Законодавчі ініціативи фракції ВО ''Свобода'' в парламенті. Частина IV: Деолігархізація та розвиток економіки, відновлення соціальної справедливості
Законопроекти, спрямовані на деолігархізацію економіки
N1248 від 11.01.2013, Проект Закону про повернення капіталів, що перебувають та зареєстровані в Республіці Кіпр, офшорних зонах та інших юрисдикціях, звільнених від подвійного оподаткування, або тих, що мають пільговий режим оподаткування (ініціатори законопроекту – Тягнибок О.Я., Головко М.Й., Кайда О.П.).
У законопроекті пропонується встановити "правові, економічні та організаційні засади повернення капіталів, що перебувають та зареєстровані в Республіці Кіпр, офшорних зонах та інших юрисдикціях, звільнених від подвійного оподаткування, або тих, що мають пільговий режим оподаткування".
Зокрема, встановлюється, що повернення капіталів здійснюється протягом 3 місяців з дня набрання чинності цим Законом шляхом добровільної передачі фізичними та/або юридичними особами, які зареєстровані в юрисдикціях пільгового оподаткування, прав власності на засоби виробництва, які розташовані в Україні, у тому числі на рухоме або нерухоме майно та кошти, які перебувають на рахунках відповідних осіб у банківських установах у юрисдикціях пільгового оподаткування, суб'єктам підприємницької діяльності, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України. Передача коштів фізичних та/або юридичних осіб, які зареєстровані в юрисдикціях пільгового оподаткування, що перебувають на рахунках відповідних осіб у банківських установах у юрисдикціях пільгового оподаткування, суб'єктам підприємницької діяльності, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України, відбувається шляхом переказу на рахунки українських банківських установ зі сплатою до Державного бюджету України суми у розмірі 50 % від суми коштів, що виводяться з юрисдикцій пільгового оподаткування, та інвестування 50 % від суми зазначених коштів у юридичні особи, які розміщуються на території України і належать відповідним суб'єктам підприємницької діяльності, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України.
N1250 від 11.01.2013, Проект Закону про ліквідацію приватних монополій (ініціатори законопроекту – Тягнибок О.Я., Головко М.Й.).
Проект має на меті недопущення створення і ліквідацію так званих приватних монополій, які, на погляд суб'єктів права законодавчої ініціативи, можуть стати причиною втрати державою свого економічного суверенітету.
Законопроект встановлює, що ліквідація приватних монополій – комплекс заходів добровільно-примусового характеру, які здійснюються державою з метою недопущення і ліквідації монопольного становища фізичної та/або юридичної особи на загальнодержавному та/або регіональному ринку товарів (робіт, послуг). При цьому монопольним становищем вважається становище фізичної та/або юридичної особи, частка якої на загальнодержавному та/або регіональному ринку товарів (робіт, послуг) перевищує 25 %.
Законопроекти, спрямовані на підтримку розвитку основних галузей економіки
N2414а від 21.06.2013, Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо підтримки фізичних осіб-сільськогосподарських товаровиробників) (ініціатор законопроекту – Сабій І.М.).
Необхідність ухвалення цього закону зумовлена вкрай незадовільною ситуацією в галузі виробництва молока і важким становищем виробників молока. Законопроект пропонує встановити, що переробне підприємство виплачує спеціальну компенсацію фізичним особам, які не є платниками податку на додану вартість, за поставлене ними молоко. Ця компенсація дорівнює ставці податку на додану вартість, встановлену Податковим кодексом України, від суми, сплаченої переробним підприємством за поставлене цією фізичною особою молоко. До того ж, сума виплаченої спеціальної компенсації включається до податкового кредиту з податку на додану вартість переробного підприємства.
Законопроекти, спрямовані на забезпечення реформування пенсійної системи
N3267 від 18.09.2013, Проект Закону про погашення заборгованості до Пенсійного фонду України (ініціатори законопроекту – Мирний О.Б., Мірошниченко І.М., Кайда О.П.).
У законопроекті пропонується передбачити для платників, які протягом 6 місяців з дня набрання чинності цим законом подали заяву до відповідного органу Пенсійного фонду України, право розстрочити на 36 місяців заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, якщо на день подання заяви вони не мають заборгованості зі сплати страхових внесків; з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", якщо на день подання заяви вони не мають заборгованості із сплати єдиного внеску; з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, якщо на день подання заяви вони не мають заборгованості із сплати єдиного внеску.
Крім того, пропонується передбачити, що платнику, який відповідно до укладеного договору в повному обсязі погасить заборгованість зі сплати єдиного внеску та не допустить виникнення нової заборгованості зі сплати єдиного внеску за період дії такого договору, штраф та пеня, пов'язані із розстроченою заборгованістю, які підлягають нарахуванню відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", не нараховуються. У разі порушення платником умов договору про розстрочення заборгованості цей договір, згідно зі статтею 7 законопроекту, підлягає достроковому розірванню.
N3223 від 09.09.2013, Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення дискримінації у пенсійному забезпеченні громадян України (ініціатори законопроекту – Мирний О.Б., Мірошниченко І.М., Кайда О.П.).
У законопроекті пропонується внести зміни до низки законів України, якими змінюється порядок розрахунку максимального розміру пенсії, застосовуючи показник мінімальної пенсії за віком замість прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Максимальний розмір пенсії у законопроекті пропонується обмежити розміром, який становитиме 5 мінімальних пенсій за віком.
Зокрема, законопроект пропонує з 1 січня 2014 року встановити:
1) мінімальний розмір пенсії за віком на рівні двох з половиною прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність;
2) максимальний розмір пенсії, обчисленої відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та спеціальних законів ("Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про державну службу" і інших), встановити на рівні 5 мінімальних пенсій за віком;
3) у разі, коли внаслідок ухвалення цього закону розмір пенсії зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі. Якщо розмір пенсій, призначених до набрання чинності цим законом, перевищує максимальний розмір пенсії, виплата пенсії здійснюється без індексації та проведення підвищень і перерахунків, до того часу, коли розмір пенсії буде відповідати максимальному розміру пенсії, встановленому цим законом.
Частина І "Протидія російській агресії та тероризму", частина ІІ "Люстрація" та частина ІІІ "Дострокові вибори парламенту" – у попередніх записах на блозі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.