Законодавчі ініціативи фракції ВО ''Свобода'' в парламенті. Частина VI: Захист національної ідентичності українців
Законопроекти, спрямовані на підтримку розвитку української мови та національної культури
N1233 від 10.01.2013, Проект Закону про функціонування української мови як державної та порядок застосування інших мов в Україні (ініціатори законопроекту – авторський колектив, в тому числі Фаріон І.Д., Іллєнко А.Ю.)
Цей проект Закону спрямований на регулювання порядку застосування української мови як державної у публічних царинах суспільного життя та порядку застосування інших мов в Україні. Дія цього закону не поширюватиметься на мову релігійних обрядів та на царину приватного спілкування між особами.
Закон регулюватиме:
1) застосування української мови як мови громадянства України;
2) застосування української мови та інших мов:
а) у діяльності органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в Україні, державних і комунальних підприємств, установ та організацій, інших суб'єктів господарювання державної і комунальної форм власності;
б) в освіті та науці;
в) при наданні медичної допомоги та медичного обслуговування, юридичних послуг та правочинів;
г) у засобах масової інформації та книгодрукуванні;
г) у закладах культури, під час культурних та спортивних заходів;
е) у діяльності організацій та суб'єктів господарювання приватної форми власності наданні інформації про їхні товари і послуги;
3) визначення стандартів державної мови;
4) порядок захисту державної мови, мов національних меншин, регіональних (міноритарних) мов.
N3494 від 25.10.2013, Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо обов'язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) (ініціатори законопроекту – Фаріон І.Д., Михальчишин Ю.А.)
Законопроект передбачає внесення змін до ст.ст. 3, 4, 10, 12 Закону України "Про державну службу", якими встановлюються вимоги до посадових і службових осіб органів державної влади щодо володіння українською мовою на рівні, необхідному для виконання ними їхніх обов'язків, недопущення публічних проявів зневаги до української мови, а також зобов'язання складати іспит з української мови для підтвердження відповідного рівня.
Законопроекти щодо національного аудіовізуального продукту та вживання української мови в теле-, радіоетерах
N4143 від 14.02.2014, Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про телебачення та радіомовлення" (щодо визначення поняття національного аудіовізуального продукту та наповнення ним теле-, радіоефірів) (ініціатор законопроекту – Мірошниченко І.М.).
Законопроект має метою уточнення поняття національного аудіовізуального продукту, регламентування вживання української мови в
теле-, радіоетерах та чітке встановлення пропорцій між продуктом іноземного виробництва, виробництва країн, що підписали Конвенцію про транскордонне телебачення, та національним аудіовізуальним продуктом, що транслюються ліцензіатами у період з 07:00 до 23:00. Зокрема, змінами передбачається доповнити визначення "національний аудіовізуальний продукт" словами: "які транслюються, озвучуються або перекладаються українською мовою на 100% (в т.ч. синхрони та ін.) ", чим конкретизуючи, що за наявності саме таких ознак зазначений продукт вважатиметься національним.
N4292 від 26.02.2014, Проект Постанови про деякі питання забезпечення інформаційної діяльності Національної радіокомпанії України (ініціатор законопроекту – Мірошниченко І.М.).
Пропонується забезпечити Національну радіокомпанію України можливістю безперебійного і безперешкодного мовлення в FM-діапазоні (верхній діапазон УКХ) на всій території України.
N4026а від 05.06.2014, Проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Міжнародної Федерації Журналістів, Європейської Федерації Журналістів, Асоціації Європейських Журналістів, міжнародної організації "Репортери без кордонів", Міжнародного олімпійського комітету щодо інформаційно-психологічної агресії, що здійснюється засобами масової інформації Російської Федерації проти України (ініціатори законопроекту – Вітів А.М., Фурман О.Ю., Янків І.Т.).
Проектом Постанови передбачено:
1. Звернутися до Міжнародної Федерації Журналістів, Європейської Федерації Журналістів, Асоціації Європейських Журналістів, міжнародної організації "Репортери без кордонів" щодо протидії інформаційним провокаціям та неперевіреним даним, які розповсюджуються через засоби масової інформації Російської Федерації, забезпечення інформування світової громадськості про реальний стан в Україні, закликів до російських журналістів про дотримання правил журналістської етики та професії, а також рекомендації представникам засобів масової інформації подавати достовірну, об'єктивну та перевірену інформацію.
2. Звернутися до Міжнародного олімпійського комітету щодо оцінки висловів та повідомлень у російських засобах масової інформації про українську біатлоністку, чемпіонку Олімпійських ігор в Сочі, чемпіонку світу з біатлону Олену Підгрушну, які дискредитують олімпійський рух.
Законопроекти, спрямовані на розвиток вітчизняної книговидавничої галузі
N2978 від 14.05.2013, Проект Закону про внесення змін до Митного тарифу України (щодо ввізного мита на книжкову продукцію) (ініціатор законопроекту – Кошулинський Р.В.).
Законопроект передбачає запровадження ввізного мита на товари іноземного виробництва: друковані книги, книжки, брошури, листівки та аналогічні друковані матеріали, зброшуровані або у вигляді окремих аркушів у розмірі 5%.
N2979 від 14.05.2013, Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо ввізного мита на книжкову продукцію). (ініціатор законопроекту – Кошулинський Р.В.).
Законопроект передбачає, що кошти, отримані від ввізного мита на друковану продукцію, надходять до спеціального фонду Державного бюджету і спрямовуються на поповнення фондів бібліотек книжками українського виробництва українською мовою.
N2980 від 14.05.2013, Проект Закону про внесення змін до статті 282 Митного кодексу України (щодо ввізного мита на книжкову продукцію). (ініціатор законопроекту – Кошулинський Р.В.).
Законопроект передбачає звільнення від оподаткування митом друкованої продукції українською мовою.
Законопроекти з відновлення історичної справедливості
N2331а від 18.06.2013, Проект Постанови про відзначення 500-ї річниці битви під Оршею (ініціатор законопроекту – Осуховський О.І.). Вручено подання комітету про розгляд 27.03.2014
8 вересня 2014 року виповниться 500 років з часу перемоги об'єднаних військ Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського та Королівства Польського над військом Московського царства у битві під Оршею.
Ця битва є однією з найславетніших сторінок в історії українського, білоруського, литовського та польського народів, коли їхнє військо на чолі з українським князем Костянтином Івановичем Острозьким, на той час Гетьманом Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, розгромило військо московитів під Оршею на р. Кропивній.
Оршанська перемога протягом багатьох століть давала наснагу поневоленим народам в боротьбі з іноземними загарбниками. Вшанування цієї перемоги має важливе значення для патріотичного виховання громадян України, збереження історичної правди і пам'яті про славне минуле та велич Української держави, формування почуття гордості за свій народ та утвердження України як європейської держави.
Проект Постанови, якою передбачено відзначення на державному рівні 500-річчя битви під Оршею, доручає Кабінетові Міністрів України підготовку та організацію низки заходів.
Слід зауважити:
- нещодавно в.о. міністра оборони М.Коваль зазначив, що військову україно-польсько-литовську бригаду створять до 18 червня;
- річниця битви припадає на 8 вересня, тож ухвалювати цю постанову під час аж наступної сесії недоцільно;
- бюджет для відзначення не вимагає значних витрат коштів для організації відзначення. Обсяг фінансування визначає Кабмін.
На вимогу громадськості фракція ВО "Свобода" також підтримає такі законодавчі ініціативи:
1187-2 від 21.01.2013, Проект Закону про вищу освіту (ініціатор законопроекту – Балога В.І.).
У проекті нової редакції Закону України "Про вищу освіту" пропонується: визначити принципи та шляхи реалізації державної політики у царині вищої освіти; рівні та ступені вищої освіти; органи управління у галузі вищої освіти та їхні повноваження; органи управління вищим навчальним закладом, їхні повноваження; стандарти освітньої діяльності та вищої освіти, порядок ліцензування вищих навчальних закладів та акредитації спеціальностей, засади створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти; внормувати питання утворення та діяльності Національного агентства з якості вищої освіти та незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти; визначити завдання, правовий статус, типи, структуру, порядок створення, реорганізації та ліквідації вищих навчальних закладів, засади, форми організації та учасників навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах, їхні права та обов'язки; умови прийому на навчання до вищих навчальних закладів; фінансово-економічні відносини у царині вищої освіти; врегулювати питання міжнародного співробітництва та контролю у цій галузі.
N4074а від 13.06.2014, Проект Закону про внесення змін до статті 26 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (щодо забезпечення виконання Державної цільової соціально-економічної програми будівництва (придбання) доступного житла) (ініціатори законопроекту – Сальдо В.В., Дубіль В.О., Єдін О.Й.).
Законопроектом передбачається, що Фонд відшкодовує кошти за вкладами для участі у Державній цільовій соціально-економічній програмі будівництва (придбання) доступного житла у розмірі вкладу. Положення щодо граничного розміру відшкодування коштів за вкладами за рахунок коштів Фонду не поширюється на цей вид вкладів. Вкладник, що є учасником зазначеної Державної цільової соціально-економічної програми, набуває права на одержання гарантованої суми відшкодування коштів за вкладом за рахунок коштів Фонду після ухвалення рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.
Також проект Закону передбачає, що дія цього Закону поширюється на правовідносини, які виникли у зв'язку із виведенням неплатоспроможних банків з ринку та ліквідації банків до набрання чинності цим Законом та доручає Кабінету Міністрів України, Національному банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у двотижневий строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Частина І "Протидія російській агресії та тероризму", частина ІІ "Люстрація", частина ІІІ "Дострокові вибори парламенту", частина IV "Деолігархізація та розвиток економіки, відновлення соціальної справедливості" та частина V "Зміцнення місцевого самоврядування" – у попередніх записах на блозі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.