Сергій Таран Політолог, співзасновник та голова Правління Центру соціологічних та політологічних досліджень "Соціовимір", директор Міжнародного інституту демократій (Україна)

Гвалтування ДАІ як ноу-хау помаранчевих PR технологій

21 січня 2008, 11:26

Під час першої каденції демократичного уряду, в країні, яка щойно пережила ейфорію Майдану, влада вдалася до безпрецедентного і рішучого кроку – в один день була скасована Державтоінспекція

Гнів нової влади викликав страшенний рівень корупції у лавах даїшників: тодішній міністр внутрішніх справ Ю.Луценко особисто публічно соромив якогось інспектора за те, що "краде".

"Хлопчики для биття" були вибрані напрочуд вдало – анекдоти про "сержанта Петренка", який перше, що говорить, зупинивши автомобіль, це те, що у нього "троє дітей" давно стали бородатими.

Тепер, під час другої каденції демократичного уряду, ті самі "хлопчики для биття", – з подачі тієї самої влади, – перетворилися на благородних героїв, – таких собі Робокопів з американського блокбастера, які героїчно полюють за водіями-правопорушниками та наводять на українських дорогах новий порядок.

Замість анекдотів водії перелякано розказують один одному скільки за день було вилучено водійських посвідчень та те, що ніби-то коло найбільш "гарячих" постів ДАЇ тепер регулярно чергують бригади "Беркута", аби у разі чого надати допомогу, якщо водії-правопорушники ті посвідчення відмовляться віддавати...

Протилежна за вектором увага демократичної влади до ДАЇ насправді має одну природу – прагнення сподобатись людям, показавши комусь "кузькіну мать" – у 2005-му – даїшниками – корупціонерам, у 2008-му – водіям – розбишакам.

Втім, здатність лише за допомогою "кузькіної матері" навести лад на українських дорогах викликає чимало запитань.

Чи відбуваються структурні реформи всередині самої ДАІ? Чи, може, для боротьби з корупцією в правоохоронних органах будуть запроваджені нові принципи під час прийому до лав ДАІ? А, можливо, для підвищення професіоналізму державтоінспекторів будуть запроваджені регулярні жорсткі тестування кадрів? Чи існує програма системних заходів по облаштуванню доріг новими розмітками, знаками? Чи будуть у нас запроваджена практика встановлення фотокамер, які фіксуватимуть вітчизняних "шумахерів"? А, може, у нас відбудуться зміни у системі судової влади, які дозволять вирішувати "водійські" справи швидко і справедливо? Нарешті – чи планується підвищення зарплати державтоінстепкторів, яке має відбуватися одночасно з радикальним посиленням внутрішньої безпеки в ДАІ?

І, загалом, чи є у влади системна концепція реформи правоохоронних органів?

Поки про жодні системні нововведення ніхто не чув... Стоп. Одне нововведення є – керівництво ДАІ по-своєму застосувало принцип "Схід та Захід разом!", направляючи для "наведення порядку" донецьких автоінспекторів до Києва, а київських – на Схід. Керівництво ДАІ всерйоз вважає, що такий круговорот "даїшників" в природі має покласти край корупції у власних лавах...

powered by lun.ua
Коментарі — 25
Alex_N _ 13.02.2009 16:24
IP: 92.113.194.---
Пардон. Ссылка не получилась. Повторяю
[URL=http://www.og.com.ua/st1236.php]Предел лицемерия с бандеровским душком
Убийцы Василя СТУСА открыли в его музее зал в свою честь[/URL]
Сергій Таран _ 21.01.2008 22:13
IP: 77.122.38.---
Ніхто не стане сперечатися з тим фактом, що за часів Антикризової коаліції уряд Януковича нічого не зробив для того, аби професіоналізм та закон став єдиною мотивацією роботи правохоронних органів. За оцінками міжнародних експертів протягом 2007 року рівень корупції в Україні значно підвищився. Так, згідно висновків громадської організації Transparency International (Берлін, Німеччина) серед 179 країн, включених у рейтинг, Україна посіла 118 місце (в 2006 році наша країна займала 99 позицію) за масштабами розповсюдження корупції.

Але те, що демократична влада обмежується лише "косметичним" ремонтом правоохоронців – зокрема – ДАІ (піарні акції, голосні заяви і, звичайно, "кузькіна" мать) – хвилює набагато більше. Бо Янукович – безнадійний пацієнт, а "демократи" – дають надію. Якщо хтось думає, що сліпе поклоніння будь-якій політичній силі і невміння чесно подивитись на дії політиків допоможе реалізувати ці надії – тому треба їхати, наприклад, в Росію – там все всім "по путі", і влада була і є священною коровою.

Україні потрібні системні реформи влади, які влада сама (звичайно, у співробітництві з експертним середовищем) має запропонувати. Якщо цього не буде – помаранчеві і біло-сердечні знову розсваряться, і нас чекає чергова криза з кам-беком ПР. Змушувати владу запропонувати такі реформи – наш обов"язок. І знаки "стоп" та "в'їзд заборонено" тут не працюють.
Петербуржец _ 21.01.2008 19:07
IP: 79.180.31.---
Выскажусь только о анекдотах про "сержанта Петренко" Смеяться не грешно. Даже полезно.
Но "критиковать государство большая привилегия. Он положена по -настоящему законпослушным гражданам". Мне, буквально, вчера, очень смешной анекдот "сержанте Петренко" в русском варианте. На тему "вымогательства и придирок". Водитель рассказал. Пока рассказывал, пока смеялись... Водитель успел: проехать один раз на красный, и два раза пересечь сплошную линию...
Наверное, к нему часто "придираются". А он честно "башляет"
Если ППСники престанут брать хотя бы на пару недель, зберут права у всех, кому это положено, не вернут за 500 баксов права ни одному из пойманных пьяными, три месяца не примут за взятку ни один экзамен по вождению...:)
Пробок в Питере не будет. Потому что, резко снизиться количество водителей...
эверест _ 21.01.2008 19:05
IP: 92.113.206.---
Дешеву юшечку запропонував Сергій до обговорення. Коріння тих трагедій, з якими стикаються водії на дорогах, витікають не з нашої поведінки на дорогах. Нас привчають ДАІ до хамства, щоб потім стригти на повну катушку. А те, що ми гинемо на дорогах, нікого не цікавить.Прочитайте: http://www.ord-ua.com/categ_1/article_52313_print.html
Netko _ 21.01.2008 18:06
IP: 194.44.134.---
21.01.2008 17:33___ Yuri_D
Погоджуюсь з Вашим коментарем.
Єдине застереження: аби вивчення та обговорення особи автора блогу не відвертали уваги від суті питання, поставленого (точніше, написаного, мабуть) у блозі.
Yuri_D _ 21.01.2008 17:33
IP: 91.124.84.---
21.01.2008 16:21___ Netko
1.у справжній науці часом поставити проблему буває значно складніше й важливіше аніж запропонувати її розв'язання
Так, проте це перший етап будь-якого дослідження чи розробки, в той час як суспільство дає оцінку за розв'язання. Тим більше, що тут йдеться про прикладні дослідження.
2. де Ви побачили слово чи натяк на науку у "візитці" автора?
В інформації про автора. (Автор понад 100 публікацій в міжнародних і українських наукових та періодичних виданнях...)
3, 4 – погоджуюсь, проте мій коментар не стосується теми, і конкретно автора, а узагальненого ставлення до так званих "науковців" від політології, соціології, економіки. На жаль, саме таких і лише таких я бачу на телеекранах в якості "експертів".
5. Давайте залишимо слово "помаранчевий" за Майданом-2004 і людьми, які вийшли і вистояли, а не за окремими політиками і партіями (хтось навіть намагався "приватизувати" цей колір:))
Netko _ 21.01.2008 16:21
IP: 194.44.134.---
21.01.2008 15:27___ Yuri_D
21.01.2008 13:59___ Ф-Всеволод
Як на мене, то потрібно розрізняти і не скидати до купи кілька відмінних передусім за вагою питань.
адже в справжній науці (звичайно, в здоровому суспільстві) мета будь-яких досліджень – знайти рішення, запропонувати суспільству щось нове
1.у справжній науці часом поставити проблему буває значно складніше й важливіше аніж запропонувати її розв'язання
2.де Ви побачили слово чи натяк на науку у "візитці" автора? У слові дослідження? Так то і близько не є синонімом поняття наука. Далі – політолог, соціолог, директор, демократія – і тут наукою не пахне. Чи може інститут? Наскільки мені ідомо, то такі інститути (демократії, соціології, політології тощо), то є голова (директор) +секретарка (сикавка або родичка) +комп'ютер (з друкаркою) +2 крісла+готовий звіт до відповідного грантодавця
3.Автор блогу не ставив такої мети та й не до снаги йому щось подібне зробити (він і вчився не на те:)
4.Натомість автор написав чистісіньку правду, якщо йдеться за фактаж. Всім відомі речі – можливо. Не дуже приємні для помаранчевих? Хто би ся сперечав. Але Кравчукові Кучмі Януковичу не "сьорбнуло" до голови скасовувати ДАЇ – та ще в який спосіб та за яких обставин та з якої гучної причини. Тандемові Ющенко-Луценко в цьому питанні ніхто не складе конкуренції. Інша справа, що питання дорожнього руху навіть не 10-ці найважливіших у нашій державі
5.Злочинні дії помаранчевих не стають меншими від того що ПРдуни – кодло виродків
Сваха _ 21.01.2008 15:58
IP: 193.164.231.---
Yuri_D
Ф_Всеволод:
"Международный институт демократии" – это лавочка типа "Рога и копыта", которую на бумаге оформил еще Каськив для получения грантов. Когда-то даже хвалился, что сам Буш на встрече ему поддержку пообещал. Но Каськиву эта лавочка не пригодилась, отдал ее Тарану
клопідогрель _ 21.01.2008 15:48
IP: 194.24.162.---
21.01.2008 12:23___ эверест – РЕСПЕКТ.
new_version _ 21.01.2008 15:47
IP: 91.142.161.---
Цікаво, який науковий ступінь у особи, що не розрізняє блог від наукової роботи вченого?
клопідогрель _ 21.01.2008 15:45
IP: 194.24.162.---
21.01.2008 13:26___ yez
"Там конкурс в американську дорожню поліцію – 20 чол./місце (куди там нашим юридичним вузам!), бо достойні зарплати, пільги, повага людей".

Так у нас мабуть теж конкурс, може трохи менший, і не лише в ДАІ, а й в інших сферах, тільки чомусь в результаті цього конкурса в "мєнтах" одне бидло. У нас просто критерії конкурсного відбору інакші як в США, тому питання не у відборі і не вконкурсі, а в критеріях відбору.
А у нас, на жаль, по всім напрямках будь-яка конкуренція закінчується так як у мєнтів.
Yuri_D _ 21.01.2008 15:27
IP: 91.124.13.---
21.01.2008 13:59___ Ф-Всеволод
Как уже осточертели эти самозванные эксперты с "международных институтов"
Повністю згоден – адже в справжній науці (звичайно, в здоровому суспільстві) мета будь-яких досліджень – знайти рішення, запропонувати суспільству щось нове, більш ефективне. В нас же в оцих віртуальних центрах політ-, соціо-, стратегічних "досліджень" – повно бездарних примітивів і неуків, а їхня "аналітика" в мене чомусь асоціюється з медичним коренем цього слова:). Придивіться, скільки в статті знаків запитання – а де ж пропозиції, якщо ти називаєш себе "вченим".
murza _ 21.01.2008 15:06
IP: 213.133.164.---
Проблема еще в том, что пока Луценко занимается мордобитием, а Янык НАТОборчеством, никто не занимется силовыми структурами. Они только инструмент для политикиков, весь смысл которых в том, чтобы удачно пропиарится.
new_version _ 21.01.2008 14:59
IP: 91.142.161.---
Гидко від цього ядопускання від невдах та заздрісників. Безлад, затори на дорогах та хабарництво ДАІшників стосується усіх і помаранчевих і біло-голубих. Якщо зволікати цим питанням, то всі ми маємо шанс бути заплямованим в червоний колір крові, як наслідок вседозволеності на дорогах.
murza _ 21.01.2008 14:56
IP: 213.133.164.---
Афтер четко показал основную проблему власти – отсутствие у власти системных действий. Можно, конечно, переставлять ментов из области в область, но что из этого изменится? (Кстати, афтер нигде Яныка не хвалил, успокойтесь, нервные писатели...)
Пересмешник _ 21.01.2008 14:34
IP: 91.189.129.---
Вумный, да? А предложить что у Вас есть??? Нет, Вот и не вякайте, если предложить нечего... Эти хоть что-то делают... то разгоняют, то в других регионах работать заставляют... А синяки нифига не делали – им и так годилось, как есть, взятки шли стабильно:)))
Inco _ 21.01.2008 14:08
IP: 92.112.11.---
Чесно кажучи, мені байдуже чиї це технології. Не варто бавитись з такими "іграшками", як безпека на дорогах. Погоджуюся із автором про системні зміни, але вважаю що їх треба запроваджувати не тільки формально, а також шляхом підвищення культури з обох сторін.
Коли послабили у водіїв, і вони почали відноситись до правил формально: порушувати та не сплачувати. Послабили ДАІ, то вже вони формально: порушив, значіть створив аварійну ситуацію і goodbye прав. Мені наприклад відомі пішохідні переходи, що по правилам переїхати неможливо, постійний потік людей. Так що можна спокійно вилучати права?
Будь яка систему хибна, доки відносини лише формальні. Знаєте про італійській страйк, коли на роботу виходять але діють виключно по інструкції. Тоді навіть потяг з вокзалу від'їхати не може. Необхідна роз'яснювальна робота, публікація прикладів аварійної ситуації та її наслідки. Показувати по телебаченню тощо. Більшість людей у нас не божевільні, тому на них подіє.
Що ж стосується інспекторів, то не варто їх карати за дрібні хабарі, це не суттєво щодо безпеки руху. Саме головне, щоб вони прибирали з дороги не формальних порушників, а тих, хто справді створював небезпечні ситуації. Любий інспектор з досвідом, якій оформлював не одне ДТП, зможе це визначити. Надавати інспекторам надбавки по закінченні року до 200% річної зарплатні, за кожні 10% зменшення аварійності на підзвітних їм шляхах. Треба пам'ятати, що метод "батога" без "пряника" не дії, хоч якби ви не старались.
VRossi _ 21.01.2008 14:08
IP: 212.58.182.---
Так, згоден по суті, але про "помаранчеві технологіі" теж не зрозумів. То мабуть "бело-гАлубой" автор попався)
Ф-Всеволод _ 21.01.2008 14:05
IP: 91.192.136.---
У меня есть конкретное предложение по реформированию ГАИ.
Разогнать их вообще, а водителям разрешить свободно иметь в автомобилях любое ручное оружие вплоть до РПГ, уравняв таким образом в правах водителя Ланоса и Мерседеса-кубика. Заодно вместе с ГАИшниками, чтобы им обидно в одиночестве не было, разогнать и продажных политологов и прочих платных "экспертов".
Ф-Всеволод _ 21.01.2008 13:59
IP: 91.192.136.---
21.01.2008 13:26___ yez
А при чому тут "кольорові" технології? Що, при Януковичах ДАЇ була взірцем служіння людям та державі?

Когда я читаю вот такие заголовки "Гвалтування ДАІ як ноу-хау помаранчевих PR технологій" от всяких малолетних говнюков, возомнивших о себе невесть что, то, будь этот говнюк передо мной в момент чтения, не пощечину дал бы, как Луцык киевскому Марсианину, а врезал бы тем, что под руку попалось.
А титулов оно себе навесило:
Політолог, співзасновник та голова Правління Центру соціологічних та політологічних досліджень "Соціовимір", директор Міжнародного інституту демократій (Україна).
А шоб ты горел, блин, аж цельный "директор международного института". Это каких таких международов, не хахлов и кацапов, часом, с ПРдоновским окрасом?
Как уже осточертели эти самозванные эксперты с "международных институтов" из одного директора в одной обшарпанной комнатухе с допотопным компом и стулом на трех ножках!
Rim _ 21.01.2008 13:58
IP: 195.234.132.---
ніби-то коло найбільш "гарячих" постів ДАЇ тепер регулярно чергують бригади "Беркута"
-
та не ніби-то.
сегодня на Черновола сам наблюдал сию картину. четверо беркутовских орла с автоматами аккуратненько "замаскировали" свой джип в неприметном месте в стороночке, а в это время инспектора ГАИ храбро и безстрашно наводили порядок на дорогах.
кстати, не побоялись остановить Мерс кубик, водитель которого пытался проскочить переход по встречной.
эверест _ 21.01.2008 13:52
IP: 92.113.208.---
Підтвердження попередньому.
По матеріалам ДТП, замість експертизи, в Полтавському НДКЦ був складений "Висновок спеціаліста". Ступінь його фальсифікації та допущеного, при його складанні, цинізму пояснити словами неможливо. Хто повірить, що спеціаліст з 13 річним експертним стажем абсолютно серйозно може стверджувати у "Висновку...", що водій Део з вмістом алкоголю в крові більше 2,8 проміле здатний бути свідомим учасником дорожнього руху, адекватно оцінювати дорожню обстановку та свідомо виконувати вимоги ПДР. Такий "спеціаліст", прикрившись відсутністю кримінальної вдповідальності за брехливий висновок, може з таким же успіхом стверджувати, що водій, що помер за кермом, також може свідомо виконувати вимоги ПДР.
Із висновку: "В даній дорожній обстановці водій автомобіля Део повинен був діяти відповідно до вимог п.п.10.1, 11.3, 12.31 ПДР і в його діях невідповідностей з вказаними вимогами ПДР, які б з технічної точки зору знаходилися в причинному зв'язку з виникненням даної пригоди, не вбачається.
Оцінка дій водія Део в тій частині, що він керував автомобілем, знаходячись в стані алкогольного сп'яніння, може бути проведена органами дізнання, слідства або судом самостійно, стосовно вимог п.2.9 (а) ПДР".
Спеціаліст наплював на швидкість 145 км/год, перетин Део суцільної лінії для виїзду на зустрічну для себе смугу, на наявність в матеріалах справи пояснення на місці ДТП іншого водія, за яким ганявся перед цим водій Део.
yez _ 21.01.2008 13:26
IP: 212.109.39.---
А при чому тут "кольорові" технології? Що, при Януковичах ДАЇ була взірцем служіння людям та державі? Просто "маленькі" водії завжди були дійною коровою (перед кожними виборами різко дорожчає бензин!) для наших керманичів. Корупція в українських "лівоохоронних" органах завжди була і буде, поки не перестануть набирати в "мєнти" бидло. А на такі зарплати тільки бидло і піде служити. Та конкурс в американську дорожню поліцію – 20 чол./місце (куди там нашим юридичним вузам!), бо достойні зарплати, пільги, повага людей. У відповідь – непідкупність і служба на совість.
Bri _ 21.01.2008 12:39
IP: 77.47.128.---
Жодна ідея, яка може навести лад на дорогах не прийметься на наших теренах. Населення із суіцидальними нахилами його не прийме (як штрафи, евакуатори, права) – будь-яка пропозиція буде опротестована і відкинута.

А справжній порядок на дорогах буде, коли за порушення правил почнуть розстрілювати – усіх. Водіїв, перехожих, міліціонерів (чи як воно там називається). Одним облом почекати півхвилини і воно преться на червоний. Інші перманентно запізнюються, тому завжди перевищують дозволену швидкість і чавлять дітей і перехожих і зовсім з цього не переймаються. А треті пливуть за течією, вихоплюючі в каламутній воді свою тюльку на прожиття.
эверест _ 21.01.2008 12:23
IP: 92.113.208.---
Абсолютно вірно підмічено. Для того, щоб міняти Систему потрібні знання, воля та час. В Україні немає кому цим займатись. Привожу уривок з скарги учасника ДТП: " 28 червня 2007 року на 43км. автодороги Полтава-Красноград мені чудом вдалось уникнути зумисного лобового тарану автомобіля Део під управлінням мертвецьки п'яного водія (через 4 години після ДТП вміст алкоголю в крові 2,8 проміле) в мій автомобіль Шкода, який міг закінчитись трьома трупами. Однак результатом "наполегливості" водія Део все ж таки був таран Шкоди, але по дотичній. Що і спасло життя мені з дружиною та водію Део.
На протязі більше п'яти місяців, я на власній шкурі вивчаю "особливості діяльності" правоохоронних органів при розслідуванні обставин дорожно-транспортних пригод на шляхах України. В результаті "науки", яку мене заставили осягнути за цей час, я прийшов до слідуючого висновку: "В Україні створений і ефективно діє замкнутий корупційний круг навколо усіх учасників дорожнього руху". Учасники дорожнього руху – тля, що заробляє бабки. Працівники міністерств юстиції, внутрішніх справ, охорони здоров'я, прокуратури, судів, страхових фірм, адвокати, експерти – мурахи, що сито кормляться тими бабками.
Чим гірший стан доріг, чим гірша організація дорожнього руху, чим більше на дорогах порушників ПДР, особливо п'яних водіїв, чим більше "крутих" водіїв, що визнають тільки правило власного я, і, як наслідок, чим більше ДТП і смертей, тим більший улов бабок у мурах.
Україна та Європа1133 Aтака Путіна1291 Корупція1443 Зеленський75 Мовне питання189
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter