Законодавчі ініціативи фракції ВО ''Свобода'' в парламенті. Частина V: Зміцнення місцевого самоврядування
Законопроекти, спрямовані на підтримку місцевого самоврядування
N2283 від 12.02.2013, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо обслуговування місцевих бюджетів за доходами і видатками, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, та доходами і видатками спеціального фонду) (ініціатори законопроекту – Кошулинський Р.В., Михальчишин Ю.А., Іллєнко А.Ю.).
Законопроект шляхом внесення змін до Бюджетного кодексу України пропонує надати право місцевим радам самостійно визначати фінансову установу, яка буде здійснювати обслуговування місцевих бюджетів за доходами і видатками загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, та доходами і видатками спеціального фонду місцевих бюджетів. Скарбниче обслуговування бюджетних коштів пропонується застосовувати лише щодо доходів і видатків, які закріплюються за місцевими бюджетами та враховуються під час визначення обсягів міжбюджетних трансфертів.
N2622 від 22.03.2013, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій) (ініціатори законопроекту – Сех І.І., Кошулинський Р.В., Панькевич О.І., Кайда О.П.).
У законопроекті шляхом внесення змін до Бюджетного кодексу України пропонується включити "субвенцію на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій" до переліку трансфертів, що надаються з Державного бюджету України місцевим бюджетам, а новою статтею 105-1 визначити порядок та умови її надання.
Зокрема, передбачається, що розподіл субвенції між обласними бюджетами, бюджетами міст Києва і Севастополя здійснюється Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік пропорційно фактичній численності населення адміністративно-територіальних одиниць згідно з даними Державної служби статистики України за календарний рік, що передує року, в якому затверджується Державний бюджет України. При цьому, під час розподілу субвенції, у разі виникнення особливих потреб окремих регіонів, дозволяється відхилення у розмірі до 15% від показників розрахованих згідно з абзацом першим п. 3.2 статті 1051.
Крім того, з метою забезпечення ритмічного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетами протягом бюджетного року передбачається щорічно законом України про Державний бюджет встановлювати нормативи щодекадних відрахувань від доходів загального фонду державного бюджету для зазначеної субвенції з державного бюджету.
N2075а від 21.05.2013, Проект Закону про внесення змін до статті 48 Бюджетного кодексу України (щодо взяття бюджетних зобов'язань на здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян) (ініціатор законопроекту – Михальчишин Ю.А.).
У законопроекті шляхом внесення змін до частини 6 статті 48 Бюджетного кодексу України пропонується "компенсації за проїзд окремих категорій громадян" включити до переліку бюджетних зобов'язань, які обліковуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику в царині скарбничого обслуговування бюджетних коштів, незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.
N2223а від 04.06.2013, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зміни складу доходів місцевих бюджетів) (ініціатори законопроекту – Кривецький І.І., Мирний О.Б., Мірошниченко І.М.).
Законопроект пропонує виключити зі складу доходів обласних та районних бюджетів, що враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів, 50 % плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення та включити їх до складу доходів місцевих бюджетів, що не враховуються під час визначення обсягу бюджетних трансфертів. У зв'язку з цим пропонується внести відповідні зміни до пункту 4 частини 1 статті 66 та пункту 3 частини 1 статті 69 Бюджетного кодексу України.
N2242а-1 від 07.06.2013, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо підвищення фінансової самостійності місцевих бюджетів України) (ініціатори законопроекту – Кайда О.П., Сех І.І., Михальчишин Ю.А.).
Пропонується внести зміни до статей 29 та 65 цього Кодексу щодо перерахування 100 % податку на доходи фізичних осіб до бюджетів міст Києва та Севастополя.
Посилити також місцеві бюджети доходами, які не враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів за рахунок:
- 50 % плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату);
- 25 % збору за спеціальне використання води, що зараховується до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів користувачами води за місцем її забору;
- 5 % податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території;
- 100 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Норми законопроекту також вносять зміни до перерозподілу податку на прибуток підприємств. За новоствореною статтею 65-1 регулюються нормативи відрахувань податку на прибуток до місцевих бюджетів. Вилучення із структури доходів Державного бюджету України лише 15 % податку на прибуток підприємств, тобто близько 8,5 млрд. грн. на рік, не створить ризиків щодо фінансування загальнодержавних бюджетних програм. Такий підхід стимулюватиме місцеві органи влади створювати сприятливіші умови для розвитку бізнесу та дозволить використання коштів на реалізацію інвестиційних та інфраструктурних проектів.
N2314а від 07.06.2013, Проект Закону про внесення змін до статті 64 Бюджетного кодексу України (щодо розвитку економічно нерозвинутих регіонів за рахунок зміни в адмініструванні податків з доходів фізичних осіб) (ініціатори законопроекту – Мирний О.Б., Мірошниченко І.М.).
Законопроект пропонує змінити абзац перший частини 2 статті 64 Бюджетного кодексу України таким чином, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом-юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента-юридичної особи зараховування до відповідного бюджету за місцем проживання (реєстрації) фізичної особи в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються такій фізичній особі.
N3471 від 23.10.2013, Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про угоди про розподіл продукції" (щодо розподілу коштів від виробленої продукції) (ініціатори законопроекту – Сех І.І., Панькевич О.І., Блавацький М.В.).
У законопроекті пропонується викласти статтю 21 Закону України "Про угоди про розподіл продукції" у новій редакції, згідно з якою частина коштів від вартості належної державі частини виробленої продукції, що, відповідно до угоди про розподіл продукції, передається до місцевих бюджетів органів місцевого самоврядування, на території яких розташовані ділянки надр, що передаються у користування за угодою про розподіл продукції, використовуються у порядку, визначеному відповідними органами місцевого самоврядування. Крім цього, стаття 18 цього Закону доповнюється новим пунктом, згідно з яким до істотних умов угоди про розподіл продукції додається порядок і строки передачі до місцевих бюджетів вказаних органів місцевого самоврядування частини коштів від вартості належної державі частки прибуткової продукції, в розмірі не менш як 10 % вартості цієї частини.
N4342 від 03.03.2014, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування екологічного податку) (ініціатор законопроекту – Сех І.І.).
Законопроектом пропонується забезпечити можливість виконання органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади повноважень, визначених статтями 15 та 20-4 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", не зменшуючи у порівнянні із 2011-2012 роками відсотку відрахувань екологічного податку до місцевих бюджетів.
Частина І "Протидія російській агресії та тероризму", частина ІІ "Люстрація", частина ІІІ "Дострокові вибори парламенту" та частина IV "Деолігархізація та розвиток економіки, відновлення соціальної справедливості" – у попередніх записах на блозі.