовжується набір нових людей у нові структури. Вже 350 переможців відкритих конкурсів працюють у 60 директоратах, а всього відбулося 824 конкурси (решта чекає призначення). Конкурсна процедура постійно удосконалюється ("робота над помилками" набагато важливіша, ніж вміння не робити помилок). Висока конкуренція у поєднанні з гідною зарплатою та обіцянкою цікавої роботи приваблює достойних людей. Фактично ці люди є "агентами змін" у державі – а цінність агентів змін зрозуміла кожному, хто коли-небудь вирішував проблеми трансформації організацій.

2. Внесені перші зміни до Регламенту Кабінету Міністрів, що запроваджують нові процедури роботи: оцінку впливу урядових рішень. Нові урядові рішення мають прийматися лише на основі аналізу ефективності попередніх, а ключові показники їхньої ефективності повинні відслідковуватися постійно (більше деталей у вищезгаданій статті).

3. Триває навчальний процес: нові держслужбовці навчаються робити те, що досі не робив жоден уряд України, а саме – виробляти виважену державну політику (policy, не плутати з politics), аналізувати впливи нормативних актів.

Негатив:

1. Реформа ризикує загальмувати: досі не прийнята значна частина необхідної нормативної бази (наприклад, цільова структура міністерства, розподіл сфер політики тощо). Особливо важливо прийняти нормативку щодо фінансування нових держслужбовців без збільшення загальних витрат бюджету. Окрім нормативних актів Кабміну, настав час для глибших речей: прийняти нову редакцію Закону про Кабмін, про центральні органи виконавчої влади, а також внести необхідні зміни до Закону про державну службу після 2,5 років його "тестової експлуатації".

2. Є спротив з боку міністрів. Їх можна зрозуміти: міністри побоюються втратити ключових співробітників та керованість щоденними процесами. З іншого боку, реформа в інтересах міністрів, хоча вони самі цього часто не усвідомлюють: замість керівництва щоденними дорученнями – у міністерствах встановлюється чітка відповідальність за сфери політики, й міністерство концентрується на основному – аналізі та розробці політик, а решта процесів йде "у фоновому режимі".

3. Реформа мало комунікується громадянам, а жаль. Адже всі без виключення громадяни, праві і ліві, багаті й бідні, бажають одного й того ж: скорочення бюрократії та видатків на держапарат, підвищення якості державних послуг, професійності та відповідальності. Реформа державного управління якраз і має на меті всі ці речі.

Зараз є певна критична фаза. Попереду півтора роки політичної (на цей раз politics, а не policy) вакханалії. Мало не втратити досягнень, важливо пройти точку неповернення, а це якраз можна зробити цієї осені.

Коментарі — 6
Елена Величко _ 30.07.2018 16:42
IP: 178.95.130.---
Процес відбору значно кращий, але.
Тести не оцінюють по-новому, сьогодні пройшла нормальний абстрактний та текстовий за складністю та часом тести. Числовий ніби не пройшла – бачу за новими балами проходжу...
Й ще треба. щоб описали детально саму процедуру, бо деякі кажуть, що "0" – то вже нема, деякі, що нема ситуаційних... Крім того, зважаючи, що я гарно здала 3 тести, все жне знала, що є ПЕРЕЛІК на спеціальне законодавство окремо. Якби ще описати за формою ситуаційні та приблизити до тестового та логічного рівня за висновками – можна було би нормально проходити, а не лотерея серед тих, у коо більше інформації. тобто хто реально має доступ, але навряд чи зможе більше аніж зараз є.
Лідія Константінова _ 23.07.2018 18:56
IP: 31.43.77.---
Це як клітини організму постійно оновлюються через певний час і ми мали б не старіти.Але клітини оновлюються уже старими,заржавілими.І процес без ефекту.
Log Log _ 23.07.2018 12:30
IP: 91.196.177.---
"важливо пройти точку неповернення, а це якраз можна зробити цієї осені."
"Свежо предание..." (С)
"А судьи кто?". Практика показала, що у конкурсних комісіях превуалює думка
старих кадрів, і в результаті проходять може і нові, а з
тими ж вадами і поглядами на життя, уявою про честь і гідність.
Ігор Баган _ 23.07.2018 11:53
IP: 176.100.14.---
Дозволю собі поставити, на мою думку, ключове запитання до всіх цих "реформаторів". Скільки, на вашу думку, в Україні потрібно міністерств та різних державних комітетів? Та яка має бути чисельність чиновників у цих міністерствах та комітетах?
Христя Дзундза _ 23.07.2018 11:31
IP: 46.149.190.---
Ось уже 27 років читаю про реформу державного управління. Не тільки близькі по змісту, як в дописі автора, тези про позитив та негатив,а й набагато грунтовніші доводилося,за ці роки, прочитати. І що...
Ruslan Tkachenko _ 23.07.2018 11:17
IP: 217.20.184.---
ХА ХА ХА
Мне всегда казалось что сокращение аппарата (согласно писульке цель типа реформы) это увольнение чиновников а не набор новых!! У автора плохо с логикой, мы набираем новых чиновников чтобы их стало меньше, а обливаться водой чтобы быть суше не пробывали?!! (токо не надо мне расказывать что типа наберем новых а потом поувольняем старых, как говорится когда это потом будет и будет ли вообще)
Корупція1176 Україна та Європа966 Мовне питання181 Aтака Путіна1134 Свобода слова555
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter