Денис Силантьєв Чемпіон світу з плавання. Заслужений майстер спорту. Срібний призер Олімпіади у Сіднеї 2000 р.

Влада намагається приховати жахливий стан здоров'я школярів

27 серпня 2012, 18:56

Міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник заявив про те, що з 1 вересня у середніх школах України буде скасовано оцінки з фізкультури. За словами Табачника, замість оцінки учні отримуватимуть "залік" або "не залік".

Виникає питання: а чим фізична культура гірша за інші навчальні предмети, які викладають в українських школах? Навіщо Міносвіти хоче приховати оцінки українських школярів саме з цього предмету?

Відповідь очевидна. Оцінка дає чітке розуміння рівня оволодіння учнем тим чи іншим предметом. У нашому випадку вона визначає рівень фізичної підготовки, а отже, і загального стану здоров'я школяра. Система "залік" або "не залік" не надає абсолютно ніякої інформації, за її допомогою можна лише "розподілити" дітей на зовсім слабких й відверто хворих, та решту.

Між тим, як свідчать дослідження, на сьогодні понад 60% українських школярів не здатні виконати вимоги загальноєвропейських тестів з фізичної підготовленості "Єврофіт". Це – ганебний і трагічний показник, який є чи не найнижчим у Європі. А отже, за допомогою скасування оцінок з фізкультури у школах, українська влада, схоже, просто хоче приховати реальні данні щодо рівня фізичної підготовленості дітей. Замість того, щоб бити на сполох та рятувати ситуацію.

У 2009 році шкільні нормативи були дуже знижені. Тепер діти не тільки не бігають кроси. Тепер, наприклад, щоб отримати задовільну оцінку, школярам можна підтягнутися на перекладині лише 3 рази (було 6). Тож відтепер і той, хто осилив 3 рази, і той, хто підтягується 10 або 12 разів, за "новою методикою" Мінсовіти, мають однакову фізичну підготовку. До речі, і у самих дітей зникає мотивація до активних занять фізичною культурою. Яка різниця, скільки ти підтягуєшся, якщо все одно буде "залік"? Зникає дух змагання, а це – вирок!

Замість маніпуляцій з оцінками, влада повинна заохочувати дітей йти до спортивних секцій і створювати їм можливості для занять спортом. Це нагальна потреба!

Дані лікарів свідчать – сьогодні тільки 7% школярів можна вважати повністю здоровими. Лише 13% людей в країні отримують належну рухову активність, необхідну організму для підтримки в здоровому тонусі.

Але що незрозуміло – ми спостерігаємо байдужість не тільки влади, але й батьків. Впродовж року у ЗМІ було багато дискусій на тему україномовних та російськомовних підручників, або щодо змісту програми з історії та літератури. Безперечно, це важливі теми. Але хтось десь хоч раз чув дискусію щодо того, яким повинно бути фізичне виховання??? Є цифри, скільки витрачено на підручники. А де цифри, скільки витрачено на спортінвентар, впорядкування спортивних залів, спортивні змагання?

Здоров'я ж втрачають і російськомовні, і україномовні діти. І діти прибічників Партії регіонів, і діти опозиціонерів.

Може час звернути увагу на справді важливі речі?

Свій скромний внесок в підтримку здоров'я українських дітей ми з моїми друзями робимо вже кілька років. У рамках благодійного проекту "Клуб дитячого плавання" ми безкоштовно навчили плавати 9 тис. дітей з 6 регіонів. І будемо це робити надалі.

Найближчим часом ми плануємо провести конференцію вчителів фізкультури, щоб обговорити шляхи подолання того дефіциту здоров'я, який прогресує в Україні.

Закликаю усіх батьків не бути байдужими і піднімати ці питання.

Коментарі — 29
Creative_ _ 28.08.2012 11:35
IP: 195.222.126.---
Виктория Шелестюк:
Уничтожают здоровье детей в школе уже одним расписанием. Уроки идут в средних и старших классах до трех-четырех часов в основном...
Наверное потому, что учат много ненужных предметов – типа этики и эстетики...
Creative_ _ 28.08.2012 11:15
IP: 195.222.126.---
Svidomyt67:
Нет.
Виктория Шелестюк _ 28.08.2012 10:26
IP: 188.115.136.---
Уничтожают здоровье детей в школе уже одним расписанием. Уроки идут в средних и старших классах до трех-четырех часов в основном. Потом какие-нибудь факультативы, репетиции. Большие перемены не расчитаны на то, чтобы нормально покушать. Да и качество и меню оставляют желать лучшего. На большой перемене все кидаются в столовую и времени хватает в лучшем случае схватить и запихать по-быстрому сладкую булку или две. Потом ожирение и гастриты. И гастрит очень опасная болезнь, которая быстро разрушает весь организм. А то у нас привыкли относится к заболеваниям желудка как к легкому насморку.
Олександр Єфімов _ 28.08.2012 10:24
IP: 91.234.91.---
Підтримую шановного пана Дмитра
rastaban _ 28.08.2012 09:34
IP: 77.120.224.---
Денисе, де можна отримати тести "Єврофіт"?
Svidomyt67 _ 28.08.2012 09:27
IP: 62.221.56.---
Абсолютно погоджуюся з Денисом! Більше того! Уроки фізкультури, якраз і мають бути часом перевірки фізичного розвитку учнів, а не самим процесом тренувань! На це нема часу. На уроках фізкультури, учні повинні здавати різного роду нормативи, розроблені кваліфікованими методистами, на державному рівні! А тренуватися, так сказати, готувати організм до здачі цих нормативів, учні повинні в секціях, під контролем кваліфікованих тренерів з вузько спеціальних дисциплін! Не може учень, за три академічні (45 хв.) години на тиждень, натренувати свій організм до здачі нормативів! Переконаний, що саме вимога вчителя показати ці показники, при не тренованості організму дитини і приводить до нещасних випадків на уроці фізкультури! Отже, цей кацапствуючий жид, поступив з точністю до навпаки! Саме уроки фізкультури повинні бути уроками оцінювання фізичних можливостей учнів, з виставленням оцінок! А саму систему підготовки, потрібно організувати у вигляді наповнення дозвілля учнів, як це було раніше!
UPA__Lviv _ 28.08.2012 09:17
IP: 62.221.56.---
Абсолютно погоджуюся з Денисом! Більше того! Уроки фізкультури, якраз і мають бути часом перевірки фізичного розвитку учнів, а не самим процесом тренувань! На це нема часу. На уроках фізкультури, учні повинні здавати різного роду нормативи, розроблені кваліфікованими методистами, на державному рівні! А тренуватися, так сказати, готувати організм до здачі цих нормативів, учні повинні в секціях, під контролем кваліфікованих тренерів з вузько спеціальних дисциплін! Не може учень, за три академічні (45 хв.) години на тиждень, натренувати свій організм до здачі нормативів! Переконаний, що саме вимога вчителя показати ці показники, при не тренованості організму дитини і приводить до нещасних випадків на уроці фізкультури! Отже, цей кацапствуючий жид, поступив з точністю до навпаки! Саме уроки фізкультури повинні бути уроками оцінювання фізичних можливостей учнів, з виставленням оцінок! А саму систему підготовки, потрібно організувати у вигляді наповнення дозвілля учнів, як це було раніше!
___CheshireCat _ 28.08.2012 09:09
IP: 94.244.24.---
Uruz:
Сначала залик незалик, а потом и вовсе сократят, чтоб снизить бюджетные расходы, они же уже убрали уроки музыки. Это правительство криминальное и его необходимо менять
Совершенно не в курсах. Они что, совсем убрали уроки пения? Когда?
UPA__Lviv _ 28.08.2012 09:01
IP: 62.221.56.---
Creative_:
Виникає питання: а чим фізична культура гірша за інші навчальні предмети, які викладають в українських школах?

Спортсмену этого не понять:-)
Ти не Креатив, ти немічний ботан граний в череп! Це ти, тупорилий, не знаєш для чого людині здоров'я!
Юрій Юрчук _ 28.08.2012 08:46
IP: 77.239.178.---
Підтримую Вашу думку, Денисе. Саме погана оцінка з підтягування дала моєму сину (13 років) за літо покращити свій результат з 3 до 8 разів. А "залік" чи "незалік" це не вихід, а спроба обійти проблему, уникнути її...
Takozh _ 28.08.2012 08:43
IP: 176.8.134.---
Syrena:
Не ставити оцінки по фізкультурі повна дурня, так само треба відмінити оцінювання по музиці (нема слуху), по малюванню і трудовому навчанню (руки з сраки виросли), по математиці чи фізиці (тупий вродився)... продовжувати можна до безкінечності.
Якщо не отримає дитина Вашу "оцінку", то ніколи не заспіває і не намалює, і не побіжить. Дорослі несуть повну відповідальність за виховання дітей, не за оцінювання. Замість підтримувати, наставляти школа оцінює та сортує, до цьго прийшли. Якість життя падає, а вимоги до кінцевого "продукту" зростають. Дефіцит здоров'я як кінцевий наслідок дефіциту розумної організації суспільного життя в країні.
Uruz _ 28.08.2012 08:39
IP: 176.8.145.---
Сначала залик незалик, а потом и вовсе сократят, чтоб снизить бюджетные расходы, они же уже убрали уроки музыки. Это правительство криминальное и его необходимо менять
torpedist _ 28.08.2012 06:03
IP: 95.133.167.---
Не туда клонишь, автор, если вести речь о здоровье и двигательной активности детей. Я вырастил троих сыновей (уже взрослые). Роль школы я воспринимал как нулевую этом смысле. Бег на быстроту, выносливость, подъем переворотом, подтягивание, отжимание, лазание по канату и пр. была моя работа. Остальное – спортивные секции, но никак не урок и физкультуры в школе. Это всегда было нулем и для меня в 60-х и для моих детей в 80-х и 90-х
boxus _ 28.08.2012 00:30
IP: 82.193.103.---
[Я больше скажу – учит плаваиь и, судя по всему, неплохо.
Тогда на кой ему депутатствво это. это очень и очень грязно.
Денис, не лезь в дерьмо- занимайся своим делом.
А собственно, почему бы ему не попробовать? Если там не будут меняться люди, там всегда и будет грязно. Чувствует в себе силы – пусть борется. А время все покажет.
bods44 _ 28.08.2012 00:09
IP: 93.74.139.---
boxus:
bods44:
Денис
А к такому выводу давно пришел? Я имею ввиду мысль о власти. Понятно что на сегодня-критика власти для кандидата в депутаты это более чем полезно.
Но, как говорил Козьма Прутков, зри в корень.
Судя по тому, что он несколько лет учит детей плавать, зрит он правильно.
Я больше скажу – учит плаваиь и, судя по всему, неплохо.
Тогда на кой ему депутатствво это. это очень и очень грязно.
Денис, не лезь в дерьмо- занимайся своим делом.
boxus _ 28.08.2012 00:02
IP: 82.193.103.---
bods44:
Денис
А к такому выводу давно пришел? Я имею ввиду мысль о власти. Понятно что на сегодня-критика власти для кандидата в депутаты это более чем полезно.
Но, как говорил Козьма Прутков, зри в корень.
Судя по тому, что он несколько лет учит детей плавать, зрит он правильно.
bods44 _ 27.08.2012 23:56
IP: 93.74.139.---
Денис
А к такому выводу давно пришел? Я имею ввиду мысль о власти. Понятно что на сегодня-критика власти для кандидата в депутаты это более чем полезно.
Но, как говорил Козьма Прутков, зри в корень.
Creative_ _ 27.08.2012 23:49
IP: 92.112.179.---
Syrena:
Не ставити оцінки по фізкультурі повна дурня, так само треба відмінити оцінювання по музиці (нема слуху), по малюванню і трудовому навчанню (руки з сраки виросли), по математиці чи фізиці (тупий вродився)... продовжувати можна до безкінечності.
По музыке и рисованию оценки отменить однозначно!
boxus _ 27.08.2012 23:40
IP: 82.193.103.---
Все правильно Силантьев написал! Даже неожиданно для спортсмена. Ребенок должен развиваться всесторонне и системно. Просто мы привыкли на физ-ру забивать. И в школе к ней у педагогов отношение такое же. Сначала нормативы снизили, потом оценки отменили, следующее – отменят сами уроки с мотивацией "кто хочет – тот сам будет заниматься". Пытаются привить мысль, что быть слабым и больным – это норма, а сильным и здоровым – так, по желанию. Грустно.
igorkorigorkor _ 27.08.2012 22:44
IP: 92.52.128.---
Syrena:
Не ставити оцінки по фізкультурі повна дурня, так само треба відмінити оцінювання по музиці (нема слуху), по малюванню і трудовому навчанню (руки з сраки виросли), по математиці чи фізиці (тупий вродився)... продовжувати можна до безкінечності.
Ні-ні, школа – це місце, де дають освіту, навчають і відповідно вимірюють рівень успішності з кожного стандартного предмета. Предмети вивчаються шляхом засвоєння тем і перевірки рівня засвоєння. Уроки фізкультури в нас були побудовані так: перший тип: 1. розминка, 2. гра в щось, другий тип: 1. розминка, 2. здача нормативів. Щоб підтягнутися, треба, за логікою ВСІХ інших предметів, постійно тренуватися в підтягуванні і так далі, інакше немає смислу і справедливості в оцінюванні того, що ти виконуєш раз в три місяці. Треба "заохочувати дітей йти до спортивних секцій і створювати їм можливості для занять спортом" і тоді можна буде перевіряти хоча би в тому, в чому учень мав тренування.
Syrena _ 27.08.2012 21:57
IP: 77.123.25.---
Не ставити оцінки по фізкультурі повна дурня, так само треба відмінити оцінювання по музиці (нема слуху), по малюванню і трудовому навчанню (руки з сраки виросли), по математиці чи фізиці (тупий вродився)... продовжувати можна до безкінечності.
igorkorigorkor _ 27.08.2012 21:43
IP: 92.52.128.---
Цікавий, і головне правдивий альтернативний погляд на розпорядження табачника. Проблема є і вирішувати її треба так, як окреслив Денис. Єдине, потрібно справді відпрацювати консенсусний статус фізкультури. Я, наприклад, в силу зросту не міг стрибнути на високу оцінку, а підтягувався і бігав добре. А спорт це не сфера, яку можна підтягнути як тему з алгебри чи укр. мови, навіть на музику за відсутності голосу вчив пісні і біографії композиторів і так здавав. То як бути, якщо в атестаті потрібна висока оцінка?
La Rossa _ 27.08.2012 20:29
IP: 93.74.246.---
Підтримую відміну оцінок в фізичній культурі.
Культура (будь-яка), взагалі, з оцінками не сумісна.
А якщо суто-предметно – то тут (смертельні випадки на уроках фізкультури) – лежать в особливостях дитячої психології. В дитині ще мало людського – багато тваринного. І ради соціальних моментів демонстрації першості в групі – діти переходять межу розумного і не знають, коли зупинитися.
Це стосується тільки уроків фізкультури – бо дитяча перщість має тваринну (фізичну) основу.
Десь так.
Svetlana Muzika _ 27.08.2012 20:23
IP: 178.92.105.---
От кого можно скрыть " жахливий стан здоровья школярів "? От родителей этих школьников? Неужели Автор думает, что родители судят о здоровье своих детей по отметкам на уроках физкультуры? Отметки давно ПОКУПАЮТСЯ и не только по физкультуре, и не только в школе. А в школе уроки физкультуры – это ПРОФОНАЦИЯ. Особенно в старших классах.
Donsk _ 27.08.2012 19:58
IP: 93.74.45.---
tsts:
Судя по вашей декларации-вы лжец пан спортсмен.
ну он по крайней мере детей учит плавать, и бесплатно. А ты что делаешь, кроме поливания грязью, дерьмомет ты наш?
Корупція1192 Україна та Європа974 Aтака Путіна1136 Уряд реформ353 Свобода слова556
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter