Нова сесія Верховної Ради України розпочинається в умовах фактичного знищення парламентаризму в Україні
Допоки у Верховній Раді не буде забезпечено дотримання принципу персонального голосування – усі законопроекти, що ухвалюються у стінах парламенту, будуть нелегітимними. Відповідальність за параліч роботи найвищого законодавчого органу має нести "прорегіональна" більшість та її керівництво, які не здатні забезпечити роботу ВРУ в межах, визначених Конституцією та Регламентом Верховної Ради".
Країна потребує якісної роботи найвищого законодавчого органу. Наша фракція підготувала черговий надзвичайно важливий пакет законодавчих ініціатив; серед них, зокрема, принципова і важлива для кожного українця постанова "Про 80-ті роковини Голодомору 1932-1933 років, визнаного Законом України "Про Голодомор 1932-1933 років в Україні" геноцидом українського народу", та інші не менш важливі законодавчі акти.
Проте немає сенсу сьогодні вести мову про ухвалення якихось важливих законопроектів, про здійснення інших безпосередніх функцій Верховної Ради, коли найвищі посадові особи держави, на яких покладено обов'язки забезпечувати дотримання законів і Конституції, перешкоджають законному праву народних депутатів України на скликання позачергової сесії, свідомо заплющують очі на порушення так званою "більшістю" процедур голосування, застосовують для досягнення своїх цілей найбрудніші методи, як-от прослуховування телефонів, відправка фальшивих смс-повідомлень, використання працівників силових структур, побиття народних депутатів.
Минулого тижня режим вдався до незаконних дій, влаштувавши побиття народних депутатів України, законно обраного голови громадської ради при Київській міській держадміністрації, громадських діячів та простих громадян, які намагалися потрапити на "таємне" псевдозасідання в будівлі Головпоштамту, метою якого було створення "альтернативної", кишенькової громадської ради при очільнику КМДА Попові.
Виходить, що нині в Україні до тотального нехтування правами і свободами громадян додалося систематичне порушення прав народних депутатів та перешкоджання їхній законній діяльності. Виглядає так, що мандат народного депутата в цій країні вже нічого не вартий. Якщо так триватиме і далі – повірте, ми знайдемо законні способи захисту Конституції в Україні!
Фракція "Свободи" закликає голову ВРУ негайно забезпечити порядок, законність і дотримання Регламенту у Верховній Раді України.
"Свобода" закликає голів парламентських фракцій підтримати звернення до Генеральної прокуратури з приводу втручання в телекомунікаційні системи операторів мобільного зв'язку України, а також щодо перешкоджання діяльності народних депутатів, зокрема під час подій 29 січня в будівлі столичного Головпоштамту.
Без цього розгляд питань порядку денного другої сесії неможливий. У той же час, лише депутати-свободівці підготували або взяли участь у підготовці 30 законопроектів та проектів постанов. Більшість із них спрямовані на врегулювання соціально-економічних, господарських, правових та інших питань.
Будемо наполягати, щоби зазначені законопроекти було розглянуто під час засідання парламентських комітетів у середу або найближчими днями. Це стосується законопроектів щодо внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів України, щодо ліквідації дефіциту Пенсійного фонду, проектів, спрямованих на розвиток сільського господарства, щодо діяльності судів, захисту прав суб'єктів малого підприємництва, засобів масової інформації, щодо функціонування української мови як єдиної державної, щодо впорядкування продажу алкогольної і тютюнової продукції, законопроектів та проектів постанов, пов'язаних із проведенням місцевих виборів.
Народні депутати нашої фракції підготували проект Закону "Про повернення капіталів, що перебувають та зареєстровані в Республіці Кіпр, офшорних зонах та інших юрисдикціях, звільнених від подвійного оподаткування або тих що мають пільговий режим оподаткування". Його ухвалення унеможливить відтік капіталів з України, створить передумови для залучення додаткових фінансових ресурсів в економіку України та усуне можливості для ухиляння від сплати податків фізичними та юридичними особами на території України.
Законопроект зокрема передбачає, що повернення капіталів здійснюється протягом 3 місяців з дня набрання Законом чинності шляхом добровільної передачі перерахованих в офшори капіталів суб'єктам, що провадять підприємницьку діяльність на території України. При цьому 50 відсотків повернутих капіталів перераховується державі, а 50 відсотків може використовуватися для інвестування в українські підприємства.
Ухвалення або неухвалення цього Закону якраз і буде лакмусовим папірцем для влади та провладних партій і покаже, чи дійсно вони мають намір боротися з корупцією та відмиванням грошей, чи їхнє завдання інше – обслуговувати кримінально-олігархічні клани.
Ще один законопроект, спрямований на подолання корупції – це проект Закону "Про ліквідацію приватних монополій". Він передбачає недопущення створення і ліквідацію в Україні приватних монополій, запобігання недобросовісній економічній конкуренції у підприємницькій діяльності. Це забезпечить захист інтересів підприємців та споживачів, збільшить кількість конкурентних суб'єктів господарювання на ринку товарів і послуг, що, в свою чергу, надасть свободу споживачам у виборі товарів широкого асортименту, вищої якості за більш низькими цінами.
Важливим законопроектом, спрямованим на підтримку місцевого самоврядування, є проект Закону "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування екологічного податку". Уряд Азарова намагається знищити місцеве самоврядування в України, поступово позбавляючи його фінансової бази. Один із таких кроків – це зменшення, починаючи з 2014 року, відрахувань екологічного податку до місцевих бюджетів з 70 до 35 відсотків.
Необхідними та невідкладними є ухвалення закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо розвитку сільського господарства), який має усунути прогалини, що існують в законодавчих актах, які створюють перешкоди у розвитку сільського господарства України, зокрема у сфері збереження родючості ґрунтів; про запровадження мораторію на підвищення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню України, який забороняє підвищувати тарифи на електроенергію для населення терміном на 3 роки. Мета законопроекту – не лише забезпечити достатній життєвий рівень громадян, але й збалансувати використання виробленої електричної енергії, 30 відсотків якої є надлишковою. Також серед невідкладних – законопроект про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів), який запроваджує норму щодо фінансування проміжних місцевих виборів за рахунок коштів держбюджету, а не за рахунок місцевих бюджетів, які не забезпечені коштами навіть на заробітну плату бюджетникам, не кажучи вже про видатки на повноваження органів місцевого самоврядування.
Ще раз наполягаю на важливості ухвалення законів, спільно підготовлених опозиційними фракціями і спрямованих передусім на відновлення законності та забезпечення дотримання Конституції. Це, зокрема, закон про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад); закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо забезпечення європейських стандартів публічності у судовій системі); закон про функціонування української мови як державної та порядок застосування інших мов в Україні; закон про амністію 2013 року; закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо недопущення блокування діяльності засобів масової інформації).
Наполягаю на негайному включенні законопроектів та проектів постанов, підготовлених депутатами фракції та законопроектів, підготовлених спільно з депутатами інших опозиційних фракцій, до порядку денного другої сесії після розгляду їх у комітетах.
Звертаю увагу на необхідність розгляду на завтрашньому пленарному засіданні проектів постанов Верховної Ради України щодо проведення парламентських слухань на теми: "Екологічні проблеми видобування сланцевого газу в Україні"; "Про стан, заходи та перспективи подолання наслідків Чорнобильської катастрофи"; "Стан дотримання прав людини в Україні"; "Українська книга: реалії сьогодення та перспективи розвитку вітчизняного книговидавництва та книгорозповсюдження"; "Впровадження цифрових стандартів мовлення в Україні".
Особливу увагу хочу звернути на невідкладність проведення громадських слухань на тему: "Екологічні проблеми видобування сланцевого газу в Україні". Як відомо, минулого місяця в Давосі було підписано угоду про розподіл продукції між державою Україна, корпорацією "Шелл" та ТОВ "Надра Юзівська" щодо видобутку сланцевого газу на так званій "Юзівський площі" на території Донецької та Харківської областей. За два дні, 16 та 17 січня 2013 року, дві обласні ради – Харківська та Донецька – за командою з центру погодили проект угоди (текст якої становить 368 сторінок і який навіть не роздали депутатам). Проект угоди, очевидно, не проходив обов'язкової державної фінансової, правової, природоохоронної експертиз, як того вимагає ст. 11 Закону України "Про розподіл продукції". Мета цих парламентських слухань – ознайомити громадськість зі змістом підписаної угоди, показати її позитивні і негативні сторони, можливі ризики, якими буде супроводжуватися видобуток сланцевого газу, ознайомити з висновками міжнародних експертів та організацій.
Лише за наслідками всебічного аналізу угоди, оцінки впливу видобутку на навколишнє середовище і здоров'я українців, аналізу та приведення чинного українського законодавства до міжнародних екологічних норм може бути ухвалено рішення про видобуток на "Юзівський площі" газу та інших вуглеводів.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.