19 лютого 2014, 06:48

Інформаційна війна проти Євромайдану на Заході

Ще на початку мирних протестів, коли на вулиці Києва вийшли мільйони, один знайомий вашингтонський аналітик на моє здивування, замість захоплення, висловив свій скептицизм: "Ви уявляєте, як мусять ненавидіти усих цих протестуючих ті, хто на Сході України". Він мало що знав про Україну, будучи типовим читачем Нью-Йорк Таймс, де з'являлося чимало статей про розкол України.

Українці скаржаться на м'якість західних урядів до режиму Януковича. Відсутність будь-яких реальних санкцій. Пояснюють нерішучість Заходу геополітичним розрахунком, сильною позицією Росії, лобістами Януковича у Вашингтоні. Але чомусь мало хто говорить про суспільну думку громадян західних країн. Але ж саме на цю думку більшості виборців своїх країн, а не так на заклики українців чи навіть на петиції місцевої діаспори, звертають увагу політики!

Попри те, що тема України останні три місяці періодично миготить у світових ЗМІ, західна публіка погано розуміє, що відбувається у нашій країні. Досліджувати мало хто буде, а от готові штампи дуже легко переймаються. Ось їх приблизний набір:

1. Україна розділена країна, протести не репрезентують волю народу України, Схід проти Майдану

2. На Майдані праві радикали, ледь не фанати самого Гітлера

3. Янукович – легітимно обраний, треба з ним змиритись і чекати наступних виборів

4. Не можна робити революцію тільки через непопулярне політичне рішення – відмову Асоціації з ЄС

5. Неясно чого хочуть українці, хто замість Януковича?

6. Конфлікт в Україні – результат політичної боротьби за владу між ПР та опозицією або ж геополітичної боротьби ЄС і Росії

7. На Майдані хочуть насильством захопити владу і не хочуть переговорів, за кров відповідальність несуть усі сторони.

Не треба пояснювати, що ці месседжі у значній мірі сформульовані не Києвом, а Москвою. Вони ефективно тиражуються не лише російськими ЗМІ і коментаторами, купленими російським урядом чи безпосередньо українською владою. Їх озвучуюють і незалежні аналітики, які потрапили у полон цього штучно сконструйованого дискурсу, самі не усвідомлюючи цього.

Євромайдану і усім небайдужим українцям треба сформувати контрдискурс у цій інформаційній війні. Не просто ділитися "сирими" фактами, фотографіями, відео, але і пояснювати події в Україні з врахуванням інформаційної війни, яка проти нього ведеться. Давати приклади євреїв-євромайданівців, протестувальників зі Сходу і Півдня. Пояснювати і доводити, як організовуюються і проплачуються мітинги антимайдану. Як тітушки створюють хаос, калічать людей, і ким вони найняті.

Це треба робити, щоб у такі трагічні моменти, як сьогодні, коли у всіх причетних до України кров холоне у жилах, світові медіа не просто рапортували про черговий незрозумілий спалах насилля у Києві, а про боротьбу добра і зла, як це сприймаємо ми.

P.S. Навожу кілька прикладів.

1. Ось анонімний, нехай і проплачений, але досить типовий коментар під сьогоднішньою новиною CNN про події в Україні:

"Ukrainian president was elected by the majority, under strict monitoring. This is a legal government that got into power the same way as those in the West. You can't get more democratic than that. What these "protesters" that are based mostly in the Western and Central Ukraine are trying to do is replace a president supported by the East and South with one of their own. The so called protesters are not your average people who wave flags. They are similar to a military unit. They throw rocks, Molotov cocktails, occupy administration buildings. This would not be allowed in any Western country. But the government seems not to have a spine or has their cash in the Western banks that's why it's afraid to use force that's why it wants to peacefully end the crisis at any cost bar the government's resignation."

2. Стаття американських аналітиків у Нью-Йорк Таймз: "Київ не готовий до Європи" http://www.nytimes.com/2013/12/21/opinion/kiev-isnt-ready-for-europe.html

3. Відео (автор: Катерина Панова), як українську конференцію у Нью-Йоркському університеті, перериває місцевий "активіст" з криками, що на Майдані стоять гітлерівці

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Реклама:
mali _ 19.02.2014 08:35
IP: 74.125.181.---
Марина Эль Баяр:
Автор жжет, взяла материал за 20 декабря 2013 года, вы не сравнивайте ту дату и сегодня. и хватит подливать масла в огонь, доброжелатели хреновы. Конечно Европа не замечает всего трагизма, но после вчерашнего, если наши послы доброй воли донесут правильно инфу, действия должны быть обязательно.
єщьо 2 нєдєлі назад
на факін ВВСі
два аналітіка пєрєбівая друг друга аралі шо на майданє фашісти і антісіміти.
я запостіл здєсь
і тут паявілясь заявлєнія каковато українского рабая шо всьо нармально.
а патом Ройтбурт – тожє всьо абясніл.
паслєдніє пару днєй ВВСі давала всєво пару слов, нєйтральних.
а сіводня ночью – мінуту, 9 убітих,пєрєговори ні к чєму, і всьо
Олександр Панасюк _ 19.02.2014 08:32
IP: 94.179.116.---
Як тільки янукович отримує гроші від Путіна – зразу ж жди біди... ((
Vitaliy Seadog _ 19.02.2014 08:31
IP: 93.79.205.---
Alexander Korol:
Vitaliy Seadog:
Самый главн в Украине это параноик путин,все эти трупы на его руках,россия всегда убивала укринцев,эти 2 млрд долларов которые кремль переведет януковичу пойдут на финансирование убийств на Майдане.Почему еще посольство рф еще не забросали дерьмом в Киеве?
Посольство РФ на Воздухофлотском проспекте-далековато от Майдана и ментовская бурса рядом.
Наши деды с вермахтом воевали и диверсиии делали,а это Киев,своя земля,все можно сделать если подумать как.Нужно понимать что посольство рф это главный оплот фашизма,терроризма и штаб квартира иностранных вражески агентов.
Кристина Талан _ 19.02.2014 08:28
IP: 74.125.181.---
Oll Korrekt:
Це розуміти так, що я народилася в Києві в російськомовній родині, говорю російською, як і більшість киян. І можу писати повноцінно на російській мові.
Але вважаю, що в Україні має бути єдина державна мова, на УП пишу українською, хочу до Європи, підтримую Майдан і зараз туди теж піду, щоб хоч морально підтримати хлопців, що борються і гинуть. Ось так і розумійте, як хочете.
Alexander Korol _ 19.02.2014 08:28
IP: 74.125.181.---
Vitaliy Seadog:
Самый главн в Украине это параноик путин,все эти трупы на его руках,россия всегда убивала укринцев,эти 2 млрд долларов которые кремль переведет януковичу пойдут на финансирование убийств на Майдане.Почему еще посольство рф еще не забросали дерьмом в Киеве?
Посольство РФ на Воздухофлотском проспекте-далековато от Майдана и ментовская бурса рядом.
Vitaliy Seadog _ 19.02.2014 08:28
IP: 93.79.205.---
Kristina Talan:
Согласен,Восток Украины это восновном быдло-посмотрите кого выбрал Харьков (миллионный город) добкина и кернеса,это очень явно показывает их неполноценность и идиотизм,зачем Украине такое быдло?А Донецк с идиотам,титушками,олигархами и прочим дерьмои зачем?Зачем Крым (не считаяя проукраинских тататр) который ненавидит все украинское.Эти области гангрена на теле Украины,а Киев это настоящяя Украина он ментально всегда будет со Львовом,Франковском,Ровно,Житомиром,не никогда с совковым Донецком,Луганском и Севастополем.
Oll Korrekt _ 19.02.2014 08:28
IP: 74.125.181.---
Patrick Buchanan – это тоже "проплаченный Кремлем комментатор"?
Pokemon9 _ 19.02.2014 08:21
IP: 178.74.192.---
Назовите статью иначе. Запад не может разобраться где добро, а где зло погрязнувши в моральном релятивизме.
Микола Злочевський _ 19.02.2014 08:21
IP: 109.162.80.---
Вот Виктор Андреевич за два-три дня до студенческих протестов проводил для иностранцев встречу, где рекламировал позицию нашего президента Януковича про европейский выбор. Сейчас сыдыть мовчечки, бо боиться, що Пшонка потягне за рукав здавати кров на анализы.
Vitaliy Seadog _ 19.02.2014 08:21
IP: 93.79.205.---
Самый главн в Украине это параноик путин,все эти трупы на его руках,россия всегда убивала укринцев,эти 2 млрд долларов которые кремль переведет януковичу пойдут на финансирование убийств на Майдане.Почему еще посольство рф еще не забросали дерьмом в Киеве?
Julia Sochinska _ 19.02.2014 08:19
IP: 74.125.183.---
The United States and Europe Dawdle While Ukraine Goes Up In Flames – читайте на сайте Forbes
Марина Эль Баяр _ 19.02.2014 08:08
IP: 74.125.181.---
Автор жжет, взяла материал за 20 декабря 2013 года, вы не сравнивайте ту дату и сегодня. и хватит подливать масла в огонь, доброжелатели хреновы. Конечно Европа не замечает всего трагизма, но после вчерашнего, если наши послы доброй воли донесут правильно инфу, действия должны быть обязательно.
Oll Korrekt _ 19.02.2014 08:07
IP: 74.125.181.---
Kristina Talan:

А ті хай йдуть в Малоросію зі своїм Януковичем, російською мовою, тітушками і олігархами.
Кристина, прочитал про Вас:

"Я, Кристина Талан, живу в Украине, пишу романы на русском языке. "

А это как понимать?:)
Peta Petarda _ 19.02.2014 08:03
IP: 74.125.183.---
Александр Любенко:
Слово Евро разделяет пополам Украину, нахрена нам европейские флаги на Майдане? ведь это красная тряпка для юго-востока.
ЕдноМайдан – вот слово-оружие
отнюдь, красная тряпка для юго-востока-мова, украинство,
евро- то цивилизация
Peta Petarda _ 19.02.2014 07:59
IP: 74.125.183.---
шонетак? кроме п2- правда, ну, может не так утрированно
Oll Korrekt _ 19.02.2014 07:57
IP: 74.125.181.---
"Не треба пояснювати, що ці месседжі, у значній мірі сформульовані не Києвом, а Москвою. Вони ефективно тиражуюються не лише російськими ЗМІ чи коментаторами, купленими російським урядом чи безпосередньо українською владою."

К таким выводам на Западе приходят совершенно независимые от Кремля и независимо мыслящие люди.

Олена Трегуб, у вас складывается искаженное представление.
George Kombucha _ 19.02.2014 07:55
IP: 74.125.181.---
Kristina Talan:
А ті хай йдуть в Малоросію зі своїм Януковичем, російською мовою, тітушками і олігархами...
Kogda Latvia otdelilas', tam bilo okolo 70% (!) russkih (sejchas 27% (!), a na Ukraine tol'ko 17%). Chego oni tam ne vitvor'ali!: eto oni ne budut, to oni ne zhelajut, jazik ne hoteli priznavat' i td i tp. Konechno, nuzhen President i pravitel'stvo rabotat' v nacionalnih interesah Ukraini. No esche nuzhna kazhdodnevnaja tverdost' Ukraincev... Latishi esli takie titushki ehali v avtobuse s ljudmi, huliganili, materilis' – ostanavlivali avtobus i vikidivali ih gde popalo... I tak vezde, kazhdij den'. Nikakoj milicii tam ne pozvolili bi tak raspojasivat'sa kak na Ukraine, dubini poshli bi v delo gorazdo ran'she... U Ukraincev chrezmernoe terpenie k nasiliju, osobenno esli eto tnz. "vlast'"...U vas vse est' chtobi pobedit'..."А ті хай йдуть в Малоросію" – eto ne vihod, t.k. gnil' ostanetsa v ostavshejsa chasti Ukraini i snova nachnet svoje> Derzhites"!
naukova _ 19.02.2014 07:55
IP: 74.125.183.---
Alexander Korol:
Мое личное наблюдение, что украино-американцы наиболее активные в диаспоре, а вот наши новоприбывшие украинцы малоактивны. Три недели назад в нашей церкви мы собрали 80 писем с подписями президенту Обаме и сенаторам за введение санкий. Из украинцев-украинцев подписали единицы, а вот украино-американцы подписали все как один!!!
Perevazno tak je shcho dity, vnuky biljsh svodomishi za batjkiv.
naukova _ 19.02.2014 07:44
IP: 74.125.183.---
Shanovna pani Oleno,dozvoljte z Vamy ne pogodytysia.
Problema ne v Zaxidnomu pesymizmi do podij v Ukraini,a v profesializmi ukrainsjkyx ZMI,vkliuchno z informacijnymy viddilamy Ukr.posoljstv.Malo,xto z nyx dostovirno informuje pro podii po prychynax usim vidomyx.
Usi ci Konsuljsjki viddily'ne budutj 'kalamutyty vodu' bez vkazivky Bati.Tak samo jak i ne budutj korektuvaty
Vamy perechysleni Zaxidni ZMI. (Biljshistj ix pryixala-zarobyty,abo normaljno vlashtuvatysia).
Ot i vertajemosia do togo samogo:De nashi dijsni profesionaly,jaki b mogly vidrazu vidreaguvaty na
neob'ektyvne podannia novyn v Ukraini. (Xiba shcho odyn-Tarasenko,v svij chas-Luk'anenko)
Edynym xto staraetjsia reaguvaty na rizni vidxylennia-Ukr.diaspora,jaka do rechi ne duze pozytyvno pryjmyma v Ukraini.
Ot zaraz,napryklad,Kanadsjkyj uriad vydilyv koshty na potreby Majdanu. (dumajete bez pomochi diaspory?)
Slovom stattia aktualjna,tiljky potrebuje biljsh glybshogo analizu.
Alexander Korol _ 19.02.2014 07:40
IP: 74.125.181.---
Vola Narodu:
Американці скоти.
США визнали СРСР саме в той час, коли на території України шаленів геноцид проти українців у 1933 році.
США це не демократична держава. Це тварюки, які продають український народ за купку доларів, які не заробляють, а друкують а нинішня влада януковоща їм допомагає це робити.
США це не дружня, а ворожа країна.
Брешешь! США-це друг!
petr0s _ 19.02.2014 07:28
IP: 74.125.181.---
Олена висвітлила цю проблему дуже точно. Протидіяти треба! Ось приклад фрейму у відповідь тим, хто ведеться на російські закиди – відео на Ю-тубі під назвою "Why Ukrainians Rebelled." 6 хвилин спеціально для такої розмови з американцями: youtube. com / watch?v=eeVPXK9gUUQ (без пробілів)
Александр Любенко _ 19.02.2014 07:25
IP: 74.125.181.---
Sigurd:
Sigurd:
Александр Любенко:
Александр Любенко:
Слово Евро разделяет пополам Украину, нахрена нам европейские флаги на Майдане? ведь это красная тряпка для юго-востока.
ЕдноМайдан – вот слово-оружие
Може червоні стяги чи московські триколори запрпонуєте на Майдані в угоду худобі?
Пропоную зараз об"єднатися всім на Едно Майданах проти банди, а не за чиїсь політичні інтереси. Мараторій на входження до союзів до наведення порядку у власній хаті
Kristina Talan _ 19.02.2014 07:25
IP: 74.125.181.---
Не тільки іноземці, я теж так бачу ситуацію. Окрім п.5. Тому що я знаю, чого хочуть українці.
Наша сім'я вчора вночі виставила і сьогодні виставить 3 людські одиниці на вогняному Майдані, щоб підтримати хлопців, які борються і гинуть.
НА МІЙ ВЕЛИКИЙ ЖАЛЬ, Янукович або йому подібний, буде завжди президентом, доки існує Україна в нинішніх кордонах.
Для Сходу, прогресивних людей, молоді, студентів, які хочуть жити якісно по іншому, яким боляче за жертви революції, які бажають жити "як в Європі", які прагнуть зберегти ідеали Майдану (не опозиції, а людей з Майдану) є тільки один вихід – виділитися в дійсну Україну. А ті хай йдуть в Малоросію зі своїм Януковичем, російською мовою, тітушками і олігархами. Колись вони доростуть і зрозуміють, а зараз – або кривава братовбивча війна, або негайне розлучення.
Якщо буде прийняте таке рішення, тоді основне питання – з ким Київ. Зараз Київ з Майданом. Але потрібно кувати залізо, поки гаряче.
Слава нашім сучасним героям!
Yaroslav Yr _ 19.02.2014 07:25
IP: 74.125.18.---
В першу чергу виноваті украінські ЗМІ, які належать ПР.
Victor Kaplin _ 19.02.2014 07:21
IP: 74.125.181.---
Sigurd:
Навіть ньюйоркських бомжів ригоносці наймають.
100%
Реклама:

Україна та Давос: відлуння війни у світі багатих та впливових

55-й, ювілейний Давос для мене – 5-й. Тому можу відстежити, як на одному із найпрестижніших майданчиків світу змінювалися самопрезентація України та ставлення до неї...

Синьо-жовтий прапор у ''веселковій нації'': як Україна шукає і чи знаходить підтримку у ПАР?

Так звані країни "Глобального півдня" й Африки зокрема – з початку повномасштабного вторгнення – у фокусі уваги України. МЗС регулярно перебуває у турне африканськими країнами, а буквально минулого тижня в Києві відбувся Третій Міжнародний саміт з продовольчої безпеки за участі Конго, Танзанії, Сенегалу, Камеруну, Нігерії, Гани, Південної Африки, Гвінеї, Чаду та Кенії...

Ми дослідили зброю КНДР: як зупинити ракети Кіма?

До 2023-го року новини щодо Північної Кореї, які з'являлися в українських медіа, були далекі від української реальності: ось Кім Чен Ина традиційно вітає екзальтований натовп співгромадян, ось чергові випробування північнокорейської ракети, яка впала десь у Японському морі...

За що українська держава ненавидить жінку-матір та її дітей?

Судова влада України – гілка державної влади. Належне функціонування цієї гілки є ключовою передумовою демократії. Чомусь ця гілка української держави люто ненавидить мене, як жінку та матір, а також моїх малолітніх дітей...

Cудова система України – це фейк? Особистий досвід із достовірними фактами.

У фільмі, присвяченому річниці свого президентства, Володимир Зеленський поділився "революційною" думкою про те, що судову систему "треба повністю перезавантажити" і що вона "працює зовсім у інший бік...

''Дикий Захід'' українського сімейного права або як віджати американське майно у Білоцерківському суді

На жаль, попри затяжні реформи української судової системи, на сьогодні вона є загрозою безпеки людини і національної безпеки, а не інструментом досягнення справедливості у суспільстві...